Εις θάνατον
Εσύ τουλάχιστον ξέρεις καλά
τι πράγμα αδύναμο είναι ο άνθρωπος.
Λυγίζει, όχι μόνο μπροστά σε στρατηγούς
και βασιλιάδες
μα ακόμα και σε μια παιδίσκη.
Τρεις φορές• να αρνείται
να καταναθεματίζει
να ομνύει!
Για αυτό με ξάφνιασε
η απόφασή σου μπροστά σ’ όλους
για την ακρίβεια του αντιτίμου να ρωτήσεις.
Έναν, έναν
χώρια τον έναν από τον άλλον
όμοιος ανακριτής.
Και δίχως δεύτερη λέξη να αρθρώσουν
νεκρούς για την ταφή τους αποστέλλεις
Όμως εσύ
είχες και δεύτερη ευκαιρία!
Δεν ήτανε μονάχα ο πετεινός!
Ήτανε και το τριπλό “φιλείς με”
Ήτανε μία κουβέντα ειδικά για σένα στις γυναίκες
για μία επικείμενη συνάντηση στη Γαλιλαία.
Μ’ απογοήτευσες!
και θέλω πάντα την αλήθεια να σου λέω.
Σίμων, Ιωνά
περίμενα καρδιά πιο σάρκινη να έχεις.
Αλεξανδρεύς
τι πράγμα αδύναμο είναι ο άνθρωπος.
Λυγίζει, όχι μόνο μπροστά σε στρατηγούς
και βασιλιάδες
μα ακόμα και σε μια παιδίσκη.
Τρεις φορές• να αρνείται
να καταναθεματίζει
να ομνύει!
η απόφασή σου μπροστά σ’ όλους
για την ακρίβεια του αντιτίμου να ρωτήσεις.
Έναν, έναν
χώρια τον έναν από τον άλλον
όμοιος ανακριτής.
Και δίχως δεύτερη λέξη να αρθρώσουν
νεκρούς για την ταφή τους αποστέλλεις
είχες και δεύτερη ευκαιρία!
Δεν ήτανε μονάχα ο πετεινός!
Ήτανε και το τριπλό “φιλείς με”
Ήτανε μία κουβέντα ειδικά για σένα στις γυναίκες
για μία επικείμενη συνάντηση στη Γαλιλαία.
και θέλω πάντα την αλήθεια να σου λέω.
Σίμων, Ιωνά
περίμενα καρδιά πιο σάρκινη να έχεις.

14 σχόλια:
Το ποίημά σου αυτό με έβαλε σε σκέψεις.
Πρέπει να βρω απάντηση.
Ένα αριστούργημα ποιητικής σκέψης και θεολογικής απορίας με την ξαφνική απόφαση του Αποστόλου που δημιουργεί ουσιώδη ερωτήματα. Θα μπορούσε άραγε να δοθούν ερμηνευτικές απαντήσεις στην ενέργεια αυτή;
Σε ευχαριστώ.
Μ. Κ.
Πολλούς μας έβαλε σε σκέψεις...
Γιατί είναι τόσο σκληρός ο λόγος του Απ. Πέτρου;
Η απάντηση που μας έδιναν κάποτε στο Κατηχητικό (btw, δεν το θεωρώ κατάλληλο ως θέμα για Κατηχητικό) ήταν: "για παραδειγματισμό, επειδή τότε έμπαιναν τα θεμέλια της εκκλησίας" δεν με ικανοποίησε ποτέ...
Άκουσα και το άλλο εσχάτως (τις Πράξεις των Αποστόλων τις μελετάμε φέτος στον κύκλο): "δεν ξέρουμε τι έγινε μέσα στην ψυχή του Ανανία, μέχρι να ξεψυχήσει, μπορεί να μετανόησε".
Ο Πέτρος αρνήθηκε πριν την Πεντηκοστή, πριν την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος. Όταν όλοι κρύβονταν ''δια τον φόβον των Ιουδαίων''. Ο Ανανίας και η Σαπφείρα είπαν ψέματα έχοντας πρώτα γίνει μάρτυρες αναρίθμητων θαυμάτων και κοινωνοί της ενέργειας του Αγίου Πνεύματος στην Πρωτοχριστιανική Εκκλησία.
Tι θέλει να πει ο ποιητής;
Εάν θέλεις ερμηνευτικές απαντήσεις διάβασε τα υπομνήματα της Αγίας Γραφής.
«Εις θάνατον»
Φράσεις καί λέξεις βαριές, ἀσήκωτες κι ἐν πολλοῖς ἀκατανόητες:
«μπροστά σ’ όλους», «όμοιος ανακριτής», «νεκρούς για την ταφή τους αποστέλλεις», «είχες και δεύτερη ευκαιρία», «μία κουβέντα ειδικά για σένα» «Μ’ απογοήτευσες!».
Καί κάποια ἐρωτήματα πού ἀναφύονται:
Σέ ποιόν ἀπευθύνονται ἄραγε ὄλες αὐτές οἱ κατηγορίες;
Ποιός εἶναι ὁ ἀποδέκτης;
«Πέτρος ὁ καθηγητὴς τῶν ἀποστόλων, ...
Πέτρος τῶν ἀγνωμόνων Ἰουδαίων ὁ χαλινὸς, ...
Πέτρος ἡ ἀρχὴ τῆς ὀρθοδοξίας, ὁ μέγας τῆς Ἐκκλησίας ἱεροφάντης, ὁ ἀναγκαῖος σύμβουλος τῶν Χριστιανῶν, τὸ κειμήλιον τῶν ἄνω δυνάμεων, ὁ τετιμημένος ὑπὸ τοῦ Δεσπότου ἀπόστολος. ...
Πέτρος, ὁ ἐμὸς πνευματικὸς ἔρως· ...
Πέτρος, ὁ ναὸς τοῦ Θεοῦ·...
Τί δὲ καὶ πρὸς Πέτρον ἐροῦμεν; τὸ γλυκὺ τῆς ἐκκλησίας θέαμα, ἡ λαμπηδὼν τῆς οἰκουμένης, ἡ πρόαγνος περιστερὰ, ὁ καθηγητὴς τῶν ἀποστόλων, ὁ θερμὸς ἀπόστολος; ὁ ζέων τῷ Πνεύματι, ὁ ἄγγελος καὶ ἄνθρωπος, ὁ χάριτος μεμεστωμένος, ἡ στερεὰ τῆς πίστεως πέτρα, τὸ γηραλέον τῆς Ἐκκλησίας φρόνημα, ὁ μακάριος καὶ υἱὸς περιστερᾶς ἀκούσας διὰ τὴν ἁγνείαν ἐκ τοῦ Δεσποτικοῦ στόματος, ὁ τὰς κλεῖς τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν ἐξ αὐτοῦ τοῦ Κυρίου εἰληφώς. ...
Πέτρος, ὁ ἐν τῇ σκιᾷ αὐτοῦ παραλυτικοὺς σφίγγων, καὶ θάνατον λύων· ...
Πέτρος ὁ διηνεκῶς τῇ οἰκουμένῃ, καθάπερ ἀηδὼν, λυρίζων ἀπαύστως· ...
Χαίροις, Πέτρε, τῆς πίστεως ἡ πέτρα· ...
χαίροις, Πέτρε, ἡ κρηπὶς τῆς ὀρθοδοξίας· ...
χαίροις, Πέτρε, τὸ ἐγκαλλώπισμα τῆς οἰκουμένης· ...
χαίροις, Πέτρε, ὁ χειραγωγὸς τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν· ...
χαίροις, Πέτρε, ὁ πολλῶν ἐπαίνων ἀξιωθεὶς ὑπὸ τοῦ Κυρίου· ...
χαίροις, Πέτρε, ὁ θερμὸς καὶ ζέων τῷ Πνεύματι τῷ ἁγίῳ· ...
Μιμνήσκομαί σε, Πέτρε, καὶ ἐκπλήττομαι·...
Χαίροις, Πέτρε, ὁ τοῦ ξύλου τοῦ σταυροῦ ἀπολαύσας, καὶ καθ' ὁμοιότητα τοῦ Διδασκάλου σταυρωθῆναι μὴ θελήσας ἐν ὀρθίῳ τῷ σχήματι, καθὼς ὁ Δεσπότης ἡμῶν· ἀλλὰ μᾶλλον ἐπὶ κεφαλὴν, ὡς εἰς οὐρανὸν τὴν πορείαν ἐπὶ γῆς ποιούμενος. Ὢ εὐλογημένοι ἧλοι, οἵτινες τὰ ἅγια ἐκεῖνα μέλη διῆλθον, τὰ ἐμοὶ ποθεινὰ, καὶ κρείττω οὐρανίου δόξης μοι ὄντα. Ὁ μετὰ παῤῥησίας ταῖς χερσὶ τοῦ Δεσπότου τὴν ψυχὴν παραδοὺς, ὁ δουλεύσας τῷ Κυρίῳ ἀπερισπάστως, καὶ τῇ νυμφευθείσῃ αὐτῷ Ἐκκλησίᾳ μετὰ πάσης προθυμίας, ὁ φιλοδέσποτος καὶ εὐδούλευτος τῷ Κυρίῳ, ὁ ζέων τῷ Πνεύματι, ὁ πιστικὸς τοῦ Δεσπότου τῶν ὅλων ἀπόστολος. ...»
(Ἱερός Χρυσόστομος).
Καί ποιός ὁ λόγος γιά τίς ἐκφράσεις αὐτές;
«Σίμων, Ιωνά
περίμενα καρδιά πιο σάρκινη να έχεις.»
Προφανῶς λόγω προτέρου βίου.
Θεωρῶ πώς κάτω ἀπό αὐτή τήν προοπτική καί μέ αὐτές τίς κατηγορίες, ἄν ζοῦσε σήμερα ὁ Ἀπόστολος Πέτρος, συγχωρέστε με γιά αὐτό πού θά πῶ, ἀλλά θά ἔβγαινε ἔξω καί θά ἔκλαιγε καί πάλι πικρῶς.
Ὅμως, μήπως κάνουμε λάθος καί τόν ἀδικοῦμε;
Μήπως νά τό ξανασκεφτόμασταν;
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Αξιότιμε Θεόδωρε Σ.
προφανώς ο απόστολος δεν έχει ανάγκη την υπεράσπισή σας. Προς τι όλη αυτή η καταγραφή υμνολογικών χωρίων; Τα υμνολογικά χωρία και τα αποσπάσματα των εγκωμιαστικών λόγων των Πατέρων συνήθως εκφωνουμένων στην μνήμη του Αγίου εξυπηρετούν συγκεκριμένο σκοπό. Προς τι τόσο "σοκ και δέος" για το ότι ο ποιητής αναπτύσσει τη σκέψη του για το περιστατικό; Προς τι αυτή η στρεβλή "θέωση" των αγίων, η "αγία μουμιοποίηση";
Δεν έπεσε ο Πέτρος;
Δεν χρειάστηκε τριπλή επανάκληση από τον Κύριο για να επανέλθει στο αρχικό του αποστολικό αξίωμα;
Δεν τον ονόμασε, σε συγκεκριμένη στιγμή, "σατανά" ο ίδιος ο Κύριος;
Και μάλιστα η Εκκλησία δεν απέκρυψε το γεγονός αλλά το κατέγραψε στα ευαγγέλια για να το μαθαίνουν οι χριστιανοί διαχρονικά. Υποθέτω ότι αν ήσασταν υπεύθυνος θα μπορούσατε να προτείνετε αυσχημόνως την αποσιώπηση.
Οι Άγιοι είναι ζωντανά παραδείγματα πάλης αγώνα και ζωής. Και ο Πέτρος -ναι ναι ο ΑΓΙΟΣ Πέτρος προσφέρεται κατεξοχήν ως ένα τέτοιο. Και μέσα από αυτά μάς διδάσκει. Μας επιτρέπι να νιώσουμε κοντινοί του στις αγωνίες, στις αστοχίες. στις πτώσεις.
Γράφουν μερικοί από τους σχολιαστές ότι ο Ανανίας και η Σαπφείρα τιμωρήθηκαν τόσο απόλυτα λόγω του ότι έζησαν μετά την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος. Συγγνώμη, η εποχή μετά Χριστόν είναι η εποχή του περισσεύματος της συγγνώμης και της αγάπης ή εγώ διαβάζω λάθος ευαγγέλιο;
Και εν πάση περιπτώσει κι εγώ σ αυτή την εποχή σφάλλω, πέφτω αμαρτάνω, ζορίζομαι. Αν μου επιτρέπεται και μου επιτρέπετε κι εσείς το ίδιο!
Το ερώτημα λοιπόν του περιστατικού παραμένει ανοιχτό! Όπως και πολλλλλλλλλλλλλλλλλλά άλλα. Η δράση της Χάριτος δεν είναι ντετερμινιστική. Είναι στη λογική ενός Θεού που πάντα και παντού μάς εκπλήττει!
Καλημέρα σας!
«Διὰ τοῦτο πρῶτον ἐλέγχει, καὶ δείκνυσιν, ὅτι οὐκ ἔλαθεν αὐτὸν τὸ γεγονὸς, καὶ τότε καταδικάζει.»
Ἱερός Χρυσόστομος.
Εὐχαριστῶ τόν Ἀνώνυμο 17 Μαρτίου 2025, 2:11 μ.μ., γιά τίς καλοπροαίρετες ἐπισημάνσεις του ἐπί τοῦ σχολίου μου.
Μόνο πού θεωρῶ πώς ἔπεσε ἐκτός θέματος τόσο γιά τό πνεῦμα στό ὁποῖο κινήθηκε τό σχόλιό μου ὅσο καί γιά τίς προθέσεις μου πού προφανῶς καί δέν ἦταν νά ὑπερασπιστῶ τόν Ἅγιο, ἀφοῦ σύμφωνα μέ τήν κατακλείδα τοῦ σχολίου μου προβληματισμό ἐκφράζω προκειμένου προφυλαχθοῦμε ἀπό μιά ἄδικη «ἀνάπτυξη σκέψης».
Καί στό σημεῖο αὐτό, ἄς δοῦμε πῶς τοποθετεῖται ὁ ἱερός Χρυσόστομος:
«βʹ. Ἀλλ' ἴσως εἴποι τις ἂν, ὅτι σφόδρα πικρῶς αὐτῇ ἐχρήσατο.
Τί λέγεις; εἰπέ μοι, ποία πικρία;
Εἰ ξύλα τις συλλέξας καταλεύεται, πολλῷ μᾶλλον ὁ ἱερόσυλος· καὶ ταῦτα γὰρ ἱερὰ λοιπὸν ἦν τὰ
χρήματα.
Οὐκοῦν ὁ ἑλόμενος τὰ αὐτοῦ πωλῆσαι καὶ διαδοῦναι, εἶτα λαβὼν, ἱερόσυλος ἂν εἴη.
.......
Ὁρᾷς, ὅτι τοῦτο ἐγκαλεῖται, ὅτι ποιήσας αὐτὰ ἱερὰ χρήματα, τότε ἔλαβε;
.......
Ἱεροσυλία γὰρ σφόδρα χαλεπὸν, ἀγαπητὲ, καὶ πολλῆς γέμον καταφρονήσεως.
Οὔτε πωλῆσαι ἠναγκάσαμεν, φησὶν, οὔτε πωλήσαντα δοῦναι τὰ χρήματα· σὺ εἵλου ἐξ οἰκείας προαιρέσεως· τί τοίνυν ἔκλεψας ἀπὸ τῶν ἱερῶν χρημάτων;
.......
«Διὰ τοῦτο πρῶτον ἐλέγχει, καὶ δείκνυσιν, ὅτι οὐκ ἔλαθεν αὐτὸν τὸ γεγονὸς, καὶ τότε καταδικάζει.
Διὰ τί γὰρ, φησὶ, τοῦτο πεποίηκας; ἤθελες ἔχειν;
Ἔδει ἔχειν ἐξ ἀρχῆς, καὶ μὴ ὑποσχέσθαι· νῦν δὲ λαβὼν μετὰ τὸ ἀναθέσθαι, μείζονα τὴν ἱεροσυλίαν εἰργάσω.»
.......
Ὁρᾷς, ὅσα κακὰ ἡ τῶν χρημάτων ἐπιθυμία ποιεῖ;
Καὶ ἐγένετο, φησὶ, φόβος μέγας ἐπὶ πάντας τοὺς ἀκούοντας ταῦτα.
Ἐκεῖνος ἐτιμωρήθη, καὶ ἄλλοι ἐκέρδαναν.»
Καί συνεχίζει ὁ ἱερός Πατήρ:
«Μονονουχὶ ἀπολογεῖται ὁ Πέτρος μέλλων κολάσειν αὐτὸν, καὶ τοὺς ἄλλους παιδεύει.
Ἐπειδὴ γὰρ σφόδρα φορτικὸν ἔμελλε φαίνεσθαι τὸ γενόμενον, διὰ δὴ τοῦτο καὶ ἐπ' αὐτοῦ τούτου καὶ ἐπὶ τῆς γυναικὸς φοβερὸν ποιεῖ τὸ δικαστήριον.
Εἰ δὲ ἀσύγγνωστα ἁμαρτόντας μὴ τοιαύτην δίκην ἀπῄτησεν ἀμφοτέρους, πόση ἐντεῦθεν καταφρόνησις Θεοῦ οὐκ ἂν γέγονεν;
Ὅτι δὲ διὰ τοῦτο, δῆλον ἀπὸ τοῦ μὴ εὐθέως ἐπὶ τιμωρίαν ἐλθεῖν, ἀλλὰ δεῖξαι πρῶτον τὴν ἁμαρτίαν.
Ὅθεν οὐδεὶς ἐστέναξεν, οὐδεὶς ἀνῴμωξεν, ἀλλὰ πάντες ἐφοβήθησαν.
Εἰκότως δὲ, τῆς πίστεως αὐτῶν ἐπιτεινομένης, καὶ τὰ σημεῖα πλείω ἐγίνετο, καὶ πολὺς καὶ παρὰ τοῖς οἰκείοις ὁ φόβος ἦν, ἐπειδὴ οὐχ οὕτω τὰ τῶν ἔξωθεν ἡμᾶς θορυβεῖ, ὡς τὰ τῶν οἰκείων.»
Ὅσο γιά τήν ἔνστασή σου ἀγαπητέ Ἀνώνυμε: «Και εν πάση περιπτώσει κι εγώ σ αυτή την εποχή σφάλλω, πέφτω αμαρτάνω, ζορίζομαι. Αν μου επιτρέπεται και μου επιτρέπετε κι εσείς το ίδιο!» ἄς διδαχθοῦμε πάλι ἀπό τόν ἱερό Χρυσόστομο:
«Εἰ δὲ διαφεύγομεν ὀμνύοντες, μὴ θαῤῥῶμεν· ἐπὶ γὰρ κακῷ τῷ ἡμετέρῳ τοῦτο γίνεται Ἐπεὶ τί νομίζετε; πόσοι μετὰ Ἀνανίαν καὶ Σάπφειραν τὰ αὐτὰ ἐκείνοις ἐτόλμησαν, καὶ οὐ τὰ αὐτὰ ἔπαθον;
Καὶ πῶς, φησὶν, οὐκ ἔπαθον;
Οὐκ ἐπειδὴ συνεχωρήθη αὐτοῖς, ἀλλ' ἐπειδὴ μείζονι τηροῦνται κακῷ.
δʹ.Ὥστε οἱ πολλὰ πταίοντες, μὴ κολαζόμενοι, μᾶλλον ἢ κολαζόμενοι, φοβεῖσθαι καὶ δεδοικέναι ὀφείλουσιν· αὔξεται γὰρ αὐτοῖς τὰ τῆς τιμωρίας διὰ τῆς ἀτιμωρησίας καὶ τῆς μακροθυμίας τοῦ Θεοῦ.
Μὴ τοῦτο τοίνυν ἴδωμεν, ὅτι οὐ κολαζόμεθα, ἀλλ' εἰ μὴ ἡμάρτομεν· εἰ δὲ ἁμαρτάνοντες οὐ κολαζόμεθα, μᾶλλον τρέμειν ὀφείλομεν.
.......
Διὰ τί δὲ τοῦτο γίνεται;
Δίδωσί σοι προθεσμίαν ὁ Θεὸς, ὥστε ἀπονίψασθαι· ὅταν δὲ ἐπιμένῃς, ἐπάγει λοιπὸν τὴν τιμωρίαν.
Εἴδετε, τί ἔπαθον οἱ ψευδόμενοι;
.......
Διὰ δὴ τοῦτο προσέχωμεν, παρακαλῶ, ἑαυτοῖς, ἵνα τὴν ἐντεῦθεν κόλασιν διαφυγόντες, τῆς παρὰ τοῦ Θεοῦ φιλανθρωπίας ἀξιωθῶμεν, χάριτι καὶ οἰκτιρμοῖς τοῦ μονογενοῦς αὐτοῦ Υἱοῦ, μεθ' οὗ τῷ Πατρὶ, ἅμα τῷ ἁγίῳ Πνεύματι, δόξα, κράτος, τιμὴ, νῦν καὶ ἀεὶ, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.»
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Το κείμενο είναι ακατανόητο
Το ποίημα εξαιρετικά υπέροχο με βαθύ βιβλικό δίδαγμα.
Αυτό το μακροσκελές σχόλιο 7,56 δεν λέει απολύτως τίποτα βαττολογία χωρίς ουσία.
Τά ἀποσπάσματα εἶναι ἀπό τό «ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 60.99.20 ΟΜΙΛΙΑ ΙΒʹ» τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου (σελίδα 343).
Περισσότερα στήν κατωτέρω διεύθυνση:
https://online.anyflip.com/qjml/alip/mobile/index.html
Συνέχεια παρατίθεται ἑρμηνεία τῶν ἀποσπασμάτων ἀπό τήν ἐν λόγω ἔκδοση.
«βʹ.Ἀλλ’ ἴσως θά ἔλεγε κάποιος, ὅτι πολύ σκληρά συμπεριφέρθηκε πρός αὐτήν.
Τί λέγεις; πές μου, ποιά σκληρότητα;
Ἄν κάποιος συλλέγει ξύλα θανατώνεται μέ λιθοβολισμό, πολύ περισσότερο ὁ ἱερόσυλος· διότι καί αὐτά τά χρήματα πλέον ἦταν ἱερά.
Λοιπόν αὐτός πού μόνος του προτίμησε νά πωλήσει καί νά διαθέσει τά δικά του, ἔπειτα ἄν λάβει κάτι ἀπό αὐτά, γίνεται ἱερόσυλος.
.......
Βλέπεις, ὅτι γι’αὐτό κατηγορεῖται, ὅτι τότε ἔλαβε ἀπό αὐτά, ὅταν ἔκανε αὐτά ἱερά χρήματα;
.......
Διότι ἡ ἱεροσυλία εἶναι πολύ φοβερό πράγμα, ἀγαπητέ, καί ἄξιο μεγάλης περιφρονήσεως.
Οὔτε νά πωλήσεις σέ ἀναγκάσαμε, λέγει, οὔτε ὅταν πώλησες νά δώσεις τά χρήματα· σύ προτίμησες ἀπό δική σου προαίρεση· γιατί λοιπόν ἔκλεψες ἀπό τά ἱερά χρήματα;
.......
Γι’αὐτό πρῶτα ἐλέγχει καί ἀποδεικνύει ὅτι δέν τοῦ διαφεύγει τό γεγονός, καί τότε καταδικάζει.
Γιατί λοιπόν, λέγει, τό ἔκανες αὐτό; ἤθελες νά τά ἔχεις;
Ἔπρεπε νά τά ἔχεις ἀπό τήν ἀρχή καί νά μή τά ὑποσχεθεῖς· τώρα ὅμως παίρνοντάς τα μετά τήν ἀφιέρωσή τους, διέπραξες μεγαλύτερη ἱεροσυλία.
.......
Βλέπεις πόσα κακά προξενεῖ ἡ ἐπιθυμία τῶν χρημάτων;
«Καί φόβος», λέγει, «μεγάλος κατέλαβε ὅλους ὄσοι ἄκουσαν αὐτά»
Ἐκεῖνος τιμωρήθηκε καί οἱ ἄλλοι ὠφελήθηκαν.»
« Εἶναι σάν νά ἀπολογεῖται ὁ Πέτρος προτιθέμενος νά τιμωρήσει αὐτόν, καί τούς ἄλλους διδάσκει.
Ἀλλ’ ἐπειδή ἐπρόκειτο νά φανεῖ πολύ αὐστηρό τό γεγονός, γι’ αὐτό λοιπόν καί σ’αὐτόν τόν ἴδιο καί στή γυναίκα του κάμνει τό δικαστήριο φοβερό.
Ἐάν δέ, ἑνῶ ἁμάρτησαν ἀσυγχώρητα, δέν τούς τιμωροῦσε ἔτσι καί τούς δύο, πόση καταφρόνηση τοῦ Θεοῦ δέν θά προέκυπτε ἀπό ἐδῶ;
Ὅτι δέ γι’ αὐτό, εἶναι φανερό ἀπό τό ὅτι δέν προχώρησε ἀμέσως στήν τιμωρία, ἀλλ’ ἐπέδειξε πρῶτα τήν ἁμαρτία.
Γι’ αὐτό κανένας δέν στέναξε, κανένας δέν γόγγυσε, ἀλλ’ὄλοι φοβήθηκαν.
Δικαιολογημένα δέ, ἐφόσον αὐξανόταν ἡ πίστη αύτῶν, καί τά σημεῖα γίνονταν περισσότερα, καί πολύς φόβος ὑπῆρχε καί στούς ὀμοπίστους, ἐπειδή δέν μᾶς θορυβοῦν τόσο πολύ τά ὅσα συμβαίνουν στούς ἔξω, ὅσο τά δικά μας.»
«Ἄν ὅμως διαφεύγομε τήν τιμωρία, ὅταν ὁρκιζόμαστε, ἄς μήν παίρνουμε θάρρος· διότι αὐτό γίνεται πρός ζημία μας. Διότι τί νομίζετε; Πόσοι μετά τόν Ἀνανία καί τή Σάπφειρα τόλμησαν τά ἴδια μέ ἐκείνους, καί δέν ἔπαθαν τά ἴδια;
Καί πῶς, λέγει, δέν ἔπαθαν;
Ὄχι ἐπειδή συγχωρήθηκαν, ἀλλ’ ἐπειδή περισσότερο πρόκειται νά τιμωρηθοῦν.
δ΄. Ὥστε ἐκείνοι πού διαπράττουν πταίσματα πολλά, πρέπει νά φοβοῦνται καί νά τρέμουν περισσότερο ὅταν δέν τιμωροῦνται, παρά ὅταν τιμωροῦνται· διότι αὐξάνει σ’αὐτούς ἡ τιμωρία μέ τήν ἀτιμωρησία καί τή μακροθυμία τοῦ Θεοῦ.
Ἄς μή προσέξουμε λοιπόν αὐτό, ὅτι δηλαδή δέν τιμωρούμαστε· ἀλλ’ ἐάν δέν ἀμαρτήσαμε· ἐάν δέ ἀμαρτάνοντας δέν τιμωρούμαστε, πρέπει περισσότερο νά τρέμουμε.
.......
Γιατί δέ γίνεται αὐτό;
Σοῦ δίνει προθεσμία ὁ Θεός γιά νά μετανοήσεις· ὅταν ὅμως ἐπιμένεις, ἐπιφέρει πλέον τήν τιμωρία.
Εἴδατε τί ἔπαθαν ἐκείνοι πού ψεύδονται.
.......
Γι’ αὐτό λοιπόν, παρακαλῶ, νά προσέχουμε τούς ἑαυτούς μας, ὥστε, ἀφοῦ διαφύγουμε τήν ἐδῶ τιμωρία, νά ἀξιωθοῦμε τή φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ, μέ τή χάρη καί τούς οἰκτιρμούς τοῦ Μονογενῆ Υἱοῦ του, μαζί μέ τόν ὁποίο στόν Πατέρα, συγχρόνως καί στό ἅγιο Πνεῦμα ἀνήκει ἡ δόξα, ἡ δύναμη καί ἡ τιμή, τώρα καί πάντοτε καί στούς αἰῶνες τῶν αἰώνων. Ἀμήν.»
Θεόδωρος Σ.
«Εις θάνατον»
Πράγματι, τό ἀνωτέρω ποίημα ἀγαπητέ Ἀνώνυμε 4:35 μ.μ. σάν δημιουργία εἶναι ὑπέροχο ὅπως καί τόσα ἄλλα πού μᾶς ἔχει χαρίσει ὁ «Ἀλεξανδρεύς» τόν ὁποίο καί εὐχαριστοῦμε.
Ὅμως, ἀλλοῦ εἶναι ἡ ἔνσταση καί διαφωνία μου.
Τώρα, ἄν τό Ὑπόμνημα στίς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου δέν σοῦ λέει κάτι, ἐνδιαφέρον θά εἴχε νά μᾶς ἔλεγες τό «βαθύ βιβλικό δίδαγμα» πού ἀποκόμισες ἀπό τό ποίημα.
Μέ ἐκτίμηση
Θεόδωρος Σ.
Εξαιρετικό! Σχεδόν δάκρυσα! Σε ευχαριστώ πολύ Αλεξανδρέα!
Δημοσίευση σχολίου