Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Ληστές, Δολοφόνοι, Τρομοκράτες, Άγιοι και Απεργία Πείνας (upd)


 Ληστές, Δολοφόνοι, Τρομοκράτες, Άγιοι και Απεργία Πείνας (upd)

Η εκκωφαντική σιωπή της Ελλαδικής Εκκλησίας στο θέμα του Δημήτρη Κουφοντίνα ως διάψευση του ευαγγελικού λόγου.

Λαμπρινή Θωμά

Δύο απεργίες πείνας συντάραξαν, τον 20ο αιώνα, την ρωμαιοκαθολική εκκλησία της Ιρλανδίας. Εκείνη του Τέρενς ΜακΣουίνυ, το 1920, την εποχή του απελευθερωτικού αγώνα της χώρας, ενάντια στην αποικιοκρατία και τη Βρετανία, κι εκείνη των μαρτύρων του H-Block, γνωστότερος εκ των οποίων είναι ο ηγέτης τους, Μπόμπυ Σαντς, το 1981, για τους ίδιους ακριβώς λόγους. 

Ο Τέρενς ΜακΣουίνυ (Terence MacSwiney) είχε συλληφθεί για προτροπή σε εξέγερση και δικάστηκε από στρατοδικείο. Ξεκίνησε την απεργία πείνας και άντεξε 74 ημέρες, πολλαπλά βασανιζόμενος, πριν παραδώσει το πνεύμα. Στην αρχή άφηναν δίπλα του, στο κελί του, ποσότητες φαγητών, κατόπιν προσπάθησαν να τον ταΐσουν με το ζόρι.. Η βαρβαρότητα της αυτοκρατορίας απέναντι του είχε προκαλέσει παγκόσμιες αντιδράσεις και ήταν η πρώτη φορά που έφερε τον Ιρλανδικό αγώνα στο προσκήνιο με τόσο θετικό τρόπο. Πορείες στην Ευρώπη, ψηφίσματα οργανώσεων, από την Καταλωνία ως τη Γερμανία, τέσσερις χώρες της Λατινικής Αμερικής επισήμως απευθύνθηκαν στον Πάπα, ζητώντας την παρέμβασή του… Η βρετανική κυβέρνηση δεν άκουσε. Επρόκειτο, είπε, για τρομοκράτη. Στην κηδεία του «τρομοκράτη» παραβρέθηκαν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι.

Τα ίδια θα γίνονταν λίγες δεκαετίες αργότερα στην κηδεία των μαρτύρων του IRA. Τα ίδια με όσα είχαν πει για το Σουίνυ, κι ακόμη πιο πρόστυχα, θα έλεγε μια άλλη βρετανική κυβέρνηση, αυτή της Μάργκαρετ Θάτσερ, για τους ηρωικούς απεργούς του H-Block, τους τελευταίους νεκρούς από απεργία πείνας στην Ευρώπη.  

Η μόνη που φέρθηκε τελείως διαφορετικά στις δύο περιπτώσεις ήταν η ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Με την λαϊκή πίεση και την διεθνή κινητοποίηση, με τον αγώνα της ανεξαρτησίας και τους νεκρούς του, ηγεσία και απλός κλήρος στάθηκαν ξεκάθαρα στο πλευρό του «τρομοκράτη» Σουίνυ. Όχι όμως και στο πλευρό των ηρώων του H-Block. Εκεί τα πράγματα διχάστηκαν. Ο απλός κλήρος, μεταφέροντας το λαϊκό κλίμα, στάθηκε δίπλα τους, η εξουσία της Εκκλησίας δεν ήθελε να έχει καμμία σχέση με τους «τρομοκράτες». Μια καθεστωτική Εκκλησία άφησε τις ζωές των αθώων στα χέρια της Θάτσερ, νίπτοντας τα δικά της. Και παράλληλα, προσπαθούσε να διαμορφώσει έναν καθεστωτικό, δυσφημιστικό κλίμα κατά των απεργών πείνας.

Με ένα τρόπο, σε αυτή την καθεστωτική εκκλησία απήντησε, εκφράζοντας την θέση του κάθε απλού πιστού, ο Τζόννυ Κας, όταν αποφάσισε να παίξει στη φυλακή του Φόλσομ, για τους ληστές, τους πόρνους, τους δολοφόνους, τους σκληρότερους των εγκληματιών. Τότε, ο μάνατζερ του τον συμβούλεψε να μη το κάνει, γιατί, είπε, το κοινό του ήταν χριστιανικό και θα έχανε πωλήσεις. Η απάντηση του ήταν κάθετη: αν δεν θέλουν να παίξω για τους φυλακισμένους, δεν είναι χριστιανοί. 

Τον είχα στο νου μου – τον έχω στο νου μου πάντα ως πρότυπο πιστού. Και, ξανά και ξανά,  εκείνον, τον Ιερό Χρυσόστομο και τον άγιο ληστή, αυτές τις μέρες, με την απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα, που το εκδικητικό κράτος έχει αποφασίσει να δολοφονήσει και η Εκκλησία, παρά τις εκκλήσεις πολιτικών και πολιτών ακόμη και προς τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο, ουσιαστικά συνυπογράφει. 

Όταν ξεκίνησα να σκέπτομαι πως κάτι έπρεπε να γραφτεί για την (κατ’ έμε, ας μου επιτραπεί, αντίθετη στο λόγο του ευαγγελίου) σιωπή της εξουσίας της Ελληνικής Ορθόδοξου Εκκλησίας για τον απεργό πείνας, μίλησα με τον Κωνσταντίνο Πουλή, και, χάρη σε κείνον ανακάλυψα ότι με είχε προλάβει, με ένα τρόπο, ο γνωστός νομικός, Θανάσης Καμπαγιάννης. Είχε γράψει στην προσωπική του σελίδα στο Facebook:

«Όσες και όσοι πηγαίνουμε στις φυλακές, βλέπουμε πάντα αναρτημένες στους πίνακες τις ανακοινώσεις της Διακονίας των Κρατουμένων, που είναι μια πρωτοβουλία από την ιεραποστολική αδελφότητα της Οσίας Ξένης. Το όνομα της πρωτοβουλίας είναι «Άγιος Ληστής του Γολγοθά». Ευτυχώς, τα τζιμάνια της κυβέρνησης και οι παπαγάλοι της στα καθεστωτικά ΜΜΕ δεν πηγαίνουν στις φυλακές. Αν πήγαιναν, δεν θα κατήγγειλαν μόνο όποιον στηρίζει τα αιτήματα του συγκεκριμένου κρατούμενου ως «φίλο της τρομοκρατίας», αλλά και την Εκκλησία ως «υποστηρικτή των ληστών και των συμμοριτών», αφού μια αδελφότητα τόλμησε να δώσει αυτόν τον σκανδαλώδη τίτλο (άκου Άγιος ο Ληστής του Γολγοθά!) σε μια διακονία κρατουμένων. Αλλά τι να λέμε; Μήπως και αυτός που ήταν σταυρωμένος δίπλα στον ληστοσυμμορίτη την ίδια ανοχή δεν τού έδειξε στη σύντομη συνομιλία τους;».

Ο άγιος ληστής του Γολγοθά, έτσι, ανώνυμος, είναι ο μόνος που ξέρουμε με βεβαιότητα ότι την ημέρα της Κρίσεως έχει παράδεισο – γιατί αυτό του το είπε ο ίδιος ο Χριστός. Θα είσαι μαζί μου, του είπε. Κανείς άλλος, ούτε οι άγιοί μας, δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα τη θέση τους – εμείς αποφασίζουμε για εκείνους, αλλά για το ληστή αποφάσισε ο ίδιος ο Χριστός («Σήμερα θα είσαι μαζί μου στον Παράδεισο»). Όχι γιατί ο, πάντα ανώνυμος, άγιος ληστής μετανόησε, όχι γιατί ζήτησε από κάποιον συγγνώμη για τα έργα και τις ημέρες του, αλλά γιατί εκείνη την ύστατη στιγμή αναγνώρισε τον Ιησού (Μνήσθητι μου Κύριε, εν τη Βασιλεία σου) και γιατί είχε αυτογνωσία, γνώριζε εαυτόν, ήξερε ποιος είναι ο ίδιος («εμείς αξίζουμε αυτό που μας συμβαίνει…»). Και, λέω την ύστατη στιγμή όχι μόνον γιατί ήταν η ώρα του θανάτου, αλλά γιατί, βάσει του ευαγγελίου, και οι δύο ληστές λοιδορούσαν τον Χριστό στην αρχή. Τον έβριζαν και τον κορόιδευαν. Ήταν δυο άνθρωποι με «καρδιά από πέτρα», λέει ο Ιωάννης ο Χρυσοστομος, δύο άνθρωποι αποκτηνωμένοι, οι ληστές. Ληστές μιας εποχής που η λέξη εμπεριείχε το φόνο, την απανθρωπιά, τη βία σε κάθε της μορφή. Κι όμως, η αυτογνωσία και η αναγνώριση ήταν αρκετά για να γνωρίζουμε σήμερα ότι ο άγιος ληστής έχει παράδεισο – κάτι που δεν γνωρίζουμε για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. 

Ο ιερός Χρυσόστομος, όταν μιλά για την μοναδική αυτή στιγμή, στο Γολγοθά, γράφει πως «κανείς βασιλιάς δε θα δεχόταν δίπλα του έτσι ένα ληστή, δε θα δεχόταν καν έναν απλό άνθρωπο», αν είχε να επισκεφτεί την πιο λαμπρή πόλη του κόσμου. Μάλλον θα επέλεγε κάποια υπέρκομψη παρουσία. Κανείς βασιλιάς – κι όμως αυτός εδώ ο Βασιλιάς, των Ουρανών, αυτή την παρέα έχει επιλέξει την λαμπρότερη των λαμπρών ημερών. Η συντροφιά του ήταν τελώνες και πόρνες και αμόρφωτοι ψαράδες και ένας ληστής ήταν μαζί του, πρώτος πρώτος και ο μόνος βέβαιος, στην Παράδεισο. 

«Μη δίνεις σημασία στα επίγεια δικαστήρια, υπάρχει άλλος κριτής, αμερόληπτος». Γιατί τα επίγεια δικαστήρια είναι που τα ελέγχουν οι βασιλείς των υπέρκομψων εμφανίσεων και των λαμπρών ακόλουθων. Όχι ο βασιλιάς των ληστών, των πόρνων και των τελωνών. Έτσι, τουλάχιστον, λέει ο Χρυσόστομος. 

Δεν έχει έλλειψη παραδειγμάτων η ιστορία των επαναστατικών χρόνων του Χριστιανισμού και ο χορός των Αγίων του. Ληστής και δολοφόνος ήταν και ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοψ. Την αγιότητα έφτασε ο Άγιος Διονύσιος, όταν φυγάδεψε, από τους μπάτσους της εποχής, τον δολοφόνο του πολυαγαπημένου του αδελφού: το δολοφόνο του αδελφού του έκρυψε, εξομολόγησε και φυγάδευσε, να μη πέσει στα χέρια της ανθρώπινης εξουσίας – αυτής που, όταν ακούς περί της τάξης της και της ασφάλειάς της, πρέπει να σου μυρίζει ανθρώπινο αίμα. Η αγιότητα ήξερε πολύ καλά αυτό που λέει ο Παύλος στην προς Εφεσίους: δεν αγωνίζεται ο χριστιανός εναντίον του ανθρώπου, ενάντια σε σάρκα και αίμα. Αγωνίζεται εναντίον της εξουσίας («εναντίον εις της αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου»).  

Και πάλι ο Χρυσόστομος, ο διωχθείς από τις εξουσίες γιατί στάθηκε στο πλευρό του αδύνατου, λες και μιλάει για τον σημερινό απεργό πείνας, που οι ίδιοι δικαστές που κάποτε του έδιναν άδειες και τηρούσαν το νόμο, σήμερα κρατούν την υπογραφή τους για εκεί που υποβάλλουν οι εξουσίες: «Οι δικαστές, ηθελημένα ή άθελα, κάνουν πολλά λάθη γιατί είτε δε γνωρίζουν το δίκαιο είτε εξαγοράζονται». Δεν είναι εύκολη υπόθεση το δίκαιο, δεν είναι εύκολο να μη γίνεις Ιαβέρης, ξεχνώντας τον άνθρωπο, τη σάρκα και το αίμα. Ακόμη περισσότερο όταν οι κοσμοκράτορες του σκότους, οι εξουσίες, οι αρχές είναι η παρέα σου κι η μόνη φωνή που ακούς. 

Ναι, αλλά είναι τρομοκράτης, λέει η κοσμική απάντηση. Ναι, αλλά είναι άνθρωπος που προτάσσει το τελευταίο του όπλο, την ίδια του τη ζωή, για να ζητήσει δικαιοσύνη, λέει η ανθρώπινη απάντηση, η ανθρωπιά. Θα τον φυγάδευαν και θα τον βοηθούσαν να δραπετεύσει οι ίδιοι, λένε οι βίοι των Αγίων μας. Η σημερινή Εκκλησία, τι λέει, για τον ασθενή, τον φυλακισμένο, σε απεργία πείνας, και, πλέον και δίψας, Δημήτρη Κουφοντίνα; Γιατί το Ευαγγέλιο είναι ξεκάθαρο:

…Πορεύεσθε ἀπ᾽ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ·ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με,ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ οὐ περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με. Τότε ἀποκριθήσονται καὶ αὐτοὶ λέγοντες, Κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢ ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι;τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων, ᾽Αμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾽ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε. Καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον….

Διόρθωση: Σύμφωνα με πληροφορίες που ήρθαν σήμερα Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021 στην κατοχή μας, ο Σεβασμιώτατος Φθιώτιδος Συμεών έχει προσπαθήσει τρεις φορές να δει, ή ο ίδιος ή ιερωμένος της μητρόπολης, στο νοσοκομείο, το Δημήτρη Κουφοντίνα, αλλά ο ίδιος ο απεργός πείνας αρνήθηκε, πολύ ευγενικά, να τους δεχθεί.  Η διόρθωση γίνεται γιατί στο άρθρο μιλούσα για την δική μου επικοινωνία με την μητρόπολη (συγκεκριμένα έγραφα: «Υστερόγραφο: Στην πρώτη του μορφή, το άρθρο αυτό γράφτηκε για το ΖΗΝ την 28η μέρα απεργίας πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα. Πριν κλείσω το άρθρο, ήρθα σε επαφή με την Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδας, στην οποία ανήκει η φυλακή Δομοκού. Μίλησα με το γραφείο Τύπου και τον ευγενέστατο πατέρα Δημήτριο. Μου υποσχέθηκαν να επικοινωνήσει ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Συμεών μαζί μου, για να μιλήσουμε σχετικά με τον άνθρωπο απεργό πείνας, τον ικέτη εντός της περιφέρειάς του. Ακόμη αναμένω την απάντηση, ένα μήνα μετά. Ο Φθιώτιδας θεωρείται από τους φωτισμένους αρχιερείς μας και το πρώτο του πτυχίο είναι στη νομική.») .

Πηγή: thepressproject

26 σχόλια:

Unknown είπε...

Προβειτε Μακαριώτατε σε διάβημα! Να μην ξαναζήσει η Εκκλησία χουντικές εποχές!
Ιφ

Ανώνυμος είπε...

Σαν δεν ντρέπονται λιγάκι όσοι θέλουν να εμπλέκουν την Εκκλησία στα επικοινωνιακά παιγνίδια της αριστεράς.
Καμία δουλειά δεν έχει η Εκκλησία να γίνεται γρανάζι και εξάρτημα συγκεκριμένων πολιτικών χώρων.
Ουτε της δεξιάς, ούτε της αριστεράς.
Απορώ πώς ο ιστολόγος επέλεξε να δημοσιεύσει τέτοιου είδους κείμενα.

Αντώνης είπε...

Όπως του φανεί του καθενός βάζει κι από μια Παραβολή στα κειμενάκια του!

Η Παραβολή της Μελλούσης Κρίσεως κυρία Λαμπρινή μιλά για τους ελάχιστους αδελφούς του Κυρίου (ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων) και όχι για τον κόσμο των φυλακών κτλ κτλ!
Ελάχιστοι αδελφοί του Κυρίου είναι όσοι κάνουν το Θέλημα του Θεού (ἰδοὺ ἡ μήτηρ μου καὶ οἱ ἀδελφοί μου· ὅστις γὰρ ἂν ποιήσῃ τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς, αὐτός μου ἀδελφὸς καὶ ἀδελφὴ καὶ μήτηρ ἐστίν. (Ματθ. κεφ. ιβ΄, στίχ. 46-50))
Όλα τα άλλα που μας λέτε είναι δικά σας και μόνο δικά σας!

Ανώνυμος είπε...

Αντώνη σε παραδέχομαι ως ερμηνευτή της Γραφής. Πως θα μου ερμήνευες το ότι ο Θεός βρέχει για δίκαιους και άδικους.

Ανώνυμος είπε...



H κ. Λαμπρινη Θωμά να απευθυνθεί στον Κουφοντίνα, να τον παρακαλέσει να λήξει την απεργία.
Τώρα και γι αυτό το λόγο θυμήθηκε την Εκκλησία;

Ο Κουφοντίνας ἐκβιάζει, γιατί να εκβιασθεί η Εκκλησία;

Αντώνης είπε...

@26 Φεβρουαρίου 2021 - 6:29 μ.μ.
Πείτε στην κ. Λαμπρινή, λοιπόν, να βγάλει την Παραβολή της Μελλούσης Κρίσεως και να βάλει το χωρίο που προτείνετε!
Μη βάζουμε όμως ό,τι μας κατέβει στην κεφαλή!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλά κάνει η ηγεσία της Εκκλησίας και δεν παίρνει θέση.

Ανώνυμος είπε...



Σαν δεν ντρέπονται λιγάκι όσοι θέλουν να εμπλέκουν την Εκκλησία στα επικοινωνιακά παιγνίδια της αριστεράς.
Καμία δουλειά δεν έχει η Εκκλησία να γίνεται γρανάζι και εξάρτημα συγκεκριμένων πολιτικών χώρων.
Ουτε της δεξιάς, ούτε της αριστεράς.
Απορώ πώς ο ιστολόγος επέλεξε να δημοσιεύσει τέτοιου είδους κείμενα.
26 Φεβρουαρίου 2021 - 4:31 μ.μ.
---------------------------------------------------
Ο παραπάνω αδελφός τα είπε όλα ! " Σαν δεν ντρέπονται λιγάκι όσοι θέλουν να εμπλέκουν την Εκκλησία στα επικοινωνιακά παιγνίδια της αριστεράς. Απορώ πώς ο ιστολόγος επέλεξε να δημοσιεύσει τέτοιου είδους κείμενα."
ΝΑΙ, ο ιστολόγος τα επιτρέπει αυτά ώς ανανεωτής πού είναι, ενώ κάποια άλλα τα κόβει ώς "δημοκράτης".
Αγαπητοί, ο ληστής τού Ευαγγελίου ήταν μετανοημένος ληστής και Εξομολογημένος μάλιστα δια της παραδοχής του κατ΄ευθείαν πρός τον Θεάνθρωπο Κύριο, ο Κουφοντίνας βλέπετε να έχει πεί έναν λόγο μετανοίας και συγγνώμης πουθενά; ΠΟΥΘΕΝΑ ! Πουλάει μαγικιά , υπεροψία, και απάθεια ! Σκότωσε 11 ανθρώπους πού τούς κλαίνε ακόμη οι δικοί τους, με παιδιά και οικογένειες, με γυναίκες χήρες και ορφανά...Και βγήκαν τώρα και τσιρίζουν κάποιοι μή μας πεθάνει το παιντί από την πολύ...νηστεία ! Νά είχε σκοτώσει κανέναν δικό τους τότε να δούμε τί θα λέγανε...Άμα πιά, καταντήσαμε πιά ρεζίλι τών σκυλιών σ΄αυτή την χώρα με την συμπεριφορά μας, όλα τα αμνηστεύουμε κι΄όλα τα ξεπουλάμε για πολιτικούς λόγους...

Ανώνυμος είπε...

https://orthodoxia.info/news/apokleistiko-tessereis-fores-ekkli/
4 φορές επισκέφθηκαν κληρικοί τον Κουφοντίνα.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε για το κείμενο, ιστολόγε! Έτσι είναι η αγάπη, η μόνη εντολή... Πόσο μακριά της είμαστε...

Ανώνυμος είπε...

Η άσκηση της αγάπης θέλει διάκριση.
Δεν είναι επικοινωνιακό παιχνίδι η αγάπη.

Ανώνυμος είπε...

Όχι, αγάπη μου! Η αγάπη είναι η μόνη εντολή, πρέπει να εφαρμόζεται παντού...! Με αυτή σωζόμαστε, γινόμαστε παιδιά Εκείνου που τόσο μας αγάπησε!
Ελπίζω όσοι έχετε τετοια άποψη να μην ειστε αυτό που λέμε «σωτηροπαιδα», γιατι τότε έχουμε αποτύχει παταγωδώς...

Ανώνυμος είπε...

Πώς πρέπει να εκφράζεται η αγάπη μας για ανθρώπους που έχουν κάνει τέτοιες πράξεις ?
Με διαδηλώσεις στον δρόμο, με επιγραφές σε τοιχους πολυκατοικιών, με φέιγ - βολάν, με καταστροφές γραφείων ή με προσευχή γι αυτούς να μετανοήσουν για τα λάθη τους, να ζητήσουν συγγνώμην από τον Θεό και τους συγγενείς των θυμάτων, να έλθουν σε επαφή με την Πνευματικότητα, να προσεύχωνται, να νηστεύουν επειδή έρχεται Σαρακοστή και όχι επειδή δεν τους αρέσει ο Δομοκός και προτιμούν τον Κορυδαλλό, να μάθουν να αγαπούν τον συνάνθρωπο και να μήν τον βλέπουν σαν ταξικό εχθρό, να δείξουν αγάπη για τον αδελφό για να λάβουν κι αυτοί αγάπη.
Οποιος έχει την δύναμη να εγκρατεύεται τόσο πολύ στο φαγητό, αν το συνδύαζε με μετάνοια, προσευχή και ταπεινό φρόνημα, θα έφτανε πολύ ψηλά.
Τώρα υπάρχει λάθος στόχευση.

Ἰ. Ἀ. Ἠ. είπε...

Απλή απορία: Η Πολιτεία ανταποκρίνεται στα φιλάνθρωπα αισθήματα όσων παρεμβαίνουν και στέλνει τον ισοβίτη στον Κορυδαλλό. Έξι μήνες μετά ο ίδιος αρχίζει νέα απεργία πείνας με αίτημα την αποφυλάκισή του. Νέα φιλάνθρωπα αισθήματα αναδύονται. Ταυτόχρονα απεργία πείνας αρχίζει ο Πακιστανός που βίασε και σχεδόν σκότωσε την Μυρτώ, ο Ρουπακιάς και άλλα φυντάνια.
Τί κάνουμε τότε;
Μπορούν να μας διαφωτίσουν οι υπερασπιστές του Διαφωτισμού;

Ανώνυμος είπε...

Το αν θα μετανοήσει ο Κουφοντίνας σίγουρα δεν περνάει από το χέρι μας. Ο Θεός εχει τη δική Του προσωπική ώρα για τον καθένα.
Το μόνο που ειναι στο χέρι μας είναι να δείξεις μια σταγόνα αγάπης και καλοσύνης ως κοινωνία σε εκείνον που μπορεί να φαινεται στα δικά μας ενάρετα(!) μάτια ότι δεν το αξίζει, αλλά είναι μια ζωή με αξία ανεκτίμητη.
Αν δε σπάσουμε το φαύλο κυκλο της κακίας εμείς οι «Χριστιανοί» με μια στάση αγαπητική, ας μην περιμένουμε από τον κρατούμενο να το κάνει.

Ανώνυμος είπε...

Για να καταλάβω, η απορία σου είναι αν η αγάπη λύνει τα προβλήματα τελικά ή όχι;
Ευτυχώς που δεν την έθεσες πριν 2000 χρόνια που σαρκωθηκε η Αγάπη... Θα ήσουν με την πλευρά αυτών που τη σταύρωσαν...
Ας σοβαρευτούμε: Για τους Χριστιανούς το θέμα της αγάπης έχει λυθεί από τότε! Το κοσμικό κράτος ακόμα ψάχνει διέξοδο...

Κάποιος είπε...

Περιμένω κάποιον να κάνει απεργία πείνας, ενάντια στο διαρκές κακούργημα της εκτέλεσης ανυπεράσπιστων εμβρύων, με τη φρικιαστική μέθοδο της έκτρωσης.

Τι; Θα διαφωνήσει με αυτή την απεργία πείνας η Αριστερά;

Πώς; «Ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα»; Είστε σίγουροι;

Ανώνυμος είπε...

Το να επικαλούμαστε άλλες περιπτώσεις συνεχιζόμενων εγκλημάτων κατά της ζωής δεν μας καθιστά άμοιρους ευθυνών στην παρούσα.
Ναι η αριστερά δεν έχει δείξει ευαισθησία απέναντι στις εκτρώσεις, αλλά οι Χριστιανοί είμαστε εμείς..! Και εμείς στεκόμαστε αποστασιοποιημένοι (και με μια ενδόμυχη χαιρεκακία απαίτησης δικαιοσύνης ίσως) κουνώντας το δάκτυλο για τις αμαρτίες του Κουφοντίνα χωρίς ούτε βήμα ούτε καν διάθεση αγαπητικής προσέγγισης προς έναν άνθρωπο. Αμαρτωλό ναι, μήπως εμείς είμαστε αθώοι...;

Ἰ. Ἀ. Ἠ. είπε...

Τα γενικόλογα σχόλια περί αγάπης δεν λύνουν το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Τον εν λόγω εγκληματία δεν τον δίκασε η Εκκλησία ούτε τον έβαλε στη φυλακή ο Χριστός. Η Πολιτεία τον δίκασε και τον καταδίκασε.
Και είναι η Πολιτεία που καλείται να αναλάβει την ευθύνη να αποφασίσει, αναλογιζόμενη τις γενικότερες επιπτώσεις της τελικής επιλογής της.
Αυτό είναι το νόημα του διλήμματος που έχουν οι υπεύθυνοι και αυτό επεσήμανα.
Εμείς από το κινητό και τον καναπέ μπορούμε να λέμε μεγάλα λόγια και να λύνουμε όλα τα προβλήματα, χωρίς να ρισκάρουμε απολύτως τίποτα. Κανείς δεν θα μας καταλογίσει ποτέ ευθύνες για τις συνέπειες των προτάσεών μας.
Το "θα ήσουν με την πλευρά αυτών που τη σταύρωσαν..." δεν το σχολιάζω. Ελπίζω ότι έχετε ήδη μετανιώσει που το γράψατε.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ανώνυμος 6 - 10 προσπαθεί με κάθε τρόπο να δημιουργήση αισθήματα ενοχής στους Χριστιανούς, επειδή ο Κουφοντίνας κάνει απεργία πείνας για να αλλάξη φυλακή.
Οι υπολοιποι καταδικασθέντες - μέλη της 17 Νοέμβρη γιατί εξέτισαν τις ποινές τους χωρίς να προχωρήσουν σε παρόμοιες ενέργειες ? Οι 3 - 4 που ακομη κρατούνται γιατί δεν πράττουν το ίδιο ?
Αγαπούμε όλους τούς ανθρώπους, αλλά δεν συμφωνούμε με τις πράξεις τους, ούτε με τις αυτοκτονικές τους διαθέσεις. Κανείς δεν ζήτησε να πεθάνη ο Κουφοντίνας. Ας σταματήση την απεργία πείνας, και ας εκτίση την υπόλοιπη ποινή του όπως έκαναν και οι υπόλοιποι.

Ανώνυμος είπε...

Δε μιλάμε για το τι θα κάνει η κυβέρνηση ουτε για το τι θα κάνει ο Κουφοντίνας. Δε θα μας ρωτήσει κανένας από τους δυο. Το μόνο που μας αναλογεί είναι η δική μας στάση απέναντι στον (αμαρτωλό ναι) απεργό πείνας που πεθαίνει... Η στάση/άποψη των Χριστιανών... Αν οι Χριστιανοί δε μπορούν να δώσουν αγάπη για ανταπόδοση στο έγκλημα, τοτε δύσκολα μπορεί κανείς άλλος, για την Πολιτεία δεν το συζητώ καν...

Μακάρι η δική μας στάση να διαμορφώνει μια κοινωνία καλύτερη, μια κοινωνία εμπνευσμένη από την Αγάπη, που θα μειώνει παρά θα διαιωνίζει το κακό στον κόσμο. Οι κυβερνώντες μας εξάλλου την κοινωνία μας αντικατοπτρίζουν.
Όσον αφορά τη φράση που αναφέρετε, λίγη αξία έχει το αν το μετάνιωσε οποιος την έγραψε, μεγαλύτερη εχει η ζωή και οι λόγοι μας να αποδεικνύουν οτι δεν έχει ισχύ, ότι μόνο μαζι Του θα ήμασταν.

Ανώνυμος είπε...

Η δική μας στάση απέναντι σε έναν άνθρωπο που πεθαίνει (όποιος κι αν είναι αυτός) είναι που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή. Το πόσο Χριστιανοί είμαστε φαινεται από το αν μας κατακλύζει αγαπητική διάθεση ή στάση καταδίκης των αδίκων από εμάς τους «δίκαιους». Και γι’αυτό θα κριθούμε.
Ο Κουφοντίνας θα κριθεί για τη δική του στάση και τις επιλογές του και οι υπόλοιποι της 17Ν το ίδιο.

Ανώνυμος είπε...

Η δική μας στάση απέναντι σε έναν άνθρωπο που πεθαίνει, είτε προσπαθώντας να αυτοκτονήση, είτε από έμφραγμα, είτε από καρκίνο, είτε από κορωνοιό, είναι να ζήση, να μακροημερεύση, να μετανοήση, και να σωθή.
Το πόσο Χριστιανοί είμαστε θα το κρίνη ο Κύριος. Εσύ να μήν κρίνης για να μήν κριθής.

Ανώνυμος είπε...

«Εν φυλακή ήμην, και ήλθετε προς με»

Ανώνυμος είπε...

Άλλο αγάπη και άλλο αγαπολογία, αυτο-επαναλαμβανόμενε αγαπολόγε με τις σιφιστείες σου.
Αλλαξε επιτέλους τροπάριο...

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο τσιτάτο, αλλά φαντάζομαι ότι δεν έχετε ασχοληθεί ιδιαίτερα με τις έννοιες...
Εύχομαι ως την επόμενη Κυριακή που θα ακουστεί το επίμαχο Ευαγγέλιο η αγαπητική διάθεση της καρδιάς μας να έχει υποσκελίσει τη διάθεση κριτικής προς όσα δεν αντέχουμε καν να σκεφτούμε ότι οφείλουμε και χρίζουμε «αγαπολογίες» για να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας... Για όλους μας και πρώτα για μένα το λέω...

Γιατί χωρίς το κριτήριο της αγάπης προς όλους που θα μας απευθύνει ο Κύριος, μακριά Του καιγόμενοι από το Φως της δικής Του αγάπης θα βρεθούμε..