Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

ΜΕΛΕΤΙΟΣ και ERIK

  ΜΕΛΕΤΙΟΣ και ERIK

Η εκ Θεού γνωριμία (…συμπτώσεις αδιανόητες..!!) με τον επίσκοπο Trodheim Erik Varden (ιστότοπος coram fratribus) που διαβάζει θαυμάζει και παραπέμπει στη σκέψη και στο έργο του μακαρίου πατέρα μας Μελετίου Καλαμαρά συνιστώτας το, όπως είναι φυσικό γέννησε μια αλληλογραφία αποριών μας για το πως τον γνώρισε !!??

Απάντησή του στις απορίες μας είναι η συνημμένη επιστολή του επισκόπου Trodheim Erik.

Aπολαύστε την παρακάτω.

Trondheim, 12 Οκτωβρίου 2022

Αγαπητέ και πολυσέβαστε πατέρα,

Η επιστολή σας μου έδωσε μεγάλη χαρά! Σας ευχαριστώ! Το βιβλίο του Stephen Lloyd Moffett έπεσε στην αντίληψή μου μέσω μιας βιβλιοκρισίας την περίοδο που υπηρετούσα ως ηγούμενος στο Όρος του Αγίου Βερνάρδου, τη Μονή της μετανοίας μου. Το αγόρασα για τη βιβλιοθήκη της Μονής και το διάβασα αμέσως μόλις έφτασε. Συγκινήθηκα βαθύτατα από τη ζωή και τη μαρτυρία του επισκόπου, η οποία ήταν πολύ σχετική με ζητήματα που και εγώ προσπαθούσα να αντιμετωπίσω.

Όταν – προς μεγάλη μου έκπληξη – χειροτονήθηκα επίσκοπος το 2019, η αίσθηση ότι η μαρτυρία του με αφορά, αυξήθηκε. Ξαναδιάβασα το βιβλίο και έκτοτε το έχω πάντα κοντά μου. Το έχω συστήσει και το έχω προσφέρει αρκετές φορές σε φίλους μου. Κατά συνέπεια, έχει διαβαστεί σε αρκετά μοναστήρια του Τάγματός μου σε Ευρώπη και Αμερική.

            Θα χαρώ πολύ να διαβάσω τα κείμενα στα οποία αναφερθήκατε: τους λόγους που εκφωνήθηκαν με αφορμή τη χειροτονία και ενθρόνιση του Επισκόπου Μελετίου. Θα συνεχίσω να κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να διαδώσω το παράδειγμά του και, πράγμα πολύ δυσκολότερο, να το μιμηθώ.

            Ευχαριστώ για την ευγενική πρόσκλησή σας. Είμαι βαθύτατα υπόχρεος στην ελληνική μοναστική παράδοση των πρώτων αιώνων, η οποία συνεχίζει να με τροφοδοτεί. Θα ήταν για μένα ένα προνόμιο να έρθω σε επαφή με τη σύγχρονη έκφρασή της. Επίσης, εδώ και πολύ καιρό επιθυμώ να γνωρίσω τη Βυζαντινή Λειτουργία καλύτερα. Η Λατινική Εκκλησία εύκολα εμπλέκεται σε στείρες και αδιέξοδες λειτουργικές αντιπαραθέσεις. Είμαι πεπεισμένος ότι ένας από τους κύριους λόγους είναι ο εξής: έχουμε χάσει αυτή τη λατρευτική κουλτούρα την οποία οι Ανατολικές Εκκλησίες έχουν διατηρήσει. Πρόσφατα διάβασα το βιβλίο του Gogol, Meditations on the Divine Liturgy (Στοχασμοί πάνω στη Θεία Λειτουργία) – ένα απλό εισαγωγικό ανάγνωσμα, που όμως παρέχει την απαραίτητη προοπτική στο θέμα. Μένει να φανεί εάν η γλυκιά πρόνοια του Θεού θα παράσχει την ευκαιρία μιας επίσκεψης στην Ελλάδα.

            Πριν από λίγα χρόνια δημοσίευσα ένα μικρό βιβλίο, με τίτλο The shattering of Loneliness (Ο συγκλονισμός της μοναξιάς). Θα χαρώ να σας το στείλω ως δώρο, αρκεί να μου στείλετε μια ταχυδρομική διεύθυνση.

            Σας ευχαριστώ και πάλι για την καλοσύνη σας να μου γράψετε. Προσεύχομαι με ευγνωμοσύνη και χαρά για εσάς και την αδελφότητά σας.

Με εγκάρδιες εν Κυρίω ευχές

+ Eric Varden OCSO     

Πηγή: Ενοριακό info

Δεν υπάρχουν σχόλια: