ΕΚ ΝΕΟΥ, ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΕΙΣ κ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΝ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΝ.
Ἀγαπητέ μου κ.
Παναγιώτη Τελεβάντε,
Φυσικά, δὲν πρόκειται νὰ
"ἀκολουθήσω" τὸν ὑβριστικὸν καὶ εἰρωνικὸν τρόπον μὲ τὸν ὁποῖον
κατεφέρθητε ἐναντίον μου. Ἠθελον νὰ πιστεύω ὅτι μετὰ καὶ τὴν "ἐνδοεπικοινωνίαν"
ἡμῶν (μέσῳ προσωπικοῦ μηνύματος - e-mail), θὰ
εἶχε παύσῃ ὁ τάραχος τῆς ψυχῆς σας καί, ἂν μή τι ἄλλο, θὰ παρεμβαίνατε ἡλεκτρονικῶς,
ἵνα διορθώνετε καὶ ὄχι ἵνα σκανδαλίζετε. Πρὶν εἰσέλθω εἰς τὴν οὐσίαν τοῦ
θέματος, θὰ ἤθελον νὰ γνωρίζω διατὶ ... ὅλη αὐτὴ ἡ ἐμπάθεια καὶ ἡ κακοβουλία ἐναντίον
μου; Τί ἔπταισα καὶ δέχομαι ὅλην αὐτὴν τὴν ἐπίθεσιν; Κοντὰ δέ εἰς ἐμὲ νὰ ὑφίστανται τὴν ἰδίαν
ψυχικὴν βίαν ἀπὸ ἐσᾶς καὶ ὁ π. Βασίλειος Βολουδάκης καθὼς καὶ ὁ ... ἀείμνηστος
γέροντας π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος; Ἕνα ἐρώτημα ἐτέθη καὶ ἀπαντᾶτε μὲ αὐτὸν τὸν
σκαιότατον τρόπον; Τί εἴδους νοοτροπία εἶναι αὐτὴ ποὺ σᾶς διακατέχει; Θὰ σᾶς εἴπω
κάτι μὲ ὅλην τὴν ἐν Χριστῷ ἀγάπην μου˙ ἀκόμη καὶ ... ἂν εἴχετε δίκαιον εἰς ὅσα ἐγράψατε,
σᾶς διαβεβαιῶ ὅτι ὁ τρόπος σας ... ἐκμηδένισε τοῦτο! Πόσην περισσοτέραν εἰρωνίαν
θὰ ἠδύνασθε νὰ ἐπιδείξετε (δὲν γνωρίζω, ἀσφαλῶς, μήπως μέσα σας ὑπάρχει καὶ ἀκόμη
περισσοτέρα καὶ - ὁ Θεὸς φυλάξοι! - χειροτέρα) εἰς τὸν οἷονδήποτε ποὺ τολμᾷ νὰ ἀντιτεθῇ
εἰς τὰς ἀπόψεις σας! Εὔχομαι νὰ ξανακοιτάξετε τὴν "ἀπάντησίν" σας εἰς
τὴν ταπεινότητά μου καὶ εἶμαι βέβαιος ὅτι ἡ εἰλικρινής σας συνείδησις θὰ σᾶς
διαβεβαιώσῃ περὶ τούτου.
Ἀνέφερα ὅτι ἐπιτίθεσθε -
πέραν τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη - καὶ κατὰ τοῦ ἀοιδίμου γέροντος π. Ἐπιφανίου
Θεοδωροπούλου. Θέλετε νὰ "διαφημίζεσθε" ὡς πνευματικὸς του μαθητής;
Τιμὴ σας μὲν ἡ, παρὰ τοὺς πόδας αὐτοῦ, φοίτησίς σας, ... ἀτιμία σας δέ, ἡ
διάστρεψις τῶν λόγων καὶ ἐννοιῶν τοῦ γέροντος! Γίνομαι δέ σαφέστερος ... Πότε
καὶ εἰς ποίους συνέστησέ ποτε ὁ νεώτερος οὗτος πατὴρ τῆς Ἐκκλησίας τὴν ἐκ τῆς Ἐκκλησίας
ἀποτείχισιν; Ὅπως διασαφῇτε εἰς τὴν συνέχειαν, εἶχεν ὄντως συστήσει εἰς τρεῖς μητροπολίτας,
τὴν διακοπὴν μνημοσύνου τοῦ τότε Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, κατὰ τὸ
δικαίωμα ποὺ δίδουν οἱ ἱεροὶ κανόνες! Τοῦτο ὅμως ἐσεῖς τὸ ἀποκαλεῖτε "ἀποτείχισιν";;;
Λάθος κάνετε καὶ ἐὰν ἐπιθυμῇτε, ... ἀνατρέξατε εἰς τὰ κείμενα τοῦ π. Ἐπιφανίου καὶ
δείξατέ μοι ἔστω καὶ μίαν φορὰν τὴν λέξιν ταύτην εἰς ταῦτα. "Διακοπὴ
μνημοσύνου" ἦτο, ... καὶ αὕτη, ἕως καιροῦ, πρὸς σύνεσιν καὶ σωφρονισμόν!
Ἐμπλουτίσατε, εἶδον, τὴν ὑμετέραν
ἀπάντησιν πρὸς ἐμέ, διά τινων φωτογραφιῶν διὰ τῶν ὁποίων ἀντελήφθην, - ἐὰν κάνω
λάθος διορθώσατέ με - ὅτι ἀφ’ ἑνὸς προσπαθεῖτε ἵνα ἐκβιάσετε τινὰ ὀξύτητα μεταξὺ
ἐμοῦ καὶ τοῦ Μητροπολίτου Πατρῶν. Γράφετε, "Αν εσείς θεωρείτε το
Ουκρανικό ως Δογματικό και όχι ως κανονικό θέμα, για ποιο λόγο δεν
αποτειχίζεστε, αφού ο οικείος σας Ιεράρχης, Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ.
Χρυσόστομος, αποδέχεται πλήρως τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και
της Εκκλησίας της Ελλάδος για το Ουκρανικό; Ο Σεβ. Πατρών, μάλιστα, έφτασε
στο σημείο, στην Συνεδρία της Ιεραρχίας της Έκκλησίας της Ελλάδος, να ελέγξει
τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, επειδή δεν ενέταξε, από την πρώτη στιγμή, τον Κιέβου
και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο, στα Δίπτυχα.!!!" Δηλαδή, ἂν ἀντιλαμβάνομαι σωστά, μοῦ συνιστᾶτε
τὴν ἀποτείχισιν; Ἀντερωτῶ, λοιπόν, "τότε ὅτε ὁ Ἀθηναγόρας αἱρέτιζεν, ἀκατακαλύπτῳ
τῇ κεφαλῇ, ὁ π. Ἐπιφάνιος ἀπετειχίσθη; Μήπως ἀνεθεμάτισεν τούς, τότε,
μνημονεύοντας τὸν Οἰκουμενικόν;" Τί λογικὴ καὶ τί συμπεράσματα εἶναι αὐτά,
κ. Τελεβάντε; Διαφωνῶ ἕως ἐκεῖ ποὺ μοῦ ἐπιτρέπουσιν οἱ ἱεροὶ κανόνες! Τίποτε
περισσότερον καὶ τίποτε ὀλιγότερον! Τὰ φιλοσοφήματά σας κρατεῖστε τα δι’ ἄλλους
καὶ οὐχὶ δι’ ἐμέ!
Σᾶς ἐτέθη ἕν ἐρώτημα ἀπολύτως δικαιολογημένον - καὶ ὄχι μόνον εἰς ὑμᾶς -
καὶ ἀντὶ ἀπαντήσεως ἔλαβον ... ὕβρεις καὶ εἰρωνίας καὶ ὑποβιβασμόν! Σᾶς εὐχαριστῶ
!!! Δὲν θὰ παύσω ὅμως - ὅσον καὶ ἂν τὸ ἐπιδιώκετε - τοὐλάχιστον, νὰ ἐκφέρω τὴν ἄποψίν
μου, ἔστω καὶ ἂν αὕτη λανθάνῃ Ἐπὶ τοῦ παρόντος, πάντως, δὲν μὲ ἐπείσατε περὶ τοῦ
τοιούτου˙ καὶ γίνομαι σαφέστερος: Εἰς τὸ ἐρώτημα τὸ ὁποῖον σᾶς ἐτέθη, εἴπατε ὅτι
μοῦ ἀπαντήσατε καὶ μάλιστα δύο φοράς. Ἂν δὲν σᾶς ἐνοχλῇ, ἀπαντήσατέ μου καὶ
τρίτην, διότι ἴσως συμβαίνει νὰ ἐπαληθεύῃ ὁ λόγος σας, ὅστις μὲ χακτηρίζει "ολοφάνερα
χονδροειδώς αδαή για τα θέματα που συζητούμε"! Κάμνω δέ τὸ ἐρώτημα ἔτι
σαφέστερον: Δύναται, Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία ἢ Πατριαρχεῖον, (προσέξατε) ΑΝΕΥ
ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ νὰ ἀναδείξῃ κληρικὸν τοῦ οἵουδήποτε βαθμοῦ; καὶ δεύτερον ἐρώτημα˙ ἡ
χειροτονία ἀπὸ αἱρέσεις ἢ σχισματικὰς ὁμάδας εἶναι ἔγκυρος; καὶ δὲν χρειάζεται τίποτε πλέον, εἰς
περίπτωσιν ἐπιστροφῆς εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν αἱρετικοῦ ἢ σχισματικοῦ
κληρικοῦ τινος; οὔτε κἂν ... λιβέλλου;;; Μὴν ἐπανέλθετε πάλι μὲ εἰρωνίας
καὶ ὕβρεις, διότι - θὰ σᾶς εἴπω ὅτι - ὁ ὑβρίζων ἔχει ἄδικο, καὶ ὑβρίζεται ... ἐκ
τῶν ἰδίων ὕβρεων!!!
Ἔχετε δέ ὑπ’ ὄψιν σας, ὅτι οὐδέποτε ἐφοβήθην καὶ θεωρῶ ἐκείνους οἱ ὁποῖοι
ἐπιχειροῦσι νὰ μοῦ προξενήσουσι τοιούτους φόβους, ὡς, τοὐλάχιστον ἀφελεῖς!
Πιστεύσατέ μοι, δὲν ἐπιθυμῶ νὰ σᾶς κατατάξω εἰς τὴν τοιαύτην κατηγορίαν!
Ἐπίσης, εἰς τὰς μεταξύ μας ἀντιπαραθέσεις, μὴν ἀναμειγνύετε
"τρίτα" πρόσωπα, μετὰ τῶν ὁποίων οὔτε ἔχω τὴν παραμικρὰν ἐπικοινωνία
καὶ μετά τινων ἐξ αὐτῶν, οὐδὲ κἂν ἐπιθυμῶ τὴν οἵανδήποτε τοιαύτην. Εἶμαι ὁ Ἱεροκῆρυξ
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως τῶν Πατρῶν καὶ ὀνομάζομαι π. Τιμόθεος Παπασταύρου. Πρὸς ἐμὲ
λοιπὸν θὰ βλέπετε καὶ μόνον ... πρὸς ἐμέ! Ἀφῆστε ἔξω ἀπὸ τὰς διενέξεις ἡμῶν ...
πατέρας Βασιλείους καὶ Μητροπολίτας Πατρῶν καὶ πάσης ἄλλης Μητροπόλεως καὶ
καταλάβετε ὅτι ... ἐὰν ἀπήντων εἰς ὑμᾶς εἰς τὸ ἴδιον ὕφος καὶ διὰ τῆς ἰδίας εἰρωνίας,
δὲν θὰ ἠδυνάμην, οὔτε κἂν νὰ ἐπανέλθω εἰς τὸ ... ἱερὸν Θυσιαστήριον! Ἀναμένω
ΜΟΝΟΝ, ἐξ ὑμῶν τὴν ἀπάντησιν ἐπὶ τῶν τεθέντων ἐρωτημάτων, ἄνευ τινος ὑπεκφυγῆς!
Εἰς οἵανδήποτε ἄλλην ἀπάντησίν σας ... μὴν περιμένετε ἀνταπόκρισίν μου!
Μετὰ τιμῆς
Αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου
19 σχόλια:
Πειθαρχία και υπακοή στην Εκκλησία και τις αποφάσεις της δε πρέπει να κάνουν μόνο οι λαϊκοί αλλά πρώτα οι κληρικοί για να δείχνουν το καλό παράδειγμα. Η καλύτερη απάντηση θα είναι π. Τιμόθεε η μνημόνευση του Επιφανίου στην Προσκομιδή μια και είσθε ιερέας. Τα υπόλοιπα είναι λόγια.
Οι θέσεις του κ. Τελεβάντου –όχι οι χαρακτηρισμοί- είναι σωστές. Τα υπόλοιπα είναι ακρότητες.
Εμπεριστατωμενη απάντηση του φίλου της κανονικοτητας ομολογητου κληρικού.
Ο Μητροπολίτης Πατρών κυρός Νικόδημος του οποίου υπήρξατε διάκονος επί σειρά ετών π. Τιμόθεε ουδέποτε απαντούσε δημόσια ή δια κύκλων του σε κατηγόρους του. Την στάση αυτή κρατάω έως σήμερα. Σας εύχομαι να την ακολουθήσετε και εσείς.
Γιατί τί ήταν ο μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος; Αλάθητος;
Γιατί πρέπει να τον μιμηθεί ο π. Τιμόθεος;
Λόγια του αέρα είναι τα δικά σου, πρώτε ανώνυμε, με τα οποία προτρέπεις το σεβαστό ιερέα, να καταπατήση τη συνείδησή του και να ταχθεί με το σχίσμα και την αντικανονικότητα...
Πολύ ευχάριστη η κατηγορηματική άρνηση του σεβαστού Κληρικού να αποτειχισθεί. Τα θεολογικά ερωτήματα που θέτει, σχετικά με το ουκρανικό, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα, αλλά ο κ.Τελεβάντος δεν έχει την απαιτουμένη γνώση του ζητήματος για να τα απαντήσει διότι δεν είναι ούτε ιστορικός ερευνητής ούτε δημοσιογράφος. Δυστυχώς, λίγοι ή κανείς στον ελληνικό θεολογικό και ευρύτερο χώρο είναι σε θέση, στην παρούσα φάση, να δώσουν απολύτως υπεύθυνες απαντήσεις στο ακανθώδες αυτό ζήτημα.
ΠΡΟΣ --- 17 Φεβρουαρίου 2020 - 6:59 μ.μ.
«Η καλύτερη απάντηση θα είναι π. Τιμόθεε η μνημόνευση του Επιφανίου…»
============================================
Δηλαδή 6:59 μ.μ. «Από την Πόλη έρχομαι και στην κορυφή κανέλα..»
Προφανώς αγαπητέ 6:59 μ.μ. δεν κατάλαβες καλά για πιο θέμα δίνει μάχες ο π. Τιμόθεος. Το λέει παρακάτω και πρόσεξέ το, μια και στιγματίζει τον αχειροτόνητο Επιφάνιο ( πού εσύ και κάποιοι άλλοι θέλουν να τον επιβάλλουν…) πού βοηθούντων και των Αμερικανών φίλων του ( πού πολύ «αγαπάνε» ώς Προτεστάντες την Ορθοδοξία) θέλουν να τον φέρουν τώρα και στην Αθήνα με τιμές και δόξες , «βοήθειά τους…»
Τον δε κανονικό Κιέβου κ. Ονούφριο να τον εξοστρακίσουν μαζί με τους « κακούς Ρώσους…». Γιατί άραγε όμως τα θυμήθηκαν τώρα όλα αυτά και τρέχουν πίσω από τους Αμερικάνους ;
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Σημειώνει παρακάτω ο π. Τιμόθεος:
Κάμνω δέ τὸ ἐρώτημα ἔτι σαφέστερον: Δύναται, Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία ἢ Πατριαρχεῖον, (προσέξατε) ΑΝΕΥ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ νὰ ἀναδείξῃ κληρικὸν τοῦ οἵουδήποτε βαθμοῦ; καὶ δεύτερον ἐρώτημα˙ ἡ χειροτονία ἀπὸ αἱρέσεις ἢ σχισματικὰς ὁμάδας εἶναι ἔγκυρος; καὶ δὲν χρειάζεται τίποτε πλέον, εἰς περίπτωσιν ἐπιστροφῆς εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν αἱρετικοῦ ἢ σχισματικοῦ κληρικοῦ τινος; οὔτε κἂν ... λιβέλλου;;;
Παρατηρητής
Απαντήσεις σταρατες, εδραζομενες επί στερρας εκκλησιολογικης και ιεροκανονικης βάσεως, έχουν δοθεί και είναι προσιτές στον κάθε ενδιαφερόμενο.
Μάλλον διάθεση παραδοχή των όσων ορθων διαλαμβανουν δεν υπάρχει σε κάποιους...
Πατριαρχάδες, Αρχιεπίσκοπος, Δεσποτάδες δεν γνωρίζουν και μια μερίδα κληρικών και λαϊκών τον βρίσκουν αχειροτόνητους κλπ κλπ.
Εδώ αν και κατεβάζει το επίπεδό μου θα έλεγα:
Το άλλο με τον Τοτό το γνωρίζουν οι κληρικολαϊκοί αυτοί;;;;;
Οταν οι ψυχες των πιστων ειναι ταραγμενες απο καποια αμφισβητηση,πανω στα θεματα της Εκκλησιας,ειναι λογικο οι ψυχες τους να βρισκονται σε απορια.
Αλλα δυστυχως μερικοι και το βλεπω παντου αυτο,δημιουργουν συγχυση,προσπαθουν να κατηγορησουν με τετοια ευκολια,ακομα δε και εκφοβιζουν αντι να σκεφθουν οτι προκειται για την σωτηρια μας.Διωκουν δε με τετοιο αντιχριστιανικο τροπο,που νομιζει κανεις πως ζει μεσα σε ενα αντιθετο πνευμα.
Ο κροτος που κανουν θυμιζει τις ταλαιπωριες που υπεστη ο αγιος Νικοδημος ο αγιορειτης απο τους νοητους και αισθητους εχθρους,που ηταν οι δαιμονες και οι ανθρωπινες ενεργειες.
Αλλα οπως ειπε ,δεν θα καταφερνε τιποτα χωρις την εχθρα και τους πειρασμους.
Ειναι λογικα τα ερωτηματα που τιθενται.Για τ'ονομα Του Θεου αν ειμαστε χριστιανοι,πρεπει να τα δουμε αυτα ,εκτος εαν τα θεματα δεν ειναι πλεον προς συζητησιν,αν και απασχολουν ολο το πληρωμα της Εκκλησιας ,που πονα για τη σωτηρια του.π
Στην εισήγηση του προς την Ιεραρχία, που συνεδρίαζε για το Ουκρανικό, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου εδήλωσε, ότι δέν χρειάζεται να γίνη ψηφοφορία, διότι η χορήγηση του Αυτοκεφάλου απο το Πατριαρχείο δέν τίθεται σε ψηφοφορία, αλλά οφείλει η Εκκλησία της Ελλάδος να ερωτήση το Πατριαρχείο, πώς έγινε η αναγνώριση των Χειροτονιών.
Ερώτησε η Ιεραρχία το Πατριαρχείο για το θέμα αυτό και τί απάντηση έλαβε ?
Αυτές είναι διαμάχες χωρίς ουσία αφού με πράξη τις έχει λύση η Εκκλησία. Το θέμα είναι τετελεσμένο και η Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι αναγνωρισμένη από την Εκκλησία της Ελλάδας. Οι απόψεις των οποιονδήποτε δεν αφορούν κανένα διότι την Αλήθεια την εκφράζει η Εκκλησία και όχι ο οποιασδήποτε ευλαβής Επίσκοπος, κληρικός ή λαϊκός.
Ας ειρηνεύσουν όλοι. Το θέμα λύθηκε. Υπάρχουν συλλείτουργα αρχιερέων της εκκλησίας της Ελλάδας με τον προκαθήμενο της Ουκρανίας κ. Επιφάνιο και με επισκόπους του. Ως προς τι να ζητούν τα όσα ζητούν. Άλλοι θέλουν Πανορθόδοξη άλλοι καταδίκη άλλοι ότι τους κατέβει στο μυαλό. Το θέμα από την στιγμή που το Φανάρι αναγνώρισε την εκκλησιαστική παράταξη του Επιφανίου έκλεισε. Τα υπόλοιπα είναι για να γίνετε ανακατωσούρα εκκλησιαστική. Τώρα το τι λένε Τελεβάντος, π. Παπασταύρου και άλλοι δεν μας νοιάζει ως πλήρωμα της Εκκλησίας.
Οταν λές Εκκλησία, 12 - 49, προφανώς εννοείς τον Οικουμενικό Πατριαρχη με την Σύνοδο του, τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών με την πλειοψηφία των Μητροπολιτών και τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας.
Προφανώς για σένα, οι 11 υπόλοιπες Τοπικές Εκκλησίες με τους Προκαθημένους τους, τις Συνόδους τους, και τα 300.000.000 Ορθοδόξων Χριστιανών δέν είναι Εκκλησία.
Είναι θλιβερό να υπάρχουν διχογνωμίες και έριδες μεταξύ πνευματικών ανθρώπων με προσφορά ο καθένας στον τομέα του. ΣΕ αυτά τα θέματα καλό θα είναι όλοι να πειθαρχούν και να μη κρίνουν αποφάσεις τις οποίες παίρνουν τα διοικητικά όργανα της Εκκλησίας. Όταν η αρμόδια Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ελάμβανε την απόφαση περί χορηγήσεως του Τόμου στην Ουκρανία γνώριζε όλες τις παραμέτρους. Ως εκ τούτου οι αναρμόδιοι που δεν μετέχουν στα όργανα αυτά το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι η αποστολή τεκμηριωμένης απόψεως στην Σύνοδο και όχι να βγαίνουν και να εκφράζουν την άποψή τους. Είμαστε Ορθόδοξη Εκκλησία και όχι Προτεσταντική στην οποία καθένας με την ερμηνεία που δίνει αποφασίζει.
Μα τι να ρωτήσει 11,04 εδώ οι Μητροπολίτες της Ελλάδας Λειτουργούν με τους αντίστοιχους της Ουκρανίας. Αφού λειτουργήσαν το θέμα των χειροτονιών λύθηκε. Τα υπόλοιπα είναι για συζητήσεις σε καφενεία.
Ενας μικρός σχολισμός για το σχόλιο 11 -29.
1. Για ποιό λόγο το πλήρωμα της Εκκλησίας δεν πρέπει να κρίνη αποφάσεις που παίρνουν τα διοικητικά όργανα, ειδικά όταν δεν πρόκειται για Δογματικά θέματα αλλά για θέματα εφαρμογής των Ιερών Κανόνων, τα οποία είναι οφθαλμοφανή στον καθέναν ?
2. Οι Σύνοδοι που αποφασίζουν κάθε φορά για κάποιο θέμα, ασφαλώς γνωρίζουν όλες τις παραμέτρους, αλλά πόσο σίγουρο είναι, ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται με αμιγώς εκκλησιαστικά κριτήρια, και δεν υπάρχει πολιτικός ή γεωστρατηγικός ή άλλος επηρασμός ?
3. Δεν αποφασίζει ο καθένας, αποφασίζουν οι Αρμόδιοι. Το ποίμνιο όμως είναι ΛΟΓΙΚΟΝ, δηλαδή έχει λόγον και άποψη, και δικαιούται να την εκφράζει με κόσμιο τρόπο.
Το δίκιο το έχει ο σεβαστός κληρικός π. Τιμόθεος Παπασταύρου.
Δημοσίευση σχολίου