Επί των βημάτων του Αποστόλου
Παύλου η επίσκεψις Πάπα;
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Ο μακαριστός Επίσκοπος Ναζιανζού Παύλος Μπαγιεστέρ στο σύγγραμμά του «Η μεταστροφή μου στην Ορθοδοξία», αναφέρει ότι «η σημασία και ο ρόλος των επισκόπων στην ρωμαϊκή Εκκλησία συνίστατο στο να κατέχουν θέση απλού υφισταμένου, εκπροσώπου της παπικής εξουσίας, διεσπαρμένοι σε κάθε γωνιά του κόσμου. Στην εξουσία αυτήν υποτάσσονται το ίδιο όπως και οι απλοί πιστοί»*. Καθετί λοιπόν που αναιρεί την κακοδοξία του Παπικού εξουσιαστικού πρωτείου, σκοπίμως οι Παπικοί το παραγνωρίζουν, όπως για παράδειγμα τον λόγο του Αποστόλου Παύλου, «λογίζομαι γαρ μηδέν υστερηκέναι των υπερλίαν αποστόλων» (Β΄ Κορ. 11,5).
Ο μακαριστός Επίσκοπος Ναζιανζού Παύλος Μπαγιεστέρ πριν γίνει Ορθόδοξος ήταν μοναχός του τάγματος του ‘’αγίου’’ Φραγκίσκου της Ασίζης στη Βόρεια Ισπανία κοντά στη Βαρκελώνη. Όπως αναφέρει στο εν λόγω σύγγραμμά του, οι ηγούμενοι του μοναστηριού που ανήκε πριν γίνει Ορθόδοξος, του είχαν αναθέσει τη διόρθωση των καταλόγων των έργων και των συγγραφέων της βιβλιοθήκης του μοναστηριού τους.
Εκεί λοιπόν ανακάλυψε ένα φάκελο αναφερόμενο στην Ιερά Εξέταση του έτους 1647, με αντίγραφο διατάγματος του Πάπα Ιννοεντίου του Ι΄ στα λατινικά. Επρόκειτο για το διάταγμα του Sancti Oficii ημερομηνίας 21 Ιαννουαρίου 1647. ‘’Με αυτό αναθεματιζόταν ως αιρετικός κάθε χριστιανός που θα τολμούσε να πιστέψει, να ακολουθήσει ή να μεταδώσει τη διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου περί της αυθεντίας του Αποστολικού αξιώματος’’, σημειώνει ο Επίσκοπος Ναζιανζού Παύλος Μπαγιεστέρ. Ο λόγος φυσικά είναι προφανής και επεξηγείται από τον Επίσκοπο αυτόν.
Φυσικά η Παπική εξουσιαστική μάνητα δεν αφορούσε μια μόνο περίπτωση. Ο μ. Επίσκοπος Ναζιανζού Παύλος Μπαγιεστέρ, αναφέρει και τις περιπτώσεις του Πάπα Ιωάννη ΚΒ΄(1327) και του Πάπα Κλήμη ΣΤ΄ (1351), όπου αναθεματιζόταν όποιος ‘‘θα τολμούσε να αρνηθεί ότι ο Απόστολος Παύλος υπάκουε στις διαταγές του πρώτου των παπών Αποστόλου Πέτρου, οι οποίες δεν ελέγχονταν από κανέναν, και ότι βρίσκονταν υπό την απόλυτη εξουσία του’’*.
Αυτά όλα συνεχίστηκαν όπως ήταν επόμενο και επί Πάπα Μαρτίνου Ε΄ ο οποίος αναθεμάτισε τον Ιωάννη Χους στη Σύνοδο της Κωνστάντζας και από τους Πάπες Πίο Θ΄, Πίο Ι΄ και Βενεδικτο ΙΔ΄. Έτσι έγιναν αφορμή να αναζητήσει ο μ. Επίσκοπος Ναζιανζού Παύλος Μπαγιεστέρ την εκκλησιολογία των Αγίων Πατέρων στην Ορθόδοξη Εκκλησία, να τη βρει και ακολούθως να γίνει Ορθόδοξος.
Και μόνη η φράση του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου ότι, ‘’όλοι οι Απόστολοι ήταν ό,τι και ο Πέτρος, δηλαδή με την ίδια τιμή και εξουσία’’*, αρκεί για να δειχθεί το ατόπημα των Παπικών. Ο ακολουθών τα βήματα του Αποστόλου Παύλου την εκκλησιολογία του πρέπει να αποδέχεται.
*Επισκόπου Ναζιανζού Παύλου Μπαγιεστέρ «Η μεταστροφή μου στην Ορθοδοξία», Έκδοσις Ιεράς Βασιλικής και Σταυροπηγιακής Μονής Μαχαιρά – Κύπρος 2009.
3 σχόλια:
Ακούω επί σειρά ετών να κατηγορούν τον εκάστοτε Πάπα περί πρωτείου και διάφορα άλλα. Πότε θα γίνει μια αυτοκριτική στην δημοκρατική (συνοδική) ορθόδοξη Εκκλησία;
Όλα τα άσκημα τα έχει το Βατικανό και όχι εμείς. Ας αφήσουμε το χθες και ας έλθουμε στο σήμερα. πότε ο πάπας έκανε χρήση του πρωτείου; Δεν νομίζω να έκανε. Σας παρακαλώ να μου το υποδείξετε; Η εκκλησιολογία μας είναι σωστή; Γράψτε για τα λάθη των δικών μας επισκόπων και αφήστε αυτούς. Χρόνια διαβάζω για λάθη του Βατικανού και όχι για λάθη των δικών μας αρχιεπισκόπων και επισκόπων που κάνουν ότι θέλουν στην μητροπολίτες που δεν διακηρύσσουν το πρωτείο αλλά το χρησιμοποιούνε. Η Εκκλησία της Ελλάδας παίρνει αποφάσεις και οι μητροπολίτες στην περιοχή τους κάνουν ότι θέλουν. Η Εκκλησία της Κύπρο το ίδιο. Μας έχουν διχάσει. Φτάνει πλέον ο πάπας και το (1327) και το (1351). Τώρα το 2021 πεθαίνει ο κόσμος από το πρωτείο των Μητροπολιτών που αυτονομούνται ή των ιερέων που στην ενορία τους ή στα πνευματικοπαίδια τους επιβάλουν την άποψη του πρωτείου τους και γέμισαν τα νοσοκομεία και τα νεκροταφεία.
ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟ. Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΛΑΘΗΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΕΙ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗ. ΓΙΑ ΔΕΣ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ, Ο ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, Ο ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ ΚΛΠ.
Είναι και το αλάθητο που επιμένουν και δεν το εγκαταλείπουν. Μη το δικαιολογούμε τώρα με πλάγιο τρόπο.
Ε.Π.
Δημοσίευση σχολίου