
Γίνεται αυτό στο ζωικό βασίλειο
;
Μάλλον ναι, αν κρίνουμε από τη φωτογραφία.
Για ποιο λόγο, όμως;
******
"Δένει" με φύκια η μαμά ενυδρίδα το μωρό
της;
Ναι! Είναι αλήθεια!
Η μαμά θαλάσσια ενυδρίδα χρησιμοποιεί συχνά μεγάλα
φύκια (ιδιαίτερα τα γιγάντια φύκια kelp) σαν φυσική "άγκυρα".
Όταν θέλει να ξεκουραστεί ή να ψάξει για τροφή,
τυλίγεται η ίδια ή και το μικρό της στα φύκια.
Αυτό εμποδίζει και τους δύο να παρασυρθούν από τα
ρεύματα ή τον άνεμο.
Δεν κάνει πραγματικό κόμπο όπως θα έδενε κάποιος
ένα σκοινί, αλλά περνάει τα φύκια γύρω από το σώμα ή τα κρατά με τα μπροστινά
πόδια, ώστε να μένουν στη θέση τους.
Τα μικρά γεννιούνται με πολύ πυκνό, αφράτο τρίχωμα
που παγιδεύει αέρα και τα κάνει τόσο πλευστά, ώστε δεν μπορούν καν να βουτήξουν
μέχρι να μεγαλώσουν λίγο. Έτσι, όταν η μητέρα καταδύεται για να βρει τροφή,
αφήνει το μικρό να επιπλέει στην επιφάνεια, συχνά "αγκυροβολημένο"
στα φύκια για να μην απομακρυνθεί.
Ένα ακόμη χαριτωμένο χαρακτηριστικό είναι ότι οι
θαλάσσιες ενυδρίδες συχνά κοιμούνται κρατώντας η μία το χέρι της άλλης όταν
βρίσκονται σε ομάδες, ώστε να μη χωρίζονται καθώς επιπλέουν. Αυτό δεν γίνεται
πάντα, αλλά είναι μια συχνή και πραγματικά αξιολάτρευτη συμπεριφορά.
Επιμέλεια Αυγερινού Σοφία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου