Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021

Άπειρη η αξία της ψυχής μας

«Ψυχή μου, ψυχή μου, ανάστα, τι καθεύδεις;
Το τέλος εγγίζει».

Αυτός είναι ο μεγάλος λόγος για τον οποίο πρέπει να ξυπνήσω, να εγερθώ. 
Κάθε ώρα, κάθε στιγμή που περνάει με φέρνουν πιο κοντά στο τέρμα:

«Το τέλος εγγίζει».

Μην καθυστερώ. Μην αναβάλλω:

«Ύπνον απώθου (απώθησε, διώξε), 
ψυχή, της δεινής ραθυμίας, 
και προθύμως γρηγόρει, προς τας θείας εντολάς. 
Εγγίζει ο Νυμφίος, λαμπαδηφόρος 
σπεύσον αυτώ προϋπαντήσαι».

Και όχι μόνον «ανάστα».

Αλλά και «ανάνηψον».

Να γίνει μέσα μου το ξύπνημα.
Να ακουσθεί καλά το σάλπισμα στα βάθη της ψυχής μου.
Είμαι μόλις στην αρχή αυτής της αγίας και κατανυκτικής περιόδου της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Άκουσέ με, Κύριε Ιησού:

«Εξαγγέλλω σοι, Σωτήρ, 
τας αμαρτίας ας ειργασάμην, 
και τας της ψυχής και του σώματός μου πληγάς, 
ας μη ένδον μιαιοφόνοι λογισμοί ληστρικώς εναπέθηκαν».

Και πάλι σε ικετεύω. 
Άκουσέ με, μίλησέ μου, πρόσταξέ με. 
Ας γίνει και σε μένα αυτό που ο ψαλμωδός Σου είπε:

«Εβόησα εν όλῃ καρδίᾳ μου 
προς τον οικτίρμονα Θεόν, 
και επήκουσέ μου, εξ  Άδου κατωτάτου, 
και ανήγαγεν εκ φθοράς την ζωήν μου».

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μετά την ανάνηψη της ψυχής, μακάρι να έλθη και η ανάνηψη του Ιστολογίου, ώστε να μήν δημοσιεύωνται κείμενα Παπών, Καρδιναλίων, Αγγλικανών αρχιεπισκόπων και διαφόρων άλλων εξωεκκλησιαστικών προσώπων.

Ανώνυμος είπε...

Καλήν Τεσσαρακοστή ευλαβέστατε Ιστολόγε

Ανώνυμος είπε...

Κείμενο πνευματικότητας και βαθιάς καρδιακής προσευχής.
Υπέροχο εξαίσιο.

Ανώνυμος είπε...

Έχεις βοηθήσει μέσα από αυτό τον χώρο να σωθούν και να έλθουν σε μετάνοια πολλές ψυχές. Να ελπίζεις στα λόγια του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου ότι θα σε αξιώσει και εσένα της σωτηρίας της ψυχής σου ο Κύριος μας.
Καλή σου τεσσαρακοστή.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΕ .ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ ΘΕΑΡΕΣΤΟ .Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ .

Ανώνυμος είπε...

Συνέχιζε να δημοσιεύεις ότι καλό και ωφέλιμο από όλο τον χριστιανικό κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Καλή Σαρακοστή..... Λίγα λόγια κ. 1.22.... περισσότερη προσευχή.... όπως ο κ. Αναστάσιος

Ανώνυμος είπε...


Λόγια του Αγίου Νικόλαου Βελιμίροβιτς:
Οἱ ἐχθροί μέ δίδαξαν νά μάθω αὐτό πού δύσκολα μαθαίνει κανείς, ὅτι δηλαδή, ὁ ἄνθρωπος δέν ἔχει ἐχθρούς στόν κόσμο, ἐκτός ἀπό τόν ἑαυτό του!…
Εἶναι πράγματι δύσκολο γιά μένα νά πῶ ποιός μοῦ ἔκανε περισσότερο καλό καί ποιός περισσότερο κακό: Οἱ ἐχθροί ἤ οἱ φίλοι μου;
Γι’ αὐτό, εὐλόγησε Κύριε, καί τούς φίλους μου καί τούς ἐχθρούς μου…

Για σου Τάσο αγωνιστή της προφοράς και της αγάπης

Ανώνυμος είπε...

Το σημερινό σας κήρυγμα στην Θεία Λειτουργία ήταν εξαιρετικά δομημένο με Πατερικό και Θεολογικό λόγο. Δεν σας έδωσα συγχαρητήρια μετά το πέρας για να μην εκληφθεί ως κάτι από τις συνηθισμένες κολακείες που λέμε πάντα σε έναν ιεροκήρυκα. Σας αναμένουμε ξανά.

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ζητήσεις συγγνώμη και εσύ. από πολλούς....

Ανώνυμος είπε...

Ποιοι είναι οι πολλοί 7.56 από τους οποίους πρέπει να ζητήσει συγνώμη; Άνοιξέ του τα μάτια να καταλάβει το λάθος του. Για ψάξε μήπως και εσύ πρέπει να ζητήσεις συγνώμη για να αγωνισθείς καλύτερα αυτή την περίοδο.