«Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος με την απόφασή
της σχετικά με το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο και την έμμεση πλην σαφή
θεσμοθέτηση του γάμου των ομοφυλοφίλων εξέφρασε ξεκάθαρα και έντιμα την
αντίθεσή της όχι ως μια αντιπολιτευτική διάθεση προς αυτή την κυβερνητική
πρωτοβουλία, αλλά κυρίως γιατί θεωρούσε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν μια
αμφισβήτηση της βιβλικής και πατερικής διδασκαλίας της για τον άνθρωπο, τη
φυσιολογία των σχέσεων, τη μορφή της οικογένειας και οπωσδήποτε για την προβολή
ενός νέου μοντέλου κοινωνίας, το οποίο δομείται πάνω σ’ ένα νέο αξιακό σύστημα,
αυτό του ατομικού φίλαυτου και αποκλειστικού δικαιωματισμού και ευδαιμονισμού.
Η στάση αυτή της Εκκλησίας της Ελλάδος, σύμφωνη προς την παράδοσή της,
και προς το πρότυπο της παραδοσιακής οικογένειας, αποτελεί μια διδακτική
αναφορά προς το ποίμνιό της, το οποίο οφείλει να διδάσκει και να καθοδηγεί,
γιατί αυτός είναι ο ρόλος της μέσα στην κοινωνία, η ορθή δηλαδή, κατανόηση του
ρόλου και της θέσης του κάθε ανθρώπου στο πλαίσιο των διανθρωπίνων σχέσεών του
και η συμβολή του κάθε ανθρώπου στη σωστή δόμηση και ανάπτυξη αυτής της
κοινωνίας.
Με την απόφασή της αυτή, ούτε υποκίνησε στάσεις, ούτε προκάλεσε
έριδες, ούτε δημιούργησε διχαστικές τάσεις’ αντίθετα με τρόπο ήρεμο και
συνεκτικό είπε αυτό το οποίο έπρεπε να πει. Αυτό επανέλαβε και στο ανακοινωθέν
της. Δεν προέτρεψε σε συλλαλητήρια, δεν αποφάσισε για δημοψηφίσματα, δεν
αφόρισε κανέναν και ούτε θα το κάνει ποτέ. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία δε χωρούν οι
πόλεμοι και η διχοστασίες, όποτε μάλιστα τις υιοθέτησε, εκείνη ζημιώθηκε. Η
Ορθόδοξη Εκκλησία κανέναν δεν αποκλείει εάν ο ίδιος ο άνθρωπος δεν αποκλειστεί
από μόνος του. Η Ορθόδοξη Εκκλησία με πνεύμα κατανόησης και αποδοχής δέχεται
τον καθένα, ακόμη και τον αμαρτωλό και την πόρνη, χωρίς να αποδέχεται όμως και
την αμαρτία. Πάντα περιμένει την εν μετανοία επάνοδο των πεπτωκότων γι’ αυτό
και τονίζει ότι τον ερχόμενων ου μη εκβάλλω έξω!
Οι οποιεσδήποτε, λοιπό, ακραίες ενέργειες αποκλεισμού, αφορισμού και
αποβολής δεν έχουν θέση μέσα στην Εκκλησία. Απαιτείται να πρυτανεύουν πάντα η
αγάπη, η κατανόηση και η καταλλαγή. Η ψυχραιμία και το μέτρο και όχι οι
ακρότητες. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο
βαλλέτω. Αυτός είναι ο λόγος του Χριστού σ’ εκείνους που λιθοβολούσαν μια πόρνη
γυναίκα. Στώμεν, λοιπόν, καλώς. Στώμεν μετά συνέσεως. Στώμεν εν ησυχία και ο
Θεός της ειρήνης και της καταλλαγής στώμεν μεθ’ ημών.
Η Εκκλησία δε διχάζει, αλλά ενώνει, ειρηνεύει και θυσιάζεται χωρίς να
ζητάει να θυσιαστούν άλλοι γι’ αυτήν».
Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος
11 σχόλια:
Σε κάποιο τουριστικό νησί που ο δεσπότης για να έχει τουρισμό πάει με τον Κύριλλο και Ονούφριο τώρα σήκωσε δικό μου μπαϊράκι με αφορισμούς σε ‘’δελτίο τύπου’’. Δεν ακούει κανένα. Μήπως πρέπει από την Ι.Σ. να του στείλουν ένα ΟΡΛ.
Με τέτοιους "ποιμένες" περιμένουμε να διεξαγάγει ουσιαστικούς αγώνες η Εκκλησία της Ελλάδος απέναντι στην αντίχριστη Πολιτεία....
Επιεικώς άθλιο το σχόλιο του 2:31 μ.μ.
Κάποιος αδελφός!; στην αρχή της Μ.Τ. κρίνει ως «άθλιο το σχόλιο του 2:31 μ.μ.» ενώ άλλος γράφει «Με τέτοιους "ποιμένες" περιμένουμε να διεξαγάγει ουσιαστικούς αγώνες η Εκκλησία της Ελλάδος απέναντι στην αντίχριστη Πολιτεία....»
Δεν θα πάρω θέση αφήνω τον Μητροπολίτη Κέρκυρας να μιλήσει:
https://gr.pravoslavie.ru/124909.html
«Δεν κρύβω ότι σκέφτηκα τις επιπτώσεις που θα είχε για την Οικονομία και τον Τουρισμό της Κέρκυρας αν υπήρχε αποκοπή της Ρωσίας από το νησί μας.»
Αλλά μετά την άποψη που κατέθεσε στην Ιεραρχία ηρέμισε για τον τουρισμό και τα χρήματα των καταστηματαρχών και ναών.
«Για το νησί μας δεν ανησυχώ... Δεν θα έχει πρόβλημα ο τουρισμός και η οικονομία της Κέρκυρας από τους Ρώσους...»
Και ο ρεπόρτερ γράφει: Η Κέρκυρα θα μπορούσε να βρεθεί στο «μάτι του κυκλώνα» αυτής της διένεξης μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου της Μόσχας. Από τη μία διότι το νησί έχει εξαιρετικά μεγάλη εισροή επισκεπτών από τη Ρωσία χάρη στον θρησκευτικό τουρισμό, που κάθε χρόνο καταφθάνουν για να προσκυνήσουν τον Πολιούχο Άγιο Σπυρίδωνα, από την άλλη διότι ο Μητροπολίτης Νεκτάριος, είναι ένας εκ των δέκα Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος, που διαφώνησε ανοιχτά με την αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας.
Η Σύνοδος του Πατριαρχείου της Μόσχας, εξάλλου, ανακοίνωσε ότι θα συλλειτουργεί μόνο με τους Μητροπολίτες που διαφώνησαν με την απόφαση της Ιεραρχίας, δηλαδή με τους Καρυστίας, Ηλείας, Κονίτσης, Πειραιώς, Καισαριανής, Μεσογαίας, Κυθήρων, Αιτωλίας, Νέας Σμύρνης και φυσικά τον Κερκύρας, Νεκτάριο, διακόπτοντας την κοινωνία με όλους τους άλλους.
Διάβασε και το «Ο Κερκύρας Νεκτάριος και η «Αγία» Ρωσία»
https://fosfanariou.gr/index.php/2022/03/23/o-kerkyras-nektarios-kai-h-agia-rosia/
Όσο τον νόμο ομοφυλοφίλων γνωστή η θέση της ιερατικής συγκέντρωσης. Και για τις δηλώσεις του Επισκόπου https://www.aftodioikisi.gr/koinonia/i-apantisi-toy-mitropoliti-kerkyras-ston-kasselaki/
μετά την αναφορά του Κασσελάκη ότι θα πάει στην Κέρκυρα το Πάσχα.
Καλό στάδιο….
Είναι πράγματι περίεργη η άποψη, ότι "ακραίες ενέργειες αποκλεισμού, αφορισμού ....κλπ." δέν έχουν θέση στην Εκκλησία.
Οποιος ανοίξει το Πηδάλιο, θα βρεί μέσα σε 600 σελίδες αναρίθμητα "Καθαιρείσθω" καί "Αφοριζέσθω".
Δέν είναι το Πηδάλιο βιβλίο της Εκκλησίας ; Μήπως έχει καταργηθεί καί δέν έχει γνωστοποιηθεί η κατάργηση ;
Συγγνώμην, αλλά παρόμοιες απόψεις ίσως διευκολύνουν μερικούς ανθρώπους να νομοθετήσουν καί άλλα αντίχριστα νομοθετήματα, αφού θα έχουν εξασφαλίσει ασυλία από κάθε Πνευματικό επιτίμιο.
Καί η παραγγελία του Αποστόλου Παύλου πρός τον Επίσκοπο Τιμόθεο "....έλεγξον, επιτίμησον ..." εξαφανίστηκε κι αυτή ;
Το ιερόν Πηδάλιον λέγει ότι ο χριστιανός κάνει χωρίς λάδι κάθε Τετάρτη Παρασκευή η ποινή της κατάλυσης αν είναι Κληρικός, ας καθαίρεται, ει δε Λαικός ..... ας αφορίζηται.
Ελάχιστοι κληρικοί δεν είναι καθηρημένοι και σχεδόν όλοι οι λαϊκοί αφορισμένοι.
Το Πηδάλιο είναι έγκυρο παντού και όχι σε όποια μας αρέσει. Για σένα που το επικαλέστηκες. ''Οποιος ανοίξει το Πηδάλιο, θα βρεί μέσα σε 600 σελίδες αναρίθμητα "Καθαιρείσθω" καί "Αφοριζέσθω".
Δέν είναι το Πηδάλιο βιβλίο της Εκκλησίας ; Μήπως έχει καταργηθεί καί δέν έχει γνωστοποιηθεί η κατάργηση ;''
Στους αφορισμούς μπορεί να δίνουνε σημασία οι βέρα χριστιανοί. Οι γιαλατζή το προσπερνούνε ως τίποτα. Πέρασε η εποχή που κάνανε κουμάντο οι παπάδες. Όσοι κάνουν ομοφυλοφιλικό γάμο δεν πηγαίνουν Εκκλησία. Όπως το σύνολο πάει στην ακολουθία της Ανάστασης και μετά βουρ για φαγητό. Κάποιοι πάμε σε βαπτίσεις, γάμους, κηδείες για κοινωνικούς λόγους. Αυτή είναι η αλήθεια. Τώρα υπάρχουν πολλές πορτοκαλιές. Στην Μητρόπολή μας ο δεσπότης απαγορεύει να δίνουν δύο ονόματα. Για την τυπική διαδικασία πηγαίνουνε και ως χάπενινγκ στις διπλανές. Αυτό έκανα και εγώ να ευχαριστηθούν πατέρας και πεθερός.
Αν αυτός που καταλύει λάδι Τετάρτη ή Παρασκευή πρέπει να αφορίζεται, τότε αυτός που νομοθετεί κατά του Θεού, που έπλασε άνδρα καί γυναίκα καί όχι δύο άνδρες ή δύο γυναίκες, τί πρέπει να παθαίνει ;
Επιτρέπεται να δημοσιεύονται άρθρα σε εφημερίδα, που τήν διαβάζουν 40.000 άνθρωποι κάθε Κυριακή, καί να απαλάσσουν καθε Επιτιμίου τούς υπεύθυνους της αντίχριστης νομοθεσίας ;
Ο νεαρός καί η νεαρή που συνάπτουν προγαμιαίες σχέσεις αποκόπτονται από την Θεία Κοινωνία.
Αυτός που κάνει νόμο του Κράτους τον σοδομισμό, δέν πρέπει να λάβει κάποιο επιτίμιο ;
Να προχωρήσουν σε αφορισμό. Όχι βέβαια από μια άτυπη συνέλευση ιερέων. Ο Μητροπολίτης να πάει μπροστά στο σκήνωμα του Αγίου Σπυρίδωνα όπως ο Αμβρόσιος στην Παναγία Τρυπητή και να διαβάσει αφορισμό με τις κάμερες για να υπάρχει θέμα για μέρες στα μεσημεριανά και στις ειδήσεις. Τον Αμβρόσιο και τώρα τον βάζω να τον δω και λέει υπέροχα πράγματα στον αφορισμό. Όπως τον ακούω κάνω προσευχή και μνημονεύω τους εχθρούς μου. Μπορεί κάπου να πιάσει. Καλή σαρακοστή με αφορισμούς πριν την 25η Μαρτίου.
Η κατάντια της Εκκλησίας. Κάθε δεσπότης και Πασάς που κάνει ότι θέλει. Αφορίζουν ευλογούν χωρίς να δίνουν αναφορά σε κανένα. θυμήθηκα το κάνε με παπά και αμόλησε με στον κάμπο!!!!
Δεν μπορεί και δεν θέλει η διοίκηση της εκκλησίας να εφαρμόσει αυστηρά μέτρα για το εν λόγω θέμα είναι πολλά τα ζητήματα που την δεσμεύουν, μόνο με πλήρη διαχωρισμό θα μπορούσε να γίνει κάτι αλλά αυτό είναι ουτοπία.
Δημοσίευση σχολίου