Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025

Στην Ελλάδα, τεχνολογία και γραφειοκρατία συνυπάρχουν

 Αγαπητέ μου αναγνώστη, ετοιμάσου.

Θα σου πω μια σύγχρονη τραγωδία-παρωδία, ένα έπος που θα μπορούσε να σταθεί δίπλα στην Οδύσσεια, αν ο Όμηρος είχε Wi-Fi και κάθισε να γράψει με κώδικα. Η ιστορία έχει ήρωα έναν καθημερινό Έλληνα, τον απλό χρήστη που θέλησε να γνωρίσει ταχύτητες διαδικτύου που να μη θυμίζουν dial-up εποχής προ-Γιουρο 2004.

Ο φίλος μας λοιπόν, αφελής αλλά αισιόδοξος, εμπιστεύεται τον μεγάλο τηλεπικοινωνιακό κολοσσό. Εκείνον που επενδύει περισσότερα εκατομμύρια σε τηλεοπτικά σποτάκια με drone και χαμογελαστά μοντέλα, παρά σε καλώδια που να δουλεύουν. «Θα σας βάλουμε οπτική ίνα στο λεπτό», του υπόσχονται με σιγουριά και αυτοπεποίθηση.

Ο φίλος μας πείθεται. Κλείνει το πρώτο ραντεβού με λαχτάρα. Αφελής, αλλά και λίγο ευκολόπιστος εκ του αποτελέσματος... Τέσσερις μήνες μετά, έχει να θυμάται μόνο ακυρώσεις, ατέρμονες αναμονές σε τηλεφωνικά κέντρα και το μόνιμο ρεφρέν: «Μην ανησυχείτε, σας αγαπάμε, θα επανέλθουμε». Στην Ελλάδα το «σύντομα» μεταφράζεται σε «πες στα εγγόνια σου να μας καλέσουν».

Στο μεταξύ, η μόνη ίνα που έβλεπε ήταν στο σκοινί του γύρου από το σουβλατζίδικο της γειτονιάς και της γειτόνισσας που απλώνει τα ρούχα απέναντι. Η οπτική έμενε υπόσχεση, σαν τα έργα που ξεκινούν οι δήμαρχοι πριν τις εκλογές και ποτέ δεν τελειώνουν.

Απελπισμένος, δοκιμάζει «ανταγωνιστική εταιρεία». Εκεί το δράμα αγγίζει επίπεδα φαρσοκωμωδίας. Ξαφνικά, ο «κολοσσός» θυμάται τον φίλο μας και τον παίρνει τηλέφωνο με ύφος δασκάλου: «Μα καλά, παιδί μου, θα μας προδώσεις; Η άλλη εταιρεία δεν θα σε εξυπηρετήσει ποτέ, θα χάσεις λεφτά και ψυχραιμία». Εκείνος σκέφτεται: Ποια λεφτά; Αυτά που σας δίνω τόσους μήνες για το τίποτα; Αλλά σωπαίνει. Έχει γίνει σοφός από την ταλαιπωρία.

Κι όμως... θαύμα! Ο ανταγωνιστής κάνει το αυτονόητο: τρεις μέρες μετά την αίτηση, η οπτική ίνα είναι στο σπίτι. Ο φίλος μας ζει την προσωπική του Ανάσταση. Σερφάρει στο ίντερνετ χωρίς να περιμένει να φορτώσει η σελίδα όσο βράζει το μακαρόνι.

Η περιπέτειά του είναι ακόμη μία απόδειξη πως στην Ελλάδα, τεχνολογία και γραφειοκρατία συνυπάρχουν όπως το νερό με το λάδι. Δίπλα, αλλά ποτέ μαζί. Το μόνο που κρατάει όρθιο τον Έλληνα καταναλωτή είναι η υπομονή δηλαδή η ικανότητα να τρώει φάπες με χαμόγελο μέχρι να εμφανιστεί κάποιος που κάνει τη δουλειά του.

Ευχαριστώ Cosmote για το μάθημα! Η εταιρία όπου η πραγματική μάχη και η εξυπηρετησή της δεν είναι για την ταχύτητα του ίντερνετ, αλλά για το ποιος από τους πελάτες της θα αντέξει περισσότερο χωρίς να σπάσει το ρούτερ στον τοίχο. Σε εκπαιδεύει στην υπομονη και στο ghosting.

Μητροπολίτης Σιγκαπούρης και Νοτίου Ασίας, Κωνσταντίνος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καλό!!!!
Αυτή είναι η ελληνική πραγματικότητα.