Περί πασών των αρχιμανδριτών
Ποια είναι η μονή της ηγουμενίας του για κάθε
αρχιμανδρίτη;
Ποιοι είναι η μάνδρα του;
Μετά από πόσα έτη - δεκαετίες, όπως αναφέρει η από αιώνες εκκλησιαστική ευχή, έλαβε το οφίκκιο του αρχιμανδρίτη;
[Να προσπεράσω την αστεία ευχή του αρχιμανδριτικού
οφικκίου που διαβάζεται τα τελευταία χρόνια;
Να προσπεράσω και την αστειότητα να φέρει κάποιος τίτλο που δεν στηρίζεται πουθενά και δεν έχει καμιά σχέση με την
πραγματικότητα;]
Να προσπεράσω και την αστειότητα να φέρει κάποιος τίτλο που δεν στηρίζεται πουθενά και δεν έχει καμιά σχέση με την
πραγματικότητα;]
Επιπλέον, τηρήθηκαν τα ηλικιακά τους έτη χειροτονίας;
Ποιος επανωκαλύμμαυχος παραβάτης της εκκλησιαστικής τάξης και παράδοσης, δικαιούται να μας κουνάει το δάχτυλο εμάς τους λαϊκούς με την απολυτότητα του "παραδοσιακού" ή με την απολυτότητα του "προοδευτικού"; Πόση εντιμότητα εμπεριέχει; Για τον εαυτό τους "οικονομούν" μια χαρά βεβηλώνοντας ιερά και όσια, αλλά εμείς οι λαϊκοί πρέπει με "ακρίβεια" να ακολουθούμε το "αλάθητό" τους;
Ε. Β.
19 σχόλια:
ορθοτατες παρατηρησεις
Η Ιερά Σύνοδος να επιληφθεί του θέματος...
Ο Μακαριστός Πρεβέζης Μελέτιος μαντρωσε όλους τους Αρχιμανδρίτες στον προφήτη Ηλία.
Μετά την ενορία κοινή τράπεζα στο Μοναστήρι καί παραμονή με τίς ακολουθίες.
Ενδιαφέροντα ερωτήματα, αν ετίθονταν στο σωστό πλαίσιο, με αγαπητική διάθεση και στόχο την ωφέλεια των αδελφών και όλων μας...
Όχι εδώ! Εδώ δεν προσφέρουν τίποτα...
Κι επειδή το μόνο που βλέπω είναι μια γενικευμένη αγανάκτηση και απόρριψη εξαιτίας κάποιου που "μας κούνησε το δάχτυλο", θα ρωτήσω και εγώ:
Συ τις ει ο κρίνων αλλότριον οικέτην; (Ρωμ. 14,4)
Παλαιό το πρόβλημα ,αλλά από το ΄80 και μετά γίνεται όλο και σοβαρότερο.Ο μακαριστός Κοζάνης Διονύσιος Ψαριανός (οι μεγάλοι ίσως τον ξέρουν) σε κείμενο του που καυτηρίαζε την συγκέντρωση ,τότε,αγάμων κληρικών σε Αθήνα έγραψε "ενδημούν εν Αθήναις νεαρά αρχιμανδριτάρια ακκιζόμενα μετά νέων και νεανίδων...." Αρχιμανδρίτες που ποτέ δεν διετελεσαν-υπηρέτησαν σαν απλοί ιερομόναχοι ,με κατάμαυρα γένια και.....ρώσσικα φαιλόνια (νέα σχετικά) μόδα. Όσο για το αν πρέπει να προηγούνται λευκασμένων πρωτοπρεσβυτέρων (πρεσβεία χειροτονίας) είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.Το κακκό είναι ότι και πλείστοι επίσκοποι ευνοούν τέτοιες "αυλές¨.
Που στηρίζονται οι τίτλοι 'πρωτοπρεσβύτερος', 'οικονόμος΄, 'πρωτοσύγκελος' κλπ..
Όπως γράφετε και σεις κ. Ε.Β., είναι απλά 'τίτλοι', που μπορεί παλιότερα να είχαν κάποια ουσιαστική αξία αλλά τώρα δίνονται τιμητικά με τα κριτήρια του κάθε επισκόπου. Άλλωστε και σε πολλές μονές πλέον υπάρχουν περισσότεροι του ενός αρχιμανδρίτες, οπότε το νόημα του τίτλου έχει χαθεί, καλώς ή κακώς.
Όπως λοιπόν υπάρχουν τα υπόλοιπα οφφίκια για τους εγγάμους, που επίσης έχουν χάσει το νόημά τους, υπάρχει και αυτό για τους αγάμους.
Τα κριτήρια προφανώς (κατά τη γνώμη μου) πρέπει να είναι αυστηρά και να ισχύουν για όλους εγγάμους και αγάμους.
Καταλάβαινεις τι γράφεις;
Εγώ έθεσα ερωτήματα στη βάση της εκκλησιαστικής τάξης και παράδοσης, ενώ εσύ έκρινες αν έχουν αγάπη τα λόγια μου.
Οπότε, κοίταξε τον εαυτό σου στον καθρέφτη και κραύγασε: "Συ τις ει ο κρίνων αλλότριον οικέτην";
Συμφωνώ με τον 2.06
Ε. Β. σαν αποτυχημένος αρχιμανδρίτης μιλάτε!
Σαν πληγωμένος εγωπαθής απο κάποιον που σας κούνησε το δάκτυλο!
Λόγος γενικευτικος και ισοπεδοτικος!
Όλα στο ίδιο τσουβάλι!!!!
Κρίμα!
Πασών;;;;;
Θηλυκό;;;;;;
ΕΒ μάθε πρώτα γράμματα και μετά κρινε την οικουμένη!
Άιντε μπράβο!
γδμ
Ας διαβάσουν οι αναγνώστες και το
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82
Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος που υπήρξε μια ασκητική και θεολογική μορφή του 20ο αιώνα
Έλεγε: «Θέλω να πεθάνω πρεσβύτερος! Μου είναι πολύ, που είμαι και πρεσβύτερος!» δεν φόραγε σταυρούς και επανωκαλύμαυχο, δεν μισθοδοτήθηκε από την εκκλησία ή την πολιτεία. Έβγαζε χρήματα από διορθώσεις βιβλίων που έκανε σε τυπογραφία.
Ο κύριος Ε. Β. Μάλλον πρέπει να επιστρέψει στα θρανία του γυμνασίου και να ξαναμάθει ότι η γενική πληθυντικού του αρσενικού της αντωνυμίας πᾶς είναι πάντων και Όχι πασών όπως μας παραθέτει στον τίτλο του άρθρου του!!
Αν έχετε να μας πείτε κάτι επί της ουσίας γράψτε. Τα δασκαλίστικα φιλολογικά με διορθώσεις αφήστε τα για τον Μπαμπινιώτη. Είναι καλύτερος 3,50 από σένα.
Είσαι από τους ανθρώπους που πάντα μιλούν και πάντα έχουν άποψη γδμ, οπότε πες μας την άποψή σου για τους αρχιμανδρίτες στον κόσμο. Και άφησε σε παρακαλώ πάρα πολύ τις διορθώσεις τις συντακτικές οι όποιες καλές είναι να γίνονται, αλλά δεν προσφέρουν κάτι επί του θέματος. Γέμισαν οι ναοί μας από αρχιμανδρίτες οι οποίοι βάζουν πίσω τους σεβάσμιος κληρικούς κάποιας ηλικίας και αυτοί είναι παιδαρέλια. Και το παίζουνε στην πασαρέλα με ένα και μόνο σκοπό πώς θα φιγουράρουν για να γίνουν Αρχιερείς. Δεν τολμάς όμως να μιλήσεις γιατί είσαι γνωστός και πολλοί από αυτούς τους αρχιμανδρίτες είναι φίλοι σου. Και σίγουρα εάν γράψεις την άποψή σου θα σου κόψουν και την καλημέρα γιατί θα θιχθούν από τις αλήθειες τις οποίες εσύ τουλάχιστον γνωρίζεις και τολμάς να λες.
Θα σε παραπέμψω σε ένα κείμενο το οποίο έχει δημοσιευθεί εδώ. Διάβασέ το και περιμένω την άποψή σου.
Η εγκύκλιος της Δ.Ι.Σ του 1929 - Εμπόδιο στις Ιερατικές κλίσεις; - π. Ελευθέριος Χαβάτζας
https://anastasiosk.blogspot.com/2021/03/1929.html
απλός Πρεσβύτερος της Εκκλησίας Πατρών
Καλή η διόρθωση γδμ για την ταμπακέρα τι θα μας γράψεις;;;;;
Τι προσφέρει το κείμενο αυτό;
Μάλλον τίποτα.
Μου είναι αδιάφορο.
@4:39
Σεβαστέ μου (κατά δήλωσή σας) «απλέ κληρικέ των Πατρών»,
αν αποφάσισα να σας απαντήσω, είναι για να επισημάνω δύο-τρία σημεία από το σχόλιό σας. Καταρχάς θα μου επιτρέψετε να επισημάνω την επιλογή μου να γράψω επώνυμο σχόλιο σε αντίθεση με την επιλογή σας για ανωνυμία. Ξέρετε, αγαπητέ (σεβαστέ;), η επιλογή να γράφει κανείς επώνυμα στο διαδίκτυο ούτε εύκολη ούτε αυτονόητη είναι! Προσωπικά την «έχω πληρώσει» αρκετές φορές, αλλά εκ χαρακτήρος δεν αντέχω να κρύβομαι στην ανωνυμία. Και βέβαια, την επιλογή αυτή την πλήρωσα ιδιαιτέρως όταν σε μια βιβλιοπαρουσίαση στην πόλη μας μίλησα για «τους αρουραίους του διαδικτύου». Θα συνεχίσω ωστόσο, να την υπηρετώ, διότι πιστεύω ότι αυτή ταιριάζει στο ήθος ενός (κατά δήλωσή του τουλάχιστον) χριστιανού. (Υποθέτω πολύ περισσότερο κληρικού!!!)
Με εγκαλείτε διότι ασχολούμαι με τα γραμματικοσυντακτικά. Δεν το κάνω για να αναδείξω κάποια υπεροχή μου στον τομέα αυτό ούτε για να καταρρακώσω -με φτηνό τρόπο- τον κρινόμενο (έστω και αν δηλώνει φιλόλογος!) Αλλά, ξέρετε, αγαπητέ, η γλώσσα σηματοδοτεί κάποια σημεία της συγκροτήσεως του συντάκτου. Συγκροτήσεως λίαν απαραίτητης όταν αυτός αποφασίζει δημοσίως να κρίνει «ζώντας και νεκρούς». Επιτρέψτε μου να δηλώσω εξομολογητικώς το «αντανακλαστικόν» της συγγραφής του σχολίου μου των 3.50 όχι τόσο για όσα έγραφε στο παρόν άρθρο ο κ ΕΒ, αλλά κυρίως εξ αφορμής όσων αμετροεπών, προσβλητικών και ανάρμοστων έγραφε σχολιάζοντας προηγούμενο άρθρο του π. Θεοδοσίου Μαρτζούχου. Δεν είναι η πρώτη φορά…
Τώρα, όσον αφορά την άποψή μου επί του θέματος της «λαίλαπας» των νεαρών αρχιμανδριτών, τα γραφόμενά σας με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο. Η κατάντια αυτή πρέπει επιτέλους να σταματήσει! Δεν μπορώ ωστόσο, να κρύψω τη στενοχώρια μου για την αποστροφή του λόγου σας ότι η φιλία μου με πολλούς (τωόντι) αρχιμανδρίτας με εμποδίζει να την εκφράσω δημόσια.
Η γνώση των φίλων μου δεικνύει ότι με γνωρίζετε -αν όχι πολύ καλά τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό- και ως εκ τούτου ήλπιζα ότι η γνωριμία μας θα σας είχε πείσει ότι δεν είμαι άνθρωπος που μασάει τα λόγια του χάριν του συμφέροντος. Εφόσον με γνωρίζετ,ε πιθανώς θα ξέρετε ότι αυτό το έχω πληρώσει.
Τους ανθρώπους, λαϊκούς και κληρικούς, εγγάμους ή αγάμους τους επιλέγω και τους κατατάσσω εντός μου (χωρίς την παραμικρή ψευδαίσθηση παντογνωσίας ή δικαιοκρισίας) ανάλογα με την «αλήθεια τους στη σχέση μας». Όλα τα άλλα είναι άλλου Κριτού.
Να είστε πάντα καλά. Κι εσάς πολύ σας αγαπώ γιατί νομίζω ότι ξέρω ποιος είστε!
γδμ
Κάποτε, όχι πολύ παλιά, εάν έβλεπες κείμενο με τίτλο "Περί πασών (sic) των αρχιμανδριτών", θα σταματούσες το διάβασμα στον τίτλο.
Σήμερα θεωρείται πλέον δημοκρατικό ή μάλλον ανθρώπινο δικαίωμα να είσαι ανορθόγραφος.
Όπως, λόγου χάριν, θεωρείται πλέον δημοκρατικό ή ανθρώπινο δικαίωμα να είσαι άμουσος ή κακόφωνος και να είσαι ψάλτης.
Αλλά ας μην μελαγχολούμε, υπάρχει ελπίδα. Προσεχώς καλύτερα, όπως έλεγε και ο Ζήκος στη γνωστή ταινία.
Δεν θα κάνω σύγκριση αλλά το αναφέρω.
Ο Άγιος Παΐσιος ήταν ανορθόγραφος. Όταν μιλούσε κόμπιαζε επαναλαμβάνοντας κάποιες λέξεις. Στα βιβλία έχει γίνει όπως γράφουν επεξεργασία.
Ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής αν διαβάσεις επιστολές του θα τραβάς τα μαλλιά σου.
Και οι δύο όπως και πολλοί άλλοι είχαν λόγο και τολμούσαν δεν είχαν την υπερηφάνεια για την κριτική αλλά την ταπείνωση.
Ας μην εκληφθούν τα παραπάνω ως την μυλωνού με τους πραγματευτάδες.
Το "πασών" ο συντάκτης προφανώς το χρησιμοποιεί εσκεμμένα και αποτελεί υπονοούμενο αλλά δεν το έπιασαν ορισμένοι....χαχαχα
Δημοσίευση σχολίου