Τετάρτη 3 Ιουλίου 2024

«ΚΑΙ Ο π. ΕΥΣΕΒΙΟΣ … ΕΚΤΟΣ ! ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ» - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

 

 «ΚΑΙ  Ο  π. ΕΥΣΕΒΙΟΣ … ΕΚΤΟΣ  ! 
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ  ΣΑΣ»

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

        Άγιο-Κατατάξεις στη σειρά ! Συνδρομή Αγίων ! Ευλογία Θεού, Δόξα Θεού, ο οφειλόμενος σεβασμός.    

     Αλλά ! Αυτός που, και όργωσε όλη την Ελλάδα, και την πότισε άμεσα ή έμμεσα με «ύδωρ ζων»  Ιησού Χριστού, ο «όλα για τη δόξα του Χριστού … απ’ τα πρώτα χρόνια ως τα στερνά σου»-Βερίτης ! Αυτός που «συνεδύασεν … ουσιαστικώς τας ιδιότητας του ιερέως και του προφήτου», κατά το λίαν εύστοχο Σάββα Αγουρίδη, ο π. Ευσέβιος Ματθόπουλος, τρεις γενιές από την οσιακή του κοίμηση, εκτός ! «Καληνύχτα σας» ! Ή πράγματι … «οργανωσιακός και άγιος δε γίνεται», ή «κάτι δεν μου πάει καλά εδώ».  

      Επανέρχομαι, λοιπόν, κι «ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω».

     «Μία νέα τάξις πραγμάτων ανεδύετο εις όλους τους τομείς της ζωής του έθνους, ένας άνεμος αλλαγής και αναγεννήσεως έπνεε … Κατόρθωσε όχι μόνο να συλλάβη τη ροή των πραγμάτων υπό το φως της θείας απαιτήσεως, αλλά, το και δυσκολώτερον, να ζυγίση τας δυνατότητας και να εκλέξη την μέθοδο. Ποίος δύναται να είπη, ότι το χέρι του Θεού δεν ήτο επάνω του όταν ελάμβανε τις αποφάσεις του;»-Που θα πει: Έργο Θεού επιτελέστηκε μέσω π. Ευσέβιου, κατά τον αντίπερα από την όχθη του … «οργανωσιακός» Πανεπιστημιακό Καθηγητή της Θεολογίας αοίδημο Σάββα Αγουρίδη.!

    Από την άλλη. Δυο γενιές και κάτι τώρα σε «Ορθοδοξίας στροφή», βέβαια, «τυπική και κατά γράμμα απομίμηση συνηθειών του βυζαντινού παρελθόντος»-Περγάμου Ιωάννης-αλλά οι διθύραμβοι στις ακοές εισέτι ηχηροί ! Όμως σε μια σύγκριση της όλης κατάστασης της Ελληνικής κοινωνίας, ιδιαίτερα της νέας γενιάς, από χριστιανική ορθόδοξη πλευρά, ανάμεσα στο τότε και στο τώρα, ποιος δε θα καταλόγιζε στο τώρα ένα μεγάλο πλην παθητικό !

******   ***   ******

        Από τις γνώμες και κρίσεις που παρατέθηκαν στην πρότερη γραφή επαναφέρω δυο. Αυτή του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα, απροκάλυπτα κι απροκατάληπτα καθοριστική. «Και πολλάκις ηκολουθήσαμεν αυτόν-π. Ευσέβιο- συμπροσευχόμενοι και ακροώμενοι των κηρυγμάτων αυτού μετ’ εκκλησιάσματος υπερπληρούντος τον ναόν. Ήσκουν δε ταύτα μεγάλην επίδρασιν, διότι συνεφώνουν απολύτως προς την μορφήν αυτού … περισσότερον προς την έκδηλον ταπεινοφροσύνην, και επί πλέον προς την αγιότητα του βίου, ακτινοβολούσαν εκ του όλου της υπάρξεως αυτού. Παρήλθον έτη πολλά έκτοτε … αλλ’ ου μόνον ουδέν συνετέλεσεν, ώστε να ωχριάση παρ’ ημίν η ιλαρά εκείνη μορφή, αλλ’ όλως αντιθέτως, βαθύτερον εκ του απόπτου του χώρου και του χρόνου να φεγγοβολή αύτη εις την ψυχήν ημών».

      Και, του Γόρτυνος-Μεγαλουπόλεως Ιερεμία Φούντα, επίσης Πανεπιστημιακού της Θεολογίας Καθηγητή. «Αν δεν ήταν αυτός ο πατέρας, δε θα ξέραμε σήμερα γιατί κάνουμε το Σταυρό μας» !

      Και προσθέτω μερικές ακόμα, όχι λίγο ενδεικτικές.   


   «Θα μείνη εις την εκκλησιαστικήν μας ιστορίαν ως η προσωπικότης εκείνη, η οποία κατ’ εξοχήν συνετέλεσεν εις την αναγέννησιν της πίστεως και της  θρησκευτικής ζωής εις την νεωτέραν Ελλάδα».
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Α’ Κοτσώνης.

 


        «Ο π. Ε. κατατάσσεται ήδη στις μεγάλες μορφές του λήγοντος αιώνος μας, ως εμπνευσμένος δημιουργός ιεραποστολικού έργου μεγάλης εμβέλειας και θεοφιλής διάκονος της ορθοδόξου πνευματικότητος»
-Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης.


      «Αισθανόμεθα συγκίνησιν αναμιμνησκόμενοι του βίου και των λόγων του, διότι παρά τους πόδας αυτού εμαθητεύσαμεν και ημείς κατά τα φοιτητικά έτη»-
Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης.

 


     
«Ηξιώθην να ασπασθώ την χείρα του, νεκρού … εν τω Μητροπολιτικώ Ναώ Αθηνών … Μνημονεύω πάντοτε του ονόματος αυτού εν τη Αγία Αναφορά … Είναι ο Γέροντας των πνευματικών μου πατέρων και διδασκάλων»-Πατρών Νικόδημος Βαλληνδράς.


       «Η παρουσία του προσώπου του μέσα στην Εκκλησία δεν είναι προσωπική του επιλογή, αλλά θεία οικονομία και ιστορική ανάγκη. Δεν είναι κάτι που ο ίδιος αποφάσισε, αλλά κάτι που ο ίδιος ο Θεός του ενέπνευσε … Είναι μεγάλοςγιατί επέτρεψε στο Θεό να μιλήσει στον κόσμο μας … με τρόπους που τελικά δεν ήταν δικοί του, αλλά δικοί Του … Ακόμη κι αυτοί που μέχρι σήμερα τον πολεμούν, επιβεβαιώνουν χωρίς να το καταλαβαίνουν, ότι τα αποτυπώματα της ζωής του σφράγισαν βαθιά τη σημερινή εκκλησιαστική πραγματικότητα και την ψυχή τους»-
Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος Χατζηνικολάου.

******   ***   ******


       Αναφορά προφανώς θρασεία στον Οικουμενικό Πατριάρχη κατευθείαν, Βαρθολομαίο της καρδιάς μου Κωνσταντινουπολίτιδος πως. Περιεργαζόμενο προσεκτικά στις Σπέτσες γραφή μου για δόκιμη γραφή περί Αυτού-Αναστάσιος-Πάτρα, Κυριακή,10 Ιουνίου 2018. Και στα αρχεία θα υπάρχει, γραφή και υπογραφή μου σε μια τελευταία Άγιο-Κατάταξη, πιθανώς και για ακόμα μία ως μου έχει διαμηνυθεί.

Αθανάσιος Κοτταδάκης

4 σχόλια:

Εκτός Ορίων είπε...

Συμφωνώ...χωρίς την παραμικρή αμφιβολία!!
Να έχουμε την Αγία ευχή του!

Ανώνυμος είπε...

Κολλημένοι… μέ τά πρόσωπα!

Ανώνυμος είπε...

Δέν μπορώ να εκφέρω γνώμη, αν ο π. Ευσέβιος είναι Αγιος ή όχι. Αυτό τό γνωρίζει ο Θεός.
Πάντως οι Επίσκοποι που λένε την γνώμη τους γι αυτόν, λένε βέβαια τιμητικά καί επαινετικά λόγια, αλλά ούτε αυτοί χρησιμοποιούν την λέξη "Αγιος".

Αθανάσιος Κοταδάκης είπε...

Α. Για τον ανώνυμο 4.7.24, 12.10 μ.μ «Κολλημένοι … με τα πρόσωπα». «Εγώ-Χριστός-μεν γαρ ήψα-άναψα-το φως, το δε μείναι καιόμενον, της υμετέρας-δικής σας- γενέσθω σπουδής»-Ιωάννης Χρυσόστομος. Και εξήγηση-επισήμανση από Θεοφύλακτο Αχρίδος. «Ως αν και τοις άλλοις λάμπη-στο βαθμό που και στους άλλους λάμπει- η λαμπρότης του υμετέρου βίου». Και από αυτό το δεύτερο, λέω στον έτερο ανώνυμο 5.7.24 12,55 μ.μ. ότι οι Επίσκοποι που ενδεικτικά αναφέρω λένε με τον καλύτερο τρόπο, από την αναφορά στο υπέροχο θεάρεστο έργο που επιτέλεσε ο π. Ευσέβιος αν και πόσο Όσιος-Άγιος ήταν !
Β. Ελπίζω να μου συγχωρηθεί με την ευκαιρία να πω σχετικά με τις Άγιο-Κατατάξεις ότι, έχω γράψει σε πολύ πρότερο χρόνο με στοιχεία π. Ηλία Μαστρογιαννόπουλου βιογραφική δοκιμή-Συναξάρι για τους. 1. Νικόλαο Πλανά. 2. Άνθιμο Βαγιάνο 3. Αμφιλόχιο Μακρή. 4. Ιερώνυμο Σιμωνοπετρίτη. 5. Γερβάσιο Παρασκευόπουλο, 6. Αθανάσιο Χαμακιώτη και τη 7. Γαβριηλία Παπαγιάννη. Έτι δε επειδή ακούω ότι κάτι τρέχει, και για το Φιλόθεο Ζερβάκο. Βιβλία. «Συναξάρι του 20ου Αιώνα», «Συναξάρι 3ο του 20ου Αιώνα», Εκδόσεις «Τήνος», και «Γυναίκες Σταυρικής Αγάπης» έκδοση Μονής Καλαμίου Αργολίδος, συν σχετικές αναρτήσεις στη φιλόξενη Ιστοσελίδα Αναστάσιος. Αθανάσιος Κοτταδάκης .