Άκυρη η χειροτονία του π. Θεοφάνους Κόγια
Σε περίπτωση που ισχύουν οι φήμες
ότι στη χειροτονία εις Επίσκοπον του αρχιμ. Θεοφάνους Κόγια στο Φανάρι
διαβάστηκε από τον ίδιο τον χειροτονούμενο το Σύμβολο της Πίστεως με την
προσθήκη του Filioque - λατινική αίρεση και κακόδοξη προσθήκη -
τότε αυτομάτως η χειροτονία του καθίσταται άκυρος! Και μάλιστα ευθύνη έχουν και
όσοι παρίσταντο και εσιώπησαν ενόχως, διότι πρόκειται για παραχάραξη του
δόγματος της Αγίας Τριάδος. Και με ζητήματα πίστεως δεν μπορεί να παίζει κανείς
μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο ψηλά και αν βρίσκεται ιεραρχικώς εντός αυτής.
Δυστυχώς για μία ακόμη φορά πέτρα του σκανδάλου φέρεται να είναι ο Αμερικής Ελπιδοφόρος. Θυμόμαστε τα κατορθώματα τού εν λόγω επισκόπου στην τέλεση βάπτισης παιδιού από ζεύγος ομοφυλοφίλων. Αν και εφόσον ισχύουν και τα προσφάτως τεκταινόμενα, μάλλον θα πρέπει ο ιεράρχης αυτός να απολογηθεί και να καθαιρεθεί, εις περίπτωσιν που δεν ζητήσει εγγράφως συγγνώμη από το κατασκανδαλιζόμενο υπ' αυτού Ορθόδοξο Ποίμνιο.
Οι μέρες είναι πονηρές. Σε εποχές
που ακόμη και οι Ρωμαιοκαθολικοί αποφεύγουν σε μεγάλο βαθμό το Filioque, είναι
αδιανόητο να προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες Ορθόδοξοι κληρικοί. Την ίδια
στιγμή μάλιστα που οι αντιοικουμενιστές μάς περιμένουν στη γωνία, προκειμένου
να επιβεβαιώσουν τις πλάνες τους! Ας γνωρίζουν λοιπόν όσοι Οικουμενιστές έχουν
σκοτεινά σχέδια, πως η Εκκλησία του Χριστού δεν θα ανεχθεί καμία υποχώρηση στο
δόγμα.
Στώμεν άπαντες καλώς, στώμεν μετά φόβου...
14 σχόλια:
Να ενημερώσω ότι υπάρχει διευκρινιστική Δήλωση του Θεοφιλ. Επισκόπου Φιλομηλίου κ. Θεοφάνη
https://anastasiosk.blogspot.com/2023/07/blog-post_414.html
Αρκεί που η επίσημη υπογεγραμμένη ομολογία πίστεως δεν έχει το filioqve. Από ότι φαίνεται ο εν λόγω επίσκοπος δεν τα καταφέρνει με τα ελληνικά και δεν είναι ο μόνος. Δεν θα ποιμαίνει Έλληνες αλλά Αλβανούς συμπατριώτες του στα αλβανικά και αγγλικά.
Με Νούσης, λίγο φρένο δεν βλάπτει.
Βυζάντιος
Μην βιάζεστε για καταδίκη. Οι δηλώσεις και η υπογραφή είναι πάνω από λεκτικά λάθη.
Το θέμα έκλεισε μετά τις δηλώσεις του Επισκόπου που δημοσίευσε σε τρεις γλώσσες ενυπόγραφα το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Μας αρέσει την τρίχα να την κάνουμε τριχιά και να ζητάμε χωρίς έρευνα καταδίκες. Αλλά τα κτυπήματα είναι για τον Ελπιδοφόρο σας πειράζει που προσπαθεί να διοικήσει μια αρχιεπισκοπή στην οποία λαλούν πολλά κοκόρια.
Δεν βλέπω υποχώρηση στο Δόγμα. Για το τίποτα τόση φασαρία. Ψάξτε αγαπητέ σε κηρύγματα ιεραρχών μας και θα διαπιστωθούν πολλά Δογματικά λάθη. Αλλοίμονο τότε οι μισοί θα είχαν καθαιρεθεί.
Την ακυρότητα δεν την αποφασίζουν οι λαϊκοί. Την αποφασίζει το Συνοδικό Δικαστήριο. Τι είναι αυτά που λένε χωρίς να γνωρίζουν. Όσοι έχουν ελπίδα να ακυρώσουν ας καταφύγουνε με καταγγελία στα αρμόδια όργανα και όχι σε αναρμόδια ιστολόγια. Το κακό παράγινε.
Δημήτρης Χαλκιάς
Θεολόγος
αν και δεν συνηθιζω να απανταω σε ανωνυμους σχολιαστες, θα ηθελα να κανω δυο τρεις παρατηρησεις, διοτι το θεμα δεν ειναι τοσο απλο, οσο θα ηθελαν μερικοι να το παρουσιασουν:
1. αν δεν υπηρχε θεμα με την εφωνηση του Filioque, δεν θα εβγαζε επισημη ανακοινωση η εκκλησια της Αλβανιας.
2. δεν μπορει να ειναι τοσο ασχετος με την αγγλικη ενας επισκοπος που χειροτονειται για τους Αλβανους της Αμερικης, εξ οσσων γνωριζω παντοτε.
3. Αυτο το "παροραματικη" που γραφει στη διευξρινιστικη του δηλωση,εμενα προσωπικα δεν με καλυπτει. Μου φαινεται καπως υποπτο.
4. φυσικα και ενας λαϊκος δεν θα αποφασισει την εγκυροτητα μιας χειροτονιας. ο Θεος θα το κανει και ο λαος του, η Εκκλησια.
Κ Ν.
και κατι ακομα.
σε καμια περιπτωση δεν βιαζεται ο γραφων να ακυρωσει τη χειροτονια. απλα προβληματιζεται.
αν υπηρχε καποιο κρυφο σχεδιο πισω απο την εκφωνηση - εστω και για να καταγραφουν αντιδρασεις - το ζητημα ηδη εχει αρχισει να καθισταταιμ ιδιαιτερα επικινδυνο.
πρεπει ολοι να καταλαβουν οτι ο Οικουμενισμος εχει διαβει απο τη νηπιακη του ηλικια και εχει προχωρησει, οσο απιστευτο και αν ακουγεται.
το καλυτερο θα ηταν να δημοσιευθει η χειροτονια και να εξακριβωθει απο ολους πώς ακριβως εγινε ενα τοσο σοβαρο δογματικο "λαθος".
και στην τελικη, οπως ειπε και ο Χρυσοστομος, ο Θεος "ου παντας χειροτονει, δια παντων δε ενεργει". Το ζητημα ομως εδω ειναι αλλο...
Κ Ν.
Γιατί άραγε το έκανε; Υπάρχουν λεκτικά λάθη λόγω συγκίνησης;
Σωστές οι επιφυλάξεις σας κ. Κ.Ν. και όσοι έχουν ευθύνη πρέπει να ερευνήσουν, όχι όμως ο τίτλος που είναι σαν απόφαση μετά από ακροαματική διαδικασία.
Όταν από έξαρχος η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικ. Πατριαρχείου εξέλεξε ως Αρχιεπίσκοπο Τυράννων και πάση Αλβανίας τον από Ανδρούσης Αναστάσιο ταυτόχρονα εξέλεξε και κάποιους Αρχιμανδρίτες για να αποτελούν την Σύνοδο της Αλβανίας. Σε όλους μας είναι γνωστό το ότι ο Αναστασιος δεν δέχθηκε τρείς από τους εκλεγμένους προφασιζόμενος διάφορους λόγους. Αυτοί έμειναν με τους τίτλους. Σε όλους είναι γνωστό μετά ένας από αυτούς που εξέλεξε ίδιος ο Αναστάσιος ήταν Αλβανός του εξωτερικού με δράση όχι καλή με αυτόν διαφώνησε το Ελληνικό στοιχείο της ιστορικής Μητρόπολης λόγω των θέσεων του. Τα γράφω αυτά για να παρακαλέσω να ψάξουν και να ανασύρουν από εκείνο τον καιρό και την στάση του Αναστάσιου. Ας ρίξουν μια ματιά και από το πέρασμά του από την Αφρική. Σήμερα δεν γνωρίζω τους βαθύτερους λόγους που δεν τον θέλει αυτόν για την Αμερική. Ποτέ δεν υπήρξε το ‘’καλό΄΄ παιδί είχε και έχει φιλίες με τους οικουμενιστές αλλά κανένας σας δεν τολμάει να το πει. Δεν γνωρίζω τον λόγο. Το ότι συμμετέχει στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών στο οποίο ήταν συμπρόεδρος δεν λέει τίποτα κ. Νούση; Τα χρήματα που εκταμίευσε από αυτό δεν λέει τίποτα; Δεν επιθυμώ να ανασύρω από το χθες στοιχεία και λέω από το παρελθόν διότι αηδιασμένος από την Διοικούσα Εκκλησία της Ορθοδοξίας προτιμώ να πηγαίνω στην Εκκλησια και να τους αφήνω να αλωνίζουν. Κανένας δεν τολμάει να μιλήσει έχουν πολλούς δημοσιογράφους φίλους. Είμαι απογοητευμένος. Όλοι τους είναι καλοί διοικητές αλλά όχι Ορθόδοξοι Ποιμένες. Αν σκαλίσω το χθες θα βγουν πολλές αναθυμιάσεις. Εδώ θα πω τα λόγια που φώναζαν στον Αγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο ‘’έξω κλήρον νέον κλήρον’’ αυτή θα είναι η μοναδική σωτηρία.
Ένας ακόμα ανώνυμος αλλά Επώνυμος εις τον δίκαιο Κριτή Θεό του Οποίου το έλεος ζητώ.
Το κείμενο του κ. Νούση είναι κομβικό και επίκαιρο πάντοτε. Η ουσία του έγκειται στην οριοθέτηση της Ορθόδοξης πίστης πέρα από ακρότητες που ταλανίζουν ασύνετα.
Εσύ έχεις την ευκαιρία να τον αποκαλείς κ. Νούση. Ο κ. Νούσης όμως όχι, δεν έχει τη δυνατότητα αυτή. Ποιος άραγε είναι ο αληθινά Επώνυμος και ενώπιον του Θεού;
Μεγάλη βεβαιότητα δυτικής χριστιανικής νοοτροπίας το σχόλιο. Πάτα και λίγο φρένο, γιατί υπάρχει και γκρεμός...
Δημοσίευση σχολίου