Αυτή η απαγόρευση βασίζεται σε
στοιχεία της Παλαιάς Διαθήκης, όπως και στοιχείο της Παλαιάς Διαθήκης είναι και
το ιερό του Ορθόδοξου ναού. Στην Καινή Διαθήκη δεν υπάρχει τέτοια απαγόρευση,
διότι απλούστατα, δεν υπάρχει ναός με την σημερινή του μορφή που η Ορθόδοξη Εκκλησία
συντηρεί εδώ και αιώνες.
Ο ναός (έως σήμερα) είναι αντίγραφο της "Σκηνής του Μαρτυρίου"
που υπήρχε στην Παλαιά Διαθήκη, και κατασκευάσθηκε από τον Μωϋσή στο όρος Σινά.
Στην Σκηνή αυτή οι Ισραηλίτες ελάτρευαν τον Θεό και ο Θεός αποκάλυπτε τις
βουλές Του. Η Σκηνή εκείνη είχε συμβολική σημασία, αποτελούνταν δε, από δύο
διαμερίσματα, από τα "Άγια" και τα "Άγια των Αγίων" ή
"Αγιαστήριον" και χωριζόντουσαν από ένα πολυτελέστατο καταπέτασμα
(βαριά κουρτίνα). Στο "Αγιαστήριον" έμπαινε ο ιερέας μιά φορά τον
χρόνο για να προσφέρει θυσία και για τις δικές του αμαρτίες.
Στην Καινή Διαθήκη διαβάζουμε ότι, η
τότε Σκηνή, ήταν "υπόδειγμα και σκιά των επουρανίων" (Εβραίους: η'
5), καθώς επίσης ότι, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός είναι ο "λειτουργός των
αγίων και της σκηνής της αληθινής" (Εβραίους: η' 2). Επίσης, ο ναός είναι
το σώμα μας όπου κατοικεί το Άγιο Πνεύμα, στους πιστεύοντας εις τον Ιησού
Χριστό: "Η δεν εξεύρετε ότι το σώμα σας είναι ναός του Αγίου Πνεύματος του
εν υμίν." (Α' Κορινθίους: ς' 19).
Διαβάζοντας την Καινή Διαθήκη, βλέπουμε ότι, την στιγμή που ο κύριος μας
παρέδωσε το Πνεύμα Του στον Θεό: "εσκοτίσθη ο ήλιος και εσχίσθη εις το
μέσον το καταπέτασμα του ναού" (Λουκάς: κγ' 45), ανοίγοντας έτσι τον δρόμο
για, ελεύθερη πλέον, είσοδο -ανδρών και γυναικών- στον θρόνο του Πατέρα Θεού.
Με την διαβεβαίωση αυτή, που ο Λόγος του Θεού μας δίνει, είναι ηλίου
φαεινότερο ότι, τόσο ο ναός της Παλαιάς Διαθήκης, όσο και το ιερατείο -επίσης
της Παλαιάς Διαθήκης, απ' όπου και προέρχονται οι σημερινοί ορθόδοξοι ιερείς-
έχουν καταργηθεί παντελώς χάριν της θυσίας του Ιησού Χριστού επάνω στον Σταυρό,
και κατά συνέπεια δεν έχουμε ανάγκη από μεσάζοντες ιερείς διότι έχουμε τον Μέγα
Αρχιερέα, τον Ιησού Χριστό, όπου και μπορούμε να Τον πλησιάζουμε με θάρρος,
άνδρες και γυναίκες εξίσου.
Στον Ναό του Θεού δεν υπάρχει απαγορευτικό για γυναίκες διότι και η γυναίκα
έχει την ίδια θέση και αξία -ως ψυχή- στα μάτια του Θεού, με την προϋπόθεση να
μη αναζητούμε τον Θεό σε κάποιον (ορθόδοξο) ειδωλολατρικό ναό, αλλά να Τον αναζητούμε
εκεί που πραγματικά υπάρχει, δηλαδή σε κάθε τόπο και χώρο, βάζοντας Τον στην
πρώτη θέση μέσα στην καρδιά μας.
Γεώργιος Πανίτσας
4 σχόλια:
Αγαπητοί μην ταράζετε λιμνάζοντα ύδατα! στην εκκλησία δεν θίγεται τίποτε απο τα κακώς κειμενα που αφορούν γυναίκες, διότι απλά διοικείται από άνδρες. Και γιαυτό όμως " ούτως έδοξε τω Κυρίω, ούτως και εγένετο".
ου δεχομαι ταυτην την νομοθεσιαν ανδρες εισι οι νομοθετησαντες...
Αγ. Γρηγοριος ο Θεολογος
Απαγορεύεται να πηγαίνουν και στο ψαλτήρι αλλά ανέβηκαν και εκεί. Αυτή είναι αλλοίωση του πνεύματος του ορθού Δόγματος. Τώρα στα έσχατα γίναν και επιτροπίνες. Αίσχος. Οι δεσποτάδες να βγάλουν απανταχούσες στο πνεύμα του Αποστόλου Παύλου για να σιωπήσουν οι γυναίκες στην Εκκλησία.
Από την εποχή του κήπου της Εδέμ έως και σήμερα οι γυναίκες φέρνουν την ανακατωσούρα. Να μπουν στον γυναικωνίτη για να γλυτώσουμε.
Δημοσίευση σχολίου