«Προνόμιο του Οικ. Πατριάρχη Βαρθολομαίου
να παραχωρεί Αυτοκεφαλία» - «Το ρωσικό κράτος κάνει τα πάντα για να εμποδίσει
την εξέλιξη μας» - «Συζήτησα με τον Πομπέο καθώς για εμάς είναι κρίσιμη η
βοήθεια των δυτικών ξένων εταίρων μας, γιατί η Εκκλησία υποστηρίζει την πορεία
της Ουκρανίας προς ΕΕ και ΝΑΤΟ
Βαρυσήμαντη συνέντευξη στο
protothema.gr παραχώρησε ο Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος,
με αφορμή την συμπλήρωση ενός χρόνου από την ανακήρυξη της Αυτοκεφαλίας της
Ουκρανικής Εκκλησίας και τις λαμπρές εκδηλώσεις που έγιναν στο Κιέβο και στις
οποίες είχε κληθεί και παρέστη το protothema.gr.
Ερωτηθείς για τον Μητροπολίτη Επιφάνιο από το protothema.gr στο πλαίσιο μεγάλης εκδήλωσης για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας στην οποία παρέστησαν και αγιορείτες μοναχοί, ο πρώην πρόεδρος της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο είπε χαρακτηριστικά ότι «είναι φανταστικός και πολύ καλή επιλογή»
Ερωτηθείς για τον Μητροπολίτη Επιφάνιο από το protothema.gr στο πλαίσιο μεγάλης εκδήλωσης για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας στην οποία παρέστησαν και αγιορείτες μοναχοί, ο πρώην πρόεδρος της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο είπε χαρακτηριστικά ότι «είναι φανταστικός και πολύ καλή επιλογή»
Στη συνέντευξή του, ο
Μητροπολίτης Επιφάνιος τονίζει την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου
για την χορήγηση Αυτοκεφαλίας, εκφράζει ευγνωμοσύνη στην Εκκλησίας της Ελλάδας
που πρώτη αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία, αναφέρεται στις συναντήσεις με τον υπουργό
Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο και εξηγεί τις σχέσεις που διαμορφώνονται στο
εσωτερικό της Εκκλησίας της Ουκρανίας, λόγω της διατήρησης από το Πατριαρχείο
της Μόσχας δικού της Μητροπολίτη στο Κίεβο, ενώ ζητεί από την Μόσχα η Ρωσική
Εκκλησία στην Ουκρανία να αλλάξει όνομα και νομικό καθεστώς
Αποφασισμένος να ενώσει την Εκκλησία της Ουκρανίας είναι ο Μητροπολίτης Επιφάνιος, επικεφαλής της Νέας Ανεξάρτητης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Στη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα », τονίζει ότι αναμένει εντός αυτής της χρονιάς την απόφαση άλλων δύο Πατριαρχείων,λέγοντας με νόημα ότι Βουλγαρία, Ρουμανία, Γεωργία, και Σερβία πήραν το Αυτοκέφαλο και αυτές από το Οικουμενικό Πατριαρχείο .
Αποφασισμένος να ενώσει την Εκκλησία της Ουκρανίας είναι ο Μητροπολίτης Επιφάνιος, επικεφαλής της Νέας Ανεξάρτητης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Στη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα », τονίζει ότι αναμένει εντός αυτής της χρονιάς την απόφαση άλλων δύο Πατριαρχείων,λέγοντας με νόημα ότι Βουλγαρία, Ρουμανία, Γεωργία, και Σερβία πήραν το Αυτοκέφαλο και αυτές από το Οικουμενικό Πατριαρχείο .
Ο Μητροπολίτης με μία
αποφασιστική κίνηση για την ενότητα της Εκκλησίας απομάκρυνε ύστερα από απόφαση
της Συνόδου τον Επίτιμο Πατριάρχη Φιλάρετο, του οποίου υπήρξε μαθητής, που
παραμένει μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας,
αλλά χωρίς να έχει το δικαίωμα να τελεί ιεροπραξίες. Στην χώρα όπου η Ορθόδοξη
Εκκλησία περιλαμβάνει 7000 ενορίες, 77 μοναστήρια και 47 Μητροπόλεις, οι
εκδηλώσεις αυτές σηματοδότησαν την πολιτιστική ενοποίηση του λαού της
Ουκρανίας.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τη συνέντευξη:
Μακαριότατε τι έχει αλλάξει με την νέα Αυτοκέφαλη Ουκρανική Εκκλησία και εσάς στην θέση του πρώτου επικεφαλής, έναν χρόνο μετά την ανακήρυξη της αυτοκεφαλίας και την εκλογή σας στη θέση του Προκαθημένου;
Ήταν μία δύσκολη χρονιά αλλά καταφέραμε να διατηρήσουμε την ενότητα. Επίσης, μετά την χορήγηση της Aυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο λάβαμε αναγνώριση και από άλλες δύο Εκκλησίες (της Ελλάδας και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας) και εντός της χώρας αποκτούμε περισσότερους οπαδούς και περισσότερο κύρος και μεγαλύτερη υποστήριξη από τον Ουκρανικό λαό. Το 72% των Ουκρανών αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι, εκ των οποίων το 52% υποστηρίζει την Νέα Αυτοκέφαλη Εκκλησία.
Από το ποσοστό αυτό μόνο το 13% είναι με την Εκκλησία του Πατριαρχείου της Μόσχας που δραστηριοποιείται στα εδάφη της Ουκρανίας. Έχει σημασία γιατί έχουν ενωθεί τρεις κλάδοι της Ορθοδοξίας που υπήρχαν από πριν. Eίμαστε διαφορετικοί πριν από την ενωτική Σύνοδο ούτε επικοινωνούσαμε μεταξύ μας και εντός ενός χρόνου ενωθήκαμε και γίναμε μια κοινότητα. Αλλά είναι μόνο ένας χρόνος πολύ λίγο για την Εκκλησία. Η εκκλησία είναι ένας θεσμός συντηρητικός και ορισμένα γεγονότα εξελίσσονται αιώνες αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε διατηρήσει ενότητα, γιατί πολλοί έλεγαν ότι δεν θα καταφέρει να εδραιωθεί η Εκκλησία, ιδιαίτερα ο βόρειος γείτονας μας.
Η Aυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας χαρακτηρίστηκε ως ιστορική στιγμή και με την έννοια της απομάκρυνσης από την Ρωσία. Πώς βλέπετε τις νέες προοπτικές που ανοίγονται;
Εμείς έχουμε απομακρυνθεί 30 χρόνια από την Ρωσική εκκλησία. Πέρυσι γιορτάσαμε τα 30 χρόνια της αρχής της πορείας της Ουκρανικής Εκκλησίας. Η αρχή έγινε το 1989. Όλο το διάστημα αισθανόμαστε επιθετικότητα εκ μέρους της Ρωσικής Εκκλησίας. Τώρα έχουμε την επίσημη αναγνώριση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και έχουμε καινούργιες δυνατότητες και προοπτικές
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τη συνέντευξη:
Μακαριότατε τι έχει αλλάξει με την νέα Αυτοκέφαλη Ουκρανική Εκκλησία και εσάς στην θέση του πρώτου επικεφαλής, έναν χρόνο μετά την ανακήρυξη της αυτοκεφαλίας και την εκλογή σας στη θέση του Προκαθημένου;
Ήταν μία δύσκολη χρονιά αλλά καταφέραμε να διατηρήσουμε την ενότητα. Επίσης, μετά την χορήγηση της Aυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο λάβαμε αναγνώριση και από άλλες δύο Εκκλησίες (της Ελλάδας και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας) και εντός της χώρας αποκτούμε περισσότερους οπαδούς και περισσότερο κύρος και μεγαλύτερη υποστήριξη από τον Ουκρανικό λαό. Το 72% των Ουκρανών αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι, εκ των οποίων το 52% υποστηρίζει την Νέα Αυτοκέφαλη Εκκλησία.
Από το ποσοστό αυτό μόνο το 13% είναι με την Εκκλησία του Πατριαρχείου της Μόσχας που δραστηριοποιείται στα εδάφη της Ουκρανίας. Έχει σημασία γιατί έχουν ενωθεί τρεις κλάδοι της Ορθοδοξίας που υπήρχαν από πριν. Eίμαστε διαφορετικοί πριν από την ενωτική Σύνοδο ούτε επικοινωνούσαμε μεταξύ μας και εντός ενός χρόνου ενωθήκαμε και γίναμε μια κοινότητα. Αλλά είναι μόνο ένας χρόνος πολύ λίγο για την Εκκλησία. Η εκκλησία είναι ένας θεσμός συντηρητικός και ορισμένα γεγονότα εξελίσσονται αιώνες αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε διατηρήσει ενότητα, γιατί πολλοί έλεγαν ότι δεν θα καταφέρει να εδραιωθεί η Εκκλησία, ιδιαίτερα ο βόρειος γείτονας μας.
Η Aυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας χαρακτηρίστηκε ως ιστορική στιγμή και με την έννοια της απομάκρυνσης από την Ρωσία. Πώς βλέπετε τις νέες προοπτικές που ανοίγονται;
Εμείς έχουμε απομακρυνθεί 30 χρόνια από την Ρωσική εκκλησία. Πέρυσι γιορτάσαμε τα 30 χρόνια της αρχής της πορείας της Ουκρανικής Εκκλησίας. Η αρχή έγινε το 1989. Όλο το διάστημα αισθανόμαστε επιθετικότητα εκ μέρους της Ρωσικής Εκκλησίας. Τώρα έχουμε την επίσημη αναγνώριση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και έχουμε καινούργιες δυνατότητες και προοπτικές
Τον χρόνο που πέρασε 600 ενορίες
έχουν μπει στην νεοσύστατη Εκκλησία της Ουκρανίας.
Και σύμφωνα με κοινωνιολογικές έρευνες οι περισσότεροι Ουκρανοί υποστηρίζουν τη νεοσύστατη Εκκλησία. Η εντολή είναι να ενώσουμε όλους τους Ουκρανούς στην αναγνωρισμένη Εκκλησία της Ουκρανίας. Σύνθημα μας είναι χτίζουμε την Εκκλησία ανοιχτή για όλους για να ενώσουμε όλους τους Ουκρανούς και να προσελκύσουμε και αυτούς που λένε ότι είναι θρήσκοι αλλά δεν εκκλησιάζονται. Οπότε ο αγώνας συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Και στα ανατολικά εμείς αντιμετωπίζουμε τον ακήρυχτο πόλεμο. Βλέπουμε ότι η ότι η Ρωσία δεν θέλει να αφήσει την Εκκλησία που βρίσκεται στα εδάφη της Ουκρανίας και δια μέσου αυτής της Εκκλησίας επηρεάζουν σημαντικά πολύ την ουκρανική κοινωνία.
Πολλές φορές βλέπουμε και οργισμένες κινήσεις από την Μόσχα. Για το θέμα κάνει δηλώσεις και ο πρόεδρος Πούτιν ενώ κάποιοι ιερείς της Ουκρανίας παραμένουν πιστοί στο Πατριαρχείο της Μόσχας. Πώς το χειρίζεστε το θέμα;
Ο Πούτιν ακόμα και μετά την εκχώρηση της Αυτοκεφαλίας έχει συγκαλέσει το Συμβούλιο Εθνικής Αμυνας. Τώρα το ρωσικό κράτος στο πρόσωπο της Ρώσικης Εκκλησίας κάνει τα πάντα για να εμποδίσει την εξέλιξη μας. Το βλέπουμε στις κινήσεις που γίνονται να να εμποδιστεί η αναγνώριση και από άλλες Εκκλησίες από ανάγκη άλλων Εκκλησιών και οι άλλες εκκλησίες το μαρτυρούν τώρα. Αλλά παρόλες τις πιέσεις που εξασκούνται η αλήθεια νικά. Δεν θέλουμε κάτι ακατόρθωτο. Θέλουμε δικό μας ανεξάρτητο κράτος και δική μας ανεξάρτητη τοπική αυτοκέφαλη Εκκλησία όπως η Ελλάδα έχει τη δική της Εκκλησία. Αυτό επιδιώκουμε και εμείς,
Συναντηθήκατε εκ νέου προχθές με τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο. Ξέρω ότι ήδη σας έχει τιμήσει για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την προάσπιση των θρησκευτικών ελευθεριών. Σας ανησυχεί το θέμα των παραβιάσεων των θρησκευτικών ελευθεριών. Μπορείτε να μας πείτε κάτι περισσότερο για αυτήν την συνάντηση;
Έχουμε ήδη μία ιστορία με τον Πομπέο. Τον Οκτώβριο του 2019 όταν πήγα στις ΗΠΑ συναντήθηκα με τον Πομπέο και τώρα είχαμε μία νέα συνάντηση στο Κίεβο. Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας και επιβεβαιώνεται ότι οι ΗΠΑ δηλώνουν υποστηρικτές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλη την Ουκρανία και ιδιαίτερα στην Κριμαία και στα κατεχόμενα μέρη του Ντονμπάς. Βλέπουμε όχι μία παραβίαση αλλά έχουν πλήρως εκτοπίσει την Εκκλησία της Ουκρανίας από αυτά τα μέρη. Η Ευρώπη και η Αμερική μπορούν να επηρεάσουν αυτές τις διαδικασίες μέσω των κυρώσεων.
Γενικά είναι δικαίωμα κάθε Ορθόδοξου Ουκρανού να μπορεί να επιλέξει την Εκκλησία που θέλει να ακολουθήσει. Σύμφωνα με το Σύνταγμα ο καθένας μπορεί να επιλέξει σε ποιο θρησκευτικό κέντρο ανήκει.
Η Ρωσία αναγνωρίζεται ως χώρα εισβολέας σύμφωνα με την νομοθεσία επομένως η λεγόμενη Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας που δραστηριοποιείται στα εδάφη πρέπει να αλλάξει ονομασία, να αλλάξει νομικό καθεστώς γιατί το θρησκευτικό τους κέντρο είναι στη Μόσχα. Γι' αυτό ο Πομπέο το τόνισε και συνεχάρη την Ουκρανία και τον πρόεδρό της για την αναγνώριση εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας να αντιστέκεται στην επέμβαση Ρωσίας. Είπε ότι η Αμερική θα καταβάλλει τις προσπάθειες αντίστασης στην επέμβαση Ρωσίας στα ενδοεκκλησιαστικά θέματα της Ουκρανίας. Για εμάς τώρα είναι κρίσιμη η βοήθεια των δυτικών ξένων εταίρων μας γιατί η Εκκλησία υποστηρίζει την πορεία της Ουκρανίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος χαρακτήρισε την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας Δίκαιο αίτημα ενώ και η Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία. Κάποιες Ορθόδοξες Εκκλησίες διστάζουν να προχωρήσουν. Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνετε προς αυτές της Εκκλησίες; Θεωρείται ότι έχουν να κάνουν με τη θέση τους απέναντι σας ή αμφισβητούν τη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου να χορηγεί Αυτοκεφαλία;
Είναι προνόμιο του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου να παραχωρεί Αυτοκεφαλία. Ιστορικά η Ουκρανία είναι Κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει εξασκήσει αυτό το δικαίωμα, όπως οι προκάτοχοι του το έκαναν προς όφελος άλλων Εκκλησιών παραχωρώντας το Αυτοκέφαλο στις Εκκλησίες της Ελλάδας της Βουλγαρίας της Ρουμανίας, της Σερβίας της Γεωργίας και της Ρωσίας οπότε οι Εκκλησίες που κάποτε το πήραν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τώρα το αρνούνται επομένως αρνούνται και το δικό τους το αυτοκέφαλο που το πήραν ακριβώς για αυτούς τους λόγους και με αυτή τη διαδικασία.
Πέρασε λίγος χρόνος και δύο Εκκλησίες ήδη μας αναγνώρισαν και περιμένουμε να μας αναγνωρίσουν εκτός από την Εκκλησία της Ελλάδος Ελλάδα και Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και άλλοι τα επόμενα χρόνια. Περιμένουμε άλλες δύο εκκλησίες να μας αναγνωρίσουν. Είναι θέμα χρόνου. Η αλήθεια νικά.
Πώς αισθάνεστε για τον Μητροπολίτη Ονούφριο;
Ο Ονούφριος είναι ο Μητροπολίτης της Ρωσικής Εκκλησίας, είναι ένα μέρος της Ρωσικής Εκκλησίας αλλά σύμφωνα με την ετήσια επετηρίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου του 2019 αναφέρεται ότι είναι απλά Μητροπολίτης ως εν Κιέβω. Δεν είμαστε εναντίον δεν διαφωνούμε να υπάρχει στα εδάφη Ουκρανίας η ρωσική Εκκλησία που θα έχει κάποια παρουσία σε κάποια μορφή μητρόπολης ή Εξαρχείου. Οι Ρώσοι που μένουν στην Ουκρανία δικαιούνται να εκκλησιάζονται. Εμείς πάντως υποστηρίζουμε όσα συμβαίνουν πρέπει να συμβαίνουν βάσει αγάπης. Επειδή στην τελική αναμέτρηση θα ενωθούμε σε μία Εκκλησία οπότε πρέπει να μειώνουμε το ρήγμα.
Τι μήνυμα στέλνετε προς τους πιστούς που δεν έχουν ακόμα ενταχθεί στην νέα Αυτοκέφαλη Εκκλησία;
Το σύνθημά μας είναι ότι πόρτες της Εκκλησία και της καρδιά μας είναι ανοιχτές για όλους
Μιλάτε άπταιστα ελληνικά έχετε δημοσιογραφήσει σε πνευματικά έντυπα και ιστοσελίδες σε Ελλάδα και Ουκρανία. Θέλετε να μας πείτε κάτι περισσότερο;
Δεν μιλάω άριστα ελληνικά. Κάποιο διάστημα ασχολήθηκα με τη δημοσιογραφία όταν αποφοίτησα από την Ακαδημία δίδασκα σε διάφορα θεολογικά ιδρύματα ήμουν μέρος της Ένωσης Δημοσιογράφων Ουκρανίας και γραμματέας τύπου σε μια επαρχία. Αισθάνομαι πολύ κοντά στην ελληνική παράδοση. Στην ιερατική σχολή αλλά και σε εξαμηνιαίες σπουδές στην Αθήνα έμαθα πρώτα αρχαία ελληνικά και σιγά σιγά έμαθα μόνος μου ένα ελληνικά. Η Ελλάδα για εμάς είναι μια κοντινή χώρα επομένως δεν είναι καθόλου παράξενο που η πρώτη Εκκλησία που μας αναγνώρισε είναι η ελληνική Εκκλησία και είμαστε ευγνώμονες στο Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και στην Ιεραρχία της Ελλάδας. Ελπίζω το συντομότερο μέσα σε αυτόν τον χρόνο να κάνω την πρώτη μου επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα.
Και σύμφωνα με κοινωνιολογικές έρευνες οι περισσότεροι Ουκρανοί υποστηρίζουν τη νεοσύστατη Εκκλησία. Η εντολή είναι να ενώσουμε όλους τους Ουκρανούς στην αναγνωρισμένη Εκκλησία της Ουκρανίας. Σύνθημα μας είναι χτίζουμε την Εκκλησία ανοιχτή για όλους για να ενώσουμε όλους τους Ουκρανούς και να προσελκύσουμε και αυτούς που λένε ότι είναι θρήσκοι αλλά δεν εκκλησιάζονται. Οπότε ο αγώνας συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Και στα ανατολικά εμείς αντιμετωπίζουμε τον ακήρυχτο πόλεμο. Βλέπουμε ότι η ότι η Ρωσία δεν θέλει να αφήσει την Εκκλησία που βρίσκεται στα εδάφη της Ουκρανίας και δια μέσου αυτής της Εκκλησίας επηρεάζουν σημαντικά πολύ την ουκρανική κοινωνία.
Πολλές φορές βλέπουμε και οργισμένες κινήσεις από την Μόσχα. Για το θέμα κάνει δηλώσεις και ο πρόεδρος Πούτιν ενώ κάποιοι ιερείς της Ουκρανίας παραμένουν πιστοί στο Πατριαρχείο της Μόσχας. Πώς το χειρίζεστε το θέμα;
Ο Πούτιν ακόμα και μετά την εκχώρηση της Αυτοκεφαλίας έχει συγκαλέσει το Συμβούλιο Εθνικής Αμυνας. Τώρα το ρωσικό κράτος στο πρόσωπο της Ρώσικης Εκκλησίας κάνει τα πάντα για να εμποδίσει την εξέλιξη μας. Το βλέπουμε στις κινήσεις που γίνονται να να εμποδιστεί η αναγνώριση και από άλλες Εκκλησίες από ανάγκη άλλων Εκκλησιών και οι άλλες εκκλησίες το μαρτυρούν τώρα. Αλλά παρόλες τις πιέσεις που εξασκούνται η αλήθεια νικά. Δεν θέλουμε κάτι ακατόρθωτο. Θέλουμε δικό μας ανεξάρτητο κράτος και δική μας ανεξάρτητη τοπική αυτοκέφαλη Εκκλησία όπως η Ελλάδα έχει τη δική της Εκκλησία. Αυτό επιδιώκουμε και εμείς,
Συναντηθήκατε εκ νέου προχθές με τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο. Ξέρω ότι ήδη σας έχει τιμήσει για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την προάσπιση των θρησκευτικών ελευθεριών. Σας ανησυχεί το θέμα των παραβιάσεων των θρησκευτικών ελευθεριών. Μπορείτε να μας πείτε κάτι περισσότερο για αυτήν την συνάντηση;
Έχουμε ήδη μία ιστορία με τον Πομπέο. Τον Οκτώβριο του 2019 όταν πήγα στις ΗΠΑ συναντήθηκα με τον Πομπέο και τώρα είχαμε μία νέα συνάντηση στο Κίεβο. Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας και επιβεβαιώνεται ότι οι ΗΠΑ δηλώνουν υποστηρικτές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλη την Ουκρανία και ιδιαίτερα στην Κριμαία και στα κατεχόμενα μέρη του Ντονμπάς. Βλέπουμε όχι μία παραβίαση αλλά έχουν πλήρως εκτοπίσει την Εκκλησία της Ουκρανίας από αυτά τα μέρη. Η Ευρώπη και η Αμερική μπορούν να επηρεάσουν αυτές τις διαδικασίες μέσω των κυρώσεων.
Γενικά είναι δικαίωμα κάθε Ορθόδοξου Ουκρανού να μπορεί να επιλέξει την Εκκλησία που θέλει να ακολουθήσει. Σύμφωνα με το Σύνταγμα ο καθένας μπορεί να επιλέξει σε ποιο θρησκευτικό κέντρο ανήκει.
Η Ρωσία αναγνωρίζεται ως χώρα εισβολέας σύμφωνα με την νομοθεσία επομένως η λεγόμενη Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας που δραστηριοποιείται στα εδάφη πρέπει να αλλάξει ονομασία, να αλλάξει νομικό καθεστώς γιατί το θρησκευτικό τους κέντρο είναι στη Μόσχα. Γι' αυτό ο Πομπέο το τόνισε και συνεχάρη την Ουκρανία και τον πρόεδρό της για την αναγνώριση εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας να αντιστέκεται στην επέμβαση Ρωσίας. Είπε ότι η Αμερική θα καταβάλλει τις προσπάθειες αντίστασης στην επέμβαση Ρωσίας στα ενδοεκκλησιαστικά θέματα της Ουκρανίας. Για εμάς τώρα είναι κρίσιμη η βοήθεια των δυτικών ξένων εταίρων μας γιατί η Εκκλησία υποστηρίζει την πορεία της Ουκρανίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος χαρακτήρισε την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας Δίκαιο αίτημα ενώ και η Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία. Κάποιες Ορθόδοξες Εκκλησίες διστάζουν να προχωρήσουν. Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνετε προς αυτές της Εκκλησίες; Θεωρείται ότι έχουν να κάνουν με τη θέση τους απέναντι σας ή αμφισβητούν τη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου να χορηγεί Αυτοκεφαλία;
Είναι προνόμιο του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου να παραχωρεί Αυτοκεφαλία. Ιστορικά η Ουκρανία είναι Κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει εξασκήσει αυτό το δικαίωμα, όπως οι προκάτοχοι του το έκαναν προς όφελος άλλων Εκκλησιών παραχωρώντας το Αυτοκέφαλο στις Εκκλησίες της Ελλάδας της Βουλγαρίας της Ρουμανίας, της Σερβίας της Γεωργίας και της Ρωσίας οπότε οι Εκκλησίες που κάποτε το πήραν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τώρα το αρνούνται επομένως αρνούνται και το δικό τους το αυτοκέφαλο που το πήραν ακριβώς για αυτούς τους λόγους και με αυτή τη διαδικασία.
Πέρασε λίγος χρόνος και δύο Εκκλησίες ήδη μας αναγνώρισαν και περιμένουμε να μας αναγνωρίσουν εκτός από την Εκκλησία της Ελλάδος Ελλάδα και Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και άλλοι τα επόμενα χρόνια. Περιμένουμε άλλες δύο εκκλησίες να μας αναγνωρίσουν. Είναι θέμα χρόνου. Η αλήθεια νικά.
Πώς αισθάνεστε για τον Μητροπολίτη Ονούφριο;
Ο Ονούφριος είναι ο Μητροπολίτης της Ρωσικής Εκκλησίας, είναι ένα μέρος της Ρωσικής Εκκλησίας αλλά σύμφωνα με την ετήσια επετηρίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου του 2019 αναφέρεται ότι είναι απλά Μητροπολίτης ως εν Κιέβω. Δεν είμαστε εναντίον δεν διαφωνούμε να υπάρχει στα εδάφη Ουκρανίας η ρωσική Εκκλησία που θα έχει κάποια παρουσία σε κάποια μορφή μητρόπολης ή Εξαρχείου. Οι Ρώσοι που μένουν στην Ουκρανία δικαιούνται να εκκλησιάζονται. Εμείς πάντως υποστηρίζουμε όσα συμβαίνουν πρέπει να συμβαίνουν βάσει αγάπης. Επειδή στην τελική αναμέτρηση θα ενωθούμε σε μία Εκκλησία οπότε πρέπει να μειώνουμε το ρήγμα.
Τι μήνυμα στέλνετε προς τους πιστούς που δεν έχουν ακόμα ενταχθεί στην νέα Αυτοκέφαλη Εκκλησία;
Το σύνθημά μας είναι ότι πόρτες της Εκκλησία και της καρδιά μας είναι ανοιχτές για όλους
Μιλάτε άπταιστα ελληνικά έχετε δημοσιογραφήσει σε πνευματικά έντυπα και ιστοσελίδες σε Ελλάδα και Ουκρανία. Θέλετε να μας πείτε κάτι περισσότερο;
Δεν μιλάω άριστα ελληνικά. Κάποιο διάστημα ασχολήθηκα με τη δημοσιογραφία όταν αποφοίτησα από την Ακαδημία δίδασκα σε διάφορα θεολογικά ιδρύματα ήμουν μέρος της Ένωσης Δημοσιογράφων Ουκρανίας και γραμματέας τύπου σε μια επαρχία. Αισθάνομαι πολύ κοντά στην ελληνική παράδοση. Στην ιερατική σχολή αλλά και σε εξαμηνιαίες σπουδές στην Αθήνα έμαθα πρώτα αρχαία ελληνικά και σιγά σιγά έμαθα μόνος μου ένα ελληνικά. Η Ελλάδα για εμάς είναι μια κοντινή χώρα επομένως δεν είναι καθόλου παράξενο που η πρώτη Εκκλησία που μας αναγνώρισε είναι η ελληνική Εκκλησία και είμαστε ευγνώμονες στο Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και στην Ιεραρχία της Ελλάδας. Ελπίζω το συντομότερο μέσα σε αυτόν τον χρόνο να κάνω την πρώτη μου επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα.
44 σχόλια:
Ετοιμαστείτε και για ''Αρχιεπισκοπή Αχρίδος και πάσης Μακεδονίας''.
''Είναι προνόμιο του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου να παραχωρεί Αυτοκεφαλία...'' Γιάτι τότε δεν δώθηκε στον Ονούφριο και δώθηκε στους σχιματικούς; απάντηση: Διότι δεν την ήθελε. Ερώτηση: Γιατί δεν την ήθελε; Με λίγα λόγια ο Βαρθολομαίος άνοιξε μια τεράστια πόρτα στους Ουνίτες!!!
Επιτρέπεται να προβάλλετε σχισματικους μέσα από το blog σας κύριε Κωστοπουλε;
Ευλογημένος ο ερχόμενος Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος στην Ελλάδα για την Ειρηνική του επίσκεψη. Το μέλλον θα αποδείξει ότι η αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας ήταν επιβαλλόμενη από τον Ορθόδοξο Ουκρανικό Λαό και στην ιστορία θα καταγραφεί η υποστήριξη της Ελλαδικής Εκκλησίας προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.
Προς: 17 Φεβρουαρίου 2020 - 8:22 π.μ.
Αγαπητέ Ανώνυμε επισκέπτη του Ιστολογίου
Η Εκκλησία μας.
Η Εκκλησία της Ελλάδος (της οποίας μέλος είμαι), δια της Ιεραρχίας της έχει αναγνωρίσει, την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας με προκαθήμενό της τον Μητροπολίτη Κίεβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο.
Πέραν αυτού προβάλω, θέσεις, απόψεις, και ενέργειες, από σχισματικούς ή αιρετικούς όπως π.χ. με τους Ρωμαιοκαθολικούς κ.α. για λόγους ενημερωτικούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάνω δεκτές θέσεις τους.
Το σχίσμα το δημιουργούν αυτοί που δεν δέχονται τις αποφάσεις της Εκκλησίας. Χρόνια τώρα μερίδα παρεκκλησιαστικών και εξωεκκλησιαστικών προσπαθούν να ποδηγετήσουν την Εκκλησία με τις στενόμυαλες απόψεις τους.
Δεν θα τους περάσει!
Ο Ονούφριος κ. Σαλλογιάννη είναι το 13% του συνόλου των Ορθοδόξων της Ουκρανίας και είναι όργανο της Ρωσίας. Ο πατριωτισμός των Ουκρανών δεν θέλει να τους διορίζει Αρχιεπίσκοπο η Ρωσία αλλά όπως σε όλα τα κράτη αυτό να το κάνουν μόνοι τους.
Από τον καιρό που και η Ελλάδα έδειξε τον δρόμο της Αυτοκεφαλίας λόγω κρατικής οντότητας να μην μιλάμε αν το ίδιο γίνει και για την Βόρεια Μακεδονία. Δεν μας χωρίζουν δογματικά αλλά εθνικά θέματα. Το Πατριαρχείο Σερβίας να την αναγνωρίσει ως Αυτόνομη Εκκλησία. Πικρό για μας αλλά πραγματικό και αληθές. Πάνω από Έλληνες, Σκοπιανοί, Σέρβου κλπ είμαστε Χριστιανοί.
"Θαυμάσια", τω όντι, λογική! Ώστε, επειδή η πλειοψηφία των ιεραρχών μας, τάχθηκε με την εκ βάθρων ανατροπή του Κανονικού Δικαίου, εμείς προβάλλουμε τους στερούμενους ιερωσύνης, σχισματικούς της Ουκρανίας...
Είναι γνωστός ο μύθος του Αισώπου με την κομμένη ουρά. Έτσι την πάτησε μερίδα που πολεμά την Κανονικότητα στην Ουκρανία και τώρα πολεμά τον Επιφάνιο για μα μην παραδεχθεί το λάθος της. Συνεχίστε κ. Κωστόπουλε την Εκκλησιαστική γραμμή η οποία οδηγεί τον πιστό στην σωτηρία. Αφήστε τις κολοβωμένες αλεπούδες των Πατρών της Θεσσαλονίκης και αλλαχού και τους κολοβωμένους λύκους της Ρωσίας να ουρλιάζουν. Νικητής θα είναι ο ΧΡΙΣΤΟΣ!
Ο Ονούφριος παραμένει ως μοναδικος κανόνικος επίσκοπος.Πως δέχεστε μερικοί ως κανονικούς, αυτούς που είναι σχισματικοί , αχειροτίνητοι και αυτοχειροτόνητοι; Επίσης μερικοί απο αυτούς έχουν καταδικαστεί απο τα πολιτικά δικαστήρια. Τι συζητάμε τώρα; Το ουκρανικό είναι η κερκόπορτα για ένωση με τους Ουνίτες.
Επί 6 χρόνια εργάζομαι στην Ουκρανία σε εταιρία ελληνικών συμφερόντων. Προ 3.5 χρόνων ήλθε η οικογένειά μου. Σύζυγος και τρία παιδιά. Όλα καλά είναι εδώ. Θα έλεγα από οικονομικής άποψης πολύ καλύτερα από ότι περιμέναμε. Η σύζυγος είναι περισσότερο θρησκεύουσα από εμένα. Εδώ πάμε σε Εκκλησία που μνημονεύουν τον Επιφάνιο. Όλα είναι καλά. Καλό θα ήταν να σταματήσει ο πόλεμος εναντίον του Επιφάνιου γιατί ο διχασμός είναι περισσότερος σε σας όπως βλέπω στα σχόλια και στα άρθρα παρά εδώ.
Άσε τα "βαρύγδουπα", 12:11, γιατί, κατά το κοινώς λεγόμενο, "δεν πιάνουν".
Η πλειοψηφία δεν ορθοτομεί, πάντοτε, τον λόγον της αληθείας. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, υποστήριξε την αντικανονικότητα.
Μπορεί να τσούζει η υπόμνηση αυτής της αλήθειας, αλλά έτσι είναι...
ΟΙ φωστήρες που φώναζαν τώρα έκαναν γαργάρα τα λόγια τα παχιά και τα μεγάλα. Όλα για τα τάλαρα (τον μισθό). Τώρα κάνουν κολοτούμπα ή βάζουν λαϊκούς να φωνασκούν.
12;19 προφανώς είσαι άσχετος γιαυτό και λες ο,τι θέλεις.
Τον Ονούφριο δεν τον διορίζει η Μόσχα αλλά η Σύνοδος της Αυτόνομης Εκκλησίας της Ουκρανίας η οποία αποτελείται από Επισκόπους Ουκρανούς και όχι Ρώσους πολίτες.
Δεν ισχύει αυτό που ισχύει στην Κρήτη, όπου τον Αρχιεπίσκοπο και τους Επισκόπους της Κρήτης τους εκλέγει η Κωνσταντινούπολη.
Μήπως είναι δίκαιο αυτό που θέλεις να γίνεται στην Ουκρανία να εφαρμοστεί και σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια; Εννοώ τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης και τους Επισκόπους της να μην τους εκλέγει η Κωνσταντινούπολη αλλά η Ελλάδα;
Λέω, μήπως;;;;
Άλλο άσχετο 12;19
Λες ότι στον Ονούφριο υπάγεται το 13% των Ορθοδόξων.
Πώς εξηγείς ότι ο Ονούφριος έχει 12.000 ενορίες και ο Επιφάνιος (ο ίδιος το είπε) μόνο 7.000;
Εκτός αν για σένα το 12.000 είναι το 13% και το 7.000 είναι το υπόλοιπο 87%.
Τότε συμφωνώ μαζί σου.
Είδες; συμφωνήσαμε. Γιατί να είμαι συνέχεια κακός και να σου φέρνω συνέχεια αντίρρηση;
Αναστάσιε, μπορείς να καυχιέσαι ως μέλος της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η αναγνώριση του Επιφανίου.
Εννοώ συναντήσεις με αμερικάνο πρεσβευτή Πάιτ, με αμερικάνο ΥΠΕΞ Πομπέο, χωρίς ψηφοφορία, χωρίς απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, με φίμωση της αντίθετης άποψης (όπου μπορούν) κοκ
Και εσύ δεν υπέστης τη φίμωση;
(μην το κόψεις όλο το σχόλιο, αν θέλεις το πολύ-πολύ κόψε μόνο την τελευταία σειρά που αναφέρεται στα πατρινά)
Ασφαλως και πρεπει τους Μητροπολιτες οχι μονον της Κρητης, αλλα και των νησιων του Ανατολικου Αιγαιου, να τους εκλεγει η Εκκλησια της Ελλαδος. Και επι πλεον ολοι να μνημονευουν την Ιερα Συνοδο της Εκκλησιας της Ελλαδος.
Οπως το Αυτοκεφαλο της Ουκρανιας καλυπτει ολη τη χωρα, ετσι και η Αυτοκεφαλη Εκκλησια της Ελλαδος πρεπει να ποιμαινη ολη την Ελληνικη Επικρατεια και οχι ενα ποσοστο αυτης.
Πάλι ο ίδιος ο κακός
Αναστάσιε, λές ότι "Η Εκκλησία της Ελλάδος (της οποίας μέλος είσαι), δια της Ιεραρχίας της έχει αναγνωρίσει, την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας με προκαθήμενό της τον Μητροπολίτη Κίεβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο".
Η ίδια Εκκλησία της Ελλάδος (της οποίας μέλος είσαι), δια της Ιεραρχίας της" έκανε και κάτι άλλο: το 1974 "έσφαξε" 12 αρχιερείς και τους άλλαξε τους τίτλους.
Εσύ όμως συνέχιζες να τους αποκαλείς με τους παλιούς τους τίτλους;
Γιατί; Δεν υπάκουες τότε στην Εκκλησία της οποίας είσαι μέλος;
Η συνέντευξη αυτή είναι αποκαλυπτική και απαντά σε απορίες.
“‘Οχι” και από τη Γεωργία στη σύναξη Προκαθημένων στο Αμμάν
Προς: 17 Φεβρουαρίου 2020 - 5:39 μ.μ.
Μετά την ξαφνική και για τους δυο μας, τηλεφωνική παρέμβασή σας, επιθυμώ να δώσω μια απάντηση, αφού μου αποκαλύψατε την ταυτότητά σας.
Ποτέ για μένα δεν υπήρξατε «κακός» αλλά ένας καλός φίλος, που σας λέω και μου λέτε τις απόψεις σας, χωρίς αυτό να συννεφιάζει την αλληλοεκτίμηση μέχρι σήμερα.
Το θέμα των 12 μαρτυρικών Μητροπολιτών είναι εντελώς διαφορετικό. Τους έσφαξε η λεγόμενη Πρεσβυτέρα Ιεραρχία αφαιρώντας τις θέσεις τους ως Μητροπολίτες με την σύμπραξη του δικτάτορα Ιωαννίδη. Δεν τους έκανε ακοινώνητους, ούτε τους αφαίρεσε το αρχιερατικό αξίωμα.
Πράγματι, συνεχίζω να χρησιμοποιώ και τώρα τους τίτλους με τους οποίους η Αριστίνδην Σύνοδος υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου -των Αποστολικών οραματισμών- Αθηνών κ. Ιερωνύμου Α΄ (Κοτσώνη) τους εξέλεξε ως Μητροπολίτες διότι αυτό έκανε και κάνει η Εκκλησία μας σήμερα.
Σας είναι γνωστό όμως, ότι είχα καλές σχέσεις με τον εκ της Πρεσβυτέρας Ιεραρχίας Μητροπολίτη Πατρών Νικόδημο τον από Ζιχνών και Νευροκοπίου. Που είδατε ότι δεν έκανα υπακοή στην Εκκλησία; Σε ναούς της Πάτρας εκκλησιαζόμουν και τις ευχές και την αγάπη του είχα. Δεν δίσταζα έγγραφα να καταθέτω τις απόψεις μου, υπέρ του Λαρίσης Θεολόγου και του Αττικής Νικοδήμου και άλλων, προς τον Μητροπολίτη Πατρών Νικόδημο. Σας είναι γνωστό –είχαμε συναντηθεί νομίζω- ότι την περίοδο που επανήλθε στην Κηφισιά ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος, κάθε Κυριακή επί μακρόν διάστημα, εκκλησιαζόμουνα όπου τελούσε την Θεία Λειτουργία ο Αττικής και Μεγαρίδος. Κάθε Κυριακή ανέβαινα στην Αθήνα.
Επί Μητροπολίτου Μεγάρων και Σαλαμίνος κυρού Βαρθολομαίου με την ευλογία του ομιλούσα περίπου δύο φορές το χρόνο σε Ναό το πρωί και μετά σε αίθουσα της Ελευσίνας ενώ του ήταν γνωστή η θέση μου υπέρ του Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου.
Αυτό ως ένα παράδειγμα της υπακοής μου στην Εκκλησία, αλλά και της αντιστάσεώς μου, εντός των ορίων, ως προς τις αποφάσεις της.
Το Θέμα της Ουκρανίας δεν έχει καμιά σχέση με την μαρτυρική περιπέτεια των 12.
Ενθυμούμενος όμως τον μακαρίτη θεολόγο Σταύρο Σερέτη επιστήθιο φίλο του Πατρών Νικοδήμου κλείνω. Ο μακαριστός Σερέτης έλεγε ότι όσο περνούν τα χρόνια ο άνθρωπος περιαυτολογεί.
ΥΓ. Επί του Ουκρανικού άλλη φορά. Είμαι στην Κύπρο και ο χρόνος μου είναι περιορισμένος.
Αγαπητέ Αναστάσιε, το οτι προβάλλεις απόψεις χωρίς να τις λογοκρίνεις είναι πολύ σωστό. Αλλα οχι και οτι η ιεραρχία αποφάσισε. Δυστυχώς δεν ετέθει θέμα ψήφου ή λήψης αποφάσεως. Όλα έγειναν βάση σχεδίου.
Τα συνωμοσιολογίκα παίζουν μεγάλο ρόλο σε μερίδα χριστιανών που παντού βλέπουν δάκτυλο ξένου παράγοντα ενάντια της πατρίδας και της εκκλησίας. Ας το πάρουμε απόφαση κανένας δεν μπορεί να μας επηρεάσει στις αποφάσεις. Η Εκκλησία της Ελλάδας Συνοδικά μετά από συζήτηση στην Ιεραρχία της αποφάσισε κατά ισχυρότατη πλειονοψηφία την αναγνώριση μιας Ορθοδοξότατης Εκκλησίας αυτής των αδελφών μας Ουκρανών. Να σταματήσουν οι καραμέλες που πιπιλίζουν περί κανονικότητας χειροτονίας και άλλες τέτοιες γελοιότητές οι συνωμοσιολόγοι τους οποίους βλέπω τους ιδίους να αντιδρούνε συνεχώς επί κάθε αποφάσεως. Τα προβλήματά τους να τα λύσουν με τον πνευματικό τους και να σταματήσουνε να καλλιεργούνε ακρότητες. ΟΙ εχθροί της Εκκλησίας δεν είναι οι παπικοί και άλλοι παρόμοιοι αιρετικοί αλλά οι φανατικοί ορθόδοξοι που νομίζουν ότι έχουν δίκιο και προσπαθούν να το επιβάλουν κινούντες γη και ουρανό να κάνουν έστω και ένα στρατευμένο προσήλυτο. Η απάντησή μας είναι απομόνωση. Κανένας να μην πλησιάζει τέτοιους κληρικούς. Να του αφήσουν να ζήσουν στην μοναξιά τους για να καταλάβουν το λάθος τους. Όπως έκανε ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος να τους απομονώσει και από τις ενορίες. Εκείνος έλαβε όλα τα προβλεπόμενα κανονικά μέτρα για να σώσει το πλήρωμα της εκκλησίας με το να τους θέση σε αργία. Τώρα υπάρχει η ειρήνη αφού τα στοιχεία αυτά κάνουν τις μαζώξεις τους σε αίθουσες και δεν έχουν πρόσβαση στο πλήρωμα της ενορίας δια του άμβωνα.
Γιατί επικαλείσαι τον κ.Αναστάσιο για την απόφαση της Συνόδου. Διάβασε το Δελτίο Τύπου για να δεις αν πήρε ή όχι απόφαση. Η απόφαση ελήφθη. Να σταματήσουνε τα παπαγαλάκια της Μόσχας να προπαγανδίζουν. Ελπίζω 11.25 να κατάλαβες.
Φανατικός οικουμενιστής ο ανώνυμος 19 -2- 2020 - 11:50 π.μ. βλέπει σαν "φανατικούς" τους Ορθόδοξους περίφημους κληρικούς Αντιοικουμενιστές που χρησιμοποίησαν όπως είχαν δικαίωμα τον ιε΄Κανόνα που προφανώς δεν γνωρίζει ούτε με τα κυάλια...!
Διαβάζει φαίνεται μόνο ότι του σερβίρουν από το Φανάρι...
Διασκεδαστικά όλα τα σχόλια.
Το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στις Αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος. Οι εξαιρέσεις είναι για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Ορθόδοξος Χριστιανός
Αγαπητέ μου 11:50
Τα όσα γράφεις για την υπόθεση με τον Θεσσαλονίκης μόνο ως διαστροφή θα τα χαρακτήριζα.
Αντί να θρηνούμε για το πώς κατάντησαν οι αρμόδιοι την εκκλησιαστική δικαιοσύνη εσύ το θεωρείς αξιέπαινο.
Μόνο σε υπανάπτυκτες νομικά χώρες μπορεί να συναντήσει κανείς τέτοιες πρακτικές!
Μία δικαστική υπόθεση για κληρικούς σε εκκρεμότητα πάνω από ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Το επισκοπικό δικαστήριο δήλωσε αναρμόδιο να επιβάλει ποινή και παρέπεμψε την υπόθεση σε συνοδικό δικαστήριο. Το συνοδικό δικαστήριο δεν συνεδριάζει για να αποφανθεί.
Όμως οι κληρικοί παραμένουν επί τριετία σε ποινή αργίας με απόφαση του Θεσσαλονίκης, ο οποίος τους παρέπεμψε στην Αθήνα, αλλά η ποινή της αργίας παραμένει για τρία χρόνια και κανένας δεν ξέρει μέχρι πότε!!
Ακόμα και για τους τρομοκράτες της 17 Νοέμβρη η προ της δίκης προφυλάκιση έληξε στους 18 μήνες και οι τρομοκράτες παρέμειναν ελεύθεροι.
Οι Έλληνες Ορθόδοξοι κληρικοί μπορεί να παραμένουν χωρίς δίκη, αλλά τιμωρημένοι απ' αυτόν που δήλωσε αναρμόδιος να τους δικάσει εσαεί!
Μπράβο μας!
Ανώνυμε διασκεδαστικέ 5:09μμ άλλαξε το όνομα "Ορθόδοξος Χριστιανός", για δύο λόγους.
Ο πρώτος είναι ότι άλλος σχολιαστής εδώ και καιρό έχει το όνομα "Χριστιανός Ορθόδοξος" και μπορεί να γίνει μπέρδεμα.
Ο δεύτερος λόγος είναι διότι αυτά που γράφεις δεν είναι Ορθόδοξα, αλλά παπικά. Το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στον Χριστός και στους αγίους και όχι φανατικά στους δεσποτάδες σαν να είναι αλάθητοι... Και οι δεσποτάδες κρίνονται!
Ορθόδοξος
Μπράβο εκατό φορές στον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο για το σχόλιο του 9:53 μμ!!!
Χριστιανός
Π. Αναστάσιε να γράφετε πιο συχνά στο μπλογκ.
Αναγνώστης
Τη διαστροφή την αλήθειας δεν είναι καλό να την κάνει κληρικός της Εκκλησίας και μάλιστα επώνυμα.
Τι σχέση έχει η προφυλάκιση των μελών της οργάνωσης 17 Νοέμβρη, με το θέμα των κληρικών που δεν επιθυμούν να μνημονεύσουν τον Μητροπολίτη τους. Στον χώρο της Εκκλησίας υπάρχει η Εκκλησιαστική Δικαιοσύνη η οποία όπως και η κοσμική καθυστερεί να βγάλει αποφάσεις. Η Εκκλησία π. Αναστάσιε δεν είναι ξέφραγο αμπέλι για να κάνει ο κάθε κληρικός ότι επιθυμεί. Όλα τελούν υπό την άδεια και την ευλογία του Επισκόπου. Όταν ο κληρικός τραβήξει δικό του δρόμο υπάρχουν δύο δρόμοι, ο ένας να πάρει απολυτήριο και να πάει σε άλλη Μητρόπολη για να συνεχίσει να περιφρονεί και εκεί τον Επίσκοπό του τον νέο ή να πάει σπίτι του. Δηλαδή να βρει ένα χώρο όστε με τους «οπαδούς» του κα κάνει Εκκλησία. Αφού δεν προσφέρει στην ενορία υπηρεσία πως είναι δυνατόν να λαμβάνει μισθό. Η μαρτυρία έχει το τίμημά της και αυτοί που νομίζουν τον εαυτό τους ως υπερασπιστές της πίστεως ας δώσουν το λιγότερο τον μισθουλάκο του. Άκουσα σε βίντεο κληρικό της Θεσσαλονίκης να λέει ότ δόξα τω Θεώ τα πνευματικά τέκνα του «οπαδοί» για μένα τον φροντίζουν και δεν απουσιάζει τίποτα από την οικογένεια του. Αν το όλο θέμα είναι για τον μισθό τότε αξιέπαινοι είναι οι ιερείς του παλαιού εορτολογίου οι οποία δεν είναι στα μισθολόγια του Κράτους. Αυτού πως ζουν; Στην Μητρόπολή σας θα έχουν γίνει άμισθοι κληρικοί. Αυτοί πως ζουν; Με την ελεημοσύνη κάποιων ναών;
Ο καθένας να είναι έτοιμος να πληρώσει το τίμημα των απόψεών του.
Θα τολμούσε κληρικός του Φλωρίνης Αυγουστίνου να μην τον μνημονεύει και να παραμείνει στην Μητρόπολή του. Η δημοκρατικότατά των σημερινών επισκόπων οδηγεί σε αυτό το χάσμα.
Θα τολμούσε στρατιωτικός να μην πειθαρχήσει σε ανώτερο του;
Εύχομαι με μετάνοια να επιστρέψουν στις ενορίες οι κληρικοί αυτοί μνημονεύοντας τον επίσκοπό τους και να σιωπούνε στον άμβωνα και στις αίθουσες-πνευματικά κέντρα που είναι εκτός ορθοδόξου παραδόσεως. Κλείνω λέγοντας ότι οι παλαιότεροι κληρικοί για δημόσια παρέμβαση υπέβαλαν την επιστολή τους στον Ποιμενάρχη τους και μετά την έγκριση προχωρούσαν. Σήμερα όλα ισοπεδώθηκαν.
Ανώνυμε σημερινέ 10:22 πμ αντιστρέφεις την αλήθεια και δεν φαίνεται να κοκκινίζεις από ντροπή!
Την διαστροφή της αλήθειας δεν την κάνει ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος που μας δίνει σύντομα την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία που δεν είναι δεσποτισμός!
Την διαστροφή της αλήθειας την κάνεις εσύ που εισάγεις δεσποτισμό παπικό στην Εκκλησία!
Την διαστροφή της αλήθειας την κάνεις εσύ τολμάς να επικαλείσαι τον Φλωρίνης Αυγουστίνο που πάντα και ως απλός κληρικός και ως μητροπολίτης αντιδρούσε δημόσια σε αντι-εκκλησιαστικές και αντι-ηθικές ενέργειες ανωτέρων του κληρικών, πατριαρχών, αρχιεπισκόπων!
Και διέκοψε και το μνημόσυνο του πατριάρχου Αθηναγόρα!
Πρόσεχε στο εξής να μην αντιστρέφεις την αλήθεια!
ΡΩΜΗΟΣ
Τα πολλά λόγια δεν ωφελούν.
Κληρικοί που δεν μνημονεύουν τον επίσκοπό τους με συνοπτικές διαδικασίες να καθαιρούνται. Να τους δοθεί λίγος χρόνος 20 ημερών και επιμένουν με διαδικασίες πυξ-λαξ να επανέλθουν στο λαϊκό ποίμνιο.
Όσοι κληρικοί δεν θέλουν να έχουν κοινό Ποτήριο με τους Αρχιερείς και Ιερείς του Ουκρανίας Επιφάνιου να κληθούν από τον μητροπολίτη τους και να τους δώσει απολυτήριο για να πάνε σε οποία άλλη Εκκλησία επιθυμούν σε άλλη γη σε άλλα μέρη.
Ο συνδικαλισμός δεν έχει σχέση με την Εκκλησία. Στην Εκκλησία δεν έχεις δικαιώματα αλλά ΜΟΝΟ υποχρεώσεις όποιος δεν συμφωνεί με γειά του και χαρά του.
Γιάννης
Διαβάζοντας τη συνέντευξη και τα σχόλια διακρίνω ότι, αυτό που μας λένε οι παπάδες είναι ότι δεν εμπιστεύονται την ίδια τους την εκκλησία; Αν αυτοί αμφισβητούν τις αποφάσεις της γιατί θα πρέπει εμείς να ακούμε τους παπάδες;
Ο σκοπός πάντως δεν αγιάζει τα μέσα.
Η δημιουργία ιστολογίων ελεγχομένων από κληρικούς (και στην πραγματικότητα από πνευματικά τους τέκνα) δεν προήγαγε το κύρος τους.
Αντιθέτως, το υπονόμευσε και το έπληξε.
Διότι η υβριστική ανωνυμογραφία που ενθαρρύνουν, οδήγησε στην διατύπωση λόγου κάθε άλλο παρά εκκλησιαστικού.
Μάλλον σε πολλά θυμίζει την κομμουνιστική ορολογία. Στην θέση του ταξικού εχθρού, οι "οικουμενιστές" επίσκοποι.
Από κοντά και η αχαλίνωτη πολιτικολογία με εξτρεμιστικές πάντοτε θέσεις, καταστροφολογία και δημιουργία πανικού.
Και ως κερασάκι στην τούρτα, η φρικτή αγιομαχία, με στόχο μάλιστα τους συγχρόνους Αγίους Πατέρες, τα μεγάλα αυτά δώρα του Θεού στην σύγχρονη ταλαιπωρημένη ανθρωπότητα και προπαντός στο παρηκμασμένο έθνος μας.
Ο π. Αναστάσιος έχει απόλυτο δίκαιο για την απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκδίκαση της υποθέσεως των δύο αποτειχισμένων κληρικών.
Τι είδους όμως απόφαση να εκδώσει το συνοδικό Δικαστήριο;
Πόσους κανόνες, ακόμη και της στοιχειώδους ευπρεπείας, έχει παραβεί το γνωστό ιστολόγιο για να εκφράσει την αντίθεσή του στην παραβίαση των ιερών κανόνων από τους "οικουμενιστές";
Επίσης, ο π.Αναστάσιος δεν μας λέγει κάτι και για άλλους αποτειχισμένους κληρικούς: Τον π.Φώτιο Βεζύνια, τον π. Παϊσιο Παπαδόπουλο, τον π. Μάξιμο Καραβά. Μπορεί να μας ενημερώσει τι γίνεται με αυτούς;
Με την ομιλία που, τελικά, δεν έγινε… αλλά φρόντισε να την δημοσίευση ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος με θέμα:
«Οὐκρανικὸ Αὐτοκέφαλο:
Πρόσκληση γιὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα
ἢ πρόκληση στὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας;»
(https://gr.pravoslavie.ru/126980.html)
Έθεσε τον εαυτόν του προ των πυλών της εξόδου.
Έως ότου συνετισθεί και ζητήσει ταπεινά και δημόσια συγνώμη για τα όσα έγραψε και προκάλεσε σκανδαλισμό στους αναγνώστες καλό θα κάνει να τον απασχολεί η ενορία του και μόνο αυτή.
Ιερομόναχος Συμεών Τσάκωνας
Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σίγουρα δεν είναι υποχρεωμένος να δώσει λόγο για τον κάθε αποτειχισμένο κληρικό και για τα όποια λάθη του.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ο π. Αναστάσιος απ΄όσο γνωρίζω στήριξε τους αντιοικουμενιστές κληρικούς π. Θεόδωρο Ζήση και π. Νικόλαο Μανώλη στο δικαίωμα τους να αποτειχιστούν. Τα υπόλοιπα δεν αφορούν τον αντιοικουμενιστή και βαθιά καταρτισμένο σε κανονικές γνώσεις π. Αναστάσιο.
Έχω την γνώμη ότι την συμπαράσταση όλων των ορθόδοξων θα πρέπει να απολαμβάνουν και ο π. Αναστάσιος και ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Νικόλαος Μανώλης και το μπλογκ "Κατάνυξη" για την ορθόδοξη πίστη που κηρύττουν.
Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος δεν διέπραξε καμία ασύνετη και σκανδαλιστική ενέργεια και κανένα σφάλμα για να του ζητείται να ζητήσει συγγνώμη!!
Ακριβώς το αντίθετο συνέβη! Ευχαρίστησε πολύ κλήρο και λαό, για τον θαρραλέο και επιστημονικά ντοκουμενταρισμένο ιεροκανονικό και αντιαιρετικό λόγο του!!
Ο πιστός λαός που ευχαριστιέται πολύ από τους θαρραλέο αντιοικουμενιστικό λόγο σαν αυτόν του π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο θέλει να μην το βάλει κάτω αλλά να συνεχίζει τον αγώνα του παρά τις όποιες επικρίσεις!!
Αντιαιρετικός
"Κληρικοί που δεν μνημονεύουν τον επίσκοπο τους με συνοπτικές διαδικασίες να καθαιρούνται."
Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις Γιάννη 1 - 01 !
Αυτό ακριβώς που γράφεις, έκανε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ιωάννης Καλέκας στον Αγιο Γρηγόριο Παλαμά, όταν αυτός τού έκοψε το μνημόσυνο, επειδή ο Καλέκας ακολουθούσε την διδασκαλία του Βαρλαάμ του Καλαβρού.
Βέβαια ο Πατριάρχης Ιωάννης Καλέκας ήταν πιό ριζοσπαστικός, διότι μετά την καθαίρεση έκλεισε επί πλέον τον Αγιο Γρηγόριο στη φυλακή !
Εσύ όμως είσαι πιό επιεικής, και δεν ζητάς τη λήψη τέτοιων μέτρων.
Υπάρχουν όμως και χειρότερα !
Στον Οσιο Μάξιμο Ομολογητή, που είχε κόψει το μνημόσυνο σχεδόν όλων των Πατριαρχών, τού έκοψαν το χέρι και τού ξερρίζωσαν τη γλώσσα !
Οταν υπάρχει φαντασία, λύσεις βρίσκονται !
Αν ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, πάτερ Συμεών, πρέπει να ζητήση ταπεινά δημόσια συγγνώμην για τα κείμενα του για το Ουκρανικό, που προκαλούν σκανδαλισμό στους αναγνώστες, τότε τί πρέπει να κάνουν κάποιοι άλλοι που ανταλλάσουν επισκέψεις, εναγκαλισμούς, ασπασμούς, συμπροσευχές, δώρα, φιλοφρονήσεις με σχισματικούς, αιρετικούς, αλλόθρησκους, μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες και στους φωτογραφικούς φακούς για να τούς βλέπουν όλοι ?
Δεν υπάρχει πιθανότητα να σκανδαλίσουν κάποιον ?
Μην πολυλογούμε.
Οι οικουμενιστές μητροπολίτες και πατριάρχες και κληρικοί να εγκαταλείψουν την Εκκλησία αν δεν θέλουν να μετανοήσουν. Αρκετά πια!
Ο αχαλίνωτος οικουμενισμός πατριαρχάδων και κληρικών καλά και πολύ καλά βρίσκεται στον στόχο της δίκαιης επίκρισης απο το ορθόδοξο μπλογκ "Κατάνυξις"!!!
Ιάκωβος
Οι ύβρεις υπάρχουν σε οικουμενιστές πατριάρχες, μητροπολίτες και άλλους όταν αναφέρονται στους ορθόδοξους αντιοικουμενιστές!!!
Εκεί υπάρχουν οι ύβρεις!!!
Οι Ορθόδοξοι μιλάνε με βάση την Παράδοση.
Ο π. Αναστάσιος να συνεχίσει να ενημερώνει το χριστεπώνυμο πλήρωμα και να μην λογαριάζει τις αντιδράσεις.
Ελληνας
Αστειεύεσαι φίλε 5'15 μμ;
Ποιό σκανδαλισμό προκάλεσε ο π. Αναστάσιος;;;
Από πού και εως πού οι αλήθειες που γράφει προκαλούν σκανδαλισμό;;
Για τα υπόλοιπα, τους οικουμενισμούς θα συμφωνήσω μαζί σας ότι σκανδαλίζουν και μάλιστα πολύ!
Δημοσίευση σχολίου