Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΔΥΟ ΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΜΑΣ ΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ - Γιάννης Πεγειώτης


 ΔΥΟ ΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ  ΔΑΣΚΑΛΟ ΜΑΣ

ΝΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ

Ο δάσκαλός μου ο δεύτερος μου πατέρας Ι

Ο δάσκαλός μου ο δεύτερος μου πατέρας κυριολεκτικά. Δεν έπαψε ποτέ να μας έχει στην έγνοια του. Από τους κορυφαίους της αγαπητικής διδαχής. Με χάρισμά στην διδασκαλία. Άνθρωπός του στοχασμού και του καθήκοντος. Της εις βάθος μελέτης. Ο Νίκος Έλληνας ο τελευταίος που εξήλθε από την Ομορφίτα. Βασανίστηκε για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του τόπου μας. Ύστερα βάλθηκε να φωτίσει τα παιδιά της υπαίθρου και των πόλεων. Έγραψε ιστορία η θυσιαστικότητα και ο ζήλος του στις φτωχογειτονιές της Λεμεσού. Στον Άην Γιάννην της Λεμεσού στου Χαράκη μας στήριξε για χρόνια πολλά. Δάσκαλός μας στο Ζ Δημοτικό. Αυτός μας πήρε στη Λέσχη Νέων του Ιδρύματος Παναγίδη ανοίγοντας μας ορίζοντές. Αγωνίστηκε να αγαπήσουμε το βιβλίο τη μελέτη την αλήθεια. Μας γνώρισε πως μπορεί να είναι ένας χριστιανός ηλιόφωτος.

Στην πορεία του βίου του αδικήθηκε. Όταν ανταμοίβοντάν οι επιτήδειοί, οι κόλακές αυτός συνέχιζε τον αγώναν τον καλόν. Ήταν άλλης στόφας άνθρωπος. Λεβέντης κυριολεκτικά και ψυχικά.

Από το Πελέντρι στην Έγκωμη στη Λέμεσό στο Μοναγρούλι. Ζήλω πεπυρωμένος. Από τους πιο δημοκρατικούς ανθρώπους που γνώρισα. Συγχωρητικός σε όσους τον ζημίωσαν.

Τον σκέφτομαι με αγάπη περισσή. Παραμένει φως για τα βήματά μας.

 

Ο δάσκαλος μου ο δεύτερος μου πατέρας ΙΙ

Μου έλεγε ο δάσκαλός μου ο κύριος Νίκος για τον ξανθό βασανιστή στην Ομορφίτα που καθώς τον είχε δεμμένο στην καρέκλα τον κτυπούσε και του έλεγε πως δεν είναι Έλληνας. Έλα όμως που είχε το επίθετο Έλληνας και είχε και έχει μια καρδιά ρωμαίικη.

Άντεξε και ήταν ο τελευταίος απελευθερωθείς από το πουργατώριο του Μακκαουαν του Πρετεγκαστ και του Μέρλιν.

Ο άνθρωπος που με δίδαξε με τη βιωτή του .

Να μείνουμε Ορθόδοξοι Χριστιανοι, να μην ντρεπόμαστε. Είμαστε Έλληνες μου έλεγε το 1983 και δάκρυζε. Και κατάλαβα από μικρός ζώντας πλάι του πως άρχοντες και λεύτερους μας ήθελε. Λεβέντες και ταπεινούς. Αν πεις στου Χαράκη Κύριος Έλληνας όλοι θα αποκριθούν το φως ο δάσκαλός μας. Ο φίλος του Αντρέα Αβρααμίδη. Όντως Χριστιανος και Έλλην

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: