Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ … «ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ» ΤΗΣ 6ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


Ο  ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ …  «ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ»  ΤΗΣ  6ΗΣ  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

      Τρίτη 6 Νοεμβρίου, απόβραδο, τηλεοπτικό «στήσιμο» Πρωθυπουργού και Αρχιεπίσκοπου. Βλέπουμε και ακούμε τον Πρωθυπουργό να αποκαλύπτει «λαμπρά τη φωνή» διεξαχθέντα εν κρυπτώ και παραβύστω, «πολυετή, αναλυτικό και ειλικρινή διάλογο μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας», καταλήξαντα σε «ιστορική συμφωνία»! Και, ως επιλύων έτερον χρονίζον πρόβλημα να αναγινώσκει διθυραμβικά τα δεκαπέντε σημεία της προσθέτων ότι αυτά υλοποιούνται με επικείμενη «νομοθετική ρύθμιση». Από την πλευρά του ο Αρχιεπίσκοπος ακούει σιωπηλός, ευχαριστεί «λαμπρά τη φωνή» τον Πρωθυπουργό πολλαπλώς, και υποτονθορύζει -λέει ψιθυριστά- ότι αυτή θα υποβληθεί στη Σύνοδο της Ιεραρχίας, αρμόδια να αποφασίσει τα δέοντα.
      Αλλά! «Πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις», γίνεται αντιληπτό, ότι το καίριο και ουσιαστικό όλο των δεκαπέντε σημείων εντοπίζεται στα πιο κάτω δυο, που και εκλαμβάνονται-ερμηνεύονται εκατέρωθεν αλλιώς! 
Η Κυβέρνηση δια του Εκπροσώπου της πολιτικά, διό σπεύδει να ανακοινώσει με ευδιάκριτο προς ποια κατεύθυνση νεύμα ότι, οι δέκα χιλιάδες θέσεις, που αποδεσμεύονται από το έξω-πέταγμα των … παπάδων, διατίθενται για διορισμό δασκάλων και υγειονομικών!
Πράγμα που επιβεβαιώνει τους αρχικούς φόβους του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος ότι, ο εφημεριακός κλήρος, η ραχοκοκαλιά λειτουργίας και παρουσίας της Εκκλησίας ρίχνεται σε βάραθρο ή αέρος κενό! Ως επιμαρτυρεί και η επισήμανση: «Τρόμος και φόβος με κατέλαβε για το μέλλον των συναδέλφων μου συμπρεσβυτέρων σχετικά με το θέμα το μισθολογικό» επιστολής σεβάσμιου -ογδόντα οκτώ χρονών- λίαν ευλαβούς, και όχι μόνο, ως γνωρίζω Πρωτοπρεσβύτερου -Αναστάσιος 11.11.18.
     Ιδού τα δυο σημεία που έχουν το ζουμί:
1.        Ιδρύεται, λέει, Ταμείο Αξιοποίησης της Εκκλησιαστικής Περιουσίας με μετόχους στα εξ αυτής κέρδη Κράτος και Εκκλησία ισομερώς, από 50%! Πλην, δεδομένου ότι, το 97% της εκκλησιαστικής περιουσίας έχει παραχωρηθεί ήδη στο Κράτος αναγκαστικά «έναντι ανταλλάγματος που υπολείπεται  της αξίας του», ως αναγνωρίζεται στη νέα συμφωνία ρητά -σημείο 1- το Κράτος ως συμβαλλόμενο μέρος στην κοινοπραξία με κεφάλαιο μηδέν, απλώνει και νυν το μακρύ του χέρι και στο απομείναν 3% της περιουσίας αυτής. Για το οποίο 3% στο μεταξύ, άμεσα ή έμμεσα έχει αφεθεί να διαμορφωθεί ο μύθος, ότι πρόκειται για περιουσία από μεγάλη μέχρι και αμύθητη, με ατυχές παρεπόμενο να αναπηδούν ποικίλα απωθημένα και άλλα απίθανα προσδοκώμενα στο μυαλό πολλών!
2.     Οι κληρικοί στο εξής παύουν να μισθοδοτούνται απ’ ευθείας από το Κράτος, θα μισθοδοτούνται από αυτό δια πλαγίας οδού! Από ιδρυόμενο Ειδικό Ταμείο υποδοχής 200 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως εκ του Κρατικού Προϋπολογισμού! Αδιευκρίνιστο αυτή την ώρα, όχι όμως και δυσδιάκριτο, αν τα 300 εκατομμύρια ευρώ θα προέρχονται από τα κέρδη της ανωτέρω αξιοποίησης,
     Αλλά! Αν δεν υπάρξουν κέρδη εκ της αξιοποίησης, ή αν μια άλλη Κυβέρνηση για κάποιο λόγο αρνηθεί να διαθέσει αυτό το ποσό, τότε τι;
      Ορθώς, λοιπόν, επισημάνθηκε ότι με αυτό το πακέτο: «Επιχειρείται η μεγαλύτερη και βιαιότερη αλλαγή εργασιακών σχέσεων στην ιστορία του ελληνικού κράτους»! Και με τι διάτρητο αιτιολογικό. «Θα πάψουν, λέει, οι κληρικοί, να είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι, πράγμα … μειωτικό και απάδον στην ιερή αποστολή τους! Θα αποκτήσουν την αυτονομία, που συνάδει  με το ιερό τους Λειτούργημα, και συντελεί στην εξύψωση αυτού»! Ωσάν μέχρι τώρα να μην το κρατούσαν με τη ζωή και το έργο τους όσο μπορούσαν πιο ψηλά, όχι λίγοι εξαίρετοι εφημέριοι και λοιποί.
       Ωστόσο, δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την εξής επισήμανση: «Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος ανόρθωσε την Εκκλησία της Αλβανίας, δίχως να πάρει ούτε ένα λεκ από τα Τίρανα» -Αλβανικό Κράτος»- «Η Καθημερινή»,11.11.18, σελ.26. Η Εκκλησία της Αλβανίας μισθοδοτεί εξ ιδίων πόρων τους κληρικούς της και έχει προνοήσει για τα ασφαλιστικά αυτών. Πλην! Για την ώρα δε φαίνεται στον ορίζοντα άλλος Αναστάσιος, επί πλέον δε και πιο πολύ, το θέμα εκεί ξεκίνησε από το μηδέν! Δηλαδή, όσοι αποφασίζουν να γίνουν κληρικοί, γνωρίζουν εξ αρχής ότι αυτό είναι το πλαίσιο.
      Πολύ περισσότερο, δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει με την ουσιαστική, αλλά ίσως ρομαντική για τα σημερινά Ελλαδικά δεδομένα, θεολογική αναγωγή του θέματος, «Εκκλησία, Λειτούργημα του Κληρικού», από τον παλιό συμφοιτητή, και νυν και πάντα λίαν αγαπητό φίλο και αδελφό Πανεπιστημιακό Καθηγητή, και όχι μόνο, Χρήστο Γιανναρά! Αναρωτιέμαι όμως εδώ, όταν διακονούσε τη Λειτουργία του Λόγου στη Μέση Εκπαίδευση ή όταν δίδασκε στο Πάντειο ων Δημόσιος υπάλληλος, του ήταν αδιάφορα τα και αντιπαθή και αντορθόδοξα … Δυτικά ατομοκεντρικά ασφαλιστικά; Και πιο πολύ, αν προς στιγμήν έβαζε εαυτόν στη θέση του ως φαίνεται όχι και λίγο δημιουργικού και στο μέτρο του δυνατού, άξιου του ιερατικού Λειτουργήματος έτερου Πρωτοπρεσβύτερου -Εφημερίδα «Η Καθημερινή», 11.11.18, σελ. 9- και όχι λίγων συμπρεσβυτέρων του και λοιπών. Μετά τα ανωτέρω βυζαντινά τεκταινόμενα, θα ένιωθε λιγότερη πικρία, και μικρότερο ή καθόλου συγκλονισμό για την απρόσμενη ανατροπή των δεδομένων της ζωής του; Ή να το πω αλλιώς, πώς ή τι θα έγραφε γι αυτά;

******  ***   ******
             Κατά τα άλλα. Όταν συζητώντας παλιά με τον εκ Πατρών μακαριστό Μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών … Ιερόθεο το θέμα της μη αξιοποίησης από μόνη την Εκκλησία -ως ενιαίο Σώμα Κλήρου και Λαού, ως Σώμα Χριστού- του απομείναντος έστω 3% της περιουσίας της για την επί πλέον ανάπτυξη του κοινωνικού έργου της, τον άκουσα να λέει ότι η Πολιτεία αμφισβητεί τους τίτλους της κυριότητας αυτής με διάφορα «νομικά», προσκόμματα και δεν την αφήνει να προχωρήσει σ’ αυτό, έμεινα ενεός! Τα «νομικά» προσκόμματα, αναλογίστηκα και είπα, επιλύονται δια της δικαστικής οδού, διό καθένας μπορεί να συναγάγει αν ή ποιον βαρύνει η ευθύνη της ακινησίας νεκροταφείου στο θέμα μέχρι της σήμερον. Αν, μάλιστα, φέρουμε στο νου πόσο μεγάλο και ουσιαστικό κοινωνικό έργο επιτελέστηκε πανελλήνια από την Εκκλησία τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης, και χωρίς τα εκ της … κοινοπραξίας έσοδα, θα καταλάβουμε μετά μεγάλης λύπης, πόσο πιο μεγάλο θα ήταν αυτό που θα είχε επιτελεστεί, αν η αξιοποίηση είχε τολμηθεί. Και πιο πολύ, πόσο θα είχαν ανεβεί τα πνευματικά κεφάλαια της Εκκλησίας στην ευσεβή ελληνική ψυχή!

        Τι, λοιπόν, να υποθέσει κανείς, ή τι να πει; Ότι ο Θεός έστειλε τον Αναστάσιο στην Αλβανία και όχι εδώ; Ότι στη … Νεορθόδοξη Ελλάδα πήραν την πρώτη θέση τα Γεροντικά, οι ευλαβείς εμπειρίες και διδαχές, οι θεώσεις, οι θεοπτίες και τα παρεμφερή, έγινε κάποιο βύθισμα σε κάτι σαν «νιρβάνα» χριστιανικό, και πέρασε σε δεύτερη θέση το αγαπητικό άθλημα των Πατέρων πρώτης γραμμής, η «Βασιλειάδα» και τα καθεξής; Δηλαδή, το ομοούσιο και αχώριστο της δίπτυχης υποτύπωσης και εντολής του Χριστού; «Να αγαπάς τον Κύριο το Θεό σου με όλη την καρδία σου … Αυτή είναι η πρώτη και πιο μεγάλη εντολή. Δεύτερη εξ ίσου σπουδαία με αυτή είναι: Να αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου»; - Ματ. 22,37-39. Το όλο της Αλήθειας της Εκκλησίας, κατά τη ρητή δήλωση του Κυρίου; «Σε αυτές τις δυο εντολές συνοψίζεται όλος ο νόμος και οι προφήτες»-22,39.

Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα»
Αθανάσιος Κοτταδάκης

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κ. Κοτταδάκη διαβάζω τις θεολογικές και εκκλησιολογικές σας παρεμβάσεις σε αυτό το έγκριτο και σοβαρό ιστοχώρο.
Αυτές τις μέρες έχουν ακουστεί πολλά επί του θέματος Εκκλησίας-Πολιτεία. Ένα θέμα το οποίο χρονίζει και κάποτε στο παραπέντε θα το επιλύσουν βιαστικά οι δύο πλευρές.
Υπάρχουν τα συν και τα κατά σε κάθε διαπραγμάτευση από τις εκατέρωθεν πλευρές.
Σας ξεκαθαρίζω ότι ποτέ δεν είχα εμπιστοσύνη στην λεγομένη δεξιά. Έδειχνε αγάπη και σεβασμό όχι από πηγαία ειλικρίνεια αλλά για ψηφοθηρικούς λόγους. Οι περισσότεροι αντιπρόσωποί της στο Κοινοβούλιο ήταν για εκδηλώσεις (δοξολογίες, μνημόσυνα κλπ κλπ) ελάχιστοι οι θεοσεβούμενοι.
Οι αριστεροί συνεπείς στα ιδεολογικά τους στερεότυπα αντίθετοι μεν αλλά με σχετική ειλικρινά.
Τώρα η Κυβέρνηση με την Διοικούσα Εκκλησία κατέληξαν σε ένα σχέδιο προς ουσιαστική συζήτηση. Νομίζω ότι είναι καιρός να σταματήσουνε οι ελληνικές ακρότητες και με σοβαρότητα και υπευθυνότητα η διοικούσα Εκκλησία να βρει λύση. Προσωπικά και εμένα οι προτάσεις δεν με ικανοποιούν όμως κάπου άκουσα ότι επί του θέματος έχει ασχοληθεί ο Ιωαννίνων Μάξιμος ο οποίος είχε ζήσει στην Γερμανία και γνωρίζει την διεθνή πρακτική επί του θέματος αυτού. Έχω ακούσει για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Μητροπόλεώς του επί της ορεινής περιοχής Ιωαννίνων με ευρωπαϊκά προγράμματα. Γνωρίζω ότι οι κληρικοί σε Κύπρο και άλλα κράτη δεν είναι κρατικοδίαιτοι μισθοδοτούμενοι από τις Κυβερνήσεις αλλά εξ ιδίων. Μήπως έφτασε η εποχή η Εκκλησία της Ελλάδας να δώσει και κάποια έμφασή στην αξιοποίηση των οικονομικών της. Αυτό νομίζω επιθυμούσε και ο Ιερώνυμος Κοτσώνης Αρχιεπίσκοπος Αθηνών που τον οραματισμό του δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει από την πολεμική του δεξιού κράτους και των συντηρητικών δεσποτάδων της εποχής. Ο Ιερώνυμος Κοτσώνης έβλεπε μακριά ενώ εκείνοι στην στατικότατα του βολέματος. Ο νυν Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Λιάπης υπήρξε συνεργάτης του Κοτσώνη τον θεωρώ έξυπνο περισσότερο από πολλούς δεσποτάδες που φωνάζουν. Τον Τσίπρα τον θεωρώ έντιμο ως προς την Εκκλησία (όχι ως προς το λαό) σε αυτό συμβάλει η γνωριμία και συνεργασία του πατέρα του με τον Κοτσώνη και με τον Λιάπη.
Ο Αλβανίας Αναστάσιος υπήρξε παιδί του Κοτσώνη και γνώριζε τους οραματισμούς του. Έζησε στο εξωτερικό ως καθηγητής και ιεραπόστολος και είχε την κουλτούρα της δημιουργίας και όχι του βολέματος. Στην Ελλάδα το όνειρό μας ήταν να τρυπώσει καθένας μας στο δημόσιο για να βολευτεί. Η Εποχή του δημοσίου απεδείχθη κάλπικη λίρα. Ο Αναστάσιος έκανε επενδύσεις με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και επιχειρηματικούς παράγοντες της Ελλάδας και κατάφερε με άνθρωπο (ανώτατο τραπεζικό στέλεχος) δεξί του χέρι του οποίο το όνομα δεν αναφέρω εδώ να φτιάξει αυτό το σπουδαίο έργο.
Νομίζω αγαπητέ κ. Κοτταδάκη ότι πρέπει να γίνει συζήτηση και να βρεθεί λύση τώρα. Το αύριο θα έχει συνέπιες και θα βρει την Εκκλησία απροετοίμαστη νομίζοντας ότι η βοήθεια της Πολιτείας θα είναι δεδομένη.
Ζω στην Γαλλία και μπορώ ως Έλληνας με ελληνορθόδοξη παράδοση να βλέπω τα πράγματα διαφορετικά από ότι οι πατριώτες που κατοικοεδρεύουν στην Πατρίδα.
Με σεβασμό
Άγγελος Χριστόπουλος

Ανώνυμος είπε...

Ο κόμπος φτάνει κάποτε στο χτένι. Αξιοπρόσεκτο αυτό που έλεγε τότε ο Ύδρας «να συναγάγει αν ή ποιον βαρύνει η ευθύνη της ακινησίας νεκροταφείου στο θέμα μέχρι της σήμερον» της αξιοποίησης του 3% της περιουσίας. Από το παραμένουν χέρσα τα οικόπεδα ιδιοκτησίας της Εκκλησίας ας τα αξιοποιήσουν και να σταματήσουν να φωνάζουν οι κληρικοί. Κεντρικοί ναοί έχουν ακίνητα και στα χωριά οι ναοί χωράφια.
Στην ενορία μου είναι τέσσερες αρχιμανδρίτες ένας έγγαμος και ένας διάκος δεν ξέρω αν έχει οικογένεια. Αυτοί τι δουλειά κάνουν;

Ανώνυμος είπε...

Οι Γιατροί διώκονται για τα φακελάκια οι παπάδες έχουν διωχθεί αφού ως δημόσιοι υπάλληλοι δεν μπορούν να παίρνουν πανωπροίκι για την υπηρεσία τους;

Ανώνυμος είπε...

Οι μισθοί να προέρχονται από την αξιοποίηση της περιουσίας χωρίς καμία συμβολή του κράτους με ειδικό ταμείο. Η εκκλησία να υπόκειται στην φορολογία όπως κάθε σύλλογος. Ο Απόστολος Παύλος λέει: ἀπόδοτε οὖν πᾶσι τὰς ὀφειλάς, τῷ τὸν φόρον τὸν φόρον, τῷ τὸ τέλος τὸ τέλος, τῷ τὸν φόβον τὸν φόβον, τῷ τὴν τιμὴν τὴν τιμήν.
Μια ερώτηση οι ρωμαιοκαθολικοί που εξυπηρετούν Έλληνες πολίτες στην Σύρο, Τήνο, Κέρκυρα και αλλού έχουν μισθό Δημοσίου;

Ανώνυμος είπε...

Άνθρακας ο θησαυρός του βυζαντινού εσπερινού γιατί οι η Ιεραρχία θα καταψήφιση την πρόταση συμφωνίας. Τι είχε Γιάννη τι είχα πάντα..

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που τα μούσκεψε ο Αρχιεπίσκοπος τι θα πει στην Ιεραρχία και πως θα απολογηθεί για την επαίσχυντή συμφωνία στον Ιερό Κλήρο που προσφέρει την διακονία του στον ευσεβή και φιλόθεο λαό;
Όσοι δεσποτάδες ψηφήσουν υπέρ της συμφωνίας να μην γίνουν δεκτοί σε ενοριακούς Ναούς από τους μαχόμενους καθημερινά κληρικούς. Τους κληρικούς που βγάζουν την εργασία για να κοκορεύονται οι βολεμένοι δεσποτάδες. Το καλύτερο να παραιτηθούν. Αυτή θα είναι η έντιμη λύση.
Πρεσβύτερος Βασίλειος,
έγγαμος και πατέρας 8 τέκνων κάτω των 16 ετών.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Κοτταδάκη. Έχουν βάση τα δύο σημεία καθώς και η ανάπτυξη του θέματος. Δυστυχώς όμως από τους Αγίους Αρχιερείς βλέπω τόνους αντιπολίτευσης. Οι δελφίνοι ακονίζουν τον θρόνο του Ιερωνύμου και νοσταλγούν να ανεβούν αυτοί ως σωτήρες. Τα τηλέφωνα δουλεύουν και οι συμμαχίες άρχισαν για την διαδοχή. Ο Αρχιεπίσκοπος θα γελάει με τους δελφίνους όπως και πολλοί από εμάς. Θα υπάρξουν εκπλήξεις!!!!!!

Ανώνυμος είπε...



Ὁταν ὀ μακαριστός Χριστόδουλος εξελέγη Αρχιεπίσκοπος έστειλε επιστολή σ'ολους τους εν ενεργείᾳ Μητροπολίτες, να του καταθέσουν προτάσεις που θα μπορούσε να υλοποιήσει ως Αρχιεπίσκοπος.
Ο μακαριστός Μητροπολίτης Νικοπόλεως Μελέτιος μεταξύ των (τριών) προτάσεων που κατέθεσε στον Αρχιεπίσκοπο, ήταν και η αναβάθμιση του μισθολογίου των κληρικών. Εν έτει 1998 που δεν είχε ακόμα ξεσπάσει η κρίση.

Ανώνυμος είπε...

Οι Βυζαντινοί Εσπερινοί με πολυαρχιερατική χοροστασία καταντούν ανιαροί με τους πολυελέους και τα άλλα μπλα μπλα που έχουν. Έτσι και αυτή η συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου. Με αφήνει αδιάφορο το θέμα διότι δεν θα είμαι ούτε από τους χαμένους που θα απωλέσουν την θέση του δημόσιου υπάλληλου ούτε από αυτούς που θα την διεκδικήσουν.

Ανώνυμος είπε...

Για ποια αναβάθμιση μιλούσε 12.52 ο μακαριστός Μελέτιος μπορείς να μου πεις;

Ανώνυμος είπε...

Στα θέματα της πίστεως οι κληρικοί (εφημέριοι) δεν μιλούν. Τώρα που κινδυνεύει η τσέπη σήκωσαν τα λάβαρα του αγώνα. Αν πω τώρα κάτι παραπάνω θα με πουν ιεροκατήγορο γιαυτό σταματώ και τους καταγγέλλω για την αδράνειά τους.

Ανώνυμος είπε...

http://www.kerdos.gr/%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/190703-%CF%80%CF%8C%CF%83%CE%BF%CE%B9-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%AF%CF%89%CF%82
Ενδιαφέρον κείμενο για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας από τον κ.Μητραλέξη.

Ανώνυμος είπε...

Ο μόνος στον οποίο μπορεί να έχει κάποιος εμπιστοσύνη είναι ο αρχιεπίσκοπος ας τον αφήσουν να χειριστή το θέμα χωρίς να του δημιουργούν προσχώματα υποψήφιοι δεσποτάδες για την θέση του και τα συνδικαλιστικά όργανα των κληρικών. Όπου μπλέκει ο συνδικαλισμός ως αποτέλεσμα είναι η καταστροφή.
Το λεγόμενο συνδικαλιστικό όργανο των παπάδων ΙΣΚΕ δεν πρέπει να έχει ως μέλη ούτε το 20% οπότε ας το αγνοήσουνε σε Ιεραρχία και στις συζητήσεις.

Ανώνυμος είπε...

Να γίνει ο χωρισμός και οι ενορίτες να αναλάβουν την μισθοδοσία των ιερέων. Έτσι κάνουν στο παλαιό εορτολόγιο. Αυτοί είναι καλύτεροι από τους δικούς μας κληρικούς.

Ανώνυμος είπε...

Τέτοιους εσπερινούς τους έζησε η Εκκλησία επί Τρίτση και Σεραφείμ, επί Σημίτη και Χριστόδουλο. και τώρα επί Ιερώνυμο και Τσίπρα. Οι εσπερινοί τελειώνουν. μπορεί να τραβήξουν σε χρόνο αν είναι Βυζαντινοί-πανηγυρικοί. αλλά τελειώνουν. Υπομονή και το καθεστώς Τσίπρα τελειώνει.

Ανώνυμος είπε...

Είναι πραγματικά θλιβερό να βλέπη κανείς έναν Θεολόγο, να ενοχλείται από "τις θεώσεις, τις θεοπτίες και τα παρεμφερή".
Κανένα άλλο σχόλιο. Αυτό και μόνον.

Ανώνυμος είπε...

Με προβλημάτισε το 1ο σχόλιο. Στο άμεσο μέλλον οι ιερείς θα λένε καλυτέρα να είχαμε διαπραγματευθεί το σχέδιο συμφωνίας Ιερωνύμου-Τσίπρα.

Ανώνυμος είπε...

Ο Αναστάσιος στην Αλβανία κατάφερε από το μηδέν να φτιάξει ένα σύστημα διαχειρίσεως των εκκλησιαστικών οικονομικών ζητημάτων. Άραγε ο διάδοχός του θα έχει τα ίδια χαρίσματα; Ανησυχώ για την μετά Αναστάσιο πορεία….
Ο Ιερώνυμος προσπαθεί να βρει μια λύση και να ξεφίγει από τον κρατισμό της Εκκλησία που τόσα κακά από την εποχή της Βαυαροκρατίας έχει φέρει στην Ελλάδα. Προσπαθεί στα χρόνια της αρχιεπισκοπικής του θητείας να ξυπνήσει συνειδήσεις αρχιερέων και να τους αφυπνίσει από τον λήθαργο του βυζαντινισμού και του κρατικού βολέματος. Έφτασε πλέον ο καιρός για μία νέα δυναμική δημιουργική πορεία της Εκκλησίας και των Λειτουργών της έξω από την Κρατική υποδούλωση. Ο Ιερώνυμος θα δικαιωθεί αλλά αν επικρατήσει το βόλεμα και ο λαϊκισμός θα είναι αργά για τα πικρά κλάματα. Διαβάζω σήμερα Συνάξεις κληρικών που εναντιώνονται στην προσπάθεια. Μην κρίνου σε θερμό κλίμα το όλο θέμα ας προχωρήσει ο Διάλογος για να ωριμάσουν οι ιδέες και να βγει κάτι το καλό για την Εκκλησία πρώτα και μετά για τα μισθολογικά συμφέροντα.
Α. Καρμοκόλιας

Ανώνυμος είπε...

Η ιεραρχία θα ΠΡΕΠΕΙ να διατυπώσει τις επιφυλάξεις της, αλλά να πει ΝΑΙ στην συζήτηση της συμφωνίας.
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ οι πρωτοκλασάτοι Αρχιερείς το παιχνίδι τους σε βάρος της Εκκλησίας.
Η Εκκλησία δεν είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΡΕΝΑ.

Ανώνυμος είπε...

Μην εγκλωβιστεί η ιεραρχία στην στείρα άρνηση.

Ανώνυμος είπε...

Μετά την νομοθέτηση του Συμφώνου Συμβίωσης ετεροφύλων και ομοφυλοφίλων, την μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών από Ορθόδοξο σε Διαθρησκειακό, την δυνατότητα αλλαγής φύλου σε ηλικία 15 ετών, για τα οποία η Ιεραρχία έδειθξε μεγάλη ανοχή, έρχεται η αλλαγή άρθρων του Συντάγματος για την απομείωση της σχέσης Εκκλησίας - Εθνους, και η απόλυση 10.000 Κληρικών απο το Δημόσιο.
Θα συνεχιστή η ανοχή της Ιεραρχίας ?

Ανώνυμος είπε...

Για τους μισθους των ιερεων χιλιαδες φωνες.για τους χιλιαδες ανεργους θεολόγους ούτε ψίθυρος...να τους χαιρόμαστε

Ανώνυμος είπε...

Σαν σήμερα πριν τριάντα χρόνια (15/11/1988) εκοιμήθη ο μέγας οραματιστής και σε σημαντικό βαθμό πραγματοποιός του οράματος της αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας μακαριστός Ιερώνυμος ο Α'.
Αιωνία του η μνήμη!

Ανώνυμος είπε...

«Τρόμος και φόβος με κατέλαβε για το μέλλον των συναδέλφων μου συμπρεσβυτέρων σχετικά με το θέμα το μισθολογικό» γράφει σε δημόσια παρέμβασή του ο σεβάσμιος και λόγιος κληρικός π. Στέφανος Ανγνωστόπουλος.
Όμως δεν πρέπει ο καθένας από μας να έχει στο νου του το σήμερα αλλά το αύριο. Προ ετών ζητούσαν αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις χωρίς να σκεφθούν το τι θα γίνει. Σήμερα κουτσουρεύτηκαν οι μισθοί και οι συντάξεις.
Οι Αρχιερείς που σε λίγο θα συνεδριάσουν θα πρέπει να αφήσουν τα εφήμερα και να δουν το μέλλον του ιερού κλήρου.
Το καλύτερο που έχει να κάνει η Ιεραρχία είναι να πάρει την απόφαση να κυβερνήσει το οικονομικό σκάφος της εκκλησίας με τα δικές της δυνάμεις. Εκκλησιαστική περιουσία υπάρχει κανένας όμως δεν την αξιοποιεί.
Η απόφαση της Ιεραρχίας θα πρέπει να είναι ΝΑΙ στο σχέδιο συμφωνίας και οι Αρχιερείς από το πηγαίνουν από χοροστασία σε χοροστασία και να κάνουν προεκλογικές δημόσιες σχέσεις να ανασκουμπωθούνε και να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι οποίες δεν είναι μόνο πνευματικές ή δημόσιες σχέσεις.
Βολευτήκανε χρόνια τώρα στο μαξιλάρι του κράτους. Γίναν δημόσιοι υπάλληλοι. Και με αυτό το βόλεμα ξέχασαν να δουλεύουν και να παράγουν. Γέμισαν τους ναούς με μισθοδοτούμενους ιερομονάχους που έταξαν στην ζωή τους βίο μοναχικό χωρίς μισθούς και διαμερίσματα και αυτοκίνητα. Βλέπεις εγγεγραμμένους πολλούς και εγκαταβιούντες λίγους. Να καθίσουν οι έγγαμοι στις ενορίες και να δουλέψουν να βγάλουν το ψωμί τους. Ο λαός προσφέρει απλόχερα τυχερά σε κάθε ιεροπραξία. Ο λαός μόνος μπορεί να θρέψει τον παπά του. αν η εκκλησία αξιοποιήσει την περιουσία της τότε τα πράγματα θα αλλάξουν.
Μακάρι να φωτίσει τους Αρχιερείς το Πνεύμα το Πανάγιο που συνήθως δεν πατάει το πόδι του στην Γενναδίου και Ιασίου ώστε η πορεία της Εκκλησίας να γίνει οικονομικά αυτάρκης από τα δικά της.

Ανώνυμος είπε...

Η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου των ιερέων είναι περιφρόνηση του υψηλού λειτουργήματος των. Πουθενά ούτε σε αυτή την παποκρατούμενη Ιταλία οι παπάδες τους δεν έχουν κρατικό μισθό. Η διαχρονική θρησκευτική εθνική και κοινωνική προσφορά του κλήρου δεν μπορεί να εξαργυρωθεί με τον δημόσιο μισθό αλλά με τον σεβασμό.
Αδέλφια μου ας αναλογισθεί με καθαρό μυαλό ο καθένας από εμάς την αλλοίωση του κλήρου από τον καιρό που γίναν δημόσιοι υπάλληλοι. Αλήθεια την εποχή του 1980 που κλείνανε τα εργοστάσια και η ανεργία ανέβαινε στο κατακόρυφο πόσοι δεν γίναν παπάδες για τον δημόσιο μισθό;

Ανώνυμος είπε...

Μόνο η διαπραγμάτευση της συμφωνίας εξασφαλίζει τα συμφέροντα και της Εκκλησίας και του κλήρου.
Μέσα από τη συμφωνία η Πολιτεία αναγνωρίζει επισήμως ότι οφείλει αντάλλαγμα για την εκκλησιαστική περιουσία, κάτι που μέχρι τώρα δεν είχε γίνει.
Δεν τίθεται θέμα αυθαιρεσίας των Μητροπολιτών και «δεσποτοκρατίας», εφόσον τη διαχείριση της μισθοδοσίας θα την έχει κεντρικά η Εκκλησία της Ελλάδος και όχι οι κατά τόπους μητροπολίτες.
Οι κληρικοί, παρότι μισθοδοτούνται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών όπως οι δημόσιοι υπάλληλοι, δεν θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι αλλά θρησκευτικοί λειτουργοί, ούτε υπάρχουν αποτυπωμένες «οργανικές θέσεις» κληρικών, εφόσον αυτές διαμορφώνονται με βάση τη νομοθεσία για την προκήρυξη θέσεων εφημερίων από τις μητροπόλεις και όχι με βάση τα όσα ισχύουν για το δημόσιο.
Δεν ισχύουν για τους κληρικούς, οι συνταγματικές προβλέψεις για τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων. Με αυτή την έννοια για την πλευρά του Αρχιεπισκόπου η συμφωνία αυτή διασφαλίζει πλήρως εργασιακά και ασφαλιστικά τους κληρικούς.
Για εκκλησιαστική περιουσία η πλευρά του Αρχιεπισκόπου επιμένει ότι με την συμφωνία ουσιαστικά κερδισμένη είναι η Εκκλησία, μέσα από έναν έντιμο συμβιβασμό.
Η Εκκλησία εξασφαλίζει τη μόνιμη μισθοδοσία, η οποία με το σημερινό θεσμικό καθεστώς θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να αναιρεθεί με πρωτοβουλία της Πολιτείας, μια που σε αντίθεση με όσα γράφονται εξακολουθεί να μην είναι κατοχυρωμένη.
Η Πολιτεία εξασφαλίζει ότι δεν θα βρεθεί αντιμέτωπη με μαζικές δικαστικές διεκδικήσεις ως προς την απαλλοτριωθείσα εκκλησιαστική περιουσία, διεκδικήσεις που θα μπορούσαν να δικαιωθούν και ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων και ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Τι άλλο λοιπόν κ. Κοττάδάκη ζητούν οι εργατοπατέρες δεσποτάδες που τώρα τους πήρε ο πόνος για την μισθοδοσία κλπ των κληρικών.
ΟΙ Αρχιερείς ας αναλογισθούν την ευθύνη τους.
Το σχέδιο Συμφωνίας του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με την συνεργασία των Ιωαννίνων Μαξίμου και επισκόπου Σαλώνων Αντώνιου Διευθυντής της ΕΚΥΟ είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να υπάρξει.
Άγγελος Κ.

Ανώνυμος είπε...

Είναι θεμιτή η ανησυχία των ιερέων αλλά δεν νομίζω ότι είναι βάσιμη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μείνουν μετέωροι. Εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου είναι η Εκκλησία και το ίδιο θα παραμείνει. Ό,τι ισχύει για τους καθηγητές πανεπιστημίου, για άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, η προστασία που προσφέρει η φύση αυτή προσώπου θα εξακολουθήσει να υπάρχει”, δήλωσε ο κ. Ξυδάκης κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ

Ανώνυμος είπε...

Η δεσποτική ανευθυνότητα χθες φανερώθηκε σε όλο το μεγαλείο της. Οι ηγέτες δεν είναι για να αρέσουν σήμερα με τον λαϊκισμό αλλά να επενδύουν για το μέλλον. Όταν οι παπάδες θα κλαίνε σε λίγα χρόνια και θα αναθεματίζουν αυτούς που δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεών για τον μισθό τους.

Ανώνυμος είπε...

Όλα λοιπόν για το χρήμα και την περιουσία. Αυτά θα επεδίωκε ο Χριστός για την Εκκλησία του. Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριτές……

Ανώνυμος είπε...



Κίνδυνος σχίσματος στην Εκκλησία...για τα «ψηφαλάκια» του Αλέξη;;;

....Και ρωτούμε: Δεν γνώριζε ο Ιερώνυμος εκ των προτέρων ότι η συμφωνία που σύναψε με τον Τσίπρα ενδέχεται να κάνει... Κούγκι την εκκλησία καθώς θίγει τα ιερά και όσια των ιερωμένων επειδή επί της ουσίας την μετατρέπει σε ΜΚΟ;

Φρονούμε ότι το γνώριζε. Και δυστυχώς όπως συνάγεται από τα συμφραζόμενα ο Μακαριώτατος προτίμησε να βάλει μπουρλότο στην εκκλησία, αντί να την προστατεύσει, προς εξυπηρέτηση των προεκλογικών τακτικισμών του πρωθυπουργού.

Γιατί αν έμεινε κάτι από την... ιστορική αποτυχία της νέας παπάτζας του λαοπλάνου είναι οι 10.000 προσλήψεις στο Δημόσιο.''

ΠΗΓΗ ANTINEWS

Ανώνυμος είπε...

Αυτό θα είναι το αίσχος των δεσποτάδων και των παπάδων που φωνάζουν για τα αργύρια (8.59) σε θέματα που αφορούν την αλλοίωση του δόγματος δεν μίλησε κανένας τώρα όλοι του στα κάγκελα σαν την Κωνσταντοπούλου και την άλλη έξω από την αμαρτωλή ΕΡΤ επί Σαμαρά.