ΤΟ
ΥΠΟΖΥΓΙΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
π. Δημητρίου Μπόκου
Καλός Σαμαρείτης είναι φυσικά ο Χριστός. Ληστές που πλήγωσαν και άφησαν ημιθανή τον άνθρωπο, είναι οι δαίμονες. Τον άφησαν μισοπεθαμένο, όχι γιατί τον σπλαχνίστηκαν και δεν θέλησαν τον θάνατό του, αλλά επειδή δεν επέτρεψε ο Θεός να συνεχίσουν περαιτέρω το μακάβριο έργο τους. Δεν πλάστηκε ο άνθρωπος για την απώλεια, αλλά για την αιώνια και άφθαρτη ζωή. «Ου θέλω τον θάνατον του αμαρτωλού», αλλά «το επιστρέψαι και ζην αυτόν», λέει ο Θεός.
Επιπλέον έμεινε ημιθανής ο τραυματισμένος άνθρωπος, επειδή η αμαρτία δεν κατάφερε να τον καταστρέψει εντελώς, αλλά μόνο κατά το ήμισυ. Έγινε δηλαδή θνητό μόνο το σώμα του. Η ψυχή του παραμένει και μετά την πτώση του αθάνατη, όχι βέβαια από δική της δυνατότητα, αλλά επειδή διακρατείται στην ύπαρξη από την προνοητική και ζωογονητική ενέργεια του Θεού.
Και πάλι, δεν θανατώθηκε εντελώς η ανθρώπινη φύση, επειδή δεν την άφησε ο Θεός να φτάσει στην πλήρη απόγνωση, καθόσον ενέβαλε μέσα της σταθερή ελπίδα σωτηρίας, διαμηνύοντας τη μελλοντική της λύτρωση και υποσχόμενος να στείλει τον εκλεκτό απόγονο της γυναικός, τον Χριστό, για να εξουδετερώσει, να θανατώσει τον θάνατο.
Και ήρθε πράγματι ο Χριστός, απέσπασε από τα χέρια των δαιμόνων-ληστών τον άνθρωπο, τον ανέβασε «εις το ίδιον κτήνος», στο δικό του υποζύγιο και τον πήγε στο πανδοχείο για θεραπεία. Ποιο είναι άραγε το υποζύγιο του Χριστού; Είναι η ανθρώπινη φύση του, την οποία προσέλαβε με την ενανθρώπησή του. Ο Χριστός έγινε και άνθρωπος, ακριβώς για να αναζητήσει τον άνθρωπο, που χάνοντας τον δρόμο του κατέληξε απ’ την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ, με αποτέλεσμα να ληστευθεί από τους δαίμονες.
Αλλά προχωράει και ακόμα παραπέρα. Δεν κρατάει απλώς στους ώμους του τον άνθρωπο, αλλά τον κάνει και σώμα του. Γινόμαστε όλοι μέλη του δικού του σώματος. «Ουκ οίδατε ότι τα σώματα υμών μέλη Χριστού εστιν;» (Α΄ Κορ. 6, 15). Ο Χριστός καταδέχεται το αδιανόητο: Μας κάνει χέρια και πόδια δικά του, αλλά γίνεται και ο ίδιος χέρια και πόδια δικά μας. Αν το θέλουμε βέβαια.
«Μέλη Χριστού γινόμεθα, μέλη Χριστός ημών δε,
και χειρ Χριστός και πους Χριστός εμού του παναθλίου,
και χειρ Χριστού και πους Χριστού ο άθλιος εγώ δε».
Δεν μας δελεάζει άραγε καθόλου μια τέτοια προοπτική;
Καλή ευλογημένη εβδομάδα! Καλό
Σαρανταήμερο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου