Όταν ένας αντιεμβολιαστής πεθάνει
από κορονοϊό ο θρησκευόμενος αντιεμβολιαστής λέει ότι αυτό ήταν θέλημα
Θεού.
Όταν ένας εμβολιασμένος αρρωστήσει ή πεθάνει από κορονοϊό τότε φταίει το εμβόλιο, παύει πλέον να είναι θέλημα Θεού.
Αλήθεια ποιος ξέρει το θέλημα του
Θεού εδώ;
Κανείς.
Το ότι όλα όσα γίνονται είναι
τελικά θέλημα του Θεού είναι σίγουρο.
Όμως υπάρχει το πραγματικό θέλημα
του Θεού, αυτό που κατεξοχήν θέλει, και το κατά παραχώρηση.
Αν πέσω από τον 6ο όροφο ο Θεός
θα παραχωρήσει να σκοτωθώ, αν και προφανώς δεν είναι αυτό που πραγματικά θα
ήθελε.
Είναι λοιπόν πολύ πιθανότερο ότι ο Θεός δε θέλει να πεθάνει ένας ανεμβολίαστος, αλλά το παραχωρεί χάρη της στενομυαλιάς του τελευταίου.
Ένα ακόμη "επιχείρημα"
των θρησκευόμενων αντιεμβολιαστών είναι ότι ο Θεός μάς παίρνει κοντά Του στην
καλύτερη ώρα μας.
Άρα αν πεθάνω όντας ανεμβολίαστος
αυτό σημαίνει ότι αυτή ήταν η καλύτερη ώρα να φύγω από τον κόσμο.
Αυτό, το ότι ο Θεός μάς παίρνει
στην καλύτερη στιγμή μας μπορεί να ισχύει σε μερικές περιπτώσεις ανθρώπων που
είναι αφοσιωμένοι στον Θεό και Του το ζητούν με όλη την καρδιά τους.
Αλλά ποιος μπορεί να ισχυριστεί
ότι θα συμβεί και στον καθένα;
Ο Ιούδας τότε θα έπρεπε να
πεθάνει πριν φύγει από τον μυστικό δείπνο και αφού είχε κοινωνήσει.
Ή αλλιώς, θα έπρεπε να πεθαίνουμε με το που βαπτιζόμαστε ή στη χειρότερη περίπτωση μετά μια πετυχημένη εξομολόγηση, θα έπρεπε να πέθαιναν οι εγκληματίες πριν βγάλουν το μαχαίρι, οι κλέφτες πριν εισβάλλουν στην τράπεζα και πάει λέγοντας...
Και τι λοιπόν;
Ο Θεός δε νοιάζεται να μας πάρει
στην καλύτερη ώρα μας;
Ας πούμε, χάρη της κουβέντας, ότι
νοιάζεται.
Αλλά, μπορεί να μη μας αρέσει
αυτό, ο Θεός δεν κάνει του κεφαλιού Του. Λαμβάνει υπόψη την ελευθερία μας,
χωρίς τη χρήση της οποίας δεν μπορούμε να σωθούμε.
Και εκτός αυτού, ο Θεός έγινε
άνθρωπος και σταυρώθηκε για τη σωτηρία μας.
Η "καλύτερη ώρα μας"
λοιπόν είναι να αξιωθούμε να καταλάβουμε ότι όλα όσα χρειάστηκε να κάνει ο Θεός
για μας το έκανε πάνω στον σταυρό.
Και να μην ψάχνουμε ηθικιστικά
πότε θα είμαστε "καλοί" για να πεθάνουμε τότε...
Και, από την άλλη, αν ήθελε ο Θεός να μας παίρνει στην ηθικά καλύτερη ώρα μας, δε θα μας γνωστοποιούσε και πότε θα πεθαίναμε έτσι ώστε να φροντίσουμε να...μετανοήσουμε;
Αν δεν πείθεται με αυτά κάποιος
αντιεμβολιαστής, γιατί τότε δεν προσεύχεται "Θεέ μου εγώ θα κάνω το
εμβόλιο διότι λογικά είναι προς όφελος της υγείας μου και προς φροντίδα των
συνανθρώπων μου. Φρόντισε σε παρακαλώ να είναι για το καλό μου. Αν όμως θες,
για λόγους που εγώ τώρα δεν ξέρω, να πάθω κάτι δυσάρεστο από το εμβόλιο, ας
γίνει το θέλημά Σου. Αμήν".
Δύσκολο ε;
Ποιος είπε άλλωστε ότι το θέλημα του
Θεού είναι εύκολο;
Γιώργου Μπάρλα
9 σχόλια:
Ένα ''υποχρεωτικό'' αγαθό δεν μπορεί να είναι καλό. Οι Ορθόδοξοι πρέπει να σέβονται την ελεύθερη βούληση ενός ατόμου, όπως έκανε ο Χριστός.
Ένα άτομο πρέπει να διατηρήσει τη δική του βούληση και να πάρει τις δικές του αποφάσεις, γιατί μόνο ο ίδιος μπορεί να κάνει τις τελικές επιλογές μέσα στην ψυχή του.
Μήπως ο Κύριος δεν θα είχε σώσει τον Ιούδα από το να τον προδώσει; Θα μπορούσε, βέβαια. Τότε γιατί δεν το έκανε; Γιατί αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο με βία.
Ο εξαναγκασμός κάποιου είναι ανεπίτρεπτος για τον Θεό, για την αγιότητα του Θεού. Ένα υποχρεωτικό αγαθό δεν μπορεί να είναι καλό. Τελικά γιατί σταυρώθηκε ο Σωτήρας;
Θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο ιδανικό, χωρίς ελαττώματα στη γη, αφήνοντας τον άνθρωπο να μην χρειάζεται τίποτα, ούτε στρατούς ούτε αξιώματα. Αλλά ο Κύριος μπορούσε να το κάνει αυτό μόνο με τη βία, σπάζοντας την ελεύθερη βούληση των ανθρώπων.
Αλλά δεν το έκανε αυτό, αφήνοντας ανοιχτή την ευκαιρία στους ανθρώπους να επιλέξουν μεταξύ του καλού και του κακού ανεξάρτητα .
Η κοινωνική μας ζωή δίνει σε ένα άτομο έτοιμη γνώση, κουλτούρα και εμπειρία - αλλά εναπόκειται σε αυτόν πώς να το χρησιμοποιήσει. Είναι το ίδιο πράγμα στην πνευματική ζωή.
Ο Κύριος μας δίνει - μέσω της λυτρωτικής αποστολής Του, μέσω του Σταυρού - την ευκαιρία να ξεπεράσουμε τις αδυναμίες μας και να δώσουμε μάχη με τον διάβολο.
Ωστόσο, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία μόνο με την ελεύθερη βούλησή μας. Ο Κύριος δημιούργησε το σύμπαν για εμάς. Μας έδωσε νόμους με τους οποίους πρέπει να ζούμε. Μας έδωσε νερό, φαγητό και όλα τα απαραίτητα.
Αλλά το πώς να ζούμε σε αυτόν τον κόσμο εξαρτάται κυρίως από τη δική μας θέληση, εργασία και γνώση.
Επομένως, είναι σημαντικό η ζωή να βασίζεται τόσο στην εκπλήρωση των Θείων διατάξεων όσο και στην ελεύθερη ανθρώπινη επιλογή.
~ Ο Αρχιμανδρίτης Γέρ. Ηλίας (Nozdrin) της Optina.
Η προσευχή του αντιεμβολιαστή θα μπορούσε να είναι κάπως διαφορετική.
"Θεέ μου δεν επιθυμώ να κάνω το εμβόλιο, διότι ο τρόπος που μού επιβάλλεται (ποινές, διαθεσιμότητες, πρόστιμα) δεν σέβεται το Αυτεξούσιο μου, το οποίο Σύ μού χάρισες.
Θα λαμβάνω τα υπόλοιπα υγειονομικά μέτρα για να προστατεύσω τον εαυτό μου και τους συνανθρώπους μου. Αν όμως Σύ θέλεις, για λόγους που δέν γνωρίζω, να ασθενήσω, ας γίνει το θέλημα Σου. Αμήν".
Τέτοια άρθρα είναι τροφή για σκέψη,για όσους"πεινούν" πνευματικά!
Σε ευχαριστούμε, Αναστάσιε, γι' αυτά τα πολύτιμα άρθρα!
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠ' ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟΥ, ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΥ "ὙΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ" ΑΓΑΘΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ, ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟ, ΟΕΟ;;
Τα σχόλια: μπουρδολογιας το ανάγνωσμα. Πλήρης έλλειψη κατανόησης των όσων έγραψε ο κ. Μπάρλας.
Ιφ
Το σχόλιο μου αφορά τα δύο πρώτα σχόλια.
Ιφ
Τι σχέση μπορούν να έχουν αυτά που λέτε κ. Ρόδη με την ορθόδοξη πνευματικότητα;
Και μόνο το γεγονός ότι αναφέρεσθε σε "άτομα"...
Που είναι το πνεύμα της ταπείνωσης και η υπακοή στην εκκλησία;
Η "ορθοδοξία" που ευαγγελίζεσθε είναι γεμάτη ατομιστικά "δικαιώματα" και εντελώς ξένη από την παράδοση της εκκλησίας μας.
Ενστερνίζεστε την άποψη οτι κάθε άνθρωπος (άτομο, με την δική σας ορολογία) μπορεί μονος του να αποφασίζει και να επιλέγει την πνευματική του πορεία. Όσο και αν την ντύσετε με αποκομμένους λόγους πατέρων, η άποψη αυτή ειναι η κοιτίδα του προτεσταντισμού. Γι' αυτό, προσέξτε...
Στην παράδοσή μας δεν έχει θέση η νομική "υποχρέωση" και η επιβολή της από τα όργανα του νόμου, αλλά η θυσιαστική αγάπη και το αίσθημα της "υποχρέωσης" προς τους αδελφούς μας. Και αυτό λείπει παντελώς από τον λόγο σας...
Πρωτίστως και αποκλειστικά αφορά τους σημερινούς και τους εκάστοτε σχολιασμούς σου, κ. Ιφ.
Πολυ ωραίο το άρθρο! Και καλά κάνουν και το κάνουν υποχρεωτικό το εμβόλιο, αφού κάποιοι δεν θέλουν να καταλάβουν ότι θα προστατεψουν τον εαυτό τους και τους άλλους. Βλέπουμε τους ανθρώπους μας να πεθαινουν και ακόμα συζητάμε περί υποχρεωτικότητας. Καθήκον μας είναι και υποχρέωσή μας να το κάνουμε όλοι. Δεν είναι τυχαίο όμως ότι όλοι αυτοί αρνούνται να το κάνουν και μιλουν περί ελευθερίας, αρνούνται και να απογραφούν. Παντού βλέπουν δαιμόνια, χάραγμα, το τέλος του κόσμου. Στην προηγουμενη άραγε απογραφή δεν είχαν παρει μέρος?
Το χειρότερο δε είναι ο εκφοβισμός και η αυστηρή κριτική που ασκούν στους εμβολιασμενους. Εκεί δεν υπάρχει ελευθερία? Η ελευθερία σταματάει σ αυτους που δεν θέλουν κάνουν το εμβόλιο? Αυτοί που θέλουν? Δεν είναι ελεύθεροι, είναι βλάκες, χαζοί κλπ κλπ?
Έχουμε χάσει το νόημα της ζωής τελικά που είναι η μετάνοια και η αφοσίωση στον Θεό. Αντί να προσευχόμαστε, να μετανοουμε και να εμπιστευόμαστε ό, τι στέλνει ο Θεός (ασθένειες, αλλά και εμβόλια, ιώσεις, αλλά και αντιβιωσεις, πονους, αλλά και αντιφλεγμονώδη), κοιτάμε την "καμπούρα" του αδελφού μας.
Δημοσίευση σχολίου