Κυριακή 16 Ιουνίου 2024

Καραδοκούν δι’ αλλαγήν στάσεως του Πατρ. Βουλγαρίας έναντι της ‘’OCU’’. - Του Β. Χαραλάμπους

Καραδοκούν δι’ αλλαγήν στάσεως του Πατρ. Βουλγαρίας  έναντι της  ‘’OCU’’.

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________________
Πρόσφατα δημοσιεύματα   αναφέρουν ότι, κάποιοι Κληρικοί της Εκκλησίας της Βουλγαρίας  λειτούργησαν με τη συμμετοχή μελών  της μη αναγνωρισμένης ‘’OCU’’ (‘’Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας’’) από την πλειοψηφία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών.  
 
Αυτά έδωσαν ελπίδες στη μονομέρεια, ότι ίσως τέτοιες ενέργειες σιγά - σιγά ‘’οδηγήσουν’’ και το Πατριαρχείο Βουλγαρίας, να συγκαταριθμηθεί στη μειοψηφία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, οι οποίες επιμένουν στον παραγκωνισμό της Αυτόνομης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας. 
 
Δεν αντιλαμβάνονται όμως ότι, το Πατριαρχείο Βουλγαρίας δεν αποδέχθηκε την εξουδετέρωση της συναίνεσης για το Αυτοκέφαλο.  Δεν αντιλαμβάνονται ότι το Πατριαρχείο Βουλγαρίας ομόφωνα αποφάσισε την τήρηση της Κανονικότητας για την εκχώρηση Αυτοκεφάλου; 
 
Γιατί οι επιμένοντες στη μονομέρεια χαίρονται για μια τέτοια αυθαίρετη πράξη κάποιων Κληρικών του Πατριαρχείου Βουλγαρίας;  Τόσο ο μ. Πατριάρχης Βουλγαρίας Νεόφυτος, όσο και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Βουλγαρίας, δεν έχει συναινέσει στην Αυτοκεφαλία η οποία δόθηκε κατ’ ουσία στα δύο σχισματικά μορφώματα της Ουκρανίας.
 
Συνεπακόλουθα με βάση και με εκείνα τα οποία γράφονται καθημερινά,  γίνεται αντιληπτό ότι πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι καραδοκούν για αλλαγή στάσης της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της  Βουλγαρίας.
 
Η προσπάθεια να συμμετάσχει στην κηδεία του μ. Πατριάρχη  Βουλγαρίας Νεοφύτου, ο μη αναγνωρισμένος  Προκαθήμενος της  ‘’OCU’’ από των πλειόνων των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, δεν καρποφόρησε. 
 
Φυσικά ο τονισμός ‘’των πλειόνων’’, αφήνει πολλούς αδιάφορους, αλλά σίγουρα θα ήταν πρώτιστο ή ακόμα και καθοριστικό επιχείρημα, αν η πλειοψηφία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών ήταν με το ‘’μέρος’’ τους. 
 
Κάποιοι ίσως επιθυμούν ανάλογη πορεία, με εκείνη της στάσης της πλειοψηφίας της Εκκλησίας της Κύπρου, η οποία ακολούθησε την αντισυνοδική και αυθαίρετη πρώτη ‘’μνημόνευση’’ από τον μ. Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο  Β΄. 
 
Ίσως ο τρόπος με τον οποίο η Εκκλησία της Κύπρου αποφάσισε μετέπειτα κατά πλειοψηφία, ‘’να μην εναντιωθεί’’ στην απόφαση του μ. Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου Β΄ για μνημόνευση, να ικανοποιεί ακόμα αρκετούς και να το επιθυμούν και για την Εκκλησία της Βουλγαρίας.     
 
Η απογοήτευση η οποία επικρατεί στον λαό,  λόγω της διχόνοιας η οποία ακολούθησε την κληθείσα ‘’Ενωτική Σύνοδο’’ στην Ουκρανία, είναι απαράδεκτη και ξένη προς την εν Χριστώ ζωή.  Η απογοήτευση δεν έχει θέση στην  Χριστώ ζωή, γιατί ο Χριστός κυβερνά την Εκκλησία. 
 
Η Κανονικότητα της εκχώρησης Αυτοκέφαλου με Πανορθόδοξη ομόφωνη απόφαση, γεγονός το οποίο θα διασφάλιζε το κριτήριο της Εκκλησιαστικής ενότητας, ήταν αυτό  το οποίο επέμενε ο μ. Πατριάρχης Βουλγαρίας.  Αυτό αποτελεί εκκλησιαστική παρακαταθήκη και για τον διάδοχό του. 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δε έχω τη δυνατότητα να παρακολουθώ όλα τα κείμενα του κ. Χαραλάμπους.

Και γι' αυτό ΥΠΟΘΕΤΩ

ότι με όση ζέση και λαχτάρα γράφει εναντίον του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ουκρανίας

με την ίδια τουλάχιστον ζέση και λαχτάρα έχει γράψει και εναντίον του Πατριάρχη της Μόσχας,

που ευλογεί μουσουλμάνους Τσετσένους και ορθοδόξους Ρώσους

να σκοτώσουν Ορθοδόξους Ουκρανούς.-