Μιας εύλογης απορίας
αντιλεγόμενα
Μια εύλογη σκέψη: Αν η νηστεία
είναι απόλυτη προϋπόθεση της Θείας Μετάληψης, δε θα είχε η Εκκλησία θεσπίσει με
απόλυτο τρόπο τη νηστεία των Ιερέων όλα τα Σάββατα; Καθώς και νηστεία την
προηγούμενη ημέρα των άλλων ημερών της εβδομάδας κάθε φορά που Λειτουργούν;
Μήπως η Εκκλησία τελικά εφαρμόζει μια χαρισματική διάκριση που σήμερα μας
διαφεύγει;
Μια εύλογη - ανάλογη - απορία:
Γιατί οι Άγιοι Πατέρες της Β' Οικουμενικής Συνόδου δε χρησιμοποιούν για το Άγιο
Πνεύμα τους ίδιους όρους που χρησιμοποιούνται για τον Υιό; Γιατί δεν
αντιγράφουν το 3ο άρθρο :"Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού.. Ομοούσιον τω
Πάτρι (και τω Υιώ); Και προσπαθούν με άλλους όρους για το Αγιο Πνεύμα να
αντικαταστήσουν τις ξεκάθαρες ομολογίες Θεότητας που χρησιμοποιούνται για τον
Υιό; Πώς θα αντιδρούσαμε άραγε αν βρισκόμασταν στο 381 μ.Χ.; Θα θεωρούσαμε
έκπτωση τη στάση των Πατέρων που για συγκεκριμένους λόγους και υιοθετώντας τους
όρους ενός μεγάλου Αγίου αποτύπωσαν έτσι το Σύμβολο της Πίστεως;
Ένα εύλογο συμπέρασμα: Στη
θεολογία σήμερα κυριαρχούν δύο τάσεις αντίρροπες. Η μία κατ' ευφημισμόν
"παραδοσιακή" και φοβική και η άλλη κατ' ευφημισμόν
"ανανεωτική" και αφελής. Η μέση και βασιλική οδός των Πατέρων ακόμη
αναζητείται...
Βασίλειος Ευαγγέλου
4 σχόλια:
Όποιος τηρεί κατά γράμμα όλες τις νηστείες του έτους,με ή χωρίς λάδι επ'ακριβώς, τότε ας κοινωνεί χωρίς άλλη ιδιαίτερη νηστεία η οποία γι'αυτό δεν θεσπίστηκε, υπό την προϋπόθεση ότι τηρείται σωστά η νηστεία τού έτους:Μ Σαρακοστή αλάδωτη πλην Σαββατοκύριακο, Τετάρτη Παρασκευή αλάδωτη κλπ..
Τώρα την πίτα ολάκερη καί τόν σκύλο χορτάτο δε γίνεται...
Η νηστεία που είναι απαραίτητη πρό της Θείας Κοινωνίας, για την οποία όλοι συμφωνούν, είναι από το μεσονύκτιο της προηγούμενης ημέρας έως την ώρα της Θείας Κοινωνίας.
Περαιτέρω, πολύ σημαντική είναι η γνώμη του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου
".... αν ηναι αρκετή η πρός ετοιμασίαν της θείας κοινωνίας η τριήμερος αποχή της σαρκικής μείξεως, πολλώ μάλλον είναι αρκετή εις αυτήν η ΤΡΙΗΜΕΡΟΣ νηστεία. Καί μ' όλον οπού από τούς θείους κανόνας νηστεία πρό της μεταλήψεως ΟΥ ΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ, οι δυνάμενοι δέ νηστεύειν πρό αυτής καί ολόκληρον εβδομάδα καλώς ποιούσι." (Πηδάλιον σελ 230, υποσημείωση 1).
Είναι προφανές ότι η επταήμερος νηστεία αφορά "τούς δυνάμενους", δέν είναι υποχρεωτική για όλους.
Πολύ σημαντικά για το θέμα είναι καί τα παρακάτω άρθρα, που περιέχουν πολλά ιστορικά στοιχεία για τήν εξέλιξη του ζητήματος
https://www.romfea.gr/pneumatika/7375-nisteia-pro-tis-theias-koinonias?fbclid=IwAR361uMyG9g9IUYaPfIFMocQAYG8X-b5p0ZoziDalvzPTHTIWphi4ZHG4PA
https://www.ekklisiaonline.gr/nea/i-nistia-pro-tis-thias-kinonias/
Υπάρχουν πράγματα που δεν ξέρουμε ή κάνουμε πώς τα ξέρουμε
Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΠΡΟ ΤΗΣ Θ. ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΕΥΛΑΒΕΙΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ: " Η προ της Θείας Κοινωνίας νηστεία τριών ή περισσοτέρων ημερών, επαφίεται εις την ευλάβεια των πιστών"
Δημοσίευση σχολίου