Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Χειροτονητήριος λόγος εις Επίσκοπον π. Τιμοθέου Ntumba

 

Κινσάσας, στις 30.03. 2024
 
Χειροτονητήριος λόγος εις Επίσκοπον
 π. Τιμοθέου Ntumba
 
Μακαριώτατε Πάτερ και Δέσποτα, Σεπτέ Προκαθήμενε της Αποστολικής Εκκλησίας των Αλεξανδρέων,
Σεπτή των Ιεραρχών χορεία,
Εξοχότατε κ. Πρέσβη της Ελλάδος στο Κονγκό,
Εξοχότατε εκπρόσωπε της Κυβερνήσεως της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό,
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Ελληνικής Κοινότητας Κινσάσας,
Σεβαστοί Πατέρες, αδελφοί και πάντες οι αγαπητοί συμπροσευχόμενοι Χριστιανοί,
Δοξάζω τον φιλάνθρωπο Χριστό μας για τις ευεργεσίες Του προς εμένα, κατά τη διάρκεια αυτών των 13 συνεχόμενων ετών της ταπεινής μου ιεραποστολικής διακονίας στην Μπούνια και στην Γκόμα, και ειδικά γι’ αυτή τη Χάρη που επεφύλαξε σε μένα: Με αξιώνει να διακονήσω και να υπηρετήσω την Αγία Μητέρα Εκκλησία μας ως Επίσκοπος της νεοσυσταθείσης και νεοπαγούς Ιεράς Επισκοπής Γκόμας. Η Ιερά Επισκοπή Γκόμας περιλαμβάνει στην εκκλησιαστική-πνευματική της δικαιοδοσία όλο το Μεγάλο Κίβου, δηλαδή τις 3 Επαρχίες του ανατολικού τμήματος της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό. Συγκεκριμένα το Βόρειο Κίβου, το Νότιο Κίβου και τη Μανιέμα.  Ευχαριστώ την Παναγία μας, την Κυρία Θεοτόκο, για την έντονη και αισθητή Προστασία Της δίπλα μου και για τις μεσιτείες Της. Ευχαριστώ τους Αγίους μας για τις πρεσβείες τους .
Μετά τον Θεό, την Υπεραγία Θεοτόκο και τους εν τω ουρανώ Aγίους μας, επιτρέψετέ μου, Μακαριώτατε Πάτερ και Δέσποτα, Ηγέτα του Παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, να απευθυνθώ προς Εσάς και να εκφράσω την υιική μου Ευγνωμοσύνη για την Τιμή που μου κάνετε σήμερα. Με βαθύτατο σεβασμό, Σας ευχαριστώ για την άπειρη πατρική αγάπη και την εμπιστοσύνη, με τις οποίες περιβάλλετε πάντοτε την αναξιότητά μου. Είμαι δια βίου ευγνώμων απέναντί Σας, διότι πάντοτε δείχνετε προσοχή στα προσωπικά μου προβλήματα και μου προσφέρετε τις πατρικές Σας νουθεσίες και την Προστασία Σας. Γνωρίζω ότι ένα απλό «ευχαριστώ» δεν αρκεί, για να εκφράσω την ισόβια ευγνωμοσύνη μου προς την μεγάλη πατρική Σας αγάπη. Μια αγάπη που γνωρίζει να ανακουφίζει, να αγκαλιάζει και να παρηγορεί όλους μαζί αλλά και τον καθένα ξεχωριστά, πάντοτε με δικαιοσύνη. Είστε στα μάτια των Αφρικανών Ορθοδόξων και μη, «Ο Πατριάρχης της Αγάπης», «Ο Πατριάρχης της Δικαιοσύνης του Θεού». Όλοι μας οι Αφρικανοί Ορθόδοξοι είμεθα η τρανή και η αναμφισβήτητη απόδειξη του ιεραποστολικού και Αποστολικού Σας Έργου, Μακαριώτατε.  Μένουμε εντυπωσιασμένοι, θαυμάζοντας τη μεγάλη και σπανιοτάτη διάκρισή Σας, όπως επίσης και την βαθιά σοφία που χαρακτηρίζει την υψηλή εκκλησιαστική Σας προσωπικότητα και μορφή.  Δεχθείτε, Άγιε Πάτερ, Προκαθήμενε της Αγίας Καθέδρας του Ενδόξου Θρόνου του Αποστόλου Μάρκου, την βαθιά και ειλικρινή ευγνωμοσύνη της καρδίας μου απέναντί Σας. Ποτέ δεν θα ξεχάσω προσωπικά ότι την ώρα αυτή, Μακαριώτατε, την οφείλω αποκλειστικά σε Εσάς.  Σας υπόσχομαι ότι, με τη βοήθεια του Θεού, θα αγωνιστώ να ανταποκριθώ στις προσδοκίες Σας, πάντοτε ακολουθώντας, κατά το δυνατόν, το δικό Σας φωτεινό και λαμπρό παράδειγμα. Η υιική μου προσευχή είναι αδιάλειπτη και εκτενής: Ο Θεός των Πατέρων ημών, να Σας χαρίζει μακροημέρευση και υγεία αδιάπτωτη, ακραιφνή και στιβαρά, ώστε επί πολλούς, αγαθούς και ειρηνικούς χρόνους, να σπείρετε τον Λόγο της Αληθείας -της  εντός ημών ευρισκομένης Βασιλείας του Θεού- σε γόνιμες καρδιές, σε αγαθή γη, που θα αποδίδει εν καιρώ ευθέτω, καρπόν εκατονταπλασίονα (Λουκ. 8.8, Ψαλ. 1,3) για την πρόοδο της Αφρικής, ώστε να αγάλλεσθε συνεχώς για την υπερπλούσια συγκομιδή του Ποιμαντορικού Σας έργου ως Πρωθιερέως και Υπάτου των Αρχιερέων στην πηδαλιουχία της Αλεξανδρινής νοητής ολκάδος.
Εμείς όλοι στην Αφρική θαυμάζουμε την μεγάλη φροντίδα και αγία ανησυχία του Μακαριωτάτου Πατριάρχου μας κ. κ. Θεοδώρου Β’ για την Εκκλησία της Αφρικανικής Ηπείρου, λόγω της παρέμβασης και της αντικανονικής εισπήδησης της Μόσχας στην Αφρική. Μιλάμε άλλωστε για μια ρωσική εκκλησία η οποία δεν είχε λάβει μέρος ποτέ σε Οικουμενική Σύνοδο των πρώτων οκτώ αιώνων του Χριστιανισμού, διότι δεν είχε γίνει ακόμα Ορθόδοξη και μόνο από αυτό όφειλε σεβασμό στο Πρεσβυγενές και Δευτερόθρονο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής! Γνωρίζουμε ότι ο απώτερος σκοπός αυτής της εισπήδησης  είναι να δημιουργήσει η Μόσχα σύγχυση και να σπείρει διχόνοια στις καρδιές και στο μυαλό των νεοφύτων  Ορθοδόξων πιστών της Αφρικής.  Είμαστε όλοι δυναμικά δίπλα στον Μακαριώτατο Πατριάρχη μας κ. κ. Θεόδωρο Β’, με τα όπλα της Πίστεως και της Αληθείας,  για να Τον στηρίξουμε σε αυτόν τον αγώνα, μέχρι να αρθεί οριστικά αυτός ο πειρασμός, μέχρι να απομακρυνθεί ο δαίμονας του εκκλησιαστικού διχασμού! Για να μην έχουμε σύγχυση, και για να τους διακρίνουμε, ο  Απόστολος Παύλος μας προειδοποιεί για τις ενέργειες τους. Και για να μην νομίσουμε ότι στην Εκκλησία ο καθένας μπορεί να κάνει ό τι θέλει και όπως θέλει, χωρίς να υπολογίσει τους Ιερούς Κανόνες, μας λέει ότι ο αθλητής δεν στεφανώνεται, αν δεν αγωνίζεται σύμφωνα με τους κανόνες. Έχει λοιπόν ιδιαίτερη σημασία για τους Αποστόλους το «κανονικός» και το «νόμιμος»: «ἐὰν δὲ καὶ ἀθλῇ τις, οὐ στεφανοῦται, ἐὰν μὴ νομίμως ἀθλήσῃ» (Β' Τιμόθεο 2. 5). Ξέρουμε καλά ότι οι Ρώσοι ιερείς στην Αφρική δεν είναι οι Ποιμένες των Ορθοδόξων προβάτων, γιατί δεν μπήκαν από την πόρτα στο μαντρί. Η πόρτα της μάνδρας για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αφρικής είναι το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, ο Θρόνος του Αγίου Αποστόλου Μάρκου, ο οποίος δεν μαρτύρησε στη Ρωσία, αλλά στην Αλεξάνδρεια, αφού έφερε το Ευαγγελικό του μήνυμα στην Αφρική. Οι Ρώσοι ιερείς δεν μπαίνουν από την πόρτα που είναι το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας αλλά μπαίνουν από το παράθυρο της δικής τους Εξαρχίας. Αυτό είναι δήγμα της απάτης τους. Εάν δεν ακούσουμε τους νόμιμους Ποιμενάρχες μας Αγίους Αρχιερείς και τους Πατέρες της Εκκλησίας, ας ακούσουμε τους Αποστόλους και Ευαγγελιστές. Εάν δεν θέλουμε να τους  ακούσουμε, τότε ας ακούσουμε τον ίδιο τον Χριστό που έχυσε το Τίμιο Αίμα Του για την Εκκλησία Του. Και τι λέει ο Χριστός; Μας διαβεβαιώνει: «ΑΜΗΝ ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὁ μὴ εἰσερχόμενος διὰ τῆς θύρας εἰς τὴν αὐλὴν τῶν προβάτων, ἀλλὰ ἀναβαίνων ἀλλαχόθεν, ἐκεῖνος κλέπτης ἐστὶ καὶ λῃστής » (Ιωάν. 10. 1). Μακαριώτατε, ο Κύριος να  Σας κραταιώνει εν Πνεύματι δυνάμεως πολλής!
Θα ήθελα, να ευχαριστήσω εκ βάθους ψυχής όλους τους Σεβασμιωτάτους και Θεοφιλεστάτους Αρχιερείς που απαρτίζουν την Αγία και Ιερά Σύνοδο, το Ιερό Σώμα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, που με ετίμησαν, εκλέγοντάς με  Επίσκοπο της Ιεράς Επισκοπής Γκόμας. Τους διαβεβαιώνω ότι με την βοήθεια του Θεού δεν θα διαψεύσω την προς εμέ αγάπη, ψήφο και εμπιστοσύνη τους.
Οι ευγνώμονες ευχαριστίες μου απευθύνονται αδελφικώς στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πτολεμαΐδος, Αρχιγραμματέα και Μέλος της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου μας Αλεξανδρείας κ. Παντελεήμονα Αράθυμο, για την πολύτιμη αδελφική του βοήθεια, τις συμβουλές του, την προσφορά του, την αγάπη του καθώς και τη σημαντική του συνεισφορά και στήριξη στην ιεραποστολική μου προσπάθεια. Τον ευχαριστώ με όλη μου την καρδιά!  Ό τι και να πω για τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πτολεμαΐδος κ. Παντελεήμονα είναι λίγο. Αν δεν ήταν κοντά μου και δεν με υποστήριζε με τις νουθεσίες και τις οδηγίες του, δεν θα είχαμε φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα σήμερα. Με αγάπησε και με υποβοήθησε περισσότερο από αδελφό, περισσότερο από συμπατριώτη. Στην περίπτωση του Σεβασμιωτάτου κ. Παντελεήμονος εφαρμόζεται πλήρως και επακριβώς ο βιβλικός λόγος: « Αδελφὸς ὑπὸ ἀδελφοῦ βοηθούμενος ὡς πόλις ὀχυρὰ καὶ ὑψηλή » (Παρ. 18.19). Εγκαρδίως Σας  ευχαριστώ και Σας ευγνωμονώ, Σεβασμιώτατέ μου!
Ιδιαιτέρως ευχαριστώ αυτή την ώρα τον Πανοσιολογιώτατο πατέρα Εφραίμ Τουμπέκη, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης και όλη την συνοδεία του για την πηγαία αγάπη που μου έδειξαν από τη στιγμή της γνωριμίας μας μέχρι και σήμερα, ως και για την παντοειδή ενίσχυσή τους στο έργο της τοπικής μας Εκκλησίας. Αναγνωρίζω ότι οι Πατέρες της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης, με την οποία συνδέομαι πνευματικώς από τα χρόνια των Πανεπιστημιακών μου σπουδών στην Αθήνα, με βοήθησαν και με στήριξαν παντοιοτρόπως. Τους ευχαριστώ ευγνωμόνως.
Ευχαριστώ τον  Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κατάνγκας κ. Μελέτιο για την αγάπη του σε μένα από τα νεανικά μου χρόνια από το 1990 στο Άγιον Όρος ως και στη συνέχεια για το ενδιαφέρον, την ενθάρρυνση και τις συμβουλές του, κατά την εκκλησιαστική μου πορεία. Τον ευχαριστώ  για τη βαθιά του ταπείνωση. Παρά τα μεγάλα κατορθώματα στην Μητρόπολή του, είναι πάντα ταπεινός και προσιτός από όλους μας.
Ευχαριστώ εκ μέσης καρδίας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη  Κινσάσας κ. Θεοδόσιο για όλα όσα πρόσφερε πρώτα στη γενέτειρά μου την Κανάνγκα, την οποία μπόρεσε να μεταμορφώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα, γνωρίζει πως να συμπεριφέρεται σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά με αγάπη, σεβασμό, δικαιοσύνη και σοβαρότητα για το κύρος της Ορθόδοξης μας Εκκλησίας στο Κονγκό. Κράτησε την γραμμή των προκατόχων του Τιμοθέου Κοντομέρκου, Ιγνατίου Μαδενλίδη και Νικηφόρου Μικραγιαννανίτη, με τους οποίους κι εγώ, ευδοκία Θεού,  είχα συνεργαστεί  πολλά χρόνια στο παρελθόν.  Ξέρει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κινσάσας κ. Θεοδόσιος να ενώνει τους ανθρώπους και όχι να χωρίζει οικογένειες και φίλους, που πάντα ζούσανε μαζί, ενωμένοι, και κοιτάζονταν στα μάτια ο ένας τον άλλον, γιατί όταν οι άνθρωποι είναι ενωμένοι είναι πάντα δυνατοί. Ως καλός γνώστης και ερμηνευτής της Βιβλικής Ιστορίας, ο Μητροπολίτης Θεοδόσιος Κινσάσας, μας διδάσκει στο Κονγκό να είμαστε πιστοί στην Παράδοση που παραλάβαμε από τους  προκατόχους μας, ενθυμούμενος βιβλικώς για παράδειγμα ότι ο Τίμιος Πρόδρομος τερμάτισε το κήρυγμα και την Αποστολή  του με το «Μετανοείτε, ήγγικεν γαρ η Βασιλεία των ουρανών  », και ο Χριστός ξεκινάει, όχι τυχαίως, το κήρυγμα και την Αποστολή  Του με τα ίδια λόγια του Προδρόμου, με την ίδια φράση: «Μετανοείτε, ήγγικεν γαρ η Βασιλεία των ουρανών». Για να μας διδάξει η Αγία Γραφή ότι πρέπει να υπάρχει ομοιομορφία, συνοχή και συνέχεια με τους προκατόχους μας και όχι αντιθέσεις και συγκρούσεις, αφού Μία είναι η Εκκλησία, η οποία, σύμφωνα με τον Άγιο Αυγουστίνο, είναι ο παρατεινόμενος Χριστός « Christus prolongatus».
Ευχαριστώ τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες του Θρόνου που μου έδειξαν πολύ αγάπη και με στήριξαν:  Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γουινέας κ. Γεώργιο, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πηλουσίου και Πατριαρχικό Επίτροπο Αλεξανδρείας κ. Νάρκισσο, τον από Μποτσουάνας Μητρ. Λιβύης κ. Γεννάδιο, τον Μητρ. Καρθαγένης κ. Μελέτιο, και τον Μητροπολίτη Νουβίας κ. Σάββα, συμμαθητή μου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σωζούσης, τον « Παππού της Αφρικής» και τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Μπούνιας και Κισανγκάνι κ. Πολύκαρπο. Τους ευχαριστώ όλους για το πνεύμα βαθιάς διάκρισής τους, το ενδιαφέρον και την έγνοιά τους. Με  αγάπη και σοφία στάθηκαν δίπλα μου και με ενδυνάμωσαν στην πορεία μου. Τους ευχαριστώ  βαθύτατα!
 
Ευχαριστώ θερμά τον Αξιότιμο Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Κινσάσας, κ. Γεράσιμο Ντούνη, για το ενδιαφέρον του για μένα όλα τα χρόνια που πέρασα στη Γκόμα, στο Βόρειο Κίβου, για την ιδιαίτερη προσοχή, την αγάπη ως και την έγνοια του για την προσωπική μου ασφάλεια και ολόκληρης της Επισκοπής μας.  Είμαι πολύ ευγνώμων απέναντί του. Ευχαριστώ τον πρώην Επίτιμο Πρόξενο της Ελλάδος στο Κισανγκάνι κ. Δημήτρη Παπαδόπουλο ( πατέρα του νυν Πρέσβη της Ελλάδος στο Κονγκό κ. Αντώνη Παπαδόπουλου) για την αγαστή συνεργασία που είχαμε στην Ανατολική Επαρχία του Κονγκό. Επίσης ευχαριστώ ευγνωμόνως  την Ελληνική Κοινότητα Μπούνιας, τον Πρόεδρο και τα Μέλη της για την αφειδώλευτη αγάπη που μου έδειξαν στην πόλη Μπούνιας.
Σε αυτό το σημείο του λόγου μου, θέλω να ευχαριστήσω ολόθυμα και ολόθερμα τον Σύλλογό μας «Φίλοι Ιεραποστολικού έργου πατρός Τιμοθέου Ntumba στην Ιερά Επισκοπή Γκόμας ». Ευχαριστώ τον Αξιότιμο Βουλευτή Επικρατείας κ. Γεώργιο Αποστολάκη, πρώην Αντιπρόεδρο Αρείου Πάγου, που είναι και ιδρυτής του Συλλόγου μας, τον αγαπητό μου αδελφό και προσωπικό μου φίλο, Πανοσιολογιώτατο Αρχιμ. π. Ανανία Κρίππα, συμφοιτητή μου από τη Θεολογική Σχολή Αθηνών, που είναι ο Πρόεδρος του Συλλόγου μας, τον Γραμματέα μας κ. Ευάγγελο Καλαποδά, τους ταμίες κ. Βασίλη Διαμαντόπουλο και κ. Κωνσταντίνο Μαλλιάκα και όλα τα Μέλη του Συλλόγου μας, που με πολύ συμπάθεια και συμπόνοια στηρίζουν το έργο μας στο μαρτυρικό Ανατολικό Κονγκό και που ποτέ δεν μας ξεχνάνε,  μεριμνούν πάντα για μας, τους ευχαριστώ για την ενίσχυσή τους.
Επίσης ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου τον κ. Κυριάκο Γεννάδη και τον κ. Αντώνη Βοναζούντα ως και την Αδελφότητα «το Ανέσπερο Φως» για την έμπρακτη αγάπη τους σε μας στο Ανατολικό Κονγκό.
 Ευχαριστώ πολύ τον κ. Σωτήριο Μουντζούρη της Αδελφότητος « Πορεία Αγάπης» για την συμπαράστασή του.
Ευχαριστώ ευγνωμόνως τον Διδάκτορα Κωνσταντίνο Βαρδάκα, ο οποίος με μεγάλη συμπάθεια και συμπόνοια στηρίζει το έργο μας στη Γκόμα. Τον ευχαριστώ με όλη μου την καρδιά για την αγάπη και το ενδιαφέρον του που μας δείχνει, δημοσιεύοντας στην ιστοσελίδα του τις δραστηριότητες της Επισκοπής μας για να γίνει γνωστή η ιεραποστολική μας προσπάθεια στο ευρύ κοινό. Ο Χριστός να τον ευλογεί.
Ευχαριστώ όλους τους ευεργέτες μας, τους στηρικτές της διακονίας μας, οι οποίοι μας βοηθάνε στο έργο αυτό του Ευαγγελισμού, ειδικά στον φιλανθρωπικό και κοινωνικό τομέα για την πρόοδο της Εκκλησίας στην Γκόμα του Ανατολικού Κονγκό.
Χρέος και καθήκον ιερό και επιβεβλημένο είναι να εκφράσω αυτή την ιερή στιγμή και ώρα την ευγνωμοσύνη μου στους κατά σάρκα γονείς μου, οι οποίοι αθόρυβα, με ζήλο και σοφία καλλιέργησαν την ευσέβεια στην ψυχή μου. Ευχαριστώ λοιπόν τους σεβαστούς γονείς μου, τον Ιερέα π. Θεοφάνη και την μητέρα μου Πρεσβυτέρα Μαρία, οι οποίοι με μεγάλωσαν με φόβο Θεού και μου ενέπνευσαν την προς τον Θεό και τον πλησίον αγάπη. Κοντά τους έμαθα να μιλάω στο Θεό, αλλά και να αφήνω τον Θεό να μιλάει, όποτε Εκείνος θέλει και όπως Εκείνος κρίνει. Τους ευχαριστώ για όλα όσα έσπειραν σε εμένα, που δικαιολογούν την χαρά τους κατά την ώρα ταύτη. Μαζί τους, ευχαριστώ όλη τη στενή μου οικογένεια, την αδελφή μου Πρεσβυτέρα Σελίνη Ngalula και τον σύζυγό της, συμμαθητή μου, Αιδεσιμολογιώτατο π. Καλλίνικο  Kakanda, πτυχιούχο της Φιλοσοφικής Σχολής  και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τα δύο αδέρφια μου Θεόδωρο Osoko και Λέων Kanowa, καθώς και όλη την ευρύτερη οικογένειά μου.
Ευχαριστώ όλους όσοι συνέβαλαν στην πρόοδο και την πνευματική μου καλλιέργεια, ιδιαιτέρως δε τους αγαπητούς Καθηγητές μου των Σχολείων «Φως Εθνών» της Ιεραποστολής στην Κανάνγκα, της Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας του Αγίου Όρους, των Θεολογικών Σχολών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ευχαριστώ όλους τους ντόπιους πιστούς μας της Γκόμας και της Μπούνιας για την άριστη συνεργασία που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια της Ιεραποστολής μου στο Ανατολικό Κονγκό, τους αγαπητούς αδελφούς μου εν Κυρίω, οι οποίοι, με τη βοήθεια του Θεού, κατηχήθηκαν, βαφτίστηκαν μέσα στα ύδατα της Αγίας Κολυμβήθρας στο Όνομα της Αγίας Τριάδος, και μυρώθηκαν Ορθοδόξως.
 Ευλαβέστατοι κληρικοί και λευίτες της Εκκλησίας μας, σας ευχαριστώ.
Καλούμαι από σήμερα να φροντίζω και να διακονώ τα λογικά πρόβατα της Θεοσώστου Αρχιερατικής Επαρχίας Γκόμας, με όπλα  την προσευχή και την ελεημοσύνη, θεραπεύοντας, κατά το δυνατόν, τις υλικές ανάγκες του Ι. Ποιμνίου αυτής της Εκκλησιαστικής Επαρχίας. Διότι αυτό είναι το έργο της Εκκλησίας: Να δώσει την μαρτυρία «τῆς ἐν ἡμῖν ἐλπίδος» (Α’ Πέτρ., 3,15).
Ευλογημένε λαέ του Θεού, Ευχαριστώ και εσάς που ήρθατε για να μου δώσετε κουράγιο και δύναμη με την συμπροσευχητική σας παρουσία.
Ο Επίσκοπος είναι κατ’ εξοχήν Ιερέας, με όλη την σημασία της λέξεως.
Κατά τον Άγιο Ισίδωρο τον Πηλουσιώτη, ο κάθε Ιερέας είναι ένα λυχνάρι, ένα φως, που το ανάβει ο Θεός κατά την ώρα της χειροτονίας. Και αφού λοιπόν έτσι, τον κάνει φως, τον τοποθετεί, εν συνεχεία, στον χώρο της αρμοδιότητάς του, να φωτίζει τον κόσμο (Άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης. Επιστολή Α’,32 ).
Τελειώνοντας, προτού η φλόγα της Πεντηκοστής έρθει επ’ εμέ και αναχωρήσω και πάλι για την μαρτυρική ιεραποστολή στο Ανατολικό Κονγκό, θα ήθελα να καταθέσω ότι συνέχομαι από συντριβή καρδίας, ενθυμούμενος τους λόγους για τη θυσιαστική αγάπη του Χριστού, που αναφέρει ο Άγιος Μάρτυς και Απολογητής Ιουστίνος, ότι «ὁ Χριστός, Ἱερεὺς ἐν τῷ Σταυρῷ γέγονε».
Και τώρα, Μακαριώτατε Πάτερ και Δέσποτα, κλίνω τον αυχένα της ψυχής και του σώματος, υποτασσόμενος πλήρως στην Αγία μας Εκκλησία, στο Πατριαρχείο μας Αλεξανδρείας και στο πέλαγος του απείρου ελέους του Θεού, επικαλούμενος τις Μεσιτείες της Κυρίας Θεοτόκου, τις Πρεσβείες του Αγίου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου του Εφόρου και Προστάτου του Πατριαρχείου μας Αλεξανδρείας, του Αγίου Νεκταρίου Αιγίνης του Πενταπόλεως και του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου των Προστατών και Εφόρων της Ιεράς μας Επισκοπής Γκόμας, του Αγίου Νικολάου Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας,  του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτου, του Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος ου την μνήμην εορτάζομεν και πάντων των Αγίων. Αμήν!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: