Ούτος εκατάγετο από την ιερατικήν φυλήν του Λευΐ, εγεννήθη δε εις την Βαβυλώνα, όταν ήτον σκλαβωμένοι οι Εβραίοι. Νέος δε ακόμη ώντας, ήλθεν από την Βαβυλώνα εις την Ιερουσαλήμ μαζί με τους άλλους Ιουδαίους. Και επροφήτευσεν ομού με τον Προφήτην Ζαχαρίαν, χρόνους τριανταέξ. Επρόλαβε δε την έλευσιν του Χριστού χρόνους τετρακοσίους εβδομήκοντα. Φανερώς δε επροφήτευσε δια την από Βαβυλώνος επιστροφήν των Ιουδαίων. Και είδεν εκ μέρους την δευτέραν οικοδομήν του Ναού. Και αποθανών, ετάφη ενδόξως κοντά εις τους τάφους των Ιερέων. Καθότι και αυτός, ως είπομεν, ήτον από γένος ιερατικόν. Ούτος κατά τον σωματικόν χαρακτήρα, ήτον μαλλιαρός εις την κεφαλήν, γέρωντας πολλά, στρογγυλόν έχων το γένειον. Κατά την ηλικίαν έντιμος, κατά την αρετήν περιφανής, αγαπώμενος υπό πάντων. Και τιμώμενος ως ένδοξος και μέγας Προφήτης. Αγγαίος δε ερμηνεύεται εορτή, ή εορτάζων, ή εορταζόμενος.
Ο δε Αλέξανδρος εις τα Ιουδαϊκά ταύτα γράφει περί
του Αγγαίου: δηλαδή ότι αυτός και ο Ζαχαρίας ο Βαραχίου, ήτον Προφήται
συνομήλικοι και τον βίον ομότροποι. Ότι αυτός ήτον επί του δευτέρου έτους
Δαρείου του νόθου, και άρχισε να λέγη τας προφητείας του εις τον Ζοροβάβελ και
Ιησούν τον του Ιωσεδέκ. Και εις όλον τον λαόν, προαγορεύων δια την δευτέραν
οικοδομήν του Ναού, και παρακινών τους Εβραίους εις αυτήν. Εις δύω δε κεφάλαια
διαιρείται η προφητεία του. Εν τω τέλει δε του δευτέρου προλέγει περί του Σωτήρος
ημών Χριστού, εικόνα και τύπον αυτού μεταχειριζόμενος τον Ζοροβάβελ. Λέγει δε
εν αυτώ, ότι η δευτέρα δόξα του Ναού έσται υπέρ την πρώτην, καθότι ηξιώθη αυτός
να λάβη κηρύττοντα εν αυτώ και διδάσκοντα, τον επιθυμητόν Μεσσίαν Χριστόν.
Λέγει δε ο Άγιος Επιφάνιος, ότι ευρετής του αλληλούϊα είναι ο Προφήτης Αγγαίος.
Πλην το αλληλούϊα προλαβών έγραψεν ο Προφήτης Δαβίδ. Το γαρ αινείτε τον Κύριον,
όπερ γράφεται εις πολλούς Ψαλμούς, εβραϊστί λέγεται αλληλούϊα. Επειδή το
αλληλούϊα ερμηνεύεται ελληνιστί αινείτε τον Κύριον, ή τον Όντα.
Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου