Σάββατο 23 Απριλίου 2011

ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος


ΆΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ

Όσο κι αν ο άνθρωπος προσπαθεί να κρατά τα μάτια του, πεισματικά κλειστά, ποτέ δεν θα μπορέσει να εξαφανίσει τη λάμψη του ηλίου. Και όσο κι αν προσπάθησαν οι Εβραίοι να κρατήσουν σφραγισμένο τον τάφο του Κυρίου Ιησού, τελικώς το μόνο που κατόρθωσαν είναι, με τα ανόητα καμώματά τους, ολοένα και περισσότερο να αποδεικνύουν το μοναδικό, το ανεπανάληπτο, το πανθαύμαστο γεγονός της Αναστάσεως.
            Το να κάνει κανείς λόγο για την Ανάσταση του Χριστού, είναι σα να θέλει να αποδείξει ότι ο ήλιος είναι λαμπερός και καταυγάζει τα πέρατα της οικουμένης...
            Εμείς θα δούμε ένα γεγονός μοναδικό που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, σε σχέση με τις αντιρρήσεις και ενστάσεις που προβάλλονται. Ένα γεγονός που κάνει τους πιστούς της κάθε εποχής να χαίρονται, να αγάλλονται και να πλημμυρίζουν από το Ανέσπερο Φως του Ζωοδόχου τάφου, ενώ από την άλλη, κάνει τους απίστους και τους αρνητές να λυσσούν εκφράζοντας την κακία τους και την απερισκεψία τους. Φυσικά, το ίδιο γεγονός κάνει τις λεγόμενες χριστιανικές ομολογίες που αντιτίθενται στην ορθοδοξία, με την ένοχη σιωπή τους επί του θέματος, να δηλώνουν εκ των πραγμάτων ότι η Εκκλησία μας είναι η αυθεντική και μοναδική έκφραση του Χριστιανισμού.
            Και το μοναδικό αυτό γεγονός είναι η αφή του Αγίου Φωτός στον πανάγιο τάφο κατά την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου.
            Βέβαια, για το θέμα αυτό έχουν γραφεί και έχουν λεχθεί τόσα πολλά από αυτόπτες μάρτυρες, και παλαιότερους αλλά και σύγχρονους, ώστε ο κάθε καλοπροαίρετος αναζητητής να έχει την δυνατότητα να ερευνήσει όλες τις πτυχές του, συν το ότι μπορεί οποιοσδήποτε να επισκεφτεί το ναό της Αναστάσεως στο Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων, και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι και όχι μόνον, του λόγου το Αληθές.
            Εδώ τώρα θα σταθούμε σε μια ένσταση που ακούγεται κατά κόρον τα τελευταία έτη, κυρίως τέτοιες ημέρες, νομίζοντας όσοι την προβάλλουν ότι καταρρίπτουν την αλήθεια του Αγίου Φωτός. Βέβαια και στην περίπτωση αυτή, όπως και σε τόσες άλλες παρόμοιες, το μόνο που κατορθώνουν είναι να κάνουν την αλήθεια να λάμψει έτι πλέον.
            Και τι λένε οι «σοφές αυτές κεφαλές»; Ότι δήθεν το Άγιο Φως βγαίνει με ακτίνες laser.
            Αλλ’ ώ «αγαθοί» άνθρωποι! Πώς ομιλείτε χωρίς να σκέπτεστε;
            Πότε αγαπητοί μου οι ακτίνες laser παρουσιάστηκαν στον επιστημονικό χώρο, και πόσους αιώνες πριν το Άγιο Φως διατράνωνε την αλήθεια της Αναστάσεως;
            Πότε, όχι οι εν λόγω ακτίνες, αλλά και αυτό το ηλεκτρικό ρεύμα εφευρέθηκε, και από πότε το Άγιο Φως καταυγάζει με τη λάμψη του και αποδεικνύει την αυθεντικότητα της Ορθοδοξίας μας;
            Αλλά εάν υποθέσουμε προς στιγμήν ότι έτσι έχουν τα πράγματα, προσέξατε τώρα πόσα προβλήματα κατορθώνετε να ρίξετε πάνω στο τραπέζι της συζητήσεως, που ως μπούμερανγκ σας επιστρέφουν κατακέφαλα.
                                i.            Αν ήταν με τεχνητές ακτίνες η αφή του Αγίου Φωτός, είναι αδύνατον να εξηγηθεί το πώς πραγματοποιείτο η απάτη πριν εμφανιστεί ο ηλεκτρισμός και οι ακτίνες laser.
                              ii.            Αν ήταν τεχνητό το αποτέλεσμα, τότε θα  μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν όχι μόνο και οι άλλες χριστιανικές ομολογίες (Αρμένιοι, Μονοφυσίτες, Παπικοί), που αδυνατούν να έχουν στα χέρια τους τέτοιο αποτέλεσμα, αλλά αν ήταν τεχνητό θα μπορούσαν να το έχουν ακόμα και οι άθεοι και οι άπιστοι, και γενικώς όποιος θα ήθελε. Και το ερώτημα παραμένει: Γιατί στους Ορθοδόξους και μόνο στους Ορθοδόξους πραγματοποιείται το ως άνω ιερό γεγονός του Αγίου Φωτός;
                            iii.            Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως, κατά θαυμαστό τρόπο, τα πρώτα λεπτά, το Άγιο Φως δεν καίει (στην αρχή έχει περίπου γαλάζιο χρώμα). Μπορεί κανείς να το αγγίξει στα χέρια του, στα ρούχα του, στα μαλλιά και γένια, χωρίς να καεί ή να πάθει εγκαύματα, πράγμα φυσικά που δεν συμβαίνει όταν η φωτιά προκαλείται με τεχνητό τρόπο! Τι απάντηση τώρα θα δώσουν οι αρνητές στην πραγματικότητα αυτή;
                            iv.            Λησμονούν ή μάλλον αποσιωπούν οι υλιστές και οι αρνητές κάτι το πολύ σημαντικό. Πριν από την τελετή της αφής του Αγίου Φωτός, ο χώρος του Παναγίου Τάφου, ερευνάται εξονυχιστικά από την ισραηλινή αστυνομία και ο εκάστοτε Πατριάρχης, ενδύεται τα αρχιερατικά του άμφια από τους ίδιους τους Ισραηλινούς αστυνομικούς, ώστε να μην υπάρχει επ’ αυτού κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει θέμα.
Ερωτώνται τώρα όσοι ευκαίρως ακαίρως ανοίγουν τα απύλωτα στόματά τους για να κατηγορήσουν την πίστη μας. Θα επέτρεπαν ποτέ οι ισραηλινές αρχές να πραγματοποιηθεί κάτι το οποίο ουσιαστικά αποτελεί το ισχυρότερο ράπισμα που δέχονται και που αποδεικνύει το αιώνιο και συνεχιζόμενο έγκλημά τους; Δηλαδή, την Σταύρωση του Θεανθρώπου και την άρνησή τους να πιστέψουν στο Σωτήρα του κόσμου Ιησού Χριστό;
            Αν το Άγιο Φως δεν ήταν αυθεντική και ζωντανή πραγματικότητα, δεν θα είχε ξεκινήσει παγκόσμια εκστρατεία αποδεικνύοντας με στοιχεία ακλόνητα την απάτη του φαινομένου και μάλιστα από τους ίδιους τους Ισραηλινούς;
            Ενώ τώρα, θέλοντας και μη, μέσα στο κέντρο των σταυρωτών του Θεανθρώπου, κάθε χρόνο, το Μέγα Σάββατο, αποδεικνύεται η Ανάσταση και η αλήθεια της Πίστεώς μας.
            Και τόσο οι χριστοκτόνοι Εβραίοι, όσο και τα άλλα δόγματα εκτός Ορθοδοξίας κλείνουν το στόμα και αναγκάζονται να ταπεινωθούν μπροστά στην πραγματικότητα, έως ότου αποδεχθούν του λόγου το αληθές...
            Το λοιπόν αδελφοί μου. Ας κοάζουν οι βάτραχοι της αθεϊας και της αρνήσεως. Ας λυσσούν οι αντίχριστοι.
            Η Πίστη μας είναι ζωντανή και όσο θα περνά ο καιρός τόσο και ο αναστάς Θεάνθρωπος θα κατακτά τις ανθρώπινες καρδιές προς πείσμα των δαιμόνων και των οργάνων τους.
            Μακάριοι όσοι αποδέχονται τον Σταυρωθέντα και Αναστάντα Κύριον της Δόξης, τον Λατρευτό μας Ιησούν Χριστόν.
            «Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί Αυτού και φυγέτωσαν από προσώπου Αυτού, οι μισούντες Αυτόν».
            Αδελφοί μου. Χριστός Ανέστη.
                                   Αληθώς Ανέστη.
                                                 Αμήν.   
Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: