Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Ἴσως ὁ διωγμός νά εἶναι πιό γνήσιος τρόπος ζωῆς - Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος


 «...Προσωπικά αἰσθάνομαι ὅτι ἄν ἔχῃ κάποιο νόημα ἡ ζωή καί ἡ διακονία μέσα στήν Ἐκκλησία, τό νόημα αὐτό εἶναι ἡ συμμετοχή στό σταυρό τοῦ Κυρίου μας καί στό σταυρό τοῦ Σώματός Του, πού εἶναι ἡ Ἐκκλησία. Ἴσως ὁ διωγμός νά εἶναι πιό γνήσιος τρόπος ζωῆς καί πιό γνήσια προσφορά...»

Από ιδιόγραφη προσωπική επιστολήτου Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου προς τον Αρχιεπίσκοπο Iερώνυμο (Κοτσώνη).

Πηγή: Μ Α&Μ Νικόδημος

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σε ποιούς διωγμούς αναφέρεται; Επί των ημερών του και ημερών αρχιεπ. Ι. Κοτσώνη διώχθηκαν ένας Αρχιεπίσκοπος, ο Αθηνών Χρυσόστομος Β' (Χατζησταύρου) και 15 επαρχιούχοι Μητροπολίτες αντικατασταθέντες αντικανονικώς (μέσω "Αριστίνδην" Συνόδου, διορισμένης από το καθεστώς) από αρχιμανδρίτες ορισμένης προελεύσεως. Πως άρα γε ο ίδιος δέχθηκε να εκλεγεί και τοποθετηθεί σε μη κανονικώς χηρεύσασα Μητρόπολη (Αττικής και Μεγαρίδος), την στιγμή μάλιστα που ένα μήνα πριν ο τότε τιτουλάριος Επίσκοπος Βρεσθένης Δημ. Τρακατέλης (ο νυν Αμερικής) είχε αρνηθεί την εκλογή στην ίδια Μητρόπολη θεωρώντας την μη κανονικώς χηρεύουσα και άρα την ανάληψή της μοιχεπιβασία;
ΑΤΤΙΚΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Αττικέ επανέρχεσαι ξανά επί ενός θέματος το οποίο σε καίει διότι με πάθος καταφέρεσαι εναντίον της περιόδου εκείνης. Μια απλή ερώτηση θα σου κάνω διότι δεν γνωρίζω και πολλά. Οι εκδιωχθέντες από τον Ιερώνυμο ασκήσαν το δικαίωμα τους στα εκκλησιαστικά και πολιτικά δικαστήρια ενάντια της έκπτωσης τους για να επανέλθουν στους θρόνους τους;
Και κάτι ακόμα ο Ιερώνυμος γιατί όταν εκλέχθηκε τον αποδέχθηκε ο Σεραφείμ και γιατί όλοι αυτοί οι μετέπειτα (πρεσβυτέρα Ιεραρχία) που το έπαιξε αντιστασιακή είχε επαφές με όλους αυτούς;
Ως κάτοικος Κηφισιάς γνωρίζω ότι ο Νικόδημος αγωνίστηκε στη Δικαιοσύνη και επανήλθε. Λειτουργούσε σε ναούς κανονικά μετά τον θάνατο του Δωρόθεου και μέχρις ότου έλθει ο μέγας και τρανός των επισκόπων Παντελεήμων Μπεζενίτης το αγλάισμα της και Προστάτης της Ιεραρχίας και το πνευματικό παιδί του Φωστίνη και του Σεραφείμ. Σταματώ διότι είναι μεγάλη Σαρακοστή και τα αισχρά δεν πρέπει να τα γράψω λόγο πνευματικής περιόδου και δικαιολογημένης λογοκρισίας. Τουλάχιστον ο Νικόδημος δεν είχε το «κουσούρι»….

Ανώνυμος είπε...

Προς ΑΤΤΙΚΟ: όλως αντικανονικώς ο πρώην Αθηνών Ιάκωβος κατέστη πρόεδρος Αττικής και Μεγαρίδος μετά την παραίτησή του από τον αρχιεπισκοπικό θρόνο και επανέκαμψε στην Κηφισιά. Η μητρόπολη ήταν χηρεύουσα. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι ο μακαριστός Ιάκωβος λάμβανε αποδοχές ως πρώην Αθηνών και όχι ως πρώην Αττικής και Μεγαρίδος.
Είναι τραγελαφικό να θεωρούμε ότι ο Ιάκωβος ενώ εξελέγη Αθηνών και άσκησε διοίκηση σε αυτή (ασχετα εάν λίγες μέρες αργότερα παραιτήθηκε) επέστρεψε ως κανονικός ποιμενάρχης sic στη μητρόπολη από την οποία παραιτήθηκε...
Κανονικότατα λοιπόν εξελέγη στην Αττική ο Νικόδημος.

Ανώνυμος είπε...

Κοιτάξτε τα συγκεκριμένα σοφά λόγια του Αττικής Νικόδημου για τον διωγμό και αφήστε τις μπαρούφες του ανώνυμου "Αττικού".

Ανώνυμος είπε...

Μητροπολίτη Αττικής κεκοιμημένο με το όνομα "Νικόδημος" (Γκατζιρούλης) δεν (ανα-) γνωρίζει η Εκκλησία της Ελλάδος (ΕΕ). Με το εν λόγω ονοματεπώνυμο η ΕΕ και άπασες οι ανά την υφήλιο Ορθόδοξες Εκκλησίες (ανα-) γνωρίζουν επίσκοπο υπό τον τίτλο "Μητροπολίτης Έλους". Άλλο τι (θέλουμε να) πιστεύουμε κι άλλο τι ισχύει (de jure).
ΑΤΤΙΚΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Αττικέ η Ιερά Μητρόπολη Κηφισίας γράφει:
• Προκάτοχοι
Ἰάκωβος Βαβανάτσος (1936-1962)
Νικόδημος Γκατζιρούλης (1967-1974)
Δωρόθεος Γιανναρόπουλος (1974-1992)
Παντελεήμων Μπεζενίτης. (1994-2004)
Ορθότατα τον Ιάκωβο τον έχει έως το 1962 μετά δεν ήταν νόμιμος.
Περαστικά σας.

http://www.imkifissias.gr/index.php/mitropolitis/prokatoxoi

Ανώνυμος είπε...

Πάψε να χύνεις το φαρμάκι σου ανώνυμε Αττικέ κατα των 12 τιμίων μητροπολιτών που εκθρόνισε το σεραφειμικό καθεστώς!

Ορθόδοξος Χριστιανός

Ανώνυμος είπε...

Ο ΑΤΤΙΚΟΣ-ΒΟΙΩΤΟΣ να πάψει να λέει μπαρούφες!

Ανώνυμος είπε...

Προφανώς στη στήλη προκάτοχοι η χρονολογία διαποιμάνσεως για τον Ιακ. Βαβανάτσο είναι λάθος. Αν κοιτάξετε στη στη στήλη Μητρόπολη /Ιστορικό θα δείτε ότι η χρονολογία της (δευτέρας) διαποιμάνσεως της Ι.Μ. Αττικής για τον Ιακ. Βαβανάτσο είναι από το 1962 μέχρι 1968 (και όχι μέχρι το 1962). ΟΘΩΝ

Ανώνυμος είπε...

Ήταν καλή η κατάσταση επι Ιακ.Βαβανάσου κατα τον "Όθωνα";

Ανώνυμος είπε...

Κανένα φαρμάκι... Απλές αλήθειες για τον ΔΙΩΓΜΟ των μη αρεστών Μητροπολιτών της Ελλαδικής Εκκλησίας εκ μέρους των "αριστινδικών" της Επταετίας (1967-1974).
ΟΘΩΝ

Ανώνυμος είπε...

Ο μακαριστός Νικόδημος Γκατζιρούλης αποδέχθηκε εκλογή (Ι.Μ. Αττικής) την οποία είχε αρνηθεί για λόγους νομοκανονικούς ο Βρεσθένης(νυν Αμερικής) Δημήτριος Τρακατέλης. Ερώτημα: ήξερε καλύτερα τους Ι. Κανόνες ο Νικόδημος; ΑΤΤΙΚΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Χύθηκε πολύ μελάνι εις βάρος του Ιακ. Βαβανάτσου, με κατηγορίες ηθικής φύσεως που ουδέποτε αποδείχθηκαν, υπήρξε μάλιστα και απαλλακτική απόφαση Συνοδικού δικαστηρίου. Κι απ' τους κατηγόρους του κανένας δεν είδε "άσπρη μέρα"... ΟΘΩΝ

Ανώνυμος είπε...

Προς ΟΘΩΝΑ: σείστηκε η Ελλάδα τότε και μέσα σε 13 μέρες ο εκλεκτός του Παλατιού Ιάκωβος Βαβανάτσος υποχρεώθηκε κάτω από τη λαική κατακραυγή να παραιτηθή.
Μην ανασκαλεύεις το βούρκο...

Ανώνυμος είπε...

Οι λόγοι εκθρονίσεως του Ιακώβου Βαβανάτσου από τον θρόνο των Αθηνών δεν ήταν ηθικοί. Οι πολιτικοί πάντα φοβούνται Αρχιεπισκόπους δυναμικούς. Τον δυναμισμό του ότι θα σηκώσει κεφάλι φοβήθηκαν και με τα καθοδηγούμενα μέσα πληροφόρησης της εποχής τον έπληξαν.
Πέραν αυτού παράνομα και αντικανονικά επέστρεψε στην πρώην μητρόπολή του.

Ανώνυμος είπε...

Αγνοί άνθρωποι της Εκκλησίας που αγωνίστηκαν για την εκθόνιση του Ιακώβου Βαβανάτσου γνωρίζω ότι αγωνίστηκαν για λόγους ηθικούς και για κανένα άλλο λόγο.
Έπεσαν έξω όλοι αυτοί; Και μόνο ο ανώνυμος Όθων έπεσε μέσα;