Το
Πατριαρχείο της Γεωργίας απέρριψε το κείμενο
«Σχέσεις
της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον» της
Ε΄ Πανορθοδόξου Προσυνοδικής Διασκέψεως
(Σαμπεζύ, 2015)
Το
κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν
Κόσμον» που ενέκρινε η Ε΄ Προσυνοδική Διάσκεψη (Σαμπεζύ 11-17.10.2015) είναι
το βασικότερο κείμενο που τίθεται προς συζήτηση και έγκριση στην Αγία και
Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Κρήτη, Πεντηκοστή 2016), διότι άπτεται
σοβαρών εκκλησιολογικών ζητημάτων και της ίδιας της αυτοσυνειδησίας μας ως
Ορθοδόξων Χριστιανών και μελών της Εκκλησίας του Χριστού. Είναι ήδη γνωστό ότι
για πολλά σημεία του κειμένου αυτού έχουν διατυπωθεί σοβαρές ενστάσεις και
ανησυχίες για την τυχόν πανορθόδοξη συνοδική έγκρισή του.
Η
Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου της
Γεωργίας κατά τη συνεδρίαση της 16.2.2016 το απέρριψε συνοδικά στο
σύνολό του. Στη δήλωσή του ο Πατριάρχης της Γεωργίας Ηλίας Β΄ ανακοινώνοντας
την συνοδική απόφαση δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος
πρόκειται να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο... Η Εκκλησία μας θα παραμείνει με το
παλαιό ημερολόγιο ... Η Εκκλησίας μας ήταν, είναι και θα είναι ο θεματοφύλακας
της Ορθοδοξίας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Γεωργίας απορρίπτει το έγγραφο για
τον Οικουμενισμό που έχει συνταχθεί για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.
Η Εκκλησία
μας είναι αυτή που έχει σώσει τη χώρα μας και το λαό μας. Στο μέλλον η Εκκλησία
μας θα σταθεί ως εγγυητής για την Ορθοδοξία» (βλ. video https://www.youtube.com/watch?v=x7kwe5FQjgU).
Επίσης,
το Πατριαρχείο της Γεωργίας απέρριψε και την αναφορά σε μικτούς γάμους του
Κειμένου για το μυστήριο του Γάμου.
Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος στην
προσεχή συνεδρίασή Της θα ασχοληθεί και Αυτή με το θέμα της Αγίας και Μεγάλης
Συνόδου.
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Εφημέριος
Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
τηλ.
6945-377621, agotsopo@gmail.com
16 σχόλια:
Η Εκκλησία της Γεωργίας έλαβε μια πολιτική απόφαση για να φυλάξει τα προβλήματά της και τις εισπηδήσεις στην εθνική της Εκκλησία.
Το ίδιο πολιτική απόφαση όμως δείχνουν τα πράγματα θα πάρει και η Εκκλησία της Ελλάδας. Διάβασα τα όσα έγραψε ανώνυμος ιεράρχης της Βορείου Ελλάδος για τις σχέσεις Ιερωνύμου με Οικουμενικό.
Όλα αυτά μου προκαλούν θλίψη. Επιθυμώ οι Ιεράρχες να είναι Θεολογική άνδρες και όχι μέρος της πολιτικής.
Τι αγγελικά που θα ήταν ο Εκκλησιαστικός κόσμος αν υπήρχε ελεύθερη και ζωντανή Εκκλησία έτσι όπως την οραματιζόταν ο Άγιος Φλωρίνης κυρός Αυγουστίνος.
Χθες άλλα αποφάσιζαν
Σήμερα άλλα αποφασίζουν.
Εκλείπει η σοβαρότης.
Ας το κάνει και η Ορθοδοξία προτεσταντικά.
Καθένας ότι θέλει.
Καλά έκανε η Γεωργία. Το Βατικανό έχει κάνει δύο συνόδους. Η πολυδιασπασμένη ορθοδοξία ακολουθεί άλλες τακτικές. Η Ελλάδα θα κάνει Σύνοδο για εκλογή Μητροπολίτη. Αυτό είναι εκκλησιαστική κατάπτωση.
Να μην γίνει καμία Σύνοδος.
Η Εκκλησία έχει την Αγία Γραφή και το Ιερό Πηδάλιο.
Αυτά τα δύο είναι διαχρονικά.
Καμία θέση δεν έχουν οι Πανορθόδοξοι Σύνοδο και τα υπόλοιπα νεωτεριστικά.
Δεν έχουν ουσιαστικό νόημα τέτοιες συνάξεις.
Το Ιερό πηδάλιο δεν θέλει καμία επαφή με τους Λατίνους.
Προτρέπω τον π. Αναστάσιο να προσέξει την απόφαση του Πατριαρχείου Γεωργίας «Η Εκκλησία μας θα παραμείνει με το παλαιό ημερολόγιο ...»
Να επιστρέψει η Εκκλησία της Ελλάδας στο παλαιό ημερολόγιο.
Ας δείξει το καλό παράδειγμα ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος που δεν έχει καμία σχέση με τα όσα έχει γράψει με την Εκκλησία του Οικουμενισμού που τον χειροτόνησε και ας επιστέψει στην αλήθεια της Αγίας Γραφής και του Ιερού Πηδαλίου στην Εκκλησία που ανήκει και η Γεωργία στο παλαιό.
Ο 9:28 ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ Η ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΓΝΩΣΕΩΣ,ΠΩΣ ΕΙΜΕΘΑ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ;
Κάτι ζητούν. Θα το πάρουνε και θα πάνε. Πονηροί οι βλάχοι!
Θα ήθελα να ρωτήσω ευθαρσώς τον συγγραφέα τού άρθρου, π. Αναστάσιο Γκοτζόπουλο, καθώς καί οποιονδήποτε τού αυτού αντιοικουμενιστικού φρονήματος, τι θά κάνει, μόλις επισφραγίσουν δημόσια την ένωση μέ τους αιρετικούς κατά τίς επικείμενες εργασίες "τής Αγίας καί μεγάλης Συνόδου", στην Κρήτη.
Ή ερώτηση τοποθετείται στο άν θά αποτειχιστεί ή θά παραμείνει στό αυτό μισθωτό σώμα τού Οικουμενισμού.
Αγαπητέ 7:50
Νομίζω κάνεις λάθος στην εκτίμησή σου για την Εκκλησία της Γεωργίας. Η Εκκλησία αυτή θεολογικά είναι μία παραδοσιακή Εκκλησία (και οι Ιεράρχες και τα μοναστήρια και ο λαός της) και το έχει αποδείξει από καιρό. Έχει από χρόνια φύγει από το ΠΣΕ, συνέβαλε τα μέγιστα στην απόσυρση του σχεδίου κειμένου του Παρισιού (2012) στο διάλογο με τους Παπικούς στο Αμμάν (2014), η δε παρουσία της στην Ε΄ ΠΠΔ (Σαμπεζύ 11-17.10.2015) ήταν πολύ σεμνή και καλή. Δεν επιτρέπεται να πούμε περισσότερα. Σημειώνω μόνο ότι η πολύ σημαντική αναφορά στο Κείμενο της Ε΄ ΠΠΔ (§6) ότι «κατά την οντολογική φύση της η ενότητα της Εκκλησίας είναι αδύνατον να διαταραχθεί» εντάχθηκε στο κείμενο με την επίμονη παρέμβαση της αντιπροσωπείας της Γεωργίας.
Οπότε δεν είναι θέμα … «πολιτικής απόφασης», όπως εσφαλμένα γράφεις. Όσοι παρακολουθούμε τα θέματα αυτά ελπίζαμε πράγματι στη Γεωργία.
Δόξα τω Θεώ, διότι το κείμενο αυτό επιεικώς κρίνεται ως απαράδεκτο για απόφαση Πανορθοδόξου Συνόδου.
Αγαπητέ 8:46: Δεν έχουν καμία βάση αυτά που λες. Η Σύνοδος του Πατριαρχείου Γεωργίας αποφάσισε άπαξ διά παντός και απέρριψε το συγκεκριμένο κείμενο.
Αγαπητέ 9:28 Δεν με χειροτόνησε καμία Εκκλησία του Οικουμενισμού. Και ο Επίσκοπος που με χειροτόνησε και ο νυν Επίσκοπός μου είναι καθ’ όλα Ορθόδοξοι μη έχοντας καμία σχέση με οικουμενιστική θεολογία και πρακτικές.
Η Εκκλησία της Γεωργίας είναι με το παλαιό ημερολόγιο, αλλά έχει πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος. Λοιπόν, «πορεύου και συ ποιεί ομοίως»!
Αγαπητέ «Μαρίνε» 12:57
α)Το «ευθαρσώς», που γράφεις προϋποθέτει επωνυμία την οποία δεν διαθέτεις…
β) Δεν προβλέπεται καμία «δημόσια επισφράγιση της ένωσης με τους αιρετικούς στην μέλλουσα Πανορθόδοξη», όπως γράφεις.
γ) Αν συνέβαινε αυτό που λες, αν συνέβαινε… φυσικά θα διέκοπτα την εκκλησιαστική κοινωνία. Αν όμως συνέβαινε, όπως το γράφεις…
π. ΑΚΓ
Ας το απέρριψε και ας καθίσει έξω του νυμφώνος Χριστού. Οι πήλινες Συγκροτούν την Πανορθόδοξη Σύνοδο. Ας φύγουν και άλλοι. Τα καπετανάτα δεν θα περάσουν. Ας καθίσουν ακοινώνητοι μέχρις ότου συμφωνήσουν.
Διάβασα αλλού τα σχόλια-εργασία περί της Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμο. Απογραμμένη εργασία για τον λαό αλλά χωρίς κάποια αξία. Χάσιμο χρόνου να την διαβάσω. Σας έχει γίνει έμμονη ιδέα το θέμα της επικοινωνίας ανατολής με δύση. Ακόμα και την σκέψη του πρώην Πάπα την αναγάγατε ε θέση της δυτικής εκκλησίας. Προσγειωθείτε για να γειωθείτε και να συγγράψτε κάτι που θα έχει αξία.
Αγαπητέ π. Αναστάσιε θέλω να ευχαριστήσω γιά την τιμή νά μου απαντήσετε.
@ α) Ριτσουδης γιά άρση της πρώτης έντασης.
@ β) Εάν δεν υπήρχε θεματολογία επίσημης ενότητας μέ τους αιρετικούς, τότε δεν θά υπήρχε σαφής ένσταση από το Πατριαρχειο της Γεωργίας, bold, """Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Γεωργίας απορρίπτει το έγγραφο για τον Οικουμενισμό που έχει συνταχθεί για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο"".
Εκτός εάν η διαφωνία σας εστιάζεται στό ότι αποκάλεσα αιρετικούς τούς Παπικούς, Πρωτεστάντες, μονοφυσίτες. ...κ.α, ενώ εσείς μπορεί να υιοθετείται την αιρετική γραμμή της 5ης Προσυνοδικής διάσκεψης στό Σαμπεζύ, περί τις
""Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον"".
Είναι σαφέστατα αιρετικό τό μήνυμα καθώς Χριστιανοί είναι μόνο τά μέλη Της Αγίας Του Χριστού Εκκλησίας, όπως ακριβώς ορίζεται ο Χριστιανός από τον Άγιο Ιωάννη τής Κλίμακας.
Εάν κληθεί ο Σεβασμιωτατος Πατρών να συμμετάσχει στην συν Θεώ μέλλουσα να συνέλθει εν Κρήτη Πανορθόδοξη Σύνοδο τον ερχόμενο Ιούνιο, εσείς π. Αναστάσιε θα τον κατηγορήσετε ότι συμμετάσχει σε μια ληστρική Σύνοδο ήτοι σε μια ψευδοσύνοδο;
Νάμαστε πάλι και να τρωγόμαστε σαν τα κοκόρια. Η Εκκλησία της Γεωργίας διατείνεται πως "..ήταν, είναι και θα είναι ο θεματοφύλακας της Ορθοδοξίας". Δηλ. οι άλλες Εκκλησίες ήταν είναι και θα παραμείνουν μη ορθόδοξες (έτσι το καταλαβαίνει το κουτό μου το μυαλό...).
Ανέκαθεν η Εκκλησία της Γεωργίας τηρούσε παρόμοια στάση, άρα δεν μας εκπλήσσει...όμως στην ιστορία τη Εκκλησίας πολλές φορές υπήρχαν τέτοιες τοποθετήσεις και εκβιασμοί π.χ. ο πάπας,πριν το σχίσμα είχε διάφορες απαιτήσεις αλλά δεν εμποδιζόταν η Εκκλησία να προχωρήσει στο έργο της. Είναι πολύ εύκολο να το παίζεις σωτήρας της Ορθοδοξίας πίσω από τα τείχη, αλλά να αρνείσαι στην πράξη τον θεολογικό διάλογο σε μια πανορθόδοξη συνάντηση , η οποία γίνεται μετά από μερικές εκατονταετίες..........
Ευτυχώς που ο π. Α. βρήκε χαλί να πατήσει, προκειμένου να προσδώσει θεολογική βαρύτητα στο φοβικό του σύνδρομο που εδώ και καιρό προδικάζει την αποτυχία της Συνόδου και ίσως την αιρετική της απόκλιση...να είναι σίγουρος πως και άλλοι, θεολόγοι, κληρικοί,.. θα του στρώσουν χαλί για να πορευθεί κραυγάζοντας και μάλλον χαίρων για την "αποτυχία" της Συνόδου.
Και ο μητροπολίτης Πατρών και ο Αρχιεπίσκοπος τελούν εν κοινωνία μετά πάντων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, που οι αντιοικουμενιστές εγκαλούν για προδοσία της πίστεως, και σεις πάτερ Α., κοινωνείτε μετ' αυτών. Άρα κοινωνείτε τοις προδόταις της πίστεως;
ΧΑΙΡΟΜΑΙ, ιδιαιτέρως που οι παλαιοημερολογίτες υπάρχουν και κοάζουν, ακριβώς επειδή υπάρχει η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Όπως τα ζιζάνια φυτρώνουν και αναπτύσσονται εκεί που βλαστάνει και καρποφορεί ο σίτος ο καλός.
Είδατε τιμιότητα παλαιοημερολογίτη; Πώς χρησιμοποίησε παραπλανητικά το ότι η Εκκλησία της Γεωργίας είναι με το παλαιό ημερολόγιο; Την παρουσίασε ως " δική" τους. Γιατί να μην παραπλανήσουν κάποιον αφελή να προσχωρήσει στις τάξεις τους;
Αλλά δεν μας είπε σε ποιά απ' όλες τις παρατάξεις; καθ'ότι το Άγιον Πνεύμα είναι ενοποιόν;;;;;;;;;;;;
ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ
Μέχρι την Σύνοδο όλα θα έχουν λυθεί. Τους εκβιασμούς κάνουν για να κερδίσου. Η διοικούσα Εκκλησία σε κάποια θέματα χρησιμοποιεί την αισχρά διπλωματία. Ο π. Αναστάσιος είναι αγνός αγωνιστής όταν θα καταλάβει ποιους υπερασπίσθηκε τότε θα τραβά τα μαλλιά της κεφαλής του.
Αφήστε τους να πάνε στην Κρήτη δεν θα γίνει τίποτα. Θα κάνουν ένα ταξιδάκι αναψυχής όλοι τους. Υπέροχη περίοδος για την Κρήτη. Το μόνο όφελος θα είναι για του τουρισμό.
Ένας παλαιός της Εκκλησιαστικής διπλωματίας.
Αγαπητέ Αναστάσιε Κ,είναι σημαντικό ότι δύο θέματα αναδυκνείονται στην παρούσα ανάρτηση.
1. Ότι υπάρχει υγιείς συνείδηση από Ιερείς, πού είναι αποφασισμένοι νά διακόψουν την Εκκλησιαστικη κοινωνία μετά την πλήρη δημόσια επισφράγιση της απόκτησης της πλήρης οντότητας τού Οικουμενισμού, δηλαδή κατά τις προετοιμασίες και κατά τά φαινόμενα τής ένωσης της Κρατούσας Εκκλησίας μέ τούς αιρετικούς.
Όσοι οι περισσότεροι τής αυτής διαμαρτυρίας, τόσο μεγαλύτερη η "πίεση", προς την Σύνοδο τής Κρατούσης Εκκλησίας γιά νά σεβαστεί την ακεραιότητα συνείδησης τών μελών της καί νά απορρίψει καθόλα τις αιρετικές περγαμηνές της μεγάλης Συνόδου στην Κρήτη.
Τό άλλο μεγάλο θέμα είναι ότι μέσα από αυτές τις φωνές διαμαρτυρίας, κερδίζει έδαφος τό πάτριο εορτολόγιο. Τούτη η άποψη είναι γενικότερη καί από άλλα ορθόδοξα μπλογκ. Ο κόσμος της Εκκλησίας έρχεται πιό κοντά στις πάτριες παραδόσεις τής Αγίας Εκκλησίας Του Χριστού. Το νέο ως καινούργιο πού υιοθετήθηκε τό 1923, και δημιούργησε τόσα προβλήματα στην Ελληνική κοινωνία, σιγά σιγά μέσα από τέτοιες φωνές αυτοκαταργείται. Οι πιστοί πού θέλουν τη σωτηρία των ψυχών καί του Γένους, διαπιστώνουν ότι λόγω καί των συνεπειών της Άλωσης της Πόλης από την ψευδοένωση μέ τους Παπικούς, μόνο ακραίες Θεομηνίες τύπου προφητειών μπορεί νά επιφέρει η συμφωνία ενότητας μέ τους αιρετικούς. Άρα υπάρχει ρεύμα προσανατολισμού προς τα "Πάτρια εδάφη".
Εύχομαι να καλλιεργηθεί περισσότερο καί ο κόσμος να στείλει τελεσίγραφο προς τους Πνευματικούς Ταγούς της ψευδοένωσης, ότι απέχει από τέτοια βλασφημία Τού Αγίου Πνεύματος.
Θέλουμε να είμαστε Χριστιανοί καί να πεθάνουμε Χριστιανοί. Αυτό είναι το μήνυμα. Οι πολλοί από εμάς στην εναντίωση της ψήφισης των αιρετικών άρθρων της επικείμενης μεγάλης Συνόδου, θά φέρει αποτέλεσμα. Από εμάς εξαρτάται.
Δεν με νοιάζει το τι κάνουν οι πατριάρχες και οι παπάδες με νοιάζει ότι καθημερινά πέφτει το βιοτικό μου επίπεδο. Εδώ ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει νερό, ρεύμα, τηλέφωνο, και ο Γκοτσόπουλος μας λέει για το τι αποφάσισαν οι δεσποτάδες της αλλοδαπής. Να μου πει τι κάνει ο ναός του για τους χιλιάδες οικονομικά αδύνατους και τους πολύτεκνους.
Δημοσίευση σχολίου