Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ, ΤΟ 666, ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ - ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ" ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ 120- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, "ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ", ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΟΜΟΣ
Πανικό σε πολλούς χριστιανούς προκάλεσε η είδηση ότι στην Ελλάδα πρόκειται να κυκλοφορηθούν νέες ταυτότητες, οι οποίες από το 2026 θα αντικαταστήσουν υποχρεωτικά (?) τις αστυνομικές (αυτές για τις οποίες πάλι πολλοί χριστιανοί δεν έπαιρναν διότι δεν ανέγραφε το θρήσκευμα και τις θεωρούσαν προπομπό του σφραγίσματος του Αντιχρίστου), καθώς υπάρχει σχετική ευρωπαϊκή εντολή και οδηγία. Στην Κέρκυρα, μάλιστα, πρωί του Δεκαπενταυγούστου, στα καντούνια της παλιάς πόλης, πετάχτηκαν φέιγ βολάν, με τα οποία τονίζονταν ότι όποιος πάρει την νέα ταυτότητα θα πάει στην κόλαση (!!!), ότι βρισκόμαστε στα έσχατα χρόνια, ότι πρέπει να εορτάζουμε τους αγίους με το πάτριο εορτολόγιο (το παλαιό ημερολόγιο) και ότι το σφράγισμα με το 666 είναι δεδομένο. Ωραίος τρόπος, στ' αλήθεια, να τιμηθεί η Παναγία μας! Αντί να έχουμε την χαρά της ζωής που δίνει η μετάσταση της Παναγίας, να πανηγυρίσουμε διότι δεν είμαστε μόνοι στον κόσμο, αλλά η Παναγία μας προσεύχεται για όλους μας, μεσιτεύει, μας αγαπά, μας στηρίζει και είναι για όλους μας, κάποιοι που θεωρούν τους εαυτούς τους χριστιανούς και, μάλιστα, αυθεντικούς, δηλητηριάζουν τις καρδιές των πολλών με το λιγότερο ανόητες ερμηνείες του 27ου βιβλίου της Καινής Διαθήκης, της "Αποκαλύψεως" του Ιωάννη.
Γεμάτη
η Ιστορία του κόσμου από τέτοιες αφελείς και ανόητες ερμηνείες. Με αφορμή το
13ο κεφάλαιο της "Αποκαλύψεως", στο οποίο προλέγεται η εμφάνιση του
Αντίχριστου στο τέλος της Ιστορίας, ο οποίος θα χαρακτηρίζεται από έναν αριθμό,
που θα είναι αριθμός ανθρώπου, ο αρχαιοελληνικός "χξστ" (προσοχή, όχι
ο αραβικός που χρησιμοποιούμε εμείς, αλλά ο αρχαιοελληνικός), "υπήρξε από πολύ
νωρίς ο πειρασμός (τέλη 2ου αι.) να ψηφαριθμηθεί ο αριθμός 666, είτε
ακολουθώντας το ελληνικό αλφάβητο, είτε το λατινικό, είτε ακόμη και το εβραϊκό,
για να προσδιορισθεί ένα όνομα που έπραξε κακουργήματα εναντίον ανθρώπων,
ιδιαίτερα εναντίον της Εκκλησίας. Πέραν του ότι οι περισσότεροι πρώιμοι
εκκλησιαστικοί ερμηνευτές αντιλαμβάνονται τον αριθμό ότι αναφέρεται στη Ρωμαϊκή
Αυτοκρατορία, είτε ως σύνολο είτε υπό το όνομα Ρωμαίων αυτοκρατόρων, υπάρχουν
και ερμηνείες που αναφέρουν τα ονόματα Λατείνος (με ει), Τειτάν (προσωνύμιο του
Απόλλωνα), Νέρων, Διοκλητιανός, Τίτος, Μωάμεθ, ή, σε νεώτερους χρόνους, τα
ονόματα κάποιου πάπα (εκ μέρους προτεσταντών) ή του Λούθηρου (εκ μέρους
ρωμαιοκαθολικών). Σε ακόμη νεώτερους χρόνους επιχειρήθηκε να αναγνωρισθεί πίσω
από τον αριθμό το όνομα του Ναπολέοντα, ή του κάιζερ Γουλιέλμου Β', ή του
Χίτλερ ή του Στάλιν. Χώρια η ανόητη ή αφελής ταύτιση του αριθμού με το bar
code που αναγράφεται στα προϊόντα, ή τον αριθμό του ΑΜΚΑ ή του ΕΚΑΜ, ή με
τις ταυτότητες. Το 1981 μια προτεστάντισσα της Αμερικής, η Mary Stewart
Relfe, ισχυρίστηκε, κατά αποκάλυψη που της έγινε δήθεν άνωθεν, ότι
το bar code που αποτυπώνεται στα προϊόντα κρύβει τον αριθμό του
θηρίου της Αποκαλύψεως. Έγραψε λοιπόν ένα βιβλίο, που έγινε best
seller στον προτεσταντικό χώρο της Αμερικής, και φούντωσε μια συζήτηση για
τους αριθμούς του θηρίου και για τα σφραγίσματα(Mary Stewart Relfe, "When
your money fails (the 666 System is here), 1981). Το 1983 ένας ζηλωτής
μοναχός του Αγίου Όρους, ο Ιερομόναχος Παρθένιος, διάβασε το βιβλίο αυτό, και έγραψε
ένα φυλλάδιο καταγγέλλοντας τους έσχατους καιρούς που ήρθαν και τον αριθμό του
θηρίου που υπάρχει στο bar code ή τους κινδύνους που θα προέλθουν από
τις ταυτότητες, και όλα αυτά (Μοναχός Παρθένιος, Ανησυχητικά σημεία των
καιρών, Το χάραγμα της Αποκαλύψεως, Άγιον Όρος 1983)".
Τα
παραπάνω περιλαμβάνονται (σ. 253) σε ένα εξαιρετικό βιβλίο, υπό τύπον
υπομνήματος στην "Αποκάλυψη του Ιωάννη", που έχει γράψει ένας
σπουδαίος θεολόγος, εκδότης του Παπαδιαμάντη, και άλλων συγγραφέων που έφεραν την
θεολογία μας από την μια σε επαφή με την αυθεντική μας πνευματική παράδοση, την
οποία είχαμε λησμονήσει σε ένα πνεύμα αλλοτρίωσης, εκδυτικισμού και συνήθειας,
και από την άλλη σε επαφή με την σύγχρονη πραγματικότητα. Πρόκειται για τον
Δημήτρη Μαυρόπουλο, που έγινε γνωστός σε μας και στους μεγαλύτερους από εμάς
μέσω της εκπομπής "Σήμερα είναι Κυριακή", που μας συντρόφευε με
εξαίρετους θεολογικούς διαλόγους μέχρι τα μέσα τις δεκαετίας του 1980 από την
τότε ΕΡΤ. Το βιβλίο επιγράφεται "Σχόλια στην Αποκάλυψη του Ιωάννη"
(εκδόσεις ΔΟΜΟΣ) και είναι καταγραφή σειράς διαλέξεων που ο συγγραφέας έδωσε
πάνω σ' αυτό το κομβικής σημασίας μοναδικό προφητικό βιβλίο της
Καινής Διαθήκης.
Το
βιβλίο εντρυφά στο περιεχόμενο της "Αποκαλύψεως" και επισημαίνει μερικές
σπουδαίες αλήθειες, τις οποίες οι συνωμοσιολόγοι, τερατολόγοι και
"αυθεντικοί" χριστιανοί δεν μπαίνουν καν στον κόπο να διαβάσουν:
α. Ότι "για να κατανοηθεί το περιεχόμενο της
Αποκάλυψης, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας τις ιδιοτυπίες της γλώσσας της, την
οποία ονομάζουμε αποκαλυπτική. Πρόκειται για γλώσσα που ήταν οικεία στους
ανθρώπους της ελληνιστικής περιόδου. Χρησιμοποιώντας εικόνες με υπερβολή,
προσπαθεί να περιγράψει καταστάσεις εσωτερικές του ανθρώπου τις οποίες είναι
δύσκολο ή αδύνατο να αναλύσει λογικά ένας συγγραφέας. Εάν μάλιστα
λάβουμε υπόψη μας ότι το βιβλίο της Αποκάλυψης είναι γραμμένο σε ποιητικό μέτρο
(εβραϊκό ποιητικό μέτρο, γι' αυτό και είναι δύσκολο να το αντιληφθούμε στα
ελληνικά), καταλαβαίνετε ότι η αποκαλυπτική γλώσσα βγαίνει μέσα από την
ποιητική γλώσσα, τον πρώτο πυρήνα και την πρώτη μάνα που γεννάει την εικόνα για
να περιγράψει μια κατάσταση, μια πραγματικότητα, την ίδια την ιστορία, κυρίως
όμως τις ενδιάθετες καταστάσεις του ανθρώπου" (σσ. 363-364)
β. 'Όσα περιγράφονται στην Αποκάλυψη δεν είναι μόνο πράγματα που θα
συμβούν κάποτε, αλλά επίσης είναι πράγματα που συμβαίνουν συνεχώς. Ο πόλεμος, ο
διαρκής πόλεμος των εχθρών του Χριστού εναντίον του, συμβαίνει διαρκώς. Ο
Πόλεμος αυτός ξεκινάει και πριν την ενανθρώπηση του Κυρίου. Είναι ο διαρκής
πόλεμος ανάμεσα σ' αυτά που ονομάζει ο απόστολος Παύλος ,,ο κόσμος τούτος,, και
,,ο κόσμος του Θεού,," (σ. 364).
γ. "Ο καιρός των εσχάτων δεν μετράει με τους χρονικούς
προσδιορισμούς που μετράμε εμείς τη φθορά μας και τον θάνατό μας. Δεν είναι ο
καιρός του κόσμου τούτου. Το μέρος, ή μάλλον ο τόπος στον οποίο ψηλαφούμε αυτή
την πραγματικότητα της Εκκλησίας είναι η θεία Λειτουργία. Η θεία Λειτουργία μας
βοηθάει, όπως μας την εκτυλίσσουν οι πατέρες μας, να καταλάβουμε τι συμβαίνει
αυτό το ,,εδώ και τώρα και όχι ακόμα,,. Αυτή η Β' Παρουσία του Κυρίου συμβαίνει
τώρα, αλλά επίσης δεν έχει συμβεί ακόμα. Αυτό ψηλαφούμε σε κάθε θεία
Λειτουργία" (σ. 364)
Αν
σταθούμε εδώ, θα διαπιστώσουμε τις πολλές λειτουργικές εικόνες από την ουράνια
λειτουργία που εκτυλίσσονται μπροστά μας στο όραμα του ευαγγελιστή Ιωάννη. Τα
έσχατα βιώνονται στην λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, από την οποία συχνά οι
ανησυχούντες απουσιάζουν ή δεν βιώνουν την χάρη και τη χαρά της. Έτσι,
ασχολούνται με τα ελάσσονα που είναι και ο Αντίχριστος. Ελάσσονα διότι
πρόκειται για καταστάσεις που μένουν στο εδώ και τώρα, δεν αναφέρονται στην
συνάντηση της Εκκλησίας, έχουν να κάνουν μόνο με την επιβίωση στο παρόν και την
λατρεία του διαβόλου ως θεού, που κανείς αληθινά πιστός δεν θα αποδεχτεί ποτέ.
Το όποιο σφράγισμα δεν θα είναι εξαπάτηση των πιστών, αλλά ομολογία πίστης των
ανθρώπων στον άνθρωπο του διαβόλου. Όποιος το αποδεχτεί θα γνωρίζει πολύ καλά
τι κάνει και δεν θα έχει καμία δικαιολογία.
δ. "Ο πόλεμος των ουράνιων δυνάμεων του φωτός, με επικεφαλής τον
Ιησού Χριστό, εναντίον των δυνάμεων του σκότους, του κακού και της αδικίας που
εκπροσωπούν ο Σατανάς, ο Αντίχριστος και ο ψευδοπροφήτης νοείται ότι συμβαίνει
στο έσχατο μέλλον, κατ' ουσίαν όμως περιγράφει έναν διαρκή πόλεμο που συμβαίνει
εντός της ιστορίας, και μάλιστα λογίζεται ως ενδιάθετος πόλεμος εντός εκάστου
πιστού, που προεκτείνεται στο σώμα της Εκκλησίας… Ο διαρκής αυτός πόλεμος έχει
δύο σκέλη: είναι ιστορικός, αλλά είναι και πνευματικός. Έχει εξωτερικά
στοιχεία, αλλά έχει και εσωτερικά. Τα εξωτερικά στοιχεία ήδη τα ζουν οι πρώτοι
χριστιανοί. Οι συνέπειες αυτού του πολέμου, που περιγράφει η Αποκάλυψη, είναι η
θλίψη, το μαρτύριο, ο θάνατος. Έχει συνέπειες αυτός ο πόλεμος. Αλλά επειδή έχει
συνέπειες, ο Ιωάννης σπεύδει να καταθέσει τη μαρτυρία που ονομάζεται ,,στέφανος
δόξης,,. Όπου περιγράφει μαρτύριο, θλίψη, θάνατο, έρχεται να συμπληρώσει με την
παρουσία του ,,στεφάνου δόξης,, (σσ. 365-366).
Τα
λεγόμενα αυτά μάς δείχνουν ότι δεν πρέπει να πιστέψουμε πως ο πόλεμος εναντίον
του διαβόλου είναι πόλεμος εσχατολογικός μόνο. Είναι πόλεμος κάθε στιγμής. Έχει
να κάνει με την ελευθερία μας. Το κακό δεν θα εγκατασταθεί στον κόσμο στο τέλος
της ιστορίας και θα θελήσει να μας πλανήσει ή να μας υποτάξει. Υπήρχε, υπάρχει και
θα υπάρχει, μέχρις ότου καταργηθεί ο πνευματικός θάνατος, ο δεύτερος
θάνατος, μαζί με τον σωματικό, κάτι που θα γίνει με την ανάσταση των νεκρών.
Αντί λοιπόν να τρομοκρατούμαστε με το τέλος του κόσμου, ας γυρίσουμε εντός μας,
στις σχέσεις μας με τους άλλους, ας δούμε το ευαγγέλιο και τις εντολές του, την
ζωή μας ή την απουσία της ζωής μας εντός της Εκκλησίας, την άρνηση ή την
αδιαφορία ή το έλλειμμα να αγαπούμε και ας κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας
εν μετανοία γι' αυτά που έχουμε μπροστά μας και μέσα μας.
ε. Όλη η Αποκάλυψη στην πραγματικότητα είναι μια υπενθύμιση της σχέσης
μας με τον Χριστό. "Στο πρώτο μέρος της (κεφάλαια 1-6) είναι ολοφάνερο ότι
"η Αποκάλυψη αποτελεί έναν υπομνηματισμό της εμπειρίας της πρώτης
Εκκλησίας που ζει το πλήρωμά της στην τέλεση της θείας Ευχαριστίας… Ένα
σημαντικό μέρος του βιβλίου κατέχουν οι επτά επιστολές προς ισάριθμες τοπικές
εκκλησίες της Μικράς Ασίας, που το περιεχόμενό τους διαμορφώνεται κατ' εντολήν
του Χριστού και ως εκ μέρους του. Περιγράφουν, άλλοτε αμέσως και άλλοτε
εμμέσως, την κατάσταση της Εκκλησίας στα τέλη του 1ου αι. Επισημαίνουν τον
κίνδυνο αλλοιώσεων της πίστεως από την παρείσφρηση αιρέσεων, αλλά επίσης
προειδοποιούν για τα δεινά που θα αντιμετωπίσουν οι πιστοί από τους διωγμούς
της ρωμαϊκής εξουσίας, οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει. Ελέγχουν, επικρίνουν,
επιβραβεύουν το ήθος και τη διαγωγή των πιστών, αποδίδοντας ευθύνες στους
επικεφαλής επισκόπους. Συγχρόνως, καταθέτουν τη μεγάλη ελπίδα για τελικά
δικαίωση όσων εξέρχονται νικητές εναντίον των πειρασμών και του κακού… Το τρίτο
μάλιστα μέρος της Αποκάλυψης (κεφάλαια 21 και 22) προβάλλει και
περιγράφει την ένωση του Χριστού και Εκκλησίας που περιγράφεται ως γάμος, ιερός
γάμος, όχι με την έννοια τη θρησκειολογική που έχουμε στις μυστικές θρησκείες,
αλλά εικονολογική, ένωση φύσεων. Η ανθρώπινη φύση του Χριστού ενώνεται με την
ανθρώπινη φύση του ανθρώπου στην ενανθρώπηση…Έτσι τελειώνει η Αποκάλυψη: με την
τέλεση του μυστικού γάμου μεταξύ της γυναίκας- Εκκλησίας και του Νυμφίου-
Χριστού, ο οποίος μάλιστα χαρακτηρίζεται ,,εσφαγμένον Αρνίον,,, δηλαδή εκείνον
τον Νυμφίο που μαρτύρησε για την Νύμφη.. Γι' αυτό γράφτηκε η
Αποκάλυψη, για να μας πει ότι ταχύτατα, εν τάχει, μπορούμε όλοι να
πραγματοποιήσουμε αυτή την ένωση Χριστού και Εκκλησίας, ο καθένας ως μέλος του
σώματος του Χριστού, ως μέλος της Εκκλησίας του, η οποία δεν είναι αφηρημένη
κατάσταση αλλά σύνολο προσώπων, εξαιτίας ακριβώς της σχέσης αγάπης που τα
χαρακτηρίζει" (σσ. 365-366).
Αυτά
τα στοιχεία κάνουν την Αποκάλυψη ένα βιβλίο αισιόδοξο, ένα βιβλίο προσδοκίας.
Δεν είναι βιβλίο φόβου για όποιον πιστεύει, για όποιον μετέχει στη ζωή της
Εκκλησίας, για όποιον κάνει αγώνα μετανοίας. Τώρα, γιατί στα καθ' ημάς
μεταφέρονται οι εκ του προτεσταντισμού και της δυτικής παράδοσης
"τρομοκρατικές" αντιλήψεις, αυτό ας το εξετάσουν όλοι εκείνοι οι
οποίοι ομνύουν στην "ορθοδοξότατη" ταυτότητά τους, καταδικάζουν την
δυτική παράδοση μεθ' όρκου και εισάγουν, εντούτοις, τα πιο φοβικά
της στοιχεία , τρομοκρατώντας τους χριστιανούς που δεν μπορούν εύκολα να κρίνουν
και να γνωρίζουν.
Και
κάτι τελευταίο για τον αριθμό του θηρίου. Ο αριθμός αυτός υπάρχει στην Παλαιά
Διαθήκη, στο βιβλίο "Γ' Βασιλειών". Ο βασιλιάς Σολομώντας, από άνθρωπος
αγάπης για τον Θεό, δίκαιος, πιστός και ευσεβής, γίνεται ειδωλολάτρης εξαιτίας
του πλούτου και της ματαιοδοξίας του. "Ἦν ὁ σταθμός τοῦ χρυσίου τοῦ
ἐληληθότος τῷ Σαλωμών ἐν ἐνιαυτῷ ἑνί ἑξακόσια και ἑξηκονταέξ τάλαντα
χρυσίου" (Βασιλειών Γ', 10,14). Όπως ο Σολομώντας
προτίμησε τον πλούτο και την απομάκρυνση από τον Θεό χάριν της
ιδιοτέλειας και της αυτοθέωσης, έτσι και όσοι διαλέξουν να ακολουθήσουν τον
Αντίχριστο, θα το πράξουν εν πλήρει επιγνώσει, ότι ακολουθούν την οδό της δικής
τους επιβίωσης, του πλούτου τους, της απουσίας του θεού και της θεοποίησης
εκείνου που τους υπόσχεται ή θα τους δώσει τα αγαθά. Ας κρίνουμε αν υπάρχει
κάτι τέτοιο σε συνολικό βαθμό στους καιρούς μας. Πτώσεις ανθρώπων έχουμε.
Οράματα πλουτισμού έχουμε. Συνολική κατάσταση όμως, που να προέρχεται από την
εμφάνιση του προσώπου εκείνου που θα θέσει ένα τέτοιο δίλημμα δεν έχουμε. Αντί
λοιπόν να ελέγξουμε τους εαυτούς μας κατά τον λόγο του Χριστού "ὅπου
ὁ θησαυρός ὑμῶν ἐκεῖ ἔσται καί ἡ καρδία ὑμῶν" (Ματθ. 6,
21), δηλαδή να δούμε που είναι δοσμένη η καρδιά μας, εμείς παρασυρόμαστε από
σαλπίσματα αγώνα εναντίον ενός Αντιχρίστου και ενός σφραγίσματος που
δεν έχει έρθει και που δεν πρέπει να μας αφορά.
Ας
αναρωτηθούμε βέβαια αν τεχνικά με τον πολιτισμό και τους υπολογιστές μία τέτοια
σφράγιση είναι εφικτή. Το τσιπάκι λένε πολλοί. Θα είναι στις ταυτότητες. Θα
είμαστε σφραγισμένοι. Χωρίς να το ξέρουμε; Χωρίς να έχουμε αρνηθεί τον Χριστό;
Και το τσιπάκι της κάρτας συναλλαγών; Το τσιπάκι του κινητού τηλεφώνου; Η
καταγραφή στους υπολογιστές της υγείας μας, της εργασιακής μας κατάστασης,
των παρουσιών των παιδιών μας στα σχολεία κ.ο.κ.; Αν επιχειρήσουμε να
συζητήσουμε συνολικά, θα παρανοήσουμε. Η τεχνολογία δεν είναι το πρόβλημα. Η
χρήση της είναι. Κανένα προσωπικό μας δεδομένο στην πραγματικότητα δεν είναι
προσωπικό μας. Μόνο οι λογισμοί μας και ό,τι αφορά στον ιδιωτικό μας βίο και
εκεί σχετικά είναι αυτά. Έχει ο χριστιανός να φοβηθεί κάτι; Αυτός που πιστεύει
και παλεύει, απολύτως τίποτα. Είμαστε πλειονοψηφία οι χριστιανοί στην κοινωνία;
Ας ξυπνήσουμε από τον ύπνο μας. Ας διαβάσουμε πάλι κείμενα της πρώτης
Εκκλησίας, όπως η "Προς Διόγνητον" επιστολή και ας θυμηθούμε γιατί
υπάρχουμε. Θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε πολιτικά για αποφάσεις των
κυβερνήσεων; Έχουμε τις εκλογές. Μόνο που λησμονούμε ότι ούτε
ήμασταν ούτε θα είμαστε πλειονοψηφία. Δεν θέλουμε να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό
ποτέ; Κανένα πρόβλημα. Ας ρωτήσουμε τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας αν
συμφωνούνε μαζί μας. Αν θέλουμε να γίνουμε παρίες μιας κοινωνίας, στην οποία
κληθήκαμε να είμαστε το άλας της γης, σιωπηλά, υπομονετικά, με αγάπη και
συγχωρητικότητα όποτε και όπως κληθούμε να δώσουμε την μαρτυρία μας. Ας μη
γινόμαστε υποχείρια θρησκειοποιημένων και στη πράξη εκπροτεσταντισμένων
προσώπων και ομάδων, τα οποία επικαλούνται ακόμη και αγίους (σαν να είναι οι
άγιοι αλάθητοι ή παντογνώστες των κοσμικών πραγμάτων, ενώ οι ίδιοι είτε δεν
έγραψαν βιβλία είτε στα βιβλία που έγραψαν δεν κάνουν τις αναφορές που οι
πιθανώς διαστρεβλωτές των απόψεών τους ή οι κάπηλοί τους, αυτοί που
παραθεωρούν συνειδητά το πλήθος των πνευματικών διδασκαλιών των αγίων για να
κάνουν χρήση όσων τους βολεύουν, επικαλούνται). Ας θυμηθούμε ότι οι μεγάλοι
Πατέρες και άγιοι της Εκκλησίας μας (Μέγας Βασίλειος, Ιωάννης ο Χρυσόστομος,
Μάξιμος Ομολογητής, Γρηγόριος Παλαμάς) δεν έγραψαν υπομνήματα ούτε μίλησαν για
την Αποκάλυψη, διότι ήξεραν καλά ότι δεν ήταν καιρός ούτε
χρειαζόταν κάτι τέτοιο, καθώς μόνο αποπροσανατολισμός των πιστών θα επέρχετο.
Ήδη από την αρχή της ιεραποστολής της Εκκλησίας ο μαραναθανισμός (η προσδοκία
της Δευτέρας Παρουσίας) έκανε χριστιανούς να εγκαταλείπουν τον κόσμο και την
ζωή, σαν τις σημερινές προτεσταντικές σέκτες, από φόβο για το τέλος του κόσμου.
Ας διαβάσουμε τις επιστολές προς Θεσσαλονικείς του αποστόλου Παύλου, για να
δούμε ότι η Εκκλησία μας διδάσκει να παλεύουμε μέσα στην ζωή να γίνουμε
καλύτεροι χριστιανοί, ενώ ο μοναχισμός είναι αγώνας αγάπης και προσευχής και
αυταπάρνησης εν Χριστώ, όχι τρομοκράτησης των ανθρώπων.
Η
Αποκάλυψη μάς κάνει να χαιρόμαστε γιατί ο Χριστός ήταν, είναι και θα είναι για
πάντα κοντά μας. Όταν είναι να έρθει το τέλος του κόσμου, καλώς να έλθει. Μέχρι
τότε, ας ισχύει για όλους μας ο υπέροχος λόγος του μαθητής της αγάπης: "ὁ
ἀδικῶν ἀδικησάτω ἔτι, καί ὁ ῥυπαρός ῥυπαρευθήτω ἔτι, καί ὁ δίκαιος δικαιοσύνην
ποιησάτω ἔτι, καί ὁ ἅγιος ἁγιασθήτω ἔτι" (Αποκ. 22,11).
Και ας έχουμε εμπιστοσύνη στην Εκκλησία. Όταν θα είναι τα έσχατα, θα μας
προφυλάξει. Η Εκκλησία όμως, όχι οι αυτόκλητοι σωτήρες.
Σας
συστήνουμε ανεπιφύλακτα το βιβλίο αυτό.
π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός
16 Αυγούστου 2023
26 σχόλια:
Μα δεν μπορούν οι χριστιανοί με την βούλα όλο και ψάχνουν για καινούργιες μάχες στης ειρήνης τον καιρό. μαζέψαν υπογραφές. Δώσαν μάχες για την εγγραφή το θρησκεύματος στις ταυτότητες. Όταν βγήκε ο Κώστας Καραμανλής παρέδωσαν τα όπλα όπως οι άλλοι στην Βάρκιζα και τέλος στις μάχες. Τώρα αφού έχουν τις νέες ταυτότητες χωρίς το θρήσκευμα θα κάνουν αγώνα για εσωτερική της παρεμβολής κατανάλωση και μετά θα τις πάρουν. Μέχρι το 2026 θα υπάρξει η γνωστή παιδική χαρά με τα ξύλινα σπαθιά των αγωνιστών της φακής.
Περαστικά.
Οι Άγιοι δεν είναι αλάθητοι, αλλά ο κύριος Μαυρόπουλος!!!
Ούτε υστερία, αλλά ούτε και εφησυχασμός, όταν μάλιστα πολλοί άγιοι έχουν ήδη στείλει προειδοποιήσεις...
Γιατί και η υστερία προέρχεται, κατά ένα μέρος, από τον εφησυχασμό που εκπέμπουν με ηγεμονικό και απαξιωτικό συχνά τρόπο, με ιδιάζουσα μάλιστα επιθετικότητα προς τους "αδαείς", τους "φανατικούς", τους "ψεκασμένους", θεολόγοι και εκκλησιαστικοί τουπίκλην ερμηνευτές, συνοδά με πολιτικούς, δημοσιογράφους, ακαδημαϊκούς, δηλαδή κατ' εξοχήν "συνετούς εν εαυτοίς" της mainstream κουλτούρας, που θεωρούν ότι όλα είναι διαφανή και ποτέ αινιγματικά...
Προσοχή λοιπόν στην εκατέρωθεν επιθετικότητα, δεν είναι ό,τι χριστιανικό...
Τα φεϊγβολάν είναι το λιγότερο. Θα γίνουν πολλά κωμικοτραγικά. Μερίδιο ευθύνης δεν έχουν μόνο οι παλαιοημερολογίτες αλλά και διάφοροι αρχιερείς και κληρικοί δικοί μας.
Όταν τελειώσουν τα μπάνια των ευσεβών τότε θα δούμε πολλές ακρότητες. Οι πρόμαχοι της Ορθοδοξίας ανασκουμπώνονται.
Ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος άραγε είχε μεσάνυχτα για το τί μέλλει γενέσθαι;
Η μετάφραση Τρεμπέλα,με έγκριση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Ιερά Σύνοδο τής εκκλησίας της Ελλάδος το 1951, μεταφράζει τον αριθμό σε 666...
Νομίζω, ότι η περίφημη επιστολή του Αγίου Παϊσίου (υπάρχει έμμεση νύξη στο κείμενο) δημιουργεί τη μεγαλύτερη καθοδήγηση, καχυποψία και σύγχυση. Το μεγαλύτερο στήριγμα της αντιχριστολογίας. Οπότε, αναλογίζεται κάποιος: ποιον να εμπιστευτώ, τον Μαυρόπουλο (και τον κάθε Μαυρόπουλο) ή τον Άγιο Παΐσιο;
Πλέον οι πιστοί δε διαβάζουν τόσο βιβλία. Το διαδίκτυο έχει (τι όποιες απαντήσεις) και για τα εσχατολογικά θέματα!
Όπως σε κάθε θεολογικό ζήτημα κυριαρχούν και εδώ, η άγνοια, η παλινδρόμηση, η αντιπαράθεση, η ισχυρογνωμοσύνη, η αμετροέπεια και η υπακοή (όπως κατέληξε στις μέρες μας) στον πνευματικό πατέρα. Γιατί εδώ, περί ταυτοτήτων και αντίχριστου να διαφέρουμε;
Το έργο με τίτλο 666 προσεχώς! Τα επεισόδια, δεν ξέρω σε ποιο είδος ταινιών να τα εντάξουμε: πολεμική, δράμα, κωμωδία, θρίλερ, κομεντί ή παιδική; Μήπως λίγο από όλα;
Καλή θέαση !!!
Καί οι εκλεκτοί θα πλανηθούν λέει η γραφή.... δηλαδή θα σου λένε "σφραγίσου δεν πειράζει... αρκεί να έχεις τον Χριστό στην καρδιά ❤️ σου..."
Είναι απορίας άξιον π. Θεμιστοκλή, ότι εμπλέκεστε σε όλα τα θέματα επικαιρότητας και όχι μόνο που άπτονται θεολογικων καταβολών και μάλιστα σχεδόν καθημερινά.
Χρειάζεται και λίγο συστολή.
ΜΑΚΆΡΙ ΝΑ ΕΊΧΑ ΤΗΝ ΞΕΓΝΟΙΑΣΙΆ ΤΟΥ π.ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΚΑΊ ΌΛΑ ΤΗΣ ΝΈΑΣ ΕΠΟΧΉΣ ΝΑ ΤΑ ΘΕΩΡΏ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΆ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΈΝΑ.
Τρίζουν τα κόκαλα του Χριστόδουλου.
Ο "Νεοκαιρισμός"στα πάνω του...
Η μνήμη σου δεν βαστάει καλά 1.59 ο Χριστόδουλος τις περιώνυμες λαοσυνάξεις τις έκανε επί Σημίτη. Όταν βγήκε η δεξιά του Κυρίου ο Καραμανλής δεν έκανε τίποτα άλλο εκτός από συμβιβασμό. Μάλλον τρίζουν τα κόκαλα όλων εμάς των αφελών που σπεύσαμε να υπογράψουμε ακούγοντας την φωνή της Εκκλησίας που μας εξαπάτησε για μια ακόμα φορά. Να σταματήσει η κοροϊδία την ταυτότητα θα την πάρουμε.
Ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση. Κείμενο με ποιμαντική ευθύνη που μας διδάσκει και μας προφυλάσσει από επικίνδυνες ακρότητες ψευτοαγωνιστών.
Ετοιμαστείτε ευσεβείς χριστιανοί για μια ακόμα χαμένη εξαρχής μάχη... βγείτε στις επάλξεις... Με τη Νίκη βεβαίως
Η εκπληκτική προφητεία του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου για τον αριθμό του Αντιχρίστου, τον οποίον όποιος δέν έχει "ου δύναται αγοράσαι ή πωλήσαι", είναι το βασικό σημείο που παρακάμπτουν όλοι όσοι ασχολούνται με την Αποκαλυψη με αποδομητική και εφησυχαστική διάθεση.
Είναι το θέμα που καίει, καί γι αυτό δέν πιάνεται ούτε από το παρόν άρθρο ούτε από άλλα.
Ο Αγιος Παίσιος μπήκε θαρραλέα στην Αποκάλυψη καί είπε ευθαρσώς την άποψη του ιδιοχείρως καί ενυπογράφως.
Αν έσφαλε, θα το δείξει η εξέλιξη των πραγμάτων.
Πάντως, ως τώρα, αν καί έχουν περάσει 2000 χρόνια, δέν εχει εμφανιστεί κανείς που να ισχυριστεί, ότι το συγκεκριμένο χωρίο δέν ισχύει.
Καί κάτι άλλο.
Για ποιό λόγο οι νέες ταυτότητες στην Ελλάδα θα περιέχουν αποθηκευτικό χώρο για καταγράφή πλήθους προσωπικών δεδομένων, ενώ σε άλλες Ευρωπαικές χώρες δέν υπάρχουν ούτε κάν ταυτότητες (πχ. Μεγάλη Βρεττανία), καί οι πολίτες ποιστοποιούνται με Διαβατήρια, Αδειες Οδήγησης, Κάρτες Ασφάλισης, κλπ. ;
Τί συμβαίνει εδώ ;
Ο π. Β. Βολουδάκης 4:08 έχει αμφισβητήσει τη γνησιότητα της επιστολής του γ. Παϊσίου (νυν Οσίου Παϊσίου) και έχει δημοσιεύσει, σε συνέχειες, κριτική (περίπου 10 σελίδων στον “Ορθόδοξο Τύπο”) μετά τη δημοσίευση της επιστολής (7.3.87) με τον τίτλο:
Στις 24.10.86 ο π. Βολουδάκης δημοσίευσε άρθρο στον “Ο.Τ.” με τίτλο: “Ο Αντίχριστος, ο αριθμός 666 και η ανησυχία των χριστιανών” και αναφέρει: “Πολλοί άνθρωποι μου έγραψαν και μου τηλεφώνησαν λέγοντάς μου πως αναπαύθηκαν με τις τοποθετήσεις του άρθρου μου.
Χαρακτηριστικά θυμάμαι ότι ευθύς αμέσως έγραψε και ο Αγιώτατος Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος, το καύχημα της Εκκλησίας μας, ένα Άρθρο-Μήνυμα προς τους χριστιανούς, εκφράζοντας το ίδιο ακριβώς πνεύμα……….
Ο αείμνηστος π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος μου τηλεφώνησε, όταν διάβασε το άρθρο μου στον “Ορθόδοξο Τύπο”……….και μου είπε ότι συμφωνεί, αλλά είχε τη γνώμη ότι έπρεπε να επεκτείνω τις σκέψεις μου, ώστε να διευκρινισθούν περισσότερο τα πράγματα. ‘Ετσι έγραψα ένα δεύτερο κείμενο στο οποίο συμπεριέλαβα και τις ενστάσεις των επικριτών μου και το έθεσα υπ’ όψιν του π. Επιφανίου. Το διάβασε, συμπλήρωσε ο ίδιος φράσεις με τις οποίες επιτείνεται το νόημα των γραφομένων μου. Τις ιδιόχειρες προσθήκες του αυτές (όπως και άλλες σε άλλα χειρόγραφά μου) τις φυλάσσω ως ιερά κειμήλια και εις μαρτυρίαν ότι “ου ψεύδομαι”".
Η γνωστή Επιστολή, θεολογικώς είναι διάτρητη και αστήρικτη και με της οποίας το περιεχόμενο θα ασχοληθούμε………. Συγχρόνως με την Επιστολή του ο π. Παϊσιος (του οποίου τιμώ την αρετή και την αγιότητα και ευλαβούμαι και τον τόπον “ου έστησαν οι πόδες αυτού”) άρχισε να δυσφημή τις απόψεις μου για το 666, σ’ όσους τον πλησίαζαν, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να λέγη σε κληρικούς και λαϊκούς πως θα δαιμονισθώ με αυτά που γράφω”.
“Τις πληροφορίες αυτές τις μετέφερα στον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο (τον οποίον θεωρώ και ευλαβούμαι ως μεγάλον Διδάσκαλον της Εκκλησίας μας), ο οποίος μου είπε ότι πρόκειται για πειρασμό του π. Παϊσίου. Σε ερώτησί μου, πως είναι δυνατόν να “πέση τόσο έξω” ένας όντως άγιος άνθρωπος και χαρισματούχος, μου απάντησε ο π. Επιφάνιος πως ο Άγιος δεν αποκτά ειδικότητα σε όλα τα θέματα και ιδίως όταν πρόκειται για ακριβή διατύπωσι της πίστεως………. Εγώ επέμεινα: “γνωρίζουμε ότι ο άγιος δεν πράττει τίποτε χωρίς να ρωτήση το Θεό. Τότε πως εξηγείται το πράγμα;”.
Και ο π. Επιφάνιος μου απάντησε: “Εξηγείται απλά. Μπορεί ο άγιος να ρωτήση τον Θεό και ο Θεός να μην απαντήση τίποτε. Τότε πράττει όχι κατ’ εντολήν του Θεού, αλλά κατά συνείδησιν, κατά την γνώμην του”.
Γι’ αυτό συνηθίζω να λέω ότι οι άνθρωποι του Θεού δεν αγίασαν “δια ταύτα” αλλά “παρά ταύτα”".
“Το πρώτο που θα παρατηρήση είναι πως στην Επιστολή γίνεται παράθεσι Πατερικών χωρίων (και μάλιστα στην αρχαιοελληνική) και παραπομπών (!), πρακτική που είναι αταίριαστη με τον π. Παϊσιο, τα οποία με τόση επιμέλεια, αγάπη και σεβασμό εκδίδουν τα γνήσια πνευματικά του παιδιά, οι μοναχές του Ησυχαστηρίου της Σουρωτής”. Ακολουθεί αντίκρουση σημείου προς σημείον της Επιστολής.
“Άλλο είναι να συγκαταβαίνουμε στην αδυναμία των “ασθενών τη πίστει” χριστιανών μας και άλλο το να διδάσκουμε στους ανθρώπους ότι πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε “ασθενείς τη πίστει”, για να είναι γνήσιοι πιστοί!
Γιατί περί αυτού πρόκειται.
Και δυστυχώς, προς αυτή την κακή κατεύθυνσι ενήργησε και ενεργεί και η Επιστολή του μακαριστού π. Παϊσιου”.
Ομως υπαρχουν και καποιοι, που πηγαιναν και υποδαυλιζαν τον π. Παϊσιο και μαλιστα γνωστος εις ημας καθηγητης Πανεπιστημιου ο οποιος και του εδωσε πρωτος αυτος το βιβλιο της Προτεσταντισας ΡΕΛΦ (την Αγγλικη εκδοσι, δεν ειχε μεταφραστει ακομα στα Ελληνικα) και το ειχε στο γραφειο του ο π. Παίσιος, οπως αναφερει και ο ιερομοναχος π. Χριστοδουλος σε βιβλιο του και το υπεδεικνυε μαλιστα σε επισκεπτες του.
Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση Μητσοτάκη, θέλει να σφραγίσει ανθρώπους καί ζώα.Ο Μητσοτάκης συνεχώς αποδεικνύει ότι κάνει τυφλή υπακοή στους "κηδεμόνες"μας,την Νέα τάξη πραγμάτων...
Καλά!!!! φέρε μαλλί να ξαίνουμε. Άλλο ένα θέμα για να γράψουν πολλά και στο τέλος αυτοί που θα γράψουν τα περισσότερα πύρινα αρνητικά κείμενα θα τις πάρουν πρώτοι.
Δεν με φοβίζει ο αντίχριστος και το 666 ούτε οι ταυτότητες ούτε τίποτα άλλα ο Χριστός είναι ο Θεός γιατί να φοβηθώ αφού είναι βαφτισμένος στον Χριστό και έχω το Μυστήριο του Χρίσματος ως σφραγίδα δυνάμεως. Οι χαζομάρες των ανθρώπων που φοβίζουν τους αδύνατους στην πίστη δεν θα περάσουν.
Τόσα πολλά σχόλια δεν έχω ξαναδεί στο ιστολόγιο. Μόνο από αυτό διαπιστώνουμε ότι και ο π. Θεμιστοκλής και οι σχολιαστές που συμφωνούν ή διαφωνούν, κατά βάθος ζουν και αναπνέουν με την αντιχριστολογια. Είτε το αντιλαμβάνονται, είτε όχι.
Σωστά ανέφερε κάποιος σε σχόλιο: όποια πέτρα κι αν σηκώσεις τον π. Θεμιστοκλή θα βρεις από κάτω.
Κυριακή κοντή γιορτή!
Ωραίο φθινόπωρο θα περάσουμε!
Πόσο έχει το βιβλίο και που μπορούμε να το αγοράσουμε?Συγχαρητήρια πάντως.
Δηλαδή και εσείς φοβάστε ένα φυλλαράκι με μικροκυκλωμα πληροφοριών δηλ. συμπερίληψη εγγράφων σε ένα, ότι θα σας καταδικάσει στην κόλαση; Οι Ταλιμπάν του Αφγανιστάν τότε είναι οι πιο προοδευτικοί του κόσμου που δεν θέλουν να πάρουν τέτοια ταυτότητα. Διότι οι άνθρωποι αυτοί είναι η προσωποποίηση της ελευθερίας! Ο σταθμάρχης της Λάρισας αν χρησιμοποιούσε τσιπακι δεν θα γίνονταν το δυστύχημα στα Τέμπη. Τόσο κακά είναι τα τσιπακια....οι εκκλησιαστικοί δημιούργησαν μια μυθολογία με δαυτα και κάνανε τόσον κόσμο δυστυχή να τρέχει στα αστυνομικά τμήματα να βγάλει ταυτότητες μη τυχόν και πάρει αυτές με το τσιπακι. Αυτό που έχει στο κινητό του, στην κάρτα συναλλαγών κλπ.Ορθωε τους λένε ψεκασμενους.
Νέα Τάξη Νέα Τάξη. Μας επρηξαν οι συνωμοσιολογοι με δαυτην . Να πάνε στο Αφγανιστάν να μη μας πιάνει η....Νέα Τάξη. Ντροπή μας και ο φόβος και η συνωμοσιολογία.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ : Αρχιμ.Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος (πρωτοσύγκελλος Μ.Σιατίστης + Παύλου)
ΠΕΡΙ ΕΣΧΑΤΟ-ΤΑΥΤΟΤΗΤΟ-ΣΦΡΑΓΙΣΜΑΤΟ-ΛΟΓΟΥΝΤΩΝ ΘΟΡΥΒΟΠΟΙΩΝ
[[Δεν πα’ να μας εγκαταλείψουν όλοι και συγγενείς και φίλοι και γνωστοί;
Δεν πα’ να μας πάρουν την θέση που έχουμε;
Δεν πα’ να μας πάρουν τα αγαθά και τα υπάρχοντα όλα;
Δεν πα’ να μας βρίζουν και να μας κατηγορούν όλοι;
Δεν πα’ να ’χουν όλοι τα προσωπικά δεδομένα μας;
Και τι έγινε;
Εδώ τα ’χει ο Θεούλης.
Δεν ειν’ τίποτα αυτό.
Το χειρότερο είναι να μας εγκαταλείψει η Χάρις του Θεού]].
+ π. Ανανίας Κουστένης
ΥΓ. Αὐτὸ σημαίνει ὑγεία πνευματική, ἂν κατάλαβες στὸν ἄνθρωπο τοῦ Θεοῦ. Ἀλλιῶς κάτσε καὶ μέτρα συνωμοσίες, τσιπάκια, ταυτότητες, ξετσιπάκια καὶ ἀριθμοὺς ἀντιχρίστου. Τὰ ἴδια ἔλεγε καὶ ὁ ἅγιος Πορφύριος.
Δημοσίευση σχολίου