Τετάρτη 30 Αυγούστου 2023

Ναι ή όχι στις νέες ταυτότητες; - Κ. Νούσης

Ναι ή όχι στις νέες ταυτότητες;

                Πρέπει ευθύς εξαρχής να τονίσουμε πως το ζήτημα, ως τίθεται σήμερα, είναι πρωτίστως πολιτικό και σε δεύτερη φάση έχει θρησκευτικές προεκτάσεις. Επειδή όμως στην ελλαδική επικράτεια  τέτοια θέματα αποτελούν ζωτικής σημασίας τροφή για την επιβίωση χριστιανοζηλωτικών σχισματικών και μη ομάδων, έχει υποχρέωση η επίσημη Εκκλησία να λάβει το συντομότατο θέση ξεκάθαρη, ώστε να αποφευχθεί πάσα υφέρπουσα πλάνη.

                Ο γράφων έχει τη γνώμη ότι η Εκκλησία – στους Επισκόπους της τόνιζε ο όσιος Πορφύριος να υπακούμε και όχι σε μεμονωμένες θέσεις, ακόμη και ασκητών – θα πρέπει να αποστασιοποιηθεί από το θέμα. Κάτι που θα όφειλε να πράξει και με το θέμα του εμβολιασμού για τον κορωνοϊό. Και τούτο, εφόσον εκεί το θέμα ήταν ιατρικό, το δε σημερινό με τις ταυτότητες κυρίως πολιτικό – όλα έχουν βέβαια πνευματικές προεκτάσεις… Δεν μπορεί η Εκκλησία να συντάσσεται με το κράτος σε όλες τις περιπτώσεις και να σκανδαλίζει το ποίμνιο. Μιλάω πάντοτε για τις Συνοδικές αποφάσεις και αποφάνσεις. Μια καλώς εννοούμενη ουδετερότητα θα ωφελούσε άπαντες. Δεν έχει την υποχρέωση η Εκκλησία να συνδράμει το κράτος, αλλά ούτε και να ωθεί σε αναρχικές εκδηλώσεις, όταν δεν υφίσταται σοβαρό θέμα πίστεως. Και εδώ δεν υφίσταται. Σήμερα τουλάχιστον...

                Σε καταγεγραμμένη συνομιλία του οσίου Πορφυρίου με τον ιερομόναχο Αθανάσιο τον Σιμωνοπετρίτη και από άλλες μαρτυρίες[1] φαίνεται ξεκάθαρα πως η ακούσια ή και πονηρή εισαγωγή αντίχριστων συμβόλων δεν επηρεάζει την πίστη του χριστιανού και τη σωτηρία του, εφόσον δεν τίθεται ανοιχτά και ξεκάθαρα ζήτημα άρνησης του χριστιανισμού ή αποδοχής άλλης θρησκείας. Και αυτό είναι φανερό και από την εκκλησιαστική ιστορία και από τα βιβλικά κείμενα. Ποτέ οι χριστιανοί δεν προσπάθησαν να ανατρέψουν ειδωλολατρικά καθεστώτα, αλλά στους περί πίστεως διωγμούς έχυναν το αίμα τους. Επίσης, η περίπτωση των ειδωλοθύτων (κρέατα από θυσίες σε είδωλα), είναι λίαν ενδεικτική: ο απόστολος Παύλος δίδασκε πως δεν μολύνουν τον χριστιανό, εφόσον δεν τον σκανδαλίζουν εσωτερικά και τα τρώει δοξολογικώς όπως τα υπόλοιπα φαγητά, τα οποία είναι δώρα Θεού για την επιβίωσή μας. Τα πάντα είναι θέμα λογισμού…

                Θα διαφωνήσω επίσης με τοποθετήσεις βελούδινες, που προσπαθούν να εφησυχάσουν τον λαό με όποιο κόστος.[2] Δεν μπορεί κάποιος να μη βλέπει πως ναι μεν δεν είναι το σφράγισμα του  αντιχρίστου οι ηλεκτρονικές ταυτότητες, αλλά να μην υποψιάζεται τις οργουελικές καταστάσεις που μεθοδεύονται συστηματικά από σκοτεινά κέντρα εδώ και πάρα πάρα πολλά χρόνια… Εννοείται πως το θέμα μάς ενοχλεί ως χριστιανούς, όταν βλέπουμε αντίχριστους αριθμούς ή σύμβολα να προωθούνται σε επίσημα έγγραφα ενός ορθοδόξου χριστιανικού κράτους, πολλώ δε μάλλον στις άκρως προσωπικού χαρακτήρα ταυτότητες των πολιτών.

                Η συνοδική τοποθέτηση της Εκκλησίας επί αρχιεπισκόπου Σεραφείμ Τίκα στη δεκαετία του 1980, τότε που το θέμα ήταν στα φόρτε του, είναι αρκετά καλή και συνετή και θα μπορούσε να υιοθετηθεί και από τη σημερινή Ιεραρχία. Το θέμα είναι πολιτικό και έχει σχέση με τα προσωπικά δεδομένα εκάστου και την ελευθερία του στα πλαίσια μιας οργουελικού τύπου παγκοσμιότητας. Πράγματα, δηλαδή, που ήδη υφίστανται και εξελίσσονται με ρυθμούς ταχύτητας φωτός, δυστυχώς, αν δεν θέλουμε να χαϊδεύουμε αφτιά, να στρουθοκαμηλίζουμε και να αποκοιμίζουμε συνειδήσεις.

                Ο αντίχριστος που προφητεύει η Αποκάλυψη είναι προ των πυλών. Και σαν έρθει, θα βρει μια αποχριστιανισμένη ανθρωπότητα που όχι απλά δεν θα τον αναγνωρίσει ως όργανο του διαβόλου, αλλά και θα τον υποδεχθεί σαν μεσσία. Αυτά είναι γραφόμενα για να προετοιμαζόμαστε σιγά σιγά. Από την άλλη μεριά, δεν πρέπει να είμαστε παράλογα και παράκαιρα φοβικοί και να μην απολαμβάνουμε τα αγαθά της τεχνολογίας. Είναι σαν να είμαστε με ένα όπλο κάτω από το μαξιλάρι δια τον φόβο μιας τουρκικής, κάποια στιγμή, εισβολής… Έτσι και με την αντιχριστολογία. Δεν θα φοβόμαστε το ψηφιακό χρήμα ούτε θα πάρουμε από τώρα τα βουνά, επειδή κάποια στιγμή ο αντίχριστος θα διώξει την Εκκλησία μας.

                Τελικά, να τις πάρουμε ή όχι τις ηλεκτρονικές ταυτότητες; Καλό είναι, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, να τις αποφύγουμε. Όσο περισώζουμε την προσωπική μας ελευθερία από οποιαδήποτε φανερή ή κρυφή επιβουλή, είναι αυτονόητο πως καθυστερούμε την έλευση του αντιχρίστου. Και αυτό δεν πρέπει να συνιστά μονάχα μια αντίσταση πολιτικού ή κοινωνικού χαρακτήρα, αλλά να αποτελεί κυρίως πνευματική, δηλαδή ένωση με τον Χριστό και μετάνοια. Αυτή είναι η μεγαλύτερη και ουσιαστικότερη αντίδραση κατά του ερχόμενου αντιχρίστου, ο οποίος θα είναι και θρησκευτικός και πολιτικός ηγέτης. Από την άλλη, βέβαια, δεν θα χάσουμε και τον ύπνο μας σε περίπτωση που μας επιβληθούν οι νέες ταυτότητες. Τον Χριστό δεν τον προδώσαμε ακόμα. Απλά θα Τον στενοχωρήσουμε. Και θα δείξουμε πόσο λίγοι είμαστε και πόσο εκκοσμικευμένοι χριστιανοί, πράγμα που επιταχύνει τις εσχατολογικές διαδικασίες. Ναι, λοιπόν, θα είναι ήττα πολιτική και πνευματική η επιβολή των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, ειδικά σε μια χώρα ορθόδοξη, όπως είναι η δική μας.

Κ. Νούσης

Λάρισα, 29-8-2023

3 σχόλια:

Γκουρβελος Παναγιωτης είπε...

Σχετικά με τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες, η Κυβέρνηση τηρεί ένοχη και ύποπτη σιωπή. Ειδικότερα: α)θα περιέχουν αυτές τον δυσώνυμο αριθμό του Αντιχρίστου, το 666; β) θα περιλαμβάνουν και άλλα προσωπικά στοιχεία πέραν των αναγκαίων στοιχείων πιστοποίησης- αναγνώρισης του κατόχου, δηλαδή θα περιλαμβάνουν και στοιχεία οικονομικά, υγειονομικά, πολιτικών πεποιθήσεων, οπότε θα συνιστούν καραμπίνατο ηλεκτρονικό φακέλωμα; γ)θα διαθέτουν, μέσω του ενσωματωμένου τσιπ RFID, σύστημα γεωεντοπισμού; Αναμένουμε απαντήσεις ειλικρινείς από την Πολιτεία.

Ανώνυμος είπε...

Ως πολιτευτής Αχαΐας κ. Παναγιώτη Γκλουρβέλε Κοινοβουλευτικού Κόμματος πρέπει αυτές οι ερωτήσεις να τεθούν αρμόδια και όχι εδώ.

Ανώνυμος είπε...

Βρε Παναγιώτη θα πεθάνεις με αυτές τις φοβίες;
Βυζάντιος