ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ – ΜΕΣΣΙΑΣ
Μοναδική και συγκλονιστική η εορτή των Θεοφανείων! Εορτή την οποία εξαρχής εορτάζει και τιμά η Εκκλησία μας, αφού στα γεγονότα της έχουμε την φανέρωση και την προσκύνηση της Αγίας Τριάδος. Αυτή την αλήθεια της Αποκαλύψεως της Τριαδικής Θεότητος μας κηρύττουν το Ευαγγελικό και Αποστολικό ανάγνωσμα, αλλά και οι ιεροί ύμνοι που θα ακούσουμε και πανηγυρικώς θα αναμέλψουμε στους ιερούς μας ναούς.
«Άξιον και δίκαιον» το λοιπόν αδελφοί, να εστιάσουμε, όσο το δυνατόν το νου και την καρδιά μας στις μεγάλες δογματικές αλήθειες που μας αποκαλύπτει η αγάπη του Θεού και που έχουν άμεση σχέση με την καθημερινή μας ζωή, αφού, «πράξις, θεωρίας επίβασις» κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο.
Είναι σε όλους γνωστό ότι οι Εβραίοι περίμεναν τον Μεσσία. Το πρόσωπο δηλαδή αυτό το οποίο σύμφωνα με τις προφητείες θα προσέφερε την σωτηρία. Και είναι πολύ χαρακτηριστικό πως όταν ο Κύριος συνομιλούσε με την Σαμαρείτιδα, εκείνη σε κάποια στιγμή του είπε: «Οίδα ότι Μεσσίας έρχεται ο λεγόμενος Χριστός» (Ιωάν. Δ' 25). Γνωρίζω δηλ. ότι έρχεται Μεσσίας, ο οποίος στα Ελληνικά λέγεται Χριστός!
Όταν έλθει Εκείνος, θα μας διδάξει όλα όσα είναι αναγκαία για τη σωτηρία μας. Αυτά είπε η Σαμαρείτιδα εκφράζοντας βεβαίως τον πόθο της σωτηρίας και της λυτρώσεως, όχι μόνο των Σαμαρειτών και των Ιουδαίων, αλλά δίχως να το εννοεί και τη λαχτάρα όλου του ανθρωπίνου γένους. Η απάντηση όμως που έλαβε από τον Χριστό είναι άκρως αποκαλυπτική: «Εγώ ειμί, ο λαλών σοι»! Αυτόν που περιμένετε με τόση λαχτάρα, Αυτός είμαι Εγώ που σου μιλάω αυτή τη στιγμή. Εγώ είμαι ο Μεσσίας. Εγώ είμαι ο Χριστός, ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
Αλλά πότε ακριβώς ανακηρύχθηκε και επισήμως, αυτό που ήδη ήταν, δηλαδή Μεσσίας;
Το θαυμαστό τούτο αποκαλυπτικό για όλη την ανθρωπότητα γεγονός, πραγματοποιήθηκε από τον Επουράνιο Πατέρα, στον Ιορδάνη ποταμό κατά την στιγμή που εβαπτίζετο. Και όπως υπήρχε η συνήθεια να χρίονται οι Προφήτες, οι Ιερείς και οι Βασιλείς των Εβραίων, έτσι ακριβώς εχρίσθη και ο Κύριος Ιησούς. Και οι μεν άνθρωποι χρίονταν με το ευλογημένο έλαιον κατά την ειδική τελετή που είχε καθιερωθεί, αναλόγως βεβαίως του έργου που θα αναλάμβαναν. Ο Κύριος όμως, ο Μέγας Αρχιερεύς και απόλυτος Προφήτης, ο Βασιλεύς των βασιλευόντων και Κύριος των κυριευόντων, εχρίσθη όχι με ένα ανθρώπινο ευλογημένο έλαιον, αλλά με όλο το Άγιον Πνεύμα! Με όλο το Άγιον Πνεύμα, το οποίο «εν είδει περιστεράς» κατέβηκε και έμεινε επάνω Του, όταν βαπτιζόταν στον Ιορδάνη ποταμό υπό του Ιωάννου.
Ακριβώς στο σημείο αυτό έχουμε την φανέρωση, την αποκάλυψη της Αγίας Τριάδος. Την αποκάλυψη του Θεού! Ο ουράνιος Πατέρας, ο Γεννήτωρ, τρανώνει τη μεγάλη αλήθεια για να γίνει γνωστή απ' όλους τους ανθρώπους ότι: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ώ ηυδόκησα». Αυτός δηλ. είναι ο Υιός μου ο αγαπητός και μονάκριβος, με τον οποίον και διά του οποίου αποφάσισα να σώσω τον αμαρτωλό και ένοχο κόσμο.
Έχουμε πλέον αυτόν τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον ενανθρωπήσαντα Υιόν του Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, Υιόν και Λόγον του Θεού, το Πνεύμα το Άγιον «ωσεί περιστεράν» να κατεβαίνει και να μένει επάνω Του κατά την στιγμήν της Βαπτίσεως, και τον ίδιο τον Θεό Πατέρα, τον Γεννήτορα, του Οποίου ακούγεται η Θεϊκή φωνή διατρανώνουσα στον ορατό και αόρατο κόσμο την αλήθεια της απολύτου και μοναδικής υιότητος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού!
Οπωσδήποτε αδελφοί μου, και η πλέον τολμηρά φαντασία θα αδυνατούσε να συλλάβει τέτοια πραγματικότητα. Γι' αυτό και τονίζουμε ότι η πίστις μας δεν είναι ανακάλυψις αλλά αποκάλυψις του Θεού!
Από δω και πέρα, και μετά την τεσσαρακονθήμερη απόλυτη νηστεία στην έρημο, ο Κύριος αναλαμβάνει το δημόσιο έργο της Σωτηρίας των ανθρώπων.
Ο ίδιος ο προφήτης Ησαΐας, οκτώ αιώνες π.Χ., δηλ. το Πνεύμα το Άγιον διά του προφήτου, είχε κηρύξει τον λόγο του Θεού Πατρός: «Να ο αγαπημένος και μονάκριβος απεσταλμένος μου δια την σωτηρία του κόσμου. Έρχεται αναμάρτητος Αυτός, και ταπεινός και πράος και ειρηνικός να σώσει και όχι να απωλέσει τους τσακισμένους και εξαθλιωμένους από την αμαρτία ανθρώπους. Αυτός είναι ο Μεσσίας και Σωτήρας, στον οποίον έχουν αναθέσει όλα τα Έθνη την ελπίδα της σωτηρίας τους» (Ματθ. ΙΒ' 18 – 21).
Έτσι, το προαιώνιο σχέδιο του Θεού περί της σωτηρίας του αποστάτου ανθρώπου, ξεκινά επισήμως και πραγματοποιείται πλέον έως της συντελείας των αιώνων. Και για να φανεί έτι πλέον αυτή η αλήθεια, όταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός άρχισε το μεσσιανικό του έργο και εδίδασκε μέσα στη Συναγωγή της Ναζαρέτ, στους συμπατριώτες του ανέγνωσε αυτήν ακριβώς την προφητεία του Ησαΐα, ο οποίος προφήτης ομιλεί για το έργο της σωτηρίας των ανθρώπων.
Ο θεόπνευστος Ευαγγελιστής Λουκάς, καταγράφει επακριβώς την μεσσιανική προφητεία στο ιερό του Ευαγγέλιο, αποδεικνύοντας ότι ο Χριστός είναι ο προφητευόμενος και αναμενόμενος Λυτρωτής του κόσμου.
Αλλά ας δούμε ευθύς αμέσως την θαυμάσια αυτή προφητεία που διαβάζει ο ίδιος ο Λυτρωτής Χριστός για τον Εαυτόν Του: «Το Πνεύμα του Κυρίου μένει και επαναπαύεται σε μένα τον Μεσσία, διότι ο Κύριος με έχρισε και μ' έστειλε να αναγγείλω το χαρμόσυνο μήνυμα στους φτωχούς και να θεραπεύσω τους ψυχικά συντετριμμένους. Στους αιχμαλώτους να κηρύξω απελευθέρωση και στους τυφλούς ότι θα βρουν το φως τους. Να φέρω λευτεριά στους τσακισμένους, να αναγγείλω του καιρού τον ερχομό που ο Κύριος θα φέρει σωτηρία στο λαό Του»! (Λουκ. Δ' 18 – 19)
Θεφάνεια λοιπόν. Εορτή της Επιφανείας, της φανερώσεως του Θεού. Φανέρωσις της Αγίας και Ομοουσίου και Ζωοποιού και Αδιαιρέτου Τριάδος! Το έργο της Λυτρώσεως έχει πλέον συντελεστεί για όλους τους απογόνους του Αδάμ. Για όλους, αρκεί όμως ο άνθρωπος να αποδεχθεί εν μετανοία το λυτρωτικό έργο της Σωτηρίας του που του προσφέρεται εντελώς δωρεάν. Διότι, ναι μεν ο Θεός Πατέρας διά του Υιού Του Θεανθρώπου πλέον Κυρίου Ιησού και εν Αγίω Πνεύματι, παρέχει σε όλη την ανθρωπότητα την Σωτηρία της Λυτρώσεως, αλλά, δυστυχώς, ο άνθρωπος κάνοντας κακή χρήση της ελευθερίας του και του αυτεξουσίου του, σε αρκετές των περιπτώσεων επιλέγει την άρνηση του Θεού. Άρνηση όμως του Θεού συνεπάγεται άρνηση της προσωπικής του ελευθερίας και τελικώς την επιλογή της κολάσεως. Άρνηση της Αγάπης του Θεού συνεπάγεται μια φρικτή και ανέκφραστη αρνητική κατάσταση που ξεκινά από την «ελεύθερη επιλογή» του κακού και που περνά στην αιωνιότητα. Το δε πλέον τραγικό για τον αποστάτη και ανόητο άνθρωπο είναι ότι, επειδή τελικώς η κόλαση είναι η Αγάπη του Θεού στην αρνητική της μορφή (και αιτία γίνεται ο ίδιος ο άνθρωπος), λόγω του ότι ο Θεός ουδέποτε παύει ν' αγαπά το πλάσμα Του, γι' αυτό και από αρνητικής πλευράς ουδέποτε παύει να υφίσταται η αιωνιότητα της κολάσεως.
Όλες οι άλλες γνώμες που κατά καιρούς και τελευταία κυκλοφορούν, περί δήθεν σωτηρίας όλων των ανθρώπων λόγω της Αγάπης του Θεού, και περί καταργήσεως της κολάσεως, ξεκάθαρα είναι εισηγήσεις του διαβόλου και καταδικασμένες επισήμως από την Εκκλησία μας. Τις κηρύττουν δε πλανεμένοι ψευτοθεολόγοι και ξεπεσμένοι ποιμένες που δυστυχώς έχουν χάσει (εάν ποτέ είχαν) τον φόβο του Θεού από την καρδιά τους και επιζητούν την ευαρέσκεια του μακράν του Θεού κόσμου. Τα κηρύγματά τους όπως και οι ποικίλοι διάλογοι (και ας μη λησμονούμε ότι μέσω του διαλόγου έπεσε και η προμήτορα Εύα), δεν είναι εν αληθεία και αγάπη, αλλ' εν πνεύματι πλάνης και αποστασίας. Οι λόγοι τους δεν κηρύττουν μετάνοια και αφύπνιση συνειδήσεων από την αμαρτία, αλλ' έναν συμβιβασμό και ένα ισοπέδωμα, ταυτοχρόνως «ρίχνοντας τα άγια τοις κυσί».
Έχουν δε το κόμπλεξ των αρχαίων γνωστικών, οι οποίοι φοβόντουσαν να κονταροχτυπηθούν με τον κόσμο, και έτσι απέρριπταν και απορρίπτουν το κήρυγμα του Σταυρού, την «μωρία του Σταυρού», με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δηλ. σταύρωση της σαρκός και των επιθυμιών αυτής και πόλεμο με τον διάβολο και τα ποικίλα όργανά του στον κόσμο αυτό.
Γι' αυτές ακριβώς τις περιπτώσεις των λυκοποιμένων και των κομπλεξικών «θεολόγων» - «φιλοσόφων», ισχύει ο καταπέλτης της Γραφής: «νεφέλαι άνυδροι υπό ανέμων παραφερόμεναι, δένδρα φθινοπωρινά, άκαρπα, δίς αποθανόντα, εκριζωθέντα, κύματα άγρια θαλάσσης επαφρίζοντα τας ευατών αισχύνας, αστέρες πλανήται, οις ο ζόφος του σκότους εις τον αιώνα τετήρηται» (Ιούδα, 12 – 13). «Θεολόγοι – φιλόσοφοι» - σκοτολόγοι, της αράς φερώνυμοι...
Αλλά, δόξα τω Θεώ εν Χριστώ αδελφοί, δόξα τω Θεώ, πιστεύουμε και ομολογούμε τον Σωτήρα και Λυτρωτή Κύριό μας Ιησούν Χριστόν. «Κρατώμεν της ομολογίας» (Εβρ. Δ' 14). Παρά τις αδυναμίες και τις αστοχίες μας, βρισκόμαστε εντός της Κιβωτού της Σωτηρίας. Είμαστε μέλη του Σώματος του Χριστού. Ανήκουμε στην Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία, την μοναδική δηλ. Εκκλησία που υπάρχει και έχουμε ισχυρή την ελπίδα ότι ο ενανθρωπήσας και νηπιάσας και εν Ιορδάνη Βαπτισθείς δια την ημών σωτηρίαν Κύριος Ιησούς Χριστός, τελικώς θα μας χαρίσει και την Ουράνια Βασιλεία Του.
Θα κλείσουμε βλέποντας για ποιούς λόγους βαπτίστηκε ο Χριστός και τις απαντήσεις που δίνει ο κορυφαίος θεολόγος του ογδόου αιώνος, Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός: «α) Βαπτίζεται ο Χριστός, όχι διότι Αυτός έχει ανάγκην καθάρσεως, αλλά για να δείξει ότι εγώ χρειάζομαι κάθαρση. β)Για να συντρίψει τα κεφάλια των δαιμόνων στο νερό. γ) Για να αγιάσει τον Ιωάννη τον Πρόδρομο και Βαπτιστή. δ) Για να εκπληρώσει τον Νόμο. ε) Για να αποκαλύψει στους ανθρώπους το μυστήριο της Αγίας Τριάδος. στ) Για να γίνει για μας τύπος και υπογραμμός και στο βάπτισμα»!
Αδελφοί μου, χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε. Έτη φωτισμένα, άγια, ειρηνικά και κατά πάντα ευλογημένα και κυρίως αγωνιστικά!
Αμήν!
Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος
Κόνιτσα
Email: ioil.konitsa@gmail.com
10 σχόλια:
Σας παρακαλώ πάτερ να μου δώστε να καταλάβω γιατί είναι κακό αυτό το οποίο η Εκκλησία λέει ότι θα σωθούν όλοι όσοι πιστεύουν και το επιθυμούν; Που γράφει ότι αυτό είναι αιρετικό; Ο Χριστός και πάνω στο Σταυρό ΑΓΑΠΗ έδειξε στο ληστή και τον έσωσε. Δεν το έπαιξε εισαγγελέας να του καταλογίσει ποινές για τις φοβερές αμαρτίες του.
Ώστε «πλανεμένοι ψευτοθεολόγοι» είναι όσοι μιλάνε για Θεό αγάπης;
Σας πειράζουν και οι διάλογοι γιατί έτσι έπεσε και η Εύα. Τότε να σταματήσει και ο διάλογος στην Εξομολόγηση και ο εισαγγελέας παπάς να βγάζει την ρετσέτα χωρίς να προσπαθήσει να βοηθήσει. Διάβασα σε κάποιο βιβλίο το οποίο έχει παρουσιάσει το ιστολόγιο αυτό ότι 19 Πάστορες με το ποίμνιο τους μετά από ΔΙΑΛΟΓΟ επέστρεψαν στην ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ αυτό έγινε στις ΗΠΑ.
Οι δικές σας οι πρακτικές είναι πλανεμένες. Ο Χριστός έκανε διάλογο με τον Νικόδημο, ο Γρηγόριος Παλαμάς με τους μουσουλμάνους.
Το όχι στον Διάλογο με τις αδελφές και μη Εκκλησίες δείχνει αδυναμία. Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας είναι δυνατή και οι Ιεράρχες μας φωτισμένοι και μπορούν να κάνουν διάλογο όσοι είναι αδύναμοι ας μην τον πολεμούν και ας σιωπούν.
Άγγελος Καρμοκόλιας
Ναι!!! κυρίως αγωνιστικά για την ενότητα των Χριστιανών. Ο Χριστός επιθυμεί οι Χριστιανικοί Λαοί να είναι ενωμένοι. Ο Χριστός δεν επιθυμεί την διαίρεση και την αλληλοφαγωμάρα. Οι λίγες φωνές που δεν επιθυμούν τον διάλογο, την ενότητα, την αγάπη είναι εκείνες που προξενούν το μέγα κακό στον άραφο Χιτώνα του Κυρίου μας.
Θα επιθυμούσα να καταθέσω την υπεύθυνη θέση του Πατριάρχου Βαρθολομαίου. Όλα τα υπόλοιπα είναι για εσωτερική κατανάλωση.
«Εαν έχωμεν πίστιν εις τον Χριστόν και προσευχώμεθα θερμώς ίνα Ούτος διαφυλάττη τους επισκόπους "ορθοτομούντας τον λόγον της αληθείας Του", Ούτος θα εισακούση των προσευχών και δεν θα αφήση να προέλθη κακόν δια την Εκκλησίαν Του εκ των διαθρησκειακών διαλόγων.
Λοιπόν, εν συμπεράσματι, οι διαθρησκειακοί διάλογοι αποβλέπουν εις πρώτην φάσιν εις την ειρηνικήν συνύπαρξιν των πιστών των διαφόρων θρησκειών. Εφ' όσον αυτός επιτευχθή και υπάρξη ενδιαφέρον, το οποίον ελπίζεται ότι εν καιρώ θα προκληθή, θα δοθή ευκαιρία να ακουσθούν και αι καθαρώς ορθόδοξοι διδασκαλίαι επι διαφόρων θεμάτων υπο των πιστών των άλλων θρησκειών.».
Μετά από αυτά κάθε ανησυχία αποσκοπεί εις άλλους λόγους.
Η ανακύρηξη των μυστηρίων των Λατίνων ως έγκυρα δεν λέει τίποτα;Τα ιερά κοράνια;Καλυπτόμαστε μόνον πίσω από τους διαλόγους;Αφήστε τώρα μέρα που είναι σήμερα.Χρόνια πολλά !!!!!!
Η ΠΙΣΤΗ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ!!!ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟΛΜΟΥΝ [παρά όλες τις δυσκολίες τις οποίες βλέπουμε και εμείς]..
Χρόνια πολλά
αγωνιστικά
ευλογημένα
και ευάρεστα στον Θεό!π
Χρόνια πολλά και ευλογημένα!
Ο ομολογητής πατήρ Ιωήλ τα είπε όπως έπρεπε και όπως είναι φυσικά.
Επιτέλους ας πούμε την αλήθεια και ας βγούμε από τα συμπλέγματά μας (κόμπλεξ) για να ομολογήσουμε Χριστό Ελλάδα.
Ναι, είμαστε αντι-οικουμενιστές.
Δίνουμε καθημερινές μάχες εναντίον των αιρέσεων.
Τιμή αλλά και υποχρέωσή μας, και θα συνεχίσουμε.
Μόνον ο θάνατος θα μας κλείσει τα στόματα....
Ορθοδοξία ή Θάνατος!
"Έστι σχισθήναι καλώς. Έστι γαρ και κακή ομόνοια,έστι και καλή διαφωνία"
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
(PG 59, 314)
Είναι να απορεί κανείς πώς ορισμένοι κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ή πράγματι δεν κατανοούν οι άνθρωποι ότι το κείμενο του π.Ιωήλ, αναφέρεται όχι στους διαλόγους εν αληθεία και αγάπη, που είναι υποχρεωμένοι οι γνήσιοι ποιμένες και οι αυθεντικοί θεολόγοι να διεξάγουν με όλους τους εκτός Εκκλησίας, αλλά αναφέρεται στους διαλόγους αυτούς που αποκρύπτεται η αλήθεια. Στους διαλόγους "εν αγάπη" χωρίς την αλήθεια, στους οποίους κυριαρχεί ένα πνεύμα ψευδοσυναισθηματισμού που ισοπεδώνει τα πάντα, για να μη πούμε ότι κάποιες φορές κοντεύουν οι Ορθόδοξοι να ζητήσουν ακόμα και συγνώμη από τους αιρετικούς...
Το δε χερότερο όλων είναι, ότι αρκετοί εξ όσων Ορθοδόξων αντιπροσώπων (κληρικών και λαϊκών) λαμβάνουν μέρος σ΄αυτές τις συναντήσεις, αρνούνται την κεντρική και θεμελιώδη αλήθεια ότι είναι φύσει αδύνατον να υπάρχουν πολλές εκκλησίες. Αρνούνται ότι "εκτός Εκκλησίας ουκ έστι σωτηρία"!
Αρνούνται ότι δεν μπορεί να τίθεται θέμα στο να ενωθούν οι εκκλησίες, αλλά στο να επιστρέψουν εν μετανοία οι αιρετικοί (παπικοί-πρωτεσταντικός κόσμος κτλ), στην μοναδική Εκκλησία που υφίσταται δηλ. την Ορθοδοξία.
Όσον αφορά τώρα τις υποδείξεις περί των διαλόγων των Αγίων και δη του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, τί να πει και πάλι κανείς; Απορεί κανείς, αυτός που υποβάλει την υπόδειξη αυτή, έχει μελετήσει Γρηγόριο Παλαμά; Όλοι οι Πατέρες, αλλά κυρίως ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αποδεικνύει ότι οι παπικοί είναι αιρετικοί. Και μόνο λοιπόν ο Παλαμάς είναι αρκετός να καταρίψει τις αθεολόγητες δοξασίες περί "εκκλησίας των παπικών".
Και μιας και υποδεικνύουν τον συγκεκριμένο Άγιο, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο Παλαμάς ούτε κοράνιο δώριζε, ούτε ως Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης καλούσε στον Άγιο Δημήτριο τους παπικούς για να ευλογήσουν το ποίμνιό του. Ο Παλαμάς είναι ο κήρυξ της Χάριτος και όχι ουνίτης και ψευδοποιμένας ή "ευγενής οικουμενιστής". Πριν γίνει Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, είχει θητεύσει στον Άθω και έφερε βιωματικώς ολόκληρη την Ορθόδοξη Παράδοση μέσα στην ύπαρξή του...
Μη ψάχνετε φίλοι μου, τα πράγματα είναι πιο απλά από όσο φαντάζεστε. Απλά, αλλά χρειάζεται για να τα κατανοήσει κανείς ειλικρίνεια, μετάνοια και υπακοή στους επίσημους οδηγούς της Εκκλησίας μας, που πέρασαν το στάδιο της καθάρσεως και έφτασαν στον φωτισμό και στην θέωση.
Ερωτούμε τους φίλους μας που κακοκαρδίζονται όταν αναφερόμαστε στους πλανεμένους ποιμένες και στους ψευτοθεολόγους: Ποιός επίσημος Άγιος, που τα λείψανά του ευωδιάζουν, θεραπεύουν και εκδιώκουν δαιμόνια, ποιός Άγιος δέχεται ότι ο πάπας είναι εκκλησία και έχει μυστήρια; Μην κάνετε τον κόπο να ψάξετε, ή μάλλον ψάξτε για να μορφωθείτε Ορθοδόξως. Δεν θα βρείτε ούτε έναν. Ούτε έναν για δείγμα. Αυτό πρέπει να σας λέει πολλά.
Εάν όντως θέλουμε να λεγόμαστε και να είμαστε Ορθόδοξοι στην πραγματικότητα, θα πρέπει και εμείς να φρονούμε και να ενεργούμε ακριβώς όπως και οι Άγιοι Πατέρες μας.
Εάν αντιθέτως κάποιοι θεωρούν την Ορθοδοξία ως κάποια θρησκεία ή ένα σύστημα που θα ενταχθεί και αυτό στην παγκοσμιοποίηση και θα αποτελεί γρανάζι στον τροχό του ψευτοοικουμενισμού, τότε δεν έχουν, παρά να ζητήσουν συγνώμη από τον συρφετό του ΠΣΕ... και από τους κατεψυγμένους βρυκόλακες του μαρξισμού, που οσονούπω θα αρχίσει και με αυτούς ο περίφημος διάλογος. Να ζητήσουν λοιπόν συγνώμη για την ποιμαντική και την Θεολογία των θεοφόρων Πατέρων μας και αφού τους "καθαιρέσουν" να προβούν σε έκδοση νεοεποχίτικης πατρολογίας και οικουμενιστικών συναξαρίων, τώρα μάλιστα που στο ΠΣΕ θα λαμβάνουν μέρος επισήμως και οι αγγλικανοί επίσκοποι gay...
(Ωραία όντως πράγματα για Ορθοδόξους "ποιμένες" και "θεολόγους"...)
Όσοι λοιπόν κάνουν το λάθος να παρουσιάζουν Πατέρες Θεοφόρους, και μάλιστα τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά (που τελικώς τους γύρισε μπούμερανγκ), ας ακούσουν με προσοχή και έναν άλλο μεγάλο Άγιο της Εκκλησίας μας, διαφορετικής νοοτροπίας από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο με τον οποίο ξεκινήσαμε. Ας ακούσουμε τον πραότατο Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο ο οποίος λέει: "Κρείττων επαινετός πόλεμος ειρήνης χωριζούσης Θεού, και διά τούτο τον πραΰν μαχητήν οπλίζει το Πνεύμα, ως καλώς πολεμείν δυνάμενον"(PG 35, 488)
(Τί θα πούμε λοιπόν τώρα, ότι ο Άγιος Γρηγόριος ήταν φανατικός και μισαλόδοξος ή ότι του έλειπε η αγάπη; Τούτο να ευχηθούμε, οι θρόνων διάδοχοι, να καταστούν κατ΄αρχάς τρόπον μέτοχοι. Τούτο είναι αναγκαίο και για την Αποστολική Διδαχή).
Επομένως, μακρυά ως από προσώπου πυρός από τους ψευδοποιμένες και τους ψευτοθεολόγους και επιβάλεται διάλογος "εν αληθεία και αγάπη" από πρόσωπα τα οποία θα έχουν τις ανάλογες εμπειρίες των Αγίων και θα βιώνουν απολύτως την δογματική-ησυχαστική ζωή της Εκκλησίας μας, έχοντας συν τοις άλλοις την άσκηση και την ομολογία της Ορθοδόξου Πίστεώς μας.
Και όλα αυτά διότι η Εκκλησία μας θέλει όσοι βρίσκονται εκτός αυτής και το επιθυμούν, να γίνουν συνειδητά μέλη της και να σωθούν.
Προς Αριμαθαίο: από πού κι ως πού "όλα τα άλλα είναι για εσωτερική κατανάλωση"; Άπό πότε οι απόψεις του πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως αποτελούν θέσφατα και δεν υπόκεινται σε κριτική;
Μέσα στην εκκλησία μας χρειάζονται ενδοεκκλησιαστικοί διάλογοι,διότι κινδυνεύουμε όλοι και οι αυριανές γενεές ακόμη.Στην εκκλησία μας,αλλιώς μιλάει ο παπάς ,αλλιώς καταλαβαίνουν κάποιοι.Αυτό που είπατε προηγουμένως να ζητήσουμε συγνώμη από τους αιρετικούς τα ζούμε στην εκκλησία.Ξέρετε τι μας λένε όταν τους λέμε την αλήθεια πως Ο Θεός είναι αγάπη και αλήθεια και Δικαιοσύνη και πως η Αγ.Γραφή αναφωνεί περί Δικαιοσύνης;Μας λένε:Δεν είναι αυτός Ο Θεός μου!Ο Θεός είναι μονον αγάπη και όλους θα τους σώσει.Τους λες κομμάτια της Αγ.Γραφής,δεν πιστεύουν,τους λες κείμενα των Πατέρων των παλαιοτέρων,δεν πιστεύουν.Τους φέρνεις κείμενα νεοτέρων,σου λένε ''πολλοί Πατέρες έκαναν λάθη'',τους λές ''Τελικά πήγαινε στον πνευματικό σου να σου πει'',σου λέει ''Ο ΠΑΠΆς ΜΑς ΕΊΠΕ ΝΑ ΛΈΜΕ ΤΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ''.Από εκεί και εκεί τι να πεις;Άνθρωπος ασυμβούλευτος από τον πνευματικό του,σε πλάνη θα πέσει.Δεν διαβάζουν κι όλας τις Γραφές και κινδυνεύουν να φύγουν από την εκκλησία λέγοντάς μας''καλά που μου τόπες,από καιρό είχα βρεί μιάν άλλη εκκλησία[!]που να κυρήττει μόνον την αγάπη''<> διότι αδελφοί μου ,δεν αντέχουν την αλήθεια του Ευαγγελίου.Σε τέτοια κατάσταση φτάνουμε!Θα φύγουν από την εκκλησία και αναρωτιέται κανείς ποιόν εκβιάζουν τον συνάνθρωπό τους η στην πραγματικότητα Τον Θεό;Πως δημιουργήθηκαν όλα αυτά;Καλά μίλησε ο πάτερ Ιωήλ και για Λυκοποιμένες.Αν δεν είσαι σίγουρος γιά την πίστη ,εύκολα μπορείς να παρασυρθείς.Σκέπτομαι τα παιδιά ..Κρίμα είναι να μην πάρουν βάσεις!Ας μην είμαστε Επισκοπολάτρες αλλά Χριστολάτρες.Και Όταν αγαπήσουμε Τον Χριστό ,όλα θα είναι εύκολα.Διότι η Πίστις μας είναι πολύ απλή και κατανοητή και η Αγ.Γραφή γράφτηκε για να είναι κατανοητή.π
Χρόνια Πολλά σε όσους γιορτάζουν σήμερα!π
Δημοσίευση σχολίου