Διάβασα χθες το παρακάτω:
«Στερνό αντίο στον Μίμη Πλέσσα - Πολιτική η κηδεία του
Υπό τις μελωδίες αγαπημένων μας τραγουδιών του τον αποχαιρέτησαν οι εκατοντάδες κόσμου που συνέρρευσαν στο Α' Νεκροταφείο.»
Σωστά το γράψαν στο «Νεκροταφείο» και όχι κοιμητήριο αφού κατά πάσα πιθανότητα δεν ήταν χριστιανός για να του κάνουν «πολιτική κηδεία».Κάποιοι ανίδεοι δημοσιογραφίσκοι γράψαν αλλού για «Εξόδιο Ακολουθία» που την είδαν;
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι τι δουλειά έχει η εικόνα του Χριστού πάνω στο φέρετρο και ο άνθινος σταυρός.
Τι άλλο θα δούμε σε αυτό τον κόσμο τον αντιφατικό και παράλογο.
Τι να ευχηθώ αιωνία η μνήμη; Δεν το μπορώ γιατί δεν πίστευε στην αιωνιότητα.
Έγινε της μόδας και η πολιτική κηδεία.
Ευτυχώς που ο μεγάλος Μανώλης Γλέζος είχε απαιτήσει να τον κηδεύσουνε Ορθόδοξα στην Εκκλησία με ακολουθία.
«Στερνό αντίο στον Μίμη Πλέσσα - Πολιτική η κηδεία του
Υπό τις μελωδίες αγαπημένων μας τραγουδιών του τον αποχαιρέτησαν οι εκατοντάδες κόσμου που συνέρρευσαν στο Α' Νεκροταφείο.»
Σωστά το γράψαν στο «Νεκροταφείο» και όχι κοιμητήριο αφού κατά πάσα πιθανότητα δεν ήταν χριστιανός για να του κάνουν «πολιτική κηδεία».Κάποιοι ανίδεοι δημοσιογραφίσκοι γράψαν αλλού για «Εξόδιο Ακολουθία» που την είδαν;
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι τι δουλειά έχει η εικόνα του Χριστού πάνω στο φέρετρο και ο άνθινος σταυρός.
Τι άλλο θα δούμε σε αυτό τον κόσμο τον αντιφατικό και παράλογο.
Τι να ευχηθώ αιωνία η μνήμη; Δεν το μπορώ γιατί δεν πίστευε στην αιωνιότητα.
Έγινε της μόδας και η πολιτική κηδεία.
Ευτυχώς που ο μεγάλος Μανώλης Γλέζος είχε απαιτήσει να τον κηδεύσουνε Ορθόδοξα στην Εκκλησία με ακολουθία.
Α.Κ.Κ.
12 σχόλια:
Μασόνος ήταν ή αλλιώς ροταριανός. Γιατί απορείτε; Έβαλαν και μία εικόνα του Χριστού πάνω στο φέρετρο για τους ανίδεους, μπας και θολώσουν τα νερά. Τα γνωστά κόλπα των ροταριανών.
Σωστά τα λέγει ο Αναστάσιος...
Αλλάξαν οι εποχές. Πολλές οι επιλογές. Καθένας είναι ελεύθερος σε αυτό που επιθυμεί. Από κάτι το συμβατικό και ψεύτικο προτιμότερη η πραγματικότητα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΕ, SUPER ΣΩΣΤΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ!
Με λύπη διαπιστώνω πως αρκετοί παλαιοί τραγουδιστές - καλλιτέχνες - ηθοποιοί που μας μεγάλωσαν με τα τραγούδια τους και τα πρόσωπα που με επιτυχία υποδύθηκαν, δήλωσαν στο τέλος άθεοι και έκαναν πολιτική κηδεία και κάποιοι από αυτούς κάηκαν!
ΚΡΙΜΑ!
Έπεσαν από το ύψος που τους είχα τοποθετήσει μέσα μου! Κατρακύλησαν και έσβησαν με τον πιο άδοξο τρόπο.
Μας σαγήνεψαν με τα χαρίσματα που τούς έδωσε ο Θεός. Κάποιους τούς θαυμάζαμε και σε άλλους εκφράσαμε τον βαθύ σεβασμό μας, όπως στον εκατονταετή, μακαρίτη πλέον, Μίμη Πλέσσα. Έπεσαν από τον θρόνο τους ανεπιστρεπτί.
Γεια σου Μίμη.
Υ.Γ. Θα εύχομαι φυσικά και θα δίνω το όνομά τους στους ιερείς. Από κει και πέρα… ο Θεός και η ψυχή του!
Ο κόσμος είναι αντιφατικός καί παράλογος, αλλά δέν υπάρχει καί η κατάλληλη ενημέρωση από τούς αρμόδιους.
Η κηδεία τού συνθέτη είναι πολύ καλή ευκαιρία για τούς αρμόδιους (Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Μητροπολίτες, Ιεροκήρυκες) να ενημερώσουν τούς ανθρώπους τί σημαίνει για τόν άνθρωπο να μεταβαίνει στην αιωνιότητα χωρίς την πνευματική βοήθεια της προσευχής που γίνεται στην κηδεία, για την αξία των Μνημοσύνων, των ελεημοσυνών, των Τρισαγίων καί όλων τών άλλων μέσων που προσφέρουν κάποια ανάπαυση στην ψυχή.
Συγχρόνως θά πρέπει νά γίνει σαφής οριοθέτηση μεταξύ Εκκλησιαστικής κηδείας καί πολιτικής "κηδείας", καί κατόπιν ας επιλέξει ο καθένας ό,τι επιθυμεί.
Θα γίνει κάτι άραγε ;
Τι κρίμα!
Ο μεγάλος μας μουσικός Μίμης Πλέσσας να κηδευτεί χωρίς τις ευχές και χωρίς την θεϊκή παρηγοριά της νεκρώσιμης ακολουθίας της Εκκλησίας μας!
Ο πανάγαθος Θεός ας του συγχωρήσει αυτή την βαριά αμαρτία.
Μια χαρά τα γράφει ο πρώτος σχολιαστής. Πληροφορήθηκα ότι και οι αδελφές Μ. αφιέρωσαν ανάρτηση στη σελίδα τους στο Facebook. Δικαίωμα του να έχει πολιτική κηδεία κ.λπ. Αυτό που το φτωχό μου μυαλό δεν εννοεί είναι τι γυρεύουν γνωστές Ροταριανες και τα παρόμοια να υπηρετούν την εκκλησία. Ένας αφελής.
Δεν είναι νέο το φαινόμενο. Μήπως πρέπει πλέον τα Κοιμητήρια να ανήκουν στην Εκκλησία και να υπάρχουν άλλα νεκροταφεία Δήμων για άθεους και αλλόπιστους;
Η Πατερική γνώμη λέγει ότι εάν αγαπούμε τον πλησίον μας ,πρέπει να ομολογούμε ορθή Πίστη!!!
Έχουμε ακούσει τόσα για τις πολιτικές κηδείες και την καύση των νεκρών,που δεν μπορούμε παρά να
αγαπούμε εν αλήθεια,έστω και εάν ο άλλος έχει το δικαίωμα να ταφή όπως εκείνος θέλει.
Φυσικά δεν τεριαζει να ταφή όπως θέλει και να διαβαστεί όπως πρέπει. Τα έχουμε ισοπεδώσει όλα.
Ο Θεός να μας φωτίσει ,διότι χάσαμε την ισορροπία μας ως άνθρωποι που βαπτίσθηκαμε μεν,δεν ακολουθήσαμε δε τις προσταγές του Πνεύματος και γίναν πνεύμα,τα γράμματα,τα ποιήματα,οι μουσ.συνθεσεις...και τα αριστερά συνθήματα.
Ο Αναστάσιος με την γνωστή ετοιμότητά του εξέφρασε την μεγάλη θλίψη της κοινής γνώμης για αυτήν την απρόσμενη επιλογή της οικογένειας ή και του ιδίου του συνθέτη, ο οποίος μάλιστα είχε τιμηθεί και από το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο. Επισημαίνω, ωστόσο, ότι ανεξαρτήτως της θελήσεως κάποιου να κηδευθεί χριστιανικά, το αίτημά του δεν γίνεται δεκτό εφόσον επιλέξει την καύση αντί της ταφής. Συνεπώς, η παρουσία της εικόνας του Χριστού στο φέρετρο σήμαινε μάλλον ότι, "εγώ θα ήθελα την εκκλησιαστική ακολουθία, αλλά η Εκκλησία δεν την επιτρέπει για την περίπτωσή μου λόγω της καύσης". Το ζήτημα λοιπόν σχετίζεται με την παράξενη κάπως αυτή επιλογή, της καύσης, που πράγματι γίνεται σιγά σιγά η κρατούσα επιλογή στους κύκλους της... υψηλής αριστοκρατίας και διανόησης.
Είστε μεταφραστής των πράξεων των ροταριανών και φιλοροταριανός ή φίλος της υψηλής αριστοκρατίας και διανόησης;
«Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι τι δουλειά έχει η εικόνα του Χριστού πάνω στο φέρετρο και ο άνθινος σταυρός.»
Ἐγώ ἀντιθέτως ἔχω τήν ἐντύπωση πώς δέν εἶναι μιά σιωπηρή διαμαρτυρία τοῦ ἐκλιπόντος τά εἰκονιζόμενα στήν ἀνωτέρω φωτογραφία, ἀλλά μιά σιωπηλή κραυγή ἱκεσίας τῶν συγγενῶν του, πιστῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας, πρός τόν Ζωοδότη Κύριο
καί οὔτε βεβαίως θεωρῶ πώς ὑποκρύπτουν καί κάποια σκοπιμότητα.
Ὁ ἐκλιπών ἰδία βουλήσει εἴχε ἐπιλέξει τήν πολιτική κηδεία καί ἀποτέφρωση τοῦ σώματός του.
Σέ αὐτές τίς περιπτώσεις δέν τελεῖται Νεκρώσιμος Ακολουθία καθόσον «Περί των κανονικών συνεπειών της καύσεως νεκρών» ἀπασχολήθηκε ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅπου ἀνακοίνωσε:
«...η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισε να ενημερώσει, στο πλαίσιο της αγρύπνου ποιμαντικής φροντίδος Της, το ευσεβές Αυτής πλήρωμα, κληρικούς και λαϊκούς, για τις ακόλουθες κανονικές συνέπειες της αποτεφρώσεως του σώματος:
-Η αποτέφρωση του σώματος δεν είναι σύμφωνη προς την πράξη και παράδοση της Εκκλησίας για θεολογικούς, κανονικούς και ανθρωπολογικούς λόγους.
-Προς αποφυγήν οιασδήποτε θεολογικής, κανονικής και ανθρωπολογικής εκτροπής, απαραίτητος είναι ο σεβασμός των θρησκευτικών πεποιθήσεων και η διακρίβωση της οικείας βουλήσεως του κεκοιμημένου και όχι η βούληση ή η δήλωση των οικείων του.
-Εκείνος ο οποίος αποδεδειγμένως οικειοθελώς εδήλωσε την επιθυμία περί καύσεως του σώματός του, δηλώνει την αυτονόμησή του και ως εκ τούτου δεν τελείται Νεκρώσιμος Ακολουθία και Ιερό Μνημόσυνο υπέρ αυτού.». (Ἐγκύκλιος 2959/2014)
Γίνεται σαφές λοιπόν πώς στά εἰκονιζόμενα καταδεικνύεται μιά προσπάθεια «καταστρατήγησης» θά λέγαμε τῆς οἰκείας βουλήσεως καί τῆς προειλημμένης ἀπόφασης τοῦ κεκοιμημένου, ἀπό τήν ἀγαπητική διάθεση καί βούληση τῶν οἰκείων του ὡς ἱκεσία καί προσευχή πρός τόν Κύριο.
Καί προφανῶς κανείς δέν μπορεῖ νά τούς τό στερήσει αὐτό.
Μόνο ὁ ἐκλιπών.
Διά τοῦτο δέν θεωρῶ πώς ἀντιπροσωπεύεται ἐπιθυμία τοῦ ἐκλιπόντος ἀλλά μάλλον βαθύς πόνος τῶν συγγενῶν καί φίλων του.
Ἕνεκα τούτου, θέλω νά πιστεύω, πώς ἡ Μητέρα Ἐκκλησία, ἀφοῦ ἔλαβε ὑπόψη της τήν θλίψη καί τόν πόνο τῶν πιστῶν μελῶν της πού χάνουν κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο ὑπό τό βάρος παρόμοιων ἐπιθυμιῶν καί ἐπιλογῶν, στήν τελευταία παράγραφο τῆς Ἐγκυκλίου της ὅρισε πώς:
«Παρά ταύτα, επαφίεται στην ποιμαντική σύνεση και την διακριτική ευχέρεια του οικείου Μητροπολίτου η τέλεση απλώς Τρισαγίου.»
Ἄν ὡστόσο κάνω λάθος στίς ἐκτιμήσεις μου συγχωρέστε με.
Μέ τόν προσήκοντα σεβασμό στήν ἐπιθυμία τοῦ ἐκλιπόντος καί στόν πόνο τῶν οἰκείων του,
Θεόδωρος Σ.
Δημοσίευση σχολίου