Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021

Βροχή και σήμερα

Βροχή και σήμερα ...

Στη μνήμη Γιάννη Σπανού (30/10/2019)

Έκλαιγε ο ουρανός όταν μάθαμε την είδηση του θανάτου σου.

Με νωπή την επέτειο της αντίστασης του λαού μας απέναντι σε όλους, όσοι επιβουλεύτηκαν την ελευθερία του,
σιγοψιθυρίσαμε
τον πόνο και τον καημό της γυναίκας
που 'χει στείλει τον αγαπημένο της
να υπερασπιστεί την τιμή και τη λευτεριά της Πατρίδας
και που καρτερά μια γραφή του ...
δυο λέξεις του ...
ένα μήνυμά του ...
με την ελπίδα να γυρίσει ...

Σε είχαμε θυμηθεί και τότε ... 
Στη μνήμη της θυσίας του παλικαριού
που έδωσε τα νιάτα του σπονδή στη λευτεριά της Μακεδονίας μας,
σιγοψιθυρίσαμε το δικό σου τραγούδι
σε στίχους του μεγάλου Κωστή Παλαμά.

Είναι γραφτό θαρρείς,
να σε τραγουδάμε στις μεγάλες στιγμές της ιστορίας μας ...

Θα σε θυμόμαστε με συγκίνηση
και στις μουντές βροχερές μέρες που περνάει η πατρίδα μας,
αλλά και στις λιακάδες που έρχονται ...

Υπ.


 
***
 
Βροχή και σήμερα,
βροχή στη στέγη μας,
βροχή στη πόρτα μας,
ατέλειωτη βροχή
 
Και εσύ στα σύνορα,
σ' ένα χαράκωμα
Και γύρω ο θάνατος,
ατέλειωτη βροχή
 
Εγώ στα σύνορα,
σε κάποιο γράμμα μου
Βαθιά στη χλαίνη σου,
γλυκά να σε πονώ
 
Και συ στο σπίτι μας,
παντού τα χνάρια σου
Παντού τα μάτια σου,
πληγές στο δειλινό
 
Βροχή και σήμερα
κι ούτε ένα γράμμα σου
Κι ούτε ένα μήνυμα
στον μαύρο ουρανό 
 
Φυλάξου αγέρα μου,
φυλάξου αγρύπνια μου
Φυλάξου αγόρι μου,
από τον κεραυνό...
 
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Ερμηνεία: Δήμητρα Γαλάνη


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Σπανός μας κράτησε και μας κρατά μελωδική συντροφιά και τις ώρες της μοναξιάς μας γεμίζοντάς μας διάφορα αισθήματα.

Ανώνυμος είπε...

Αχ! το είχα ακούσει πολλές φορές το τραγούδι του Σπανού σήμερα όμως κατανόησα το βάθος των λόγων του. Καταπληκτικό!! Όταν θα το ακούω πλέον το μυαλό μου θα πηγαίνει στους ήρωες.