ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥ ΠΑΤΕΡΑ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 3/10/2017
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
Με την χάρη του Θεού, είμαι
πολύτεκνος πατέρας 10 παιδιών, εκ των οποίων τα 7 είναι
μαθητές του Δημοτικού, Γυμνασίου, και Λυκείου και, ως εκ τούτου, έχουν
πάρει τα νέα βιβλία Θρησκευτικών.
Ο νόμος για απαλλαγή από το
μάθημα ίσως να μην ισχύει για τους
ορθοδόξους, αλλά, επειδή γνωρίζουμε ότι ζούμε σε ένα κράτος που σέβεται
την ελευθερία του ανθρώπου (όπως το ίδιο συμβαίνει και με εσάς, ως υπουργό
Παιδείας), θέλουμε τα Θρησκευτικά να είναι μάθημα κατήχησης στην ορθόδοξο
πίστη, όπως ήταν μέχρι τώρα, και όχι μάθημα γνώσης των διάφορων θρησκειών, δηλαδή Θρησκειολογία, και
παρακάλούμε να σεβαστείτε την επιθυμία μας.
Εάν όμως συμβαίνει το αντίθετο ως
προς την ελευθερία και τα δικαιώματα κάθε ανθρώπου, όπως συμβαίνει σε
ολοκληρωτικά καθεστώτα, τότε ευχόμαστε να μας απαλλαξει ο Χριστός από ανθρώπους
ανίκανους και επικίνδυνους για την Πατρίδα μας.
Κύριε Υπουργέ, ταπεινά
πιστεύουμε, για την πρόοδο των παιδιών μας και για τη σωτηρία του έθνους μας, χρειαζόμαστε
όλοι μετάνοια και ορθόδοξη Χριστιανική εκκλησιαστική κατήχηση και ζωή.
Νομίζουμε ότι πρέπει να
προστατεύσετε το ορθόδοξο δόγμα από την σύγχρονη παν-αίρεση του οικουμενισμού,
συνεργαζόμενος με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος. Έτσι θα εκπληρώσετε το καθήκον σας ως
υπουργός του Ορθόδοξου Ελληνικού κράτους.
Προσευχόμαστε για εσάς και, προς
ένδειξη διαμαρτυρίας, επιστρέφουμε τα βιβλία των θρησκευτικών, που τα θεωρούμε
απαράδεκτα, και ζητούμε την επαναφορά του ορθόδοξου βιβλίου.
Καλή Μετάνοια σε όλους μας.
Με τιμή,
Τσακιρίδης Μιχαήλ
9 σχόλια:
Είμαι ορθόδοξος δάσκαλος και διευθυντής σχολείου. Διδάσκω τα Θρησκευτικά της Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού στο σχολείο μου, όπως τα δίδασκα και με τα προηγούμενα βιβλία. Θεωρώ τα νέα βιβλία πολύ ανώτερα των προηγουμένων από κάθε άποψη. Επι μέρους διαφωνίες μπορεί να υπάρχουν, ως γνωστόν τέλειο βιβλίο δεν υπάρχει.
Ας μην μας διαφεύγει ότι το σημαντικότερο στη διδασκαλία δεν είναι το βιβλίο αλλά ο δάσκαλος. Στο σημείο αυτό χωλαίνουμε απελπιστικά σε πολλά γνωστικά αντικείμενα και στα Θρησκευτικά.
Γενικά ένα μέρος του εκκλησιαστικού σώματος βιάζεται να προβεί σε συμπεράσματα με συνθηματολογικού περιεχομένου επιχειρηματολογία.
Είναι κρίμα.
Θα επανέλθω συν Θεώ.
Γ.Δ. Μαρκάκης
Δάσκαλος (ΜΑ)
Διευθυντής 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών
ΥΓ. Η ιδιότητα του πολυτέκνου ή του υπερπολυτέκνου γιατί προτάσσεται; Φαντάζομαι ότι η εποχή που η ατεκνία ήταν ο ονειδισμός του Ιωακείμ και της Άννης παρήλθε ανεπιστρεπτί.
Χαίρομαι για το επώνυμο της μαρτυρίας σας κ. Μαρκάκη. Συμφωνώ και εγώ με τις σκέψεις σας. Από πολλούς έχω ακούσει θετικές κρίσεις αλλά όταν ριχθεί κάποιο «σύνθημα» πάνε όλοι όπως τα πρόβατα προς τον γκρεμό. Θα χαιρόμουν να επανέλθετε για να υπάρξει και η θετική θωριά των θρησκευτικών
Βασίλειος Καπογιαννόπουλος
Γονέας - Βιολόγος
Γνωρίζω τον κ. Μαρκάκη ως άριστο παιδαγωγό και εξαιρετικό διδάσκαλο με μεταδοτικότητα. Τα παιδία μου στο δημοτικό ωφελήθηκαν και έμαθαν πολλά από αυτόν –στα θρησκευτικά- διότι δεν ήταν μόνο στα λόγια αλλά όσα έλεγε τα έκανε πράξη. Το σχολείο του ήταν και είναι πρότυπο αγάπης και κοινωνικής προνοίας εκτός από τόπος μαθήσεως.
Τον εμπιστεύομαι μεν αλλά βλέπω πως σχεδόν όλοι οι άλλοι –εκτός των εισηγητών ιεραρχών στην Σύνοδο- είναι πολέμιοι και έχει ξεκινήσει καμπάνια διαμαρτυρίας και επιστροφής των βιβλίων ή και αποχής από το μάθημα.
Τελικά μήπως δεν χωλαίνει το μάθημα αλλά αυτός που τα κάνει;
Αυτός θα πρέπει να είναι ο εστιασμός της προβληματικής.
Στην ιεραρχία έγινε εισήγηση υπέρ από τους αρμόδιους ιεράρχες. Τώρα γιατί υπάρχουν διαμαρτυρίες και επιστροφές. Στο τέλος νομίζω ότι θα βγει από τα σχολείο το μάθημα για να ησυχάσουμε όλοι. Επιτέλους εν θα μονιάσουμε ποτέ σε κάποιο θέμα θα υπάρχει ο αντίλογος. Ως πέρυσι βρίζανε το μάθημα τώρα ζητούν επιστροφή στα παλιά. Όσα έμαθα δεν τα έμαθα από τα βιβλία αλλά από όσους είχαν διάθεση να μας κάνουν μάθημα. Πάντα τα θρησκευτικά ήτα μια ώρα για να περάσει στο έτσι. Τέλος πάντων ας υπάρξει και κάποια σύμπνοια.
Και με την επιστροφή θα βγει κάτι; Ας παρακολουθήσουν το μάθημα και να σταματήσουν τις άσκοπες διαμαρτυρίες.
Η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους με Επιστολή που απευθύνει προς τους Υπουργούς Δικαιοσύνης και Παιδείας
εκφράζει την έντονη ανησυχία της για το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου αλλά και για τα νέα Θρησκευτικά. Ειδικότερα για το ζήτημα των Θρησκευτικών ζητά την απόσυρση των Φακέλων Μαθήματος και την επαναφορά των προηγουμένων βιβλίων.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ:
ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗC
ΑΓΙΟΥ OPOYC
ΑΘΩ
ΑΡ. ΠΡΩΤ. Φ.2/7/2265
ΚΑΡΥΑΙ ΤΗ 22α.9/5η.10.2017
΄΄΄΄΄΄
Ὅσον ἀφορᾶ στό δεύτερον θέμα, παρά τήν ἐκπεφρασμένην θέσιν τῆς Πολιτείας περί συνεργασίας μέ τήν ἐπιτροπήν τῆς Ἐκκλησίας διά τό περιεχόμενον τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν, πληροφορούμεθα ὅτι διενεμήθησαν εἰς τούς μαθητάς «Φάκελοι Μαθήματος», μέ τούς ὁποίους οἱ Ὀρθόδοξοι μαθηταί θά διδάσκωνται ἕνα πανθρησκειακόν μάθημα, τό ὁποῖον ἐντέχνως θά ἐνσταλλάζη εἰς τάς ψυχάς των τήν ἰδέαν ὅτι «ὄλες οἱ θρησκεῖες εἶναι λίγο-πολύ τό ἴδιο» καί ἐν τέλει θά τούς ὁδηγῆ εἰς τον ἀγνωστικισμόν καί τήν ἀθεΐαν. Μάλιστα η ἀνωτέρω ὑποχρέωσις ἰσχύει μόνον δια τους πλειοψηφούντας Ὀρθοδόξους μαθητάς, ἐνῶ οἱ μειοψηφοῦντες ἑτερόδοξοι καί ἑτερόθρησκοι θά ἔχουν τό δικαίωμα νά διδάσκωνται ὁμολογιακόν μάθημα συμφώνως μέ τήν πίστιν των! Κατόπιν τούτων πῶς εἶναι δυνατόν νά μή σταθῶμεν εἰς τό πλευρόν τῶν γονέων, οἱ ὁποῖοι συναισθανόμενοι τόν κίνδυνον διά τήν μόλυνσιν τῆς ψυχῆς τῶν τέκνων τους, ἀναγκάζονται νά ἐπιστρέψουν ὡς ἀπαραδέκτους τούς «Φακέλους Μαθήματος Θρησκευτικῶν»; Παρακαλοῦμεν ὅπως, ἀφουγκραζόμενοι τήν φωνήν καί ἀνησυχίαν πάντων ἡμῶν, ἀποσύρητε τούς ἀνωτέρω «Φακέλους» καί ἐπιτρέψητε τήν προσωρινήν χρῆσιν τῶν ὑπαρχόντων βιβλίων ἕως τῆς ὁριστικῆς διευθετήσεως τοῦ περιεχομένου τοῦ μαθήματος, συνεργαζόμενοι μέ τήν ἁρμοδίαν ἐπιτροπήν τής Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)
΄΄΄........
Ερωτούμε :
1. Γιατί το Υπουργείο έχει πάρει απόφαση και επιτρέπει σε μειονοτικές ομάδες, όπως, για παράδειγμα, εκείνες των Μουσουλμάνων, των Ρωμαιοκαθολικών ή των Εβραίων μαθητών να διδάσκονται στα σχολεία τους αμιγώς, ως θρησκευτικά, μόνον τη δική τους πίστη και οι ορθόδοξοι μαθητές που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα του μαθητικού πληθυσμού να έχουν αυτή την άνιση και αντισυνταγματική μεταχείριση, δηλαδή να διδάσκονται, όχι τη δική τους πίστη, αλλά όλες τις θρησκείες και μάλιστα πολτοποιημένες στις ίδιες ενότητες;
2. Έχει το δικαίωμα, ως Υπουργός, με μια υπουργική Απόφαση, που αφορά τα Προγράμματα ή τα Βιβλία των Θρησκευτικών, να παραβιάζει και στην ουσία καταργεί το Σύνταγμα(άρθρο 16 παρ. 2), την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα δικαιώματα του Ανθρώπου και τον -σε εφαρμογή του Συντάγματος ισχύοντα- εκπαιδευτικό νόμο 1566/1985 ο οποίος, μάλιστα, προβλέπει ότι η παιδεία υποβοηθά τους μαθητές «να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»;
3. Έχει το δικαίωμα, ως Υπουργός, να αγνοεί το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην λαμβάνει υπόψη την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της 20ής Ιουλ. 2007 (υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας), η οποία καταδικάζει τη Νορβηγία, διότι εισήγαγε στα δημόσια σχολεία ύλη μαθήματος θρησκευτικών, όμοια με την του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή ύλη πολυθρησκευτική;
4. Γιατί παραβιάζει εν γνώσει του, με το νέο πολυθρησκειακό Πρόγραμμα και τους φακέλους για το μάθημα των Θρησκευτικών το άρθρο 2 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο επιβάλλει στα Ευρωπαϊκά Κράτη την υποχρέωση να εισάγουν ύλη μαθήματος Θρησκευτικών, σύμφωνη προς τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις των γονέων;........
Υπάρχει ΠΕΘ. Μόνο σε ανακοινώσεις την βλέπω και έμαθα ότι και αυτό το περιοδικό θα το σταματήσουν. Το επόμενο βήμα μήπως είναι να την κλείσουν;
Ανώνυμε 6:37μμ ,
Σε σχέση με την ουσία του θέματος σιωπάς ;;;
Θα ήθελες να κλείσει η ΠΕΘ ;;;
να μη ακούγεται καμμιά διαμαρτυρία ,
ούτε και από τους πολύτεκνους που αγωνιούν για την ορθόδοξη αγωγή των παιδιών τους στα δημόσια σχολεία ;;;
Μήπως και οι Αγιορείτες,όπως και η Ιεραρχία της Εκκλησίας μας , σου είναι ενοχλητικοί για τις αυτονόητες διαμαρτυρίες τους ;;;
Δημοσίευση σχολίου