π. Δανιήλ Ἀεράκης «Ὄχι καί ἐννέα!»
Νά τηροῦνται τὰ μέτρα γιὰ
τὴν ὑγειονομικὴ προστασία. Κανεὶς δὲν ἔχει ἀντίρρησι. Καὶ οἱ χριστιανοί, οἱ
πιστοὶ χριστιανοί, καὶ αὐτοί, ἢ μᾶλλον αὐτοὶ πρῶτοι, πειθαρχοῦν. Καὶ τὴ μάσκα
φοροῦν καὶ ἀποστάσεις τηροῦν καὶ ἀπολύμανσι χεριῶν καὶ ἐπιφανειῶν κάνουν.
• Διατηροῦμε ὅμως τὸ δικαίωμα νὰ ἐκκλησιαζώμαστε, τηρώντας τὰ μέτρα. Ὁ ἀριθμὸς 9 εἶναι ἄμετρο μέτρο. Ὅταν ἕνας Ναὸς εἶναι 500 ἢ 600 τετραγωνικά, γιατί πρέπει νὰ εἰσέρχωνται μόνο 9; Ὅταν ἕνας Ναὸς χωράη 400 ἢ 500 πρόσωπα, γιατί πρέπει νὰ μποῦν μόνο 9;
Νὰ ἀποφευχθῆ, λένε οἱ εἰδικοὶ ὁ συνωστισμός. Συμφωνοῦμε. Ἀλλὰ ρωτᾶμε: Εἶναι συνωστισμὸς ὅταν σὲ ἕνα Ναὸ μπῆ τὸ 1/4 τῆς χωρητικότητάς του; Ὅταν δηλαδὴ ἐκκλησιάζωνται 100 χριστιανοί;
• Μιλᾶμε σοβαρά, ὅταν θεωροῦμε συνωστισμὸ τὰ 50 ἢ τὰ 100 πρόσωπα σ' ἕνα Ναὸ μεγάλο, π.χ. σὰν τὸν Ἅγιο Δημήτριο Θεσσαλονίκης ἢ σὰν τὸν Ἅγιο Παντελεήμονα Ἀχαρνῶν;
• Ἡ κυβέρνησις καλὰ πράττει ἀφήνοντας τὰ σχολεῖα ἀνοικτά. Ἀλλ' ὅταν σὲ μία μικρὴ σχολικὴ αἴθουσα ἐπιτρέπεται (καὶ καλῶς ἐπιτρέπεται) ἡ παρουσία 25 παιδιῶν καὶ τοῦ δασκάλου, σὲ καθημερινὴ βάσι, γιατί σὲ ἕνα πελώριο Ναὸ μόνο 9 πρόσωπα ἐπιτρέπεται νὰ βρίσκωνται;
• Φαντάζεστε τὸν Χριστό μας νὰ περιορίζη τὸ ἀκροατήριό του; Νὰ βάζη τοὺς Μαθητὲς Του ἐπιτηρητὲς καὶ νὰ στέλνουν 9 τώρα καὶ 9 ὕστερα ἀπό λίγο, νὰ Τὸν πλησιάζουν; Ὁ Χριστὸς κήρυττε καὶ ὁ λαὸς κοντά Του. Δὲν χωροῦσαν «μηδὲ τὰ πρὸς τὴν θύραν» (Μάρκ. α' 33).
• Οἱ κυβερνῶντες ὀφείλουν νὰ σεβαστοῦν τὴ λαχτάρα καὶ πρώτιστη ἀνάγκη τοῦ πιστοῦ λαοῦ. Νὰ σωθοῦμε βεβαίως ἄπο τὸν κορωνοϊό, ἀλλὰ νὰ μὴ ξεκοποῦμε ἀπό τὸν Χριστό, πού εἶναι «ὁ Ἰατρὸς τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων ἠμῶν».
Ὁ πιστὸς λαὸς εἶναι ἕτοιμος νὰ πειθαρχῆ στὰ ὑγειονομικὰ μέτρα. Ἀλλὰ νὰ μὴ τοῦ στερῆτε τὴν ἀναπνοή του, τὴ ζωή του, τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία. Οὔτε συμφέρει στοὺς κεβερνῶντες νὰ κερδίσουν τὴν δυσφορία τῶν πιστῶν Ἑλλήνων.
• Ὁ Χριστὸς στὸ δίλημμα, τί νὰ προτιμήσουμε, τὰ ὑγειονομικὰ μέτρα ἢ τὸν ἐκκλησιασμό, ἀπαντᾶ ξεκάθαρα: «Καὶ ταῦτα ἔδει ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι» (Ματθ. κγ' 23).
Τρέχουμε στοὺς γιατρούς. Καλὸ αὐτό. Ἀλλὰ κρεῖσσον, ἀνώτερο:Προστρέχουμε στὸν Χριστό. Ὑπακούουμε στοὺς καλοὺς λοιμωξιολόγους. Σωστά. Ἀλλὰ καταφεύγουμε καὶ στοὺς καλοὺς ἐξομολόγους.
• Τὸ νὰ ἐμποδίζουμε τοὺς ὀρθοδόξους χριστιανοὺς νὰ ἐκκλησιάζωνται, μήπως αὐτὸ ἐμποδίση καὶ τὴν ἐξαφάνισι τοῦ ἰοῦ;
Μὴ φτάνουμε στὰ ἄκρα:
• Τὸ ἕνα ἄκρο: Ἀφήσαμε ἀσύδοτους χιλιάδες «γλεντζέδες», πού χοροπηδοῦσαν ὁ ἕνας πάνω στὸν ἄλλον!
• Τὸ ἄλλο ἄκρο: Μόνο 9 στὴν ἐκκλησία!
Ἀφῆστε τὸ σπίτι τοῦ Θεοῦ λίγο πιὸ ἐλεύθερο...
• Διατηροῦμε ὅμως τὸ δικαίωμα νὰ ἐκκλησιαζώμαστε, τηρώντας τὰ μέτρα. Ὁ ἀριθμὸς 9 εἶναι ἄμετρο μέτρο. Ὅταν ἕνας Ναὸς εἶναι 500 ἢ 600 τετραγωνικά, γιατί πρέπει νὰ εἰσέρχωνται μόνο 9; Ὅταν ἕνας Ναὸς χωράη 400 ἢ 500 πρόσωπα, γιατί πρέπει νὰ μποῦν μόνο 9;
Νὰ ἀποφευχθῆ, λένε οἱ εἰδικοὶ ὁ συνωστισμός. Συμφωνοῦμε. Ἀλλὰ ρωτᾶμε: Εἶναι συνωστισμὸς ὅταν σὲ ἕνα Ναὸ μπῆ τὸ 1/4 τῆς χωρητικότητάς του; Ὅταν δηλαδὴ ἐκκλησιάζωνται 100 χριστιανοί;
• Μιλᾶμε σοβαρά, ὅταν θεωροῦμε συνωστισμὸ τὰ 50 ἢ τὰ 100 πρόσωπα σ' ἕνα Ναὸ μεγάλο, π.χ. σὰν τὸν Ἅγιο Δημήτριο Θεσσαλονίκης ἢ σὰν τὸν Ἅγιο Παντελεήμονα Ἀχαρνῶν;
• Ἡ κυβέρνησις καλὰ πράττει ἀφήνοντας τὰ σχολεῖα ἀνοικτά. Ἀλλ' ὅταν σὲ μία μικρὴ σχολικὴ αἴθουσα ἐπιτρέπεται (καὶ καλῶς ἐπιτρέπεται) ἡ παρουσία 25 παιδιῶν καὶ τοῦ δασκάλου, σὲ καθημερινὴ βάσι, γιατί σὲ ἕνα πελώριο Ναὸ μόνο 9 πρόσωπα ἐπιτρέπεται νὰ βρίσκωνται;
• Φαντάζεστε τὸν Χριστό μας νὰ περιορίζη τὸ ἀκροατήριό του; Νὰ βάζη τοὺς Μαθητὲς Του ἐπιτηρητὲς καὶ νὰ στέλνουν 9 τώρα καὶ 9 ὕστερα ἀπό λίγο, νὰ Τὸν πλησιάζουν; Ὁ Χριστὸς κήρυττε καὶ ὁ λαὸς κοντά Του. Δὲν χωροῦσαν «μηδὲ τὰ πρὸς τὴν θύραν» (Μάρκ. α' 33).
• Οἱ κυβερνῶντες ὀφείλουν νὰ σεβαστοῦν τὴ λαχτάρα καὶ πρώτιστη ἀνάγκη τοῦ πιστοῦ λαοῦ. Νὰ σωθοῦμε βεβαίως ἄπο τὸν κορωνοϊό, ἀλλὰ νὰ μὴ ξεκοποῦμε ἀπό τὸν Χριστό, πού εἶναι «ὁ Ἰατρὸς τῶν ψυχῶν καὶ τῶν σωμάτων ἠμῶν».
Ὁ πιστὸς λαὸς εἶναι ἕτοιμος νὰ πειθαρχῆ στὰ ὑγειονομικὰ μέτρα. Ἀλλὰ νὰ μὴ τοῦ στερῆτε τὴν ἀναπνοή του, τὴ ζωή του, τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία. Οὔτε συμφέρει στοὺς κεβερνῶντες νὰ κερδίσουν τὴν δυσφορία τῶν πιστῶν Ἑλλήνων.
• Ὁ Χριστὸς στὸ δίλημμα, τί νὰ προτιμήσουμε, τὰ ὑγειονομικὰ μέτρα ἢ τὸν ἐκκλησιασμό, ἀπαντᾶ ξεκάθαρα: «Καὶ ταῦτα ἔδει ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι» (Ματθ. κγ' 23).
Τρέχουμε στοὺς γιατρούς. Καλὸ αὐτό. Ἀλλὰ κρεῖσσον, ἀνώτερο:Προστρέχουμε στὸν Χριστό. Ὑπακούουμε στοὺς καλοὺς λοιμωξιολόγους. Σωστά. Ἀλλὰ καταφεύγουμε καὶ στοὺς καλοὺς ἐξομολόγους.
• Τὸ νὰ ἐμποδίζουμε τοὺς ὀρθοδόξους χριστιανοὺς νὰ ἐκκλησιάζωνται, μήπως αὐτὸ ἐμποδίση καὶ τὴν ἐξαφάνισι τοῦ ἰοῦ;
Μὴ φτάνουμε στὰ ἄκρα:
• Τὸ ἕνα ἄκρο: Ἀφήσαμε ἀσύδοτους χιλιάδες «γλεντζέδες», πού χοροπηδοῦσαν ὁ ἕνας πάνω στὸν ἄλλον!
• Τὸ ἄλλο ἄκρο: Μόνο 9 στὴν ἐκκλησία!
Ἀφῆστε τὸ σπίτι τοῦ Θεοῦ λίγο πιὸ ἐλεύθερο...
19 σχόλια:
Πάτερ σωστή η πρότασή σας για να μπορούν να εισέρχονται περισσότεροι στον Ναό, αυτό πρέπει να γίνει, να το απαιτήσει η Εκκλησία από την Πολιτεία..
Αλλά είναι λανθασμένη η αντίληψή σας ότι «οι πιστοί χριστιανοί, και αυτοί, ή μάλλον αυτοί πρώτοι πειθαρχούν. Και την μάσκα φορούν και αποστάσεις τηρούν» σε ελάχιστους ναούς φορούν μάσκα. Αναγκάζομαι να κάνω χιλιόμετρα για να βρω Ναό να εκκλησιασθώ, που να λαμβάνουν στο ναό μέτρα τουλάχιστον για την μάσκα.
Πηγαίνω στην τράπεζα περιμένω 30 με 40 λεπτά για να μπω και οι υπεύθυνοι δεν με αφήνουν να μπω χωρίς μάσκα. Στην γειτονιά μου είναι κατάστημα «Σκλαβενίτης» σε προειδοποιούνε ότι χωρίς μάσκα δεν μπαίνεις μέσα, και δεν μπαίνεις. Την Κυριακή πήγα με φίλο για ένα γλυκό. Ήλθε μια παρέα που ήταν 7 άτομα η υπάλληλος τους είπε ότι ως 6 μπορούν να καθίσουν. Η μία πήγε και κάθισε μόνη σε διπλανό τραπέζι. Κάποια μέρα πήγα σε κάποιο εσπερινό κεντρικού πανηγυρίζοντα ναού ο μόνος που φορούσε μάσκα ήμουν εγώ και 4-5 γυναίκες. Καμία σύσταση από κανένα. Σε ποιους ναούς υπάρχει πειθαρχεία όταν οι ίδιοι οι κληρικοί φωνάζουν και μειώνουν όλους εμάς που φοράμε μάσκα; Ναι πάτερ να μπουν περισσότεροι στο ναό αλλά να μάθουνε οι αδελφοί χριστιανοί να πειθαρχούνε διότι όπως πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Μητροπολίτης Παροναξίας είπε «δυστυχώς ακραίοι και φανατικοί χριστιανοί έκαναν το θέμα της μάσκας δογματικό»
Πάτερ δεν φταίει η Πολιτεία αλλά η Εκκλησία, διότι προτρέπει δια των κληρικών να μην πειθαρχούν στα υγειονομικά μέτρα.
Ναι στους περισσότερους χριστιανούς στον ναό αλλά σε ένα ναό που θα παρέχει ασφάλεια στον πιστό. Ασφάλεια σε ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας.
Τώρα προσγειωθήκατε, πάτερ Δανιήλ, στην ωμή πραγματικότητα.
Να δούμε εάν ξανά εγκωμιάσετε τον πολύ Τσιόδρα...
ΤΑΣΟ ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ΝΑΙ ΜΕ ΜΑΣΚΑ ΩΡΑΙΑ ΟΤΑΝ ΠΑΣ ΝΑ ΠΡΩΣΚΗΝΗΑΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ ΠΑΣ.Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΛΕΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΝΑ ΦΟΡΑΣ ΜΑΣΚΑ.ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΓΙΝΑΜΕ.
Ένα είναι αυτό που θα μπορούσε να με απασχολήσει με μάσκα η χωρίς.
Γιατί η Εκκλησία πρέπει να λάβει θέση γι'αυτό!
Οπόταν,όταν ο λαός διχάζεται,τι να κάνει?
Όμως,
Πως να μη διερωτάται κανείς χριστιανός εαν
....η αποΧη αυτή του λαού,από τα Μυστήρια,κάνει στα σίγουρα ασθενέστερη την ψυχη?
,,,,
Δηλαδή εντός του Ναού δεν κολλάει ο ιός; ας μου πει κάποιος επιστήμων..
Εξάλλου απο το Σάββατο δεν θα κολάει κανείς εντός του ναού... ο κύριος Κούλης τις έκλεισε πάλι, τυχεροί οι Ιερείς δεν θα φοβούνται μην κολλήσουν "κορωνιό"!
"Ὅταν ἕνας Ναὸς εἶναι 500 ἢ 600 τετραγωνικά, γιατί πρέπει νὰ εἰσέρχωνται μόνο 9; Ὅταν ἕνας Ναὸς χωράη 400 ἢ 500 πρόσωπα, γιατί πρέπει νὰ μποῦν μόνο 9;"
Αναπάντητα ερωτήματα.
Τους Ναούς δεν τους έκλεισε η κυβέρνηση αλλά οι ανεγκέφαλοι κληρικοί και πιστοί που συνωστιζόντουσαν σαν μυρμήγκια χωρίς να φορούν μάσκα και να έχουν αποστάσεις. Πάντα με τις υπόγειες ευλογίες των προϊσταμένων τους επισκόπων. Τώρα θα φωνάζουν. Από το να φωνάζουν, καλό θα ήταν, να μας ζητήσουν γονατιστοί συγνώμη, που κατάφερα άλλη μια φορά να κλειδώσουν τους Ναούς για μας, και να παραμένουν αυτοί μέσα. Ντροπή σας γιατί γίνατε όργανα του Αντίχριστου συνειδητά.
Περσεφόνη Μίχα
Παγκράτι
Τους ναούς τους έκλεισε η κυβέρνηση με το επαίσχυντο tweet του πρωθυπουργού λίγο μετά τη συνεδρίαση της "διευρυμένης Ιεράς Συνόδου" που αποφάσισε την τέλεση μονάχα της Κυριακάτικης λειτουργίας και αυτή σύντομη και χωρίς να έχει προηγηθεί όρθρος.
Επίσης κατήργησε τα μεγάφωνα, ποινικοποίησε, ουσιαστικά, τη Θεία Κοινωνία και σφράγισε τα κοιμητήρια.
Και εάν θυμάστε τα σούπερ-μάρκετ ήταν ανοιχτά, επιτρεπόταν η βόλτα με το σκύλο και δεν επιτρεπόταν η προσέλευση στους ναούς...
Θα θυμάστε ασφαλώς το πρόστιμο που επέβαλαν γιατί λιτανεύθηκε σε αγροτικό αυτοκίνητο εικόνα της Παναγίας στο Αίγιο...
Η στάση της κυβέρνησης Μητσοτάκη έναντι της Εκκλησίας υπήρξε επιεικώς αήθης και αυτό θα το πληρώσει το Έθνος.
Ο κύριος Κούλης θα δώσει λόγο στον Κύριο των όλων για αυτό που έπραξε για δεύτερη φορά.
Mα πόσο αφελείς επιτέλους είμαστε όταν ακόμη πιστεύουμε ότι οι αντίχριστοι θα ανέχονταν επί πολύ ακόμη το ΜΥΣΤΉΡΙΟ της Ζωής ενώπιον του Οποίου κυριολεκτικά δαιμονίζονται;Η περίπτωση Κουμουτσάκου που αναγκάσθηκε περίπου να ζητήσει συγγνώμη για να μην αποπεμφθεί επειδή μετέλαβε ''συμμορφούμενος προς τας υποδείξεις'' κατά πάντα,δεν μας έπεισε;Επίσης όταν κατά την επιβολή του περιορισμού των εννέα ατόμων οι αντίχριστοι ούτε καν υπαινίχθησαν παραβίαση των ''υγειονομικών'' τους μέτρων, είναι θλιβερό και εξοργιστικό να παρέχουμε εμείς οι ίδιοι στους διώκτες μας αναδρομικό άλλοθι.Δυστυχώς στο Λεκανοπέδιο-και σε αυτό μάλλον αναφέρεται ο πατήρ Δανιήλ-η βέβηλη μασκοφορία έχει γενικά επιβληθεί και προσωπικά,αντίθετα με τον κύριο διαχειριστή,διανύω δύο περίπου χιλιόμετρα για να εκκλησιασθώ χωρίς μάσκα.
Απορριπτέες οι βρισιές του σχολίου 1:01 π.μ. για τους κληρικούς και τους πιστούς που αναφέρεται!!! Εντελώς απορριπτέες!!!!
Ο αξιότιμος κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός της Ελληνικής Δημοκρατίας, θα λάβει μεγάλο ο μισθό από τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό διότι με τις ΣΩΤΗΡΙΕΣ αποφάσεις του έσωσε και θα συνεχίζει να σώζει ανθρώπινες ζωές. Τον ευχαριστούν όλοι οι εχέφρονες Έλληνες.
Σαφής η ρήση του Αγίου Συμεών Θεσσαλονίκης ότι και η σκόνη μέσα στον ναό χαριτώνει, γιατί τα πάντα εκεί μέσα καθαγιάζονται, σαφής η ρήση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου ότι ακόμη και η σκόνη που βρίσκεται πάνω σε άγια λείψανα είναι θαυματουργή, ενώ φυσικά αξίζει να θυμηθούμε και την εντυπωσιακή ρήση του Αγίου Γαβριήλ του δια Χριστόν σαλού, που έλεγε ότι «εάν ξέρατε πόση ευλογία έρχεται στη Θεία Λειτουργία, τότε θα μαζεύατε μέχρι και τη σκόνη από το πάτωμα της εκκλησίας, για να πλύνετε με αυτήν το πρόσωπό σας».
Άργησες μα μας πεις για την «σκόνη». Τρέχα στην ενορία σου και ζήτησε να σου δίνει την σκόνη από το σκούπισμα που κάνουν. Να την ρίχνεις στο πρόσωπό σου για ευλογία. Έπρεπε να το πεις στον Ιερισσού και στο Σερβίας που οι κακόμοιροί δεν γνώριζαν από αυτό το γιατρικό. Να το συστήσεις να το κάνουν σε νοσοκομεία και γηροκομεία. Η αγία «σκόνη» του ναού θα σώσει τον κόσμο.
Αύριο θα πάω να ζητήσω «σκόνη» ναού για να με προστατεύει από πάσα νόσο και πάσα μαλακία και από τον κορωνοιό.
Ένα πλύσιμο προσώπου και σε γεμίζει υγεία.
‘’Ο Γελωτοποιός της Ραφήνας’’
Σκόνη ναού η σωτήριος. Να το φάρμακο που περιμένει ο κόσμος. Η Ορθοδοξία θα σώσει όλο τον κόσμο!!!!!!!!!!! με την σκόνη-σκουπίδια. Γράψε ιστολόγε το νέο για να σταματήσουν τις έρευνες τα πανεπιστήμια. Το φάρμακο βρέθηκε.
Δηλαδή αγαπητέ 3,49 ο Κυριος ημών Ιησούς Χριστός εφώτισε τον αξιότιμο κ. Μητσοτάκη, να λάβη την ΣΩΤΗΡΙΟ απόφαση, να κλείση τους ναούς, όπου υμνείται το Πανάγιον Ονομά Του ?
Δεν μού φαίνεται πολύ πιθανόν αυτό.
Τα σχόλια 10:52 μμ και 11:43 μμ είναι δυσσεβή και για την χωματερή!
Κοροϊδεύουν την διδασκαλία των αγίων που είναι πάνω από την στενόμυαλη λογική που δεν μπορεί να χωρέσει το μυαλό τους!!!!!
Είναι απορίας άξιον πώς ο Τάσος βάζει τέτοια σχόλια που έχουν μόνο φτηνιάρικη και δυσσεβή ειρωνεία και τίποτα άλλο.
Ευχαριστούμε τον ευλαβή σχολιαστή της 6 Νοεμβρίου 2020 - 9:48 μ.μ. που μας τα γνωστοποίησε τα πολύτιμα αυτά αποφθέγματα των αγίων.
Εκκλησιαζόμενος
Κάθε ένας με τον πόνο του και τα ενδιαφέροντά του. Άλλοι με τον εκκλησιασμό και άλλοι με την σκόνη. Δεν με νοιάζουν αυτά. Εμένα το καθολικό λοκντάουν με νοιάζει για το πώς θα βγουν τα έξοδα της οικογένειάς μου. Για την εκκλησία δεν μου καίγεται καρφί για την κατσαρόλα με ενδιαφέρει. Την προσευχή μου την κάνω όπου και να είμαι δεν είναι απαραίτητο να έχω μαέστρο κάποιον παπά. Πνεύμα ο Θεός….
"Ἀφῆστε τὸ σπίτι τοῦ Θεοῦ λίγο πιὸ ἐλεύθερο..." (π.Δανιήλ Αεράκης)
Όχι λίγο, πολύ πιο ελεύθερο ν΄ αφήσουν το σπίτι του Θεού!
Δημοσίευση σχολίου