ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ … ΚΟΡΩΝΟΙΙΚΑ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Διαβάζω σε σχετική ανάρτηση για το Άγιο Όρος ότι, εξαίρετοι
Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι επισημαίνουν την «ανάγκη λήψης μέτρων εναντίον
διαφόρων ρασοφόρων που διαδίδουν αιρετικές και επικίνδυνες για την κοινωνία και
τη δημόσια υγεία απόψεις, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το όνομα του αγιορείτη και
καθοδηγούν ανθρώπους ως δήθεν σοφοί «γέροντες»!
Από έτερες αναρτήσεις στο
ίδιο Ιστολόγιο και άλλα τινά, επιλέγω τα εξής ενδεικτικά από την τρέχουσα
Πανδημία Κόβιτ19.
1.
Κληρικός
γράφει και ενεργεί μαχητικά ως πρωτοπόρος υπέρμαχος του αντί-εμβολιασμού, παρά,
και πέρα και ως πάνω από την «Κανονική Συνοδική Έκφραση, Γραμμή, Απόφαση,
Εντολή της Εκκλησίας», έτι δε και του τηρούντος αυτήν οικείου Επισκόπου και
Πατέρα του. Κατά τα ανωτέρω, «διαδίδει αιρετικές κι επικίνδυνες για την κοινωνία
και τη δημόσια υγεία απόψεις», και αυτό ακουμπάει την «ανάγκη» που
επισημαίνεται
2. Λίαν αγαπητός τε και πολυσέβαστος κληρικός κοινοποιεί βασικά σημεία οδυνηρής ενδεκάμηνης δοκιμασίας του από Κόβιτ19, και τα θεωρεί πειστήρια με τα οποία του έδειξε ο Θεός ότι : «Το θέμα του εμβολιασμού είναι καθαρώς θέμα ιατρικόν, και ουδέποτε πνευματικόν»! - «Αυτή είναι η θέση μου, και αυτό μου έδειξε ο Θεός». Πράγμα, από τη μια θετικό για πολλούς λόγους ως και θαυμάσιο. Από την άλλη όμως αρνητικό, καθώς αποκαλύπτει το ακόλουθο χαίνον κενό. Αφήνει ανεπαίσθητα ίσως, πλην ευδιάκριτα να φανεί ότι «η Κανονική Συνοδική Έκφραση, Γραμμή, Απόφαση, Εντολή της Εκκλησίας», φαίνεται να μην του είχε ειπεί τίποτα, να μην του είχε εμπνεύσει εμπιστοσύνη την παραμικρή!
3. Έτερος
λίαν αγαπητός και ως παλιός συνάδελφος θεολόγος εκπαιδευτικός, και από ετών ως
λίαν ευλαβής κληρικός, γράφει τα εξής πιο αποκαλυπτικά ατυχώς για τον ίδιο και
τον ανωτέρω πολυσέβαστο κληρικό. «Ευχαριστώ τον πατέρα … που μας
έδωσε το ελεύθερο και μας άνοιξε το δρόμο του εμβολιασμού. Προ ολίγου έκλεισα
ηλεκτρονικά ραντεβού για την Α΄ δόση όλης της οικογένειας, συμπεριλαμβανομένων
των παιδιών».
Τι λέτε, το ανωτέρω «χαίνον κενό», δεν
γίνεται χαώδες εδώ; Ήγουν τόσο καιρό «η Κανονική Συνοδική Έκφραση, Γραμμή,
Απόφαση, Εντολή της Εκκλησίας», έτι δε και η συμπόρευση του οικείου
Επισκόπου και πνευματικού πατέρα μου, δεν μου είχαν εμπιστοσύνη την παραμικρή !
Και «ευχαριστώ τον πατέρα … που με την εκ Θεού διαμηνυθείσα θέση του «μας
άνοιξε το δρόμο του εμβολιασμού» !
4. Αλλά
να κλείσω για όλους διδακτικά αυτά τα ενδεικτικά «Κορωνοιικά Εκκλησιαστικά
Παράδοξα» με την εξής ενδιαφέρουσα ανάρτηση διαλόγου ανάμεσα σε πιστό και
μακαριστό Αρχιμανδρίτη Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, και εγκρατή θεολόγο. «Πιστός:
Γέροντα, βλέπετε αγγέλους, οράματα; π.
Επιφάνιος: Όχι παιδί μου, ούτε είδα,
ούτε θέλω να δω. Τις αμαρτίες μου να καταφέρω να δω και πολύ θα μού είναι»!
Με «την αγάπην την πρώτην, ήν
ουκ αφήκα …»
Αθανάσιος Κοτταδάκης
5 σχόλια:
Δύο χρόνια και δεν έβαλαν μυαλό. Καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη του. Πέθαναν τρεις φίλοι μετά από δοκιμασία στο νοσοκομείο. Δεν τους χαιρέτισα στον τελευταίο ασπασμό. Τώρα άφησαν πίσω οικογένεια. Έφτασα να πω οι πεθαμένοι με τους πεθαμένους.
Η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ....
Ολοι γνωρίζουμε ότι οι συνοδικές αποφάσεις δεν είναι πάντοτε σωστές. Υπήρξαν συνοδικές αποφάσεις, στις οποίες αντέδρασαν 1 ή 2 ή περισσότεροι Κληρικοί ή Μοναχοί ή λαικοί και τελικώς απεδείχθη (μετά από 40, 50, 100 χρόνια) ότι οι αντιδρώντες είχαν δίκιο, και η Εκκλησία με νεώτερες Συνόδους διόρθωσε τα λάθη των προηγουμένων.
Δεύτερον, η Συνοδική απόφαση για τον κορωνοιό δέν επιβάλλει τον υποχρεωτικό εμβολιασμό. Συνιστά την συνεννόηση των πιστών με τους ιατρούς τους και την απόφαση κατά περίπτωσιν. Μόνον 7 - 8 Μητροπολίτες προσπαθούν να επιβάλλουν υποχρεωτικό εμβολιασμό στούς Ιερείς τους και τούς απειλούν με διάφορες ποινές. Επειδή όμως το Κράτος επέβαλε υποχρεωτικό εμβολιασμό και πρόστιμο σε ωρισμένες κατηγορίες πολιτών (κατά παράβασιν της Συνοδικής αποφάσεως) δέν πρέπει η Σύνοδος να διαμαρτυρηθή και να εκφράση την διαφωνία της πρός το Κράτος ;
Τρίτον, αφού ο εμβολιασμός είναι "θέμα καθαρώς ιατρικόν και ουδέποτε πνευματικόν" γιατί πρέπει να υπακούσουμε σε απόφαση Συνόδου στην οποία κανείς δέν είναι Ιατρός ;
Η ενημέρωση που λαμβάνουν είναι από Κρατικούς Ιατρούς, που ακολουθούν την συγκεκριμένη Κυβερνητική γραμμή. Θα έπρεπε να ενημερωθούν από ευρεία ομάδα ειδικών που να έχουν διαφορετικές απόψεις για το θέμα (όχι κατ' ανάγκην συνομωσιολογικές) ώστε να σχηματίσουν σφαιρική άποψη. Ακόμη και όταν η Σύνοδος αντιμετωπίζει αιρέσεις, ο αιρετικός πρώτα ακούγεται και κατόπιν καταδικάζεται.
Τέταρτον, όταν ο Θεός αξιώνει έναν άνθρωπο να δεί αγγέλους, δέν νομίζω ότι χρειάζεται προηγουμένως Συνοδική απόφαση.
Τι όμορφα και ανορθόδοξα που τα γράφει ο διαμαρτυρόμενος-ορθόδοξος 1.18 μμ. Το λοιπόν καταργούμε την Σύνοδο γιατί μπορεί να κάνει λάθος, δεν δεχόμαστε τους Μητροπολίτες γιατί μπορεί να κάνει λάθος, να γίνει ένωση με τους παπικούς διότι όσοι αντιστέκονται μπορεί να κάνου λάθος. Κηρύσσω την Ορθοδοξία και την Εκκλησία του Εγώ. Ζήτω η αναρχία των πιστών, ζήτω η αναρχία αντίθετα στις οποιεσδήποτε Συνοδικές αποφάσεις. Δεν θα εκκλησιάζομαι γιατί ο μητροπολίτης μπορεί να χειροτόνησε τον λάθος άνθρωπο ως εφημέριό μας. όλοι μαζί στο παιχνίδι της μακριάς γαϊδούρας του διαμαρτυρόμενου 1.18 μμ. Ορθόδοξου στην τέως ταυτότητα.
ΥΓ. Ο Θεός και η Σύνοδος να με συγχώρηση αλλά μου την έδωσε κατακέφαλα ο κυριος αυτός.
Ήγουν, ο 1,18 ως πάνω από τη Συνοδική Απόφαση και αυτός, αποφαίνεται εμμέσως πλην σαφώς ότι είναι κι αυτή σε λάθος όπως άλλες παλιές ! 'Θου Κύριε φυλακήν'. Άλλος Πάπας ανώνυμος - απρόσωπος κι αυτός. Βέβαια έχουμε διαβάσει και χειρότερα, όπως εκείνο του γνωστού για τη "Θεοεγκατάλειψη της Εκκλησίας της Ελλάδος", λόγω της κοίμησης από κορωνοιό του Αιτωλίας μικροπαραβάτη της Συνοδικής Απόφασης. Ιδού όμως ότι ο Ναυπάκτου και Τοποτηρητής είπε ότι δεν είναι επιτρεπτό στον Επίσκοπο αυτό-Αθαν. Κοτταδάκης
Δημοσίευση σχολίου